Vorig topic: Drietal slaat 20-jarige man dood in Deventerquote:Verdachten dodelijke mishandeling op camera
Uitgegeven: 2 januari 2006 12:47
DEVENTER - Het drietal dat ervan wordt verdacht dat het op kerstavond in Deventer een 20-jarige man in Deventer zo heeft mishandeld dat hij overleed, staat op beeld. Beelden van bewakingscamera's worden in de uitzending van 3 januari van het televisieprogramma Opsporing Verzocht getoond, zo maakte het programma maandag bekend.
Het slachtoffer uit Diepenveen fietste samen met zijn vriendin rond 03.45 uur in de buurt van het Churchillplein in Deventer, toen drie jongens zich tegenover hem agressief gedroegen. De vriendin probeerde de ruzie nog te sussen, maar slaagde daar niet in. Het drietal, vermoedelijk tussen 16 en 18 jaar oud, is nog niet aangehouden.
De man overleed even later. Zijn dood is het gevolg van de verwondingen die hij opliep toen hij op straat terechtkwam. Hij is niet rechtstreeks aan de klap zelf overleden.
Wie de daders ook mogen zijn. Ik hoop dat de journalistiek de afkomst (of naam) van de daders buiten nieuwsberichten houdt (in het algemeen). Voor politieberichten is de afkomst / uiterlijk uiteraard van belang in verband met opsporing maar verder is het niet nodig dat dit wordt gecommuniceerd met het publiek. Intern vind ik dat deze gegevens wel moeten worden verzameld om zo een doeltreffend beleid ten aanzien van risicogroepen te kunnen voeren.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
Denk niet dat de namen in het nieuws komen, als ze al gepakt worden.
Afkomst moet koste wat kost geheim blijven, natuurlijk.
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:13 schreef Takje het volgende:
Morgen schijnen er videobeelden van te zien zijn bij Opsporing Verzocht. Dit zou al uitgezonden zijn op RTV Oost. Iemand die de beelden al heeft gezien?
Was niet mijn volgende vraag nee. Maar goed, laat ze die jongens nou eindelijk eens oppakken zeg.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.
dat hoop je maarquote:Op maandag 2 januari 2006 17:10 schreef BaajGuardian het volgende:
zullen wel marrokaanse nederlanders zijn geweest dan?
waarom is dat een domme reactie?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:47 schreef Meki het volgende:
[..]
dat hoop je maarwat een domme reactie
![]()
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?quote:Op maandag 2 januari 2006 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mijn ouders. Volgens hen waren het mensen met een lichtgetinte huidskleur, mocht dat je volgende vraag zijn geweest.
De politie heeft n contract met opsporing verzochtquote:Op maandag 2 januari 2006 18:43 schreef raptorix het volgende:
Wat ik niet snap is waarom dit soort beelden niet onmiddelijk via sites als Fok of welke andere site dan ook gepubliceerd worden, het is in ieders belang dat deze lui zo snel mogelijk gepakt worden.
lichtgetind is marokkaans?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Ik denk dat er meer te winnen valt door ze duidelijk te maken dat ze uberhaupt glazen hebben. Dat geldt voor alle Nederlanders van lage status, trouwens. Ze zouden een Dutch Dream moeten introduceren.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Het is waarschijnelijker dat het Marokkanen waren dan Italianen of zelfs Turken, niet waar?quote:
Ze weten het wel degelijk, veel Marokkanen zijn ook bang. Bang voor de toekomst, zij weten dat autochtonen ook radicaliseren en vrezen een eruptie.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik denk dat er meer te winnen valt door ze duidelijk te maken dat ze uberhaupt glazen hebben. Dat geldt voor alle Nederlanders van lage status, trouwens. Ze zouden een Dutch Dream moeten introduceren.
Ik vind bang voor eruptie nog iets anders dan knokken voor een verhoging van status.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:15 schreef Pracissor het volgende:
Ze weten het wel degelijk, veel Marokkanen zijn ook bang. Bang voor de toekomst, zij weten dat autochtonen ook radicaliseren en vrezen een eruptie.
Ik denk dat het weinig met technocratie of cultuurrelativisme te maken heeft. Alleen zijn Nederlanders zelf in de regel niet zo ambitieus (iedereen met het hoofd boven het maaiveld moet worden afgehakt) en het vraagt waarschijnlijk ingrijpen in het sociale stelsel, waar ook maar weinig mensen op zitten te wachten.quote:Maar ik ben het idd met je eens dat het introduceren van een Dutch Dream een positieve bijdrage zou kunnen leveren, alleen willen de cultuurrelativistische technocraten dat niet.
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar isquote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Als dat waar is... wat is het percentage Marokkanen in een stad als Deventer? Dit soort acties besmeuren de reputatie van duizenden Marokkanen, wat begrijpen ze er niet aan dat ze op deze manier uiteindelijk al hun eigen glazen ingooien?![]()
Ben het met je eens. In geen enkel officieel bericht is het woorde Marokkaan tot dusver gevallen.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar is![]()
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Zonder enige aanleiding en zonder enige bron begin je onterecht uitspraken te doen over Marokkanen terwijl het niet waar is![]()
We zullen morgen dan wel zien of het al dan niet waar is....quote:Op maandag 2 januari 2006 19:51 schreef Meki het volgende:
[..]
dan weten we wie het is . en ook al weten we wie het is we krijgen de slachtoffer nooit meer terugquote:Op maandag 2 januari 2006 19:54 schreef R@b het volgende:
[..]
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.
Dan weten we wat de signalementen zijn waarna ze zoeken.
Daders geweld Deventer op video
waarom pas morgen en niet zsm in de media? Dit vind ik het meest kwalijke. Op een of andere manier zijn kijkcijfers belangrijker dan het snel oplossen van een zaak.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:54 schreef R@b het volgende:
[..]
Morgen weten we meer. Dan zendt Opsporing Verzocht beelden uit van de daders.
Dan weten we wat de signalementen zijn waarna ze zoeken.
Daders geweld Deventer op video
tot die tijd geen liegende uitsprakenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:55 schreef Rasje het volgende:
[..]
We zullen morgen dan wel zien of het al dan niet waar is....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |