Blablabla. Een schuld die in 4 jaar weggewerkt kan zijn als het ONS (ik voel me meer Amerikaan dan ik me ooit Nederlander voelde) interesseert, net zoals dat eerder in het verleden is gebeurd. Dus ga jij je nou maar blind staren op cijfertjes, ok? Dan blijf ik hier lekker wonen in een land waar de economie het erg goed doet. Nog even afgezien van de abominabel trieste cijfers die NL op elk vlak zelf weet te 'presteren', zijn de bewoners van de VS fier, trots en niet te ellendig om hard te werken, in tegenstelling tot die luie Europeanen, dus die schuld is ZO weg als we daar zin in hebben.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:14 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
In 2002 bedroeg de Amerikaanse staatsschuld $6.374.000.000.000,-. Sinds de Irak-oorlog is die schuld met nog eens met negenhonderd miljard dollar toegenomen. Vandaag, bedraagt de US staatsschuld aan overwegend anonieme gedomineerde bankconsortia $7.296.104.987.745,- (zevenduizend tweehonderdenzesennegentig miljard honderdviermiljoen negenhondedzevenentachtigduizend zevenhonderdvijfenveertig dollar. Die schuld neemt door rente met 1,69 miljard dollar per dag toe. Elke VS burger, kind, bejaarde, enz. heeft momenteel een schuld van $24.830.
quote:Hoewel er geen geld is voor Amerikaanse burgers – we kennen de abominabele ziektekostenverzekeringen, sociale zorg, huisvesting, enz. daar – was het geen probleem extra geld vrij te maken voor weer een miljardenoorlog.
Volgens mij zitten we hier niet in TRU hoor. Die boze, enge boemannen...quote:Dat is begrijpelijk als men zich realiseert wie er aan de geldkraan zitten, wiens ideologische agenda met steeds weer nieuwe oorlogen wordt gediend en wie er belang hebben bij het verder oplopen van de staatsschuld. Dat zijn niet de burgers van de VS maar Zionistische elitaire kapitalisten zonder vaderland, maar WEL met een ideologie.
1) Je bent gewoon opgeroeid met het idee dat je nooit beter mag zijn dan je gehandicate buurjongetje... of beter Nederlands mag spreken dan het buitenlandertje in je klas.... Amerikanen doen daar niet zo moeilijk over... die kiezen zelf wel waar hun kind naar school gaat... en in mijn geval zal dat niet een school worden met voornamelijk mexikanen. Ze gaan naar school om te leren en niet om met de problemen van een ander opgezadeld te worden.quote:Op maandag 2 januari 2006 04:14 schreef BaajGuardian het volgende:
vreemd he dat amerikanen iedereen de strot uitkomen (op wat jostis na)
met zulke arrogantie.
Jouw anale winden? Om maar even een repliek van jouw niveau te geven?quote:Op maandag 2 januari 2006 06:46 schreef BaajGuardian het volgende:
jongen je leeft echt zwaar in je eigen wereldje als je denkt dat amerika moet opdraven bij zogenaamde rampen , wie denk je dat ze veroorzaakt
quote:Op maandag 2 januari 2006 06:46 schreef BaajGuardian het volgende:
jongen je leeft echt zwaar in je eigen wereldje als je denkt dat amerika moet opdraven bij zogenaamde rampen , wie denk je dat ze veroorzaakt
Hoe kom jij erbij dat wij Nederlanders niet zelf de school voor onze kinderen mogen kiezen?quote:Op maandag 2 januari 2006 06:07 schreef Vampier het volgende:
1) Je bent gewoon opgeroeid met het idee dat je nooit beter mag zijn dan je gehandicate buurjongetje... of beter Nederlands mag spreken dan het buitenlandertje in je klas.... Amerikanen doen daar niet zo moeilijk over... die kiezen zelf wel waar hun kind naar school gaat... en in mijn geval zal dat niet een school worden met voornamelijk mexikanen. Ze gaan naar school om te leren en niet om met de problemen van een ander opgezadeld te worden.
'Schitterend' noemt hij dat; waarom neem jij dan uberhaupt nog de meoite om Nederlands te praten als jij het blijkbaar toch zo'n verderfelijke cultuur vindt?quote:2) America bashen is compleet in, hoe banger de mensen zijn voor Amerika hoe harder ze bashen.
Schitterend om te zien hoe de Nederlandse cultuur weggevaagd is door de Amerikaanse cultuur.
Daar geef ik je helemaal gelijk in en dat vind ik ook dood- en doodzonde.quote:Zelf het Nederlands wordt steeds meer vervangen door een soort van vies Engels... nog viezer dan het Amerikaans.
En dat is precies de fout van de USA: blijkbaar hebben "jullie" niet door hoe groot de stempel is die "jullie" op deze wereld drukken. Alles wat jullie doen heeft invloed op de rest van de wereld.quote:3) Als er weer eens een ramp gebeurd op de wereld staat er wederom een wijf voor een camera te gillen 'waar blijft America nu??!? Waar blijft America nu?' om eerlijk te zijn hebben de landen waar deze ramp gebeurd er voor te zorgen dat ze hun eigen infrastructuur en economie op orde hebben. De economie van de US is de US zijn probleem en daar hoeft een buitenstaander zich niet druk om te maken..... zoals ze nu doen.
En uiteraard heeft Amerika laten zien dat ze het met direct een oorlog beginnen het wel bij het goede eind hadden.quote:4) Elk land mag een oorlog beginnen, maar als je provoceert kun je een antwoord verwachten. Landen zoals Duitsland en Frankrijk hebben laten zien met hun staart tussen de benen de confrontatie niet aan te gaan maar een ellenlange dialoog te starten.
Zodra de vlam ind e pan slaat kan je er vanuit gaan dat Amerika zich ermee bemoeid heeft; dus ja, ingrijpen van Amerika is noodzakelijk. Zeker als Bush beweert dat wereldvrede een prioriteit bij hem heeft (dat ie zich vervolgens amper wat aaantrekt van de VN is weer een tweede).quote:Iets wat op dit moment ook weer gaande is met diverse interne zaken. Zodra de vlam weer in de pan slaat moet America weer komen opdraven.... een ezel stoot zich geen 3x aan dezelfde steen.... laat Europa nu dommer zijn dan een ezel.
Juist en jouw tegenstander ook; hopenlijk voor je ben jij dan maar "lucky luke" dan hij is......Echt zo'n pistool maakt geen reet uit, het enige wat geldt is dat er veel sneller doden zullen vallen.quote:Ik voel me veiliger hier in de US dan dat ik me in Nederland voelde... en als er iets mis dreigt te gaan dan heb ik mijn glock nog altijd bij de hand.
Tsja, want stel je eens voor dat je een lafaard zou zijn....erg zeg, als je door de glock van je tegenstander bent neergeschoten. Ik ben dan ook liever een levende lafaard dan een dooie bink.quote:zodat ik niet als een met handen en voeten gebonden lafaard ten onder ga het als het echt mis dreigt te gaan.
Dat weten we dat jij dat vindt; zou je ook als een typisch amerikaans trekje kunnen beschouwen.quote:StefanP/Maartena and I can't be wrong.
Toch frappant dat de USA zat te springen om andere landen die mee moesten doen met de Irak-oorlog.quote:Op maandag 2 januari 2006 07:28 schreef StefanP het volgende:Toch frappant dat de VS er zelfs bij moest komen om de oorlog in Joegoslavie te beeindigen, aangezien de slappe EU met z'n knieen stond te knikken en tot niets dan vergaderinkjes in staat was. Behoorlijk triest dat de EU zelfs in haar eigen achtertuin niet in staat was om ook maar IETS voor elkaar te krijgen. Dus moest de VS dat wederom doen...
Ik zou het verschil echt niet kunnen zien tussen jou en hem; tussen Europeanen en Amerikanen ook niet; om over een aantal moslims maar te zwijgen.quote:Dat weten we dat jij dat vindt; zou je ook als een typisch amerikaans trekje kunnen beschouwen.
Behalve toen het over jou vrijheid ging, 60 jaar geleden; toen hadden ze een jaar eerder aan de oorlog deel moeten gaan nemen. Typisch die in zichzelf gekeerde blik van de linkse Europeaan waar alleen zijn eigen vrijheid nog relevant is.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Toch frappant dat de USA zat te springen om andere landen die mee moesten doen met de Irak-oorlog.
Het was toch hun probleem (mondiaal probleem my ass;Amerika was het voornaamste slachtoffer))?
Maar uiteindelijk deden we het dus allemaal met zijn allen; precies zoals het hoort te zijn toch?
De meeste Irakis zien de aanwezigheid van buitenlandse troepen slechts voor 5% verantwoordelijk voor de onrust in eigen land; meer dan 60% ziet de opstandelingen als de grootste bron van ellende.quote:Op maandag 2 januari 2006 10:25 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Het Iraakse volk wil maar een ding: ALLE BUITENLANDERS MOETEN OPROTTEN, ZO VLUG MOGELIJK. Het is HUN land, het is HUN olie, het is HUN cultuur, Saddam is HUN dictator.
De VN? Wie zullen we eens vragen? Ruudje "losse handen" Lubbers? Of misschien de zoon van Koffi Annan? Die heeft al bewezen goed te kunnen bemiddelen.quote:Zodra de vlam ind e pan slaat kan je er vanuit gaan dat Amerika zich ermee bemoeid heeft; dus ja, ingrijpen van Amerika is noodzakelijk. Zeker als Bush beweert dat wereldvrede een prioriteit bij hem heeft (dat ie zich vervolgens amper wat aaantrekt van de VN is weer een tweede).
Goh toch lees ik meestal het echte verhaal en dat komt erop neer datr we voornamelijk rusland op onze blote knieen mogen bedanken voor de bervrijding, die hebben met 20 miljoen doden, het offensief in het oosten de weg vrijgemaakt om europa te bevrijden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:23 schreef klez het volgende:
[..]
Behalve toen het over jou vrijheid ging, 60 jaar geleden; toen hadden ze een jaar eerder aan de oorlog deel moeten gaan nemen. Typisch die in zichzelf gekeerde blik van de linkse Europeaan waar alleen zijn eigen vrijheid nog relevant is.
Als het over Irakis of Afghanen gaat dan zijn orde, rust en een sterke leider opeens de criteria waaraan moraliteit aan afgemeten wordt...![]()
Ik denk eerder andersom, gezien de algemeen heersende mening over de VS in de wereld.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:20 schreef klez het volgende:
Als het gaat om introspectie en reflectie over de staat van de wereld en de rol die je als land daarin hoort te spelen kunnen wij, en de meeste andere landen nog wat leren van de VS.
Maar dan komt de morele vraag, wie buit ze uit? En wie maken ook weer gebruik van die geodkope faciliteiten?quote:Op maandag 2 januari 2006 11:48 schreef IntroV het volgende:
Aan de andere kant is het gewoon vaak mensonterend omdat illegalen met te veel mensen in te kleine huisjes worden gepropt. Ze te weinig verdienen en worden uitgebuit.
Maar goed, dat is vaak een keuze van de illegaal, die zijn eigen paspoort of papieren opeet, valse namen opgeeft etc.
60 Jaar geleden waren wij in oorlog; ook toen interesseerde Europa de VS helemaal niks. Pas toen Pearl Harbour werd aangevallen kreeg Amerika door dat het om een wereldoorlog ging en het ook in hun eigen belang beter was de Duitsers hun kont te schoppen.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:23 schreef klez het volgende:
Behalve toen het over jou vrijheid ging, 60 jaar geleden; toen hadden ze een jaar eerder aan de oorlog deel moeten gaan nemen. Typisch die in zichzelf gekeerde blik van de linkse Europeaan waar alleen zijn eigen vrijheid nog relevant is.
Als het over Irakis of Afghanen gaat dan zijn orde, rust en een sterke leider opeens de criteria waaraan moraliteit aan afgemeten wordt...![]()
Heb je nog meer van die zinnige argumenten? OF zullen we gezellig een discussie over riooljournalistiek gaan houden.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:28 schreef klez het volgende:
De VN? Wie zullen we eens vragen? Ruudje "losse handen" Lubbers? Of misschien de zoon van Koffi Annan? Die heeft al bewezen goed te kunnen bemiddelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |