Ik blijf het omslachtig vinden...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef chibibo het volgende:
Ik heb even rondgeneusd, en je moet de alt/option toets gebruiken. Als je de keyboard viewer aanzet, kun je zien welke toets welk accent oplevert. Voor een toetsenbord met de US layout zijn dat de volgende:
u = ?
i = ?
e = ?
n = ?
`= `
Dus alt + een van deze toetsen levert het accent op, en daarna typ je de letter waar het accent op moet komen te staan.
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef XL het volgende:
Dat is toch hetzelfde als je in windows doet, alleen beter.
Je geeft een aanslag voor het teken + een aanslag voor de letter
Het is zelfs handiger dan bij windows, want toetsen krijgen geen dubbelfunctie
Alt-U(mlaut) + lettertje vind je te veel werk?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar er is dus geen simpelere manier? Heb je ergens een lijstje met alle alt-codes voor accenten?
je moet die altcode niet als iets moeilijks zien, maar gewoon als een toets die je eenmalig aanleert.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.
Het is minder logisch en minder handig. "+e is intuitief, alt plus nogwat plus e is dat niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef De_Hertog het volgende:
Alt-U(mlaut) + lettertje vind je te veel werk?
Ja, dat ken ik. Dan krijg jequote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
In Windows hoefde ik geen codes te typen. Ik typte simpelweg " en daarna e en dan had ik een e met een trema. Niks geen altcodes. Minder aanslagen dus.
in e-mails. Om van programmeren en andere windows-pc's met andere instellingen nog maar te zwijgen...quote:Öh, hoi, ik had je niet gezien,"zei ze toen
Ik had daar geen last van, omdat het geven van 1 spatie extra na dubbele aanhalingstekens gewoon een automatisme was. Het heeft een flinke poos geduurd voordat ik dat had afgeleerd na aanschaffing van mijn Mac. Maar ik vond het ideaal op die manier en ik baal ervan dat het nu niet meer kan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:18 schreef De_Hertog het volgende:
Ja, dat ken ik. Dan krijg je
in e-mails.
Ja, dat vond ik eerst ook, maar ik ben er best snel aan gewend. En ik vind het ook wel prettig dat de ' en " weer gewoon beschikbaar zijn zonder eerst op spatie te hoeven drukken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:14 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik blijf het omslachtig vinden...
QuickSilver - Programma's opstarten zonder klikkenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
Welke programma's kun je echt niet zonder op een Mac? Kunnen jullie eens een lijstje geven?
Ik zal de mijne ook zo neergooien hier, misschien komen er dingen naar voren die we nog niet ontdekt hadden
Dat is op zich wel handig, ja. Maar de macht der gewoonte is nogal sterk, zeker als je dan ook nog eens regelmatig achter een Windoos-computer zit en dus weer moet omschakelen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:21 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat vond ik eerst ook, maar ik ben er best snel aan gewend. En ik vind het ook wel prettig dat de ' en " weer gewoon beschikbaar zijn zonder eerst op spatie te hoeven drukken.
Ik zelf ook niet vaak, maar mails die ik kreeg van anderen eerder. Bovendien was het lastig dat sommige pc's op werk of uni het niet hadden en anderen weer wel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik had daar geen last van, omdat het geven van 1 spatie extra na dubbele aanhalingstekens gewoon een automatisme was. Het heeft een flinke poos geduurd voordat ik dat had afgeleerd na aanschaffing van mijn Mac. Maar ik vond het ideaal op die manier en ik baal ervan dat het nu niet meer kan.
Hoe kom jij aan 10.4.4.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 18:02 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Waarom gaf mijn Airport Admin Utility dus met grote letters een waarschuwing dat WPA niet ondersteunt wordt op mijn huidige OS (10.4.4)?
Als het gewoon werkt ga ik er vanavond wel even mee kloten. WEP is niet echt veilig voor mijn gevoel
Tsja, daar doe je weinig aan. Het zijn gewoon andere systemen. Je zult ook moeten wennen aan ctrl+c ipv appeltje+c om te kopiëren (alt+u, e, het valt best meequote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is op zich wel handig, ja. Maar de macht der gewoonte is nogal sterk, zeker als je dan ook nog eens regelmatig achter een Windoos-computer zit en dus weer moet omschakelen.
microsoft msn messengerquote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
Welke programma's kun je echt niet zonder op een Mac? Kunnen jullie eens een lijstje geven?
Ik zal de mijne ook zo neergooien hier, misschien komen er dingen naar voren die we nog niet ontdekt hadden
Ik heb dat een keer gehad toen ik teveel had geklooid met de instellingen van ondertitels. Als downloaden en herinstalleren niet werkt moet je eens proberen je instellingen weg te gooien (in ~/Library/Preferences/) Of, om uit te proberen, kijken, of het bij een andere gebruiker hetzelfde doet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Over VLC gesproken... Afgelopen week deed 'ie het spontaan niet meer. Elke keer als ik VLC opstartte, kreeg ik binnen enkele seconden een foutmelding. Deed 'ie het wel, dan ging 'ie hangen als ik een film afspeelde. Opnieuw gedownload en geinstalleerd, maar no way, zelfde probleem. Toen uiteindelijk maar een andere player gedownload om de betreffende film (Lost in Translation) af te kijken...
Die heb ik er ook opstaan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:27 schreef iDex het volgende:
[..]
Microsoft windows media player
Microsoft office
ik kan er echt niet zonder
Als je OS9 (Classic) geinstalleerd hebt staan dat staat IE en Netscape 4.7 er standaard ook op.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Internet Explorer voor de Mac heb ik laatst gedownload, maar die weigerde te installeren. Kreeg telkens een foutmelding halverwege de installatie.
Desktop Manager Een virtuele desktop manager waarmee ik verschillende taken op verschillende desktops uitvoer. Reuze handig op een klein 12" schermpje en bij een grote diversiteit in openstaande programma's.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 19:16 schreef Anthraxx het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |