Ja, je moet geen dingen aan gaan nemen die je niet kan. Ik moet er een chauffeur heensturen die al ruim een uur onderweg is en zou de deadline al niet kunnen halenquote:Op maandag 2 januari 2006 15:32 schreef longinus het volgende:
Dus jij hebt een aanbod om 1000 broodjes tegen elke prijs kwijt te raken afgeslagen.
Eensquote:Op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef Dirktator het volgende:
Linkse rakker! Wel de lusten, maar niet de lasten. Als je nu eens economisch nagedacht had, had je veel geld kunnen verdienen, knaap. 1000 broodjes maken? Schakel desnoods je vrienden in om een steentje bij te dragen tegen vergoeding. Ga naar de HANOS en koop een halve koe bij wijze van spreken, snij die unit in plakjes en laat ze door je vrienden op het broodje duwen. Klaar is Keesch.
Deze economische "opportunity" heb je verloren. En waarom? Omdat je liever klaagt. Geld rolt, en je weet "pecunia non olet", oftewel geld stinkt niet. Het geld van de overheid wordt op die manier in jouw bedrijf gestoken, gebruik dat geld voor investeringen zodat je bedrijf beter kan concurreren met andere bedrijven in de regio. Nederland wordt zo sterker.
Maar met mensen zoals jij die de entrepreneuriale spirit missen, die liever thuis op de bank liggen als een klare lamlul dan bezig te zijn met iets waar wij in de Gouden Eeuw sterk in waren, profiterend van alle mogelijke subsidies die de Nederlandse overheid te bieden heeft, dan komen wij, Nederland in het geheel, niet verder met onze concurrentieslag ten aanzien van andere landen en zal onze welvaart verkleinen.
Werkt! Allen!
En ipv zich in te zetten in veiliger vuurwerk maken ze reclame dat we 2 bakstenen uit de straat moeten trekken om zo die instabiele potjes stevig neer te zetten..quote:Op maandag 2 januari 2006 15:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Dirktator je mist de 'spirit' van mijn post volledig. Het gaat mij nu niet om de zakelijke kant van de deal maar om het feit dat onze ministers geld uitgeven (en veel) aan onnodige dingen en rare regeltjes bedenken.
Nog maar een klein voorbeeld: elke vuurwerkhandel moet een onwijze bunker bouwen om vuurwerk op te slaan. Hoe wordt dat vuurwerk aangevoerd? Juist, in een onbeschermde vrachtauto die (bij ons) dwars door de stad walst....
Jouw vrienden zijn allemaal werkloos en kunnen dus elk moment van de dag, als het de gemeente zo uitkomt, jou komen helpen bij het bereiden en leveren van 1000 broodjes?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:38 schreef Dirktator het volgende:
Linkse rakker! Wel de lusten, maar niet de lasten. Als je nu eens economisch nagedacht had, had je veel geld kunnen verdienen, knaap. 1000 broodjes maken? Schakel desnoods je vrienden in om een steentje bij te dragen tegen vergoeding. Ga naar de HANOS en koop een halve koe bij wijze van spreken, snij die unit in plakjes en laat ze door je vrienden op het broodje duwen. Klaar is Keesch.
Een inventief persoon weet zo minimaal 10 mensen op te trommelen. Ga langs bij de universiteit, raadpleeg de werklozen-instelling, etc.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jouw vrienden zijn allemaal werkloos en kunnen dus elk moment van de dag, als het de gemeente zo uitkomt, jou komen helpen bij het bereiden en leveren van 1000 broodjes?
Weinig links aan de OP ook, als je het mij vraagt.
Wat jij als "rare regeltjes" beschouwt, zijn vaak onderdeel van moeilijke (vaak ook wettelijke) constructies. De verschillende relaties tussen verschillende wetten maken een heldere beslissing voor de minister soms gecompliceerd. Bovendien is het ook zo dat niet alles in de wetgeving opgenomen kan worden: sommige zaken zijn gewoon niet economisch te verantwoorden. Het zal altijd een afweging blijven tussen economische waarde/kosten en veiligheid, milieuvriendelijkheid en zo voorts.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Dirktator je mist de 'spirit' van mijn post volledig. Het gaat mij nu niet om de zakelijke kant van de deal maar om het feit dat onze ministers geld uitgeven (en veel) aan onnodige dingen en rare regeltjes bedenken.
Nog maar een klein voorbeeld: elke vuurwerkhandel moet een onwijze bunker bouwen om vuurwerk op te slaan. Hoe wordt dat vuurwerk aangevoerd? Juist, in een onbeschermde vrachtauto die (bij ons) dwars door de stad walst....
Ja maar je moet er wel een uur op wachten dan en als het aan de TS ligt veel langerquote:Op maandag 2 januari 2006 16:12 schreef Biancavia het volgende:
Nou, als ik een gestrande reiziger was geweest was ik anders hartstikke blij geweest met een broodje, hoor.
Als het aan TS had gelegen zou ik zijn omgekomen van de honger.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:14 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar je moet er wel een uur op wachten dan en als het aan de TS ligt veel langer![]()
Die moeten toch die verkeersborden volgen?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:47 schreef mark_dabomb het volgende:
Ja wat is dat nou weer? Dat is pas geld weggooien, een dure ambtenaar broodjes laten smeren!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef WesHell het volgende:
Ja maar als gestrande reiziger kan je ook al blij zijn met een Aldi broodje toch?
Of moet het tegenwoordig allemaal duur en luxe??
Ben met TS eens.. Laat die ambtenaar zijn eigen broodjes smeren..
Denk je echt dat ze zo stom zijn om te roken daarbij?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:17 schreef mark_dabomb het volgende:
Maar dan nog lossen/laden ze veelal naast woningen. En juist dan is het gevaar groot (sigaretje enzo).
Daar kun je ook twee beren voor inhuren immers.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:18 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja wat is dat nou weer? Dat is pas geld weggooien, een dure ambtenaar broodjes laten smeren!
Dan doet die eikel toch wat nuttigs!!!!!!quote:Op maandag 2 januari 2006 16:18 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja wat is dat nou weer? Dat is pas geld weggooien, een dure ambtenaar broodjes laten smeren!
jij bent ambtenaar zekerquote:Op maandag 2 januari 2006 16:20 schreef Conflict het volgende:
nu heb ik geen zin meer in dit topic.
Krijg je van kutbroodjesquote:Op maandag 2 januari 2006 16:19 schreef WesHell het volgende:
[..]
Dan doet die eikel toch wat nuttigs!!!!!!
Anders zit die een hele eikel te koffie drinken en zijn email bak wat te refreshen..
Dus broodjes smeren![]()
![]()
MIsschien ben jij zo intelligent om dat (vanzelfsprekend) niet te doen maar een doorgewinterde trucker heeft (een uitzondering daargelaten) de herseninhoud van een pinda.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze zo stom zijn om te roken daarbij?
Dat was ook het enige wat ik me afvroeg... Al had ik mensen van straat moeten recruteren om die dingen te smeren, die ambtenaar had z'n 1000 broodjes gekregen en ik was op vakantie gegaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:32 schreef longinus het volgende:
Dus jij hebt een aanbod om 1000 broodjes tegen elke prijs kwijt te raken afgeslagen.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:02 schreef RedDevil085 het volgende:
Oh en verder, wat Dirktator zegt :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |