Vorig topic: Drietal slaat 20-jarige man dood in Deventerquote:Verdachten dodelijke mishandeling op camera
Uitgegeven: 2 januari 2006 12:47
DEVENTER - Het drietal dat ervan wordt verdacht dat het op kerstavond in Deventer een 20-jarige man in Deventer zo heeft mishandeld dat hij overleed, staat op beeld. Beelden van bewakingscamera's worden in de uitzending van 3 januari van het televisieprogramma Opsporing Verzocht getoond, zo maakte het programma maandag bekend.
Het slachtoffer uit Diepenveen fietste samen met zijn vriendin rond 03.45 uur in de buurt van het Churchillplein in Deventer, toen drie jongens zich tegenover hem agressief gedroegen. De vriendin probeerde de ruzie nog te sussen, maar slaagde daar niet in. Het drietal, vermoedelijk tussen 16 en 18 jaar oud, is nog niet aangehouden.
De man overleed even later. Zijn dood is het gevolg van de verwondingen die hij opliep toen hij op straat terechtkwam. Hij is niet rechtstreeks aan de klap zelf overleden.
Wie de daders ook mogen zijn. Ik hoop dat de journalistiek de afkomst (of naam) van de daders buiten nieuwsberichten houdt (in het algemeen). Voor politieberichten is de afkomst / uiterlijk uiteraard van belang in verband met opsporing maar verder is het niet nodig dat dit wordt gecommuniceerd met het publiek. Intern vind ik dat deze gegevens wel moeten worden verzameld om zo een doeltreffend beleid ten aanzien van risicogroepen te kunnen voeren.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
Denk niet dat de namen in het nieuws komen, als ze al gepakt worden.
Afkomst moet koste wat kost geheim blijven, natuurlijk.
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:13 schreef Takje het volgende:
Morgen schijnen er videobeelden van te zien zijn bij Opsporing Verzocht. Dit zou al uitgezonden zijn op RTV Oost. Iemand die de beelden al heeft gezien?
Was niet mijn volgende vraag nee. Maar goed, laat ze die jongens nou eindelijk eens oppakken zeg.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.
dat hoop je maarquote:Op maandag 2 januari 2006 17:10 schreef BaajGuardian het volgende:
zullen wel marrokaanse nederlanders zijn geweest dan?
waarom is dat een domme reactie?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:47 schreef Meki het volgende:
[..]
dat hoop je maarwat een domme reactie
![]()
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.
De politie heeft n contract met opsporing verzochtquote:Op maandag 2 januari 2006 18:43 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom dit soort beelden niet onmiddelijk via sites als Fok of welke andere site dan ook gepubliceerd worden, het is in ieders belang dat deze lui zo snel mogelijk gepakt worden.
lichtgetind is marokkaans?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Ik denk dat er meer te winnen valt door ze duidelijk te maken dat ze uberhaupt glazen hebben. Dat geldt voor alle Nederlanders van lage status, trouwens. Ze zouden een Dutch Dream moeten introduceren.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Het is waarschijnelijker dat het Marokkanen waren dan Italianen of zelfs Turken, niet waar?quote:
Ze weten het wel degelijk, veel Marokkanen zijn ook bang. Bang voor de toekomst, zij weten dat autochtonen ook radicaliseren en vrezen een eruptie.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer te winnen valt door ze duidelijk te maken dat ze uberhaupt glazen hebben. Dat geldt voor alle Nederlanders van lage status, trouwens. Ze zouden een Dutch Dream moeten introduceren.
Ik vind bang voor eruptie nog iets anders dan knokken voor een verhoging van status.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:15 schreef Pracissor het volgende:
Ze weten het wel degelijk, veel Marokkanen zijn ook bang. Bang voor de toekomst, zij weten dat autochtonen ook radicaliseren en vrezen een eruptie.
Ik denk dat het weinig met technocratie of cultuurrelativisme te maken heeft. Alleen zijn Nederlanders zelf in de regel niet zo ambitieus (iedereen met het hoofd boven het maaiveld moet worden afgehakt) en het vraagt waarschijnlijk ingrijpen in het sociale stelsel, waar ook maar weinig mensen op zitten te wachten.quote:Maar ik ben het idd met je eens dat het introduceren van een Dutch Dream een positieve bijdrage zou kunnen leveren, alleen willen de cultuurrelativistische technocraten dat niet.
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar isquote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Ben het met je eens. In geen enkel officieel bericht is het woorde Marokkaan tot dusver gevallen.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar is![]()
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar is![]()
We zullen morgen dan wel zien of het al dan niet waar is....quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
dan weten we wie het is . en ook al weten we wie het is we krijgen de slachtoffer nooit meer terugquote:Op maandag 2 januari 2006 19:54 schreef R@b het volgende:
[..]
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.
Dan weten we wat de signalementen zijn waarna ze zoeken.
Daders geweld Deventer op video
waarom pas morgen en niet zsm in de media? Dit vind ik het meest kwalijke. Op een of andere manier zijn kijkcijfers belangrijker dan het snel oplossen van een zaak.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:54 schreef R@b het volgende:
[..]
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.
Dan weten we wat de signalementen zijn waarna ze zoeken.
Daders geweld Deventer op video
tot die tijd geen liegende uitsprakenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef Rasje het volgende:
[..]
We zullen morgen dan wel zien of het al dan niet waar is....
Wat begrijp je niet aan mijn post? Er staat ALS DAT WAAR IS... als reactie dat het lichtgetinten waren.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Omdat er in Deventer erg weinig marokkanen wonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:54 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waarom is dat een domme reactie?
Liegende uitspraken? Oh, je bedoelt onjuiste uitspraken. Nou, Meki, ik heb niet gezegd of het al dan niet marokkanen waren. Ik heb alleen gezegd dat we het morgen zullen zien. Kunnen we n.a.v. de uitzending van Opsporing verzocht verder discussierenquote:
*foutje*quote:Op maandag 2 januari 2006 15:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
D'r is er al wel weer eentje van z'n fiets geslagen zie ik op die site: http://www.rtvoost.nl/main_nieuws.asp?id=56556&res=1024&extraheight=&showdate=1
Wel apart dat er geen signalement is gegeven, dat heeft men wel en het wil weleens helpen bij de opsporing.
als je mijn postgeschiedenis kent zou je weten dat ik behoorlijk links ben op het gebied van *zogeheten* allochtonenquote:Op maandag 2 januari 2006 20:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Omdat er in Deventer erg weinig marokkanen wonen.
Je dus gewoon gaat blaten dat het wel marokkanen geweest zullen zijn, maar verder geen enkel argument kunt bedenken. Je geblaat is dus alleen op vooroordelen gebaseerd.
Daarom is het dus een domme reactie.
In Deventer heb je wel een redelijk grote Turkse gemeenschap. Aangezien die groter is dan de Marokkaanse, ljikt het me logischer dat het dan Turken waren, die zijn toch ook wat getint? En voor hetzelfde geld waren het boerenhollanders die wat teveel onder de zonnebank hebben gelegen, wie weet!quote:Op maandag 2 januari 2006 20:40 schreef BaajGuardian het volgende:
tis dus blijkbaar waar , je kunt niks meer zeggen in dit land of je hebt vooroordelen of bent dom of racist.
als het licht getinte jongeren waren lijkt het mij niet meer dan logish dat het zon groepje hangjongeren waren en zeer mogelijk van marrokaanse bloodline , zegt niks over marrokaanse cultuur trouwens , juist veel over onze.
Als je even terug bladert in dit topic of deel 1 zie je dat ik al eens heb gezegt dat er in deventer relatief weinig marokkanen wonen.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:38 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je mijn postgeschiedenis kent zou je weten dat ik behoorlijk links ben op het gebied van *zogeheten* allochtonen
het is nu eenmaal een feit dat marrokaanse NEDERLANDERS behoorlijk geimpossed zijn als ware cast outs , dit gedrag zie je bij elke groepjesvorming overigens.
ik maakte die post enkel omdat er gezegd werd dat het lich getinte jongeren waren ,
wat een ophef weer zeg...
ook mogelijk , ik bedoelde niet te discrimineren natuurlijk , dacht gewoon aan het meest logische en je kunt het altijd afdoen , het is wel zo dat het vaak die groepjes zijn , en dat zijn nederlandse jongeren , het is nederlands gedrag , maar cast out wegens hun zogenaamde nationaliteit (al is dat in princiepe gewoon nederlander) dit soort gedrag krijg je als je in een soort van postal stijl leeftquote:Op maandag 2 januari 2006 20:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In Deventer heb je wel een redelijk grote Turkse gemeenschap. Aangezien die groter is dan de Marokkaanse, ljikt het me logischer dat het dan Turken waren, die zijn toch ook wat getint? En voor hetzelfde geld waren het boerenhollanders die wat teveel onder de zonnebank hebben gelegen, wie weet!
Dat gespeculeer ook allemaal, we zien het wel.
dat is leuk , maar vooroordelen heb ik nietquote:Op maandag 2 januari 2006 20:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Als je even terug bladert in dit topic of deel 1 zie je dat ik al eens heb gezegt dat er in deventer relatief weinig marokkanen wonen.
Dat je verder links bent maakt mij niet zoveel uit hoor, ik heb gewoon een hekel aan al die vooroordelen.
Hollanders die teveel onder een zonnebank hebben gelezen lijken niet op Marokkanen hoor...quote:Op maandag 2 januari 2006 20:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In Deventer heb je wel een redelijk grote Turkse gemeenschap. Aangezien die groter is dan de Marokkaanse, ljikt het me logischer dat het dan Turken waren, die zijn toch ook wat getint? En voor hetzelfde geld waren het boerenhollanders die wat teveel onder de zonnebank hebben gelegen, wie weet!
Dat gespeculeer ook allemaal, we zien het wel.
Naja, dat is dus een vooroordeel van mij.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat is leuk , maar vooroordelen heb ik niet
het onderstreept wel duidelijk dat je inderdaad geen woord dat met marro begint meer kunt zeggen of je krijgt gezeik.
en ik dacht dat dat wel meeviel .
Je begrijpt toch wat ik bedoel, of niet dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 20:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hollanders die teveel onder een zonnebank hebben gelezen lijken niet op Marokkanen hoor...![]()
Persoonlijk denk ik eerder aan Molukkers, Turken of Antillianen. Voor zover ik weet wonen er nauwelijks Marokkanen in Deventer. Ik kom er af en toe en ze daar in elk geval zelf niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Deventer kennende zou het ook nog wel eens een echte nederlander geweest kunnen zijnquote:Op maandag 2 januari 2006 21:24 schreef Disorder het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik eerder aan Molukkers, Turken of Antillianen. Voor zover ik weet wonen er nauwelijks Marokkanen in Deventer. Ik kom er af en toe en ze daar in elk geval zelf niet.
Ja maar dat zullen nu juist de Marokkanen zijn die zich sowieso al niet misdragen. En juist zij zijn hoofdzakelijk de dupe van het gedrag van foute Marokkanen. Dit terwijl het tuig zo in een eigen wereldje leeft dat zij nauwelijks last van hun eigen misdragingen hebben.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:15 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ze weten het wel degelijk, veel Marokkanen zijn ook bang. Bang voor de toekomst, zij weten dat autochtonen ook radicaliseren en vrezen een eruptie.
dat staat er voor schijnquote:Op maandag 2 januari 2006 19:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan mijn post? Er staat ALS DAT WAAR IS... als reactie dat het lichtgetinten waren.
![]()
Als ik jou zo volg hier, ben ik eik wel een voorstander van de ontwikkeling van het begrip Thuisland(en) in het nederlandse rechtssysteem.quote:
wat mij opvalt is dat wanneer mensen in lonsdale kleding iemand dood trappen, nederlanders meteen racisten zijn.quote:
Zo benne ze die marokanen, en ze kenen ook al geen nederlantsquote:Op maandag 2 januari 2006 23:38 schreef MakeLoveNow het volgende:
heel trollerig gedrag ...
tja, ziet er naar uit dat het turken of marokkanen zijn ....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Boosoog het volgende:
Op 29 december werd er bij RTV-Oost al een tip van de sluier opgelicht over de identiteit van de daders, terwijl de rest van de media zich in stilzwijgen hulden.
Bekijk de uitzending van 29 december van RTV Oost
http://www.rtvoost.nl/mediavenster_tv.asp?id=8112&code=111&live=&special=
Na het reclame spotje even 2 sec. wachten daarna begint de uitzending met het signalement van de daders.
1 lichtgetint en 2 getint.
Precies wat ik al dacht
Jammer dus toch weer...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Boosoog het volgende:
Op 29 december werd er bij RTV-Oost al een tip van de sluier opgelicht over de identiteit van de daders, terwijl de rest van de media zich in stilzwijgen hulden.
Na het reclame spotje even 2 sec. wachten daarna begint de uitzending met het signalement van de daders.
Precies wat ik al dacht
Ja, dus?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Boosoog het volgende:
Precies wat ik al dacht
Dank je voor de link.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 00:22 schreef Boosoog het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |