abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33601350
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:09 schreef longinus het volgende:
Gefeliciteerd
pi_33601434
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:20 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

Dat zou nog best kunnen gebeuren ja. We hebben natuurlijk een hele leuke tijd gehad, maar de laatste tijd was het zo rommelig.
Wilde je de laatste tijd wat meer zelfstandigheid?
Dus meer met vrienden samen dingen doen?
Ik kan me zo voorstellen dat toen de aap uit de mouw kwam, en je zag wie je ex werkelijk was.

Is maar een gokje.
Verder, borderline is inderdaad een breed begrip, maar ik vergelijk vrouwen die alle aandacht opeisen (en eventueel snel schelden terwijl je niks verkeerds heb gedaan) uit gemakzucht met borderliners, omdat ik nou eenmaal meerdere vrouwen met borderline ken, en dat is werkelijk altijd gedonder.
Dus dan maar symptonen van borderline, het is net zo erg.
@luna
  zondag 1 januari 2006 @ 14:39:18 #53
106102 Mabelle
Hi.... haaaa
pi_33601559
quote:
Op zondag 1 januari 2006 12:09 schreef boempa het volgende:
Klinkt als een gevalletje borderliner.
Ik heb mezelf voorgenomen nooit meer iets met een borderliner te beginnen, daar komt alleen maar gedonder van.
Nee ... natuurlijk .... jij weet deze diagnose even te stellen Jij klinkt mij ook als een gevalletje borderliner.
Met dit soort opmerkingen moet je oppassen .. TS gaat het opzoeken en vergelijkingen trekken
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_33601598
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:34 schreef boempa het volgende:

[..]

Wilde je de laatste tijd wat meer zelfstandigheid?
Dus meer met vrienden samen dingen doen?
Ik kan me zo voorstellen dat toen de aap uit de mouw kwam, en je zag wie je ex werkelijk was.

Is maar een gokje.
Verder, borderline is inderdaad een breed begrip, maar ik vergelijk vrouwen die alle aandacht opeisen (en eventueel snel schelden terwijl je niks verkeerds heb gedaan) uit gemakzucht met borderliners, omdat ik nou eenmaal meerdere vrouwen met borderline ken, en dat is werkelijk altijd gedonder.
Dus dan maar symptonen van borderline, het is net zo erg.
Zit wel wat in ja. Heb de laatste tijd wel allemaal nieuwe (vrouwelijke) vrienden. En dan zie ik hoe gezellig het ook kan zijn.

Ze heeft al 4 keer gebeld
zo van die belletjes alsof er niks aan de hand is
pi_33601628
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:39 schreef Mabelle het volgende:

[..]

Nee ... natuurlijk .... jij weet deze diagnose even te stellen Jij klinkt mij ook als een gevalletje borderliner.
Met dit soort opmerkingen moet je oppassen .. TS gaat het opzoeken en vergelijkingen trekken
nehh, borderliner is allemaal wat heftiger met moorden enzo, dus dat gaat allemaal wat te ver.
  zondag 1 januari 2006 @ 14:51:14 #56
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_33601875
quote:
Op zondag 1 januari 2006 11:55 schreef Fokkedop het volgende:
Was ik net ff 15 minuten vuurwerk afsteken, hoorde ik opeens dat m'n vriendin ergens zat dus ik naar haar toe, begon ze in ene te huilen omdat ik ff vuurwerk afstak en dus geen tijd voor haar had. damn, dat was voor mij de druppel! Vannacht om ong. 2.30 ging het na 20 maanden uit.

Ze was lief, maar ze wilde 24 uur per dag over haar bol geaait worden anders werd ze boos of vond ze het verdacht. Achterdochtig dat ze was...

Ik heb verdomme ook nog een eigen leven.

Ander voorbeeld:
Ruim een maand geleden kwam ik op msn en iemand wilde mij toevoegen. Ik dacht, nou ok, zal wel iemand zijn he. Begon ze van: JA, je kent me niet, maar ik vind je echt heel leuk en zo en heb je een vriendin enzo. en of ik met haar een keer uitwilden. Ik zei zo: nou sorry, ik heb een vriendin, ik ken jou niet en heb er niet zo'n behoefte aan. Bleek het achteraf mijn eigen vriendin te zijn die een nieuw mailadres had aangemaakt om mij te checken!
Dat was echt zo fout. Maar goed ik had het haar vergeven, maar na vannacht, vond ik het wel mooi geweest.

---
Damn jaloezie druipt er vanaf.
Wat een gebrek aan vertrouwen
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zondag 1 januari 2006 @ 14:54:27 #57
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_33601971
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:41 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

nehh, borderliner is allemaal wat heftiger met moorden enzo, dus dat gaat allemaal wat te ver.
quote:
Wat is borderline?

Inleiding
De term borderline werd eind jaren 30 voor het eerst gebruikt. In die tijd werden psychische stoornissen onderverdeeld in psychoses (verwardheid) en neuroses (angst- en stemmingsstoornissen). Patiënten met verschijnselen die niet goed pasten binnen deze indeling, werden borderline genoemd, wat zoveel betekent als grensgeval.
Lange tijd was er weinig aandacht voor borderline, tot het na 1960 opnieuw in de belangstelling kwam. Tegenwoordig wordt borderline ingedeeld bij de persoonlijkheidsstoornissen. In 1980 werd de aandoening opgenomen in het diagnostisch handboek van psychiaters, de Diagnostic Statistic Manual (DSM), als borderline persoonlijkheidsstoornis. In de dagelijkse praktijk wordt meestal gesproken van een borderlinestoornis of kortweg borderline.

Een persoonlijkheidsstoornis
De meeste mensen hebben zo hun eigenaardigheden. Wanneer iemands persoonlijke eigenschappen heel extreem of hinderlijk zijn voor de persoon zelf of voor anderen kan sprake zijn van een persoonlijkheidsstoornis. Mensen met een persoonlijkheidsstoornis hebben vaak hardnekkige problemen met zichzelf of met anderen en kunnen in andermans ogen vreemd gedrag vertonen. Er zijn verschillende soorten persoonlijkheidsstoornissen. De borderlinestoornis is er een van. Alleen een deskundige kan bepalen of iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft.

Verschijnselen en gevolgen
Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen en kan zelfs beangstigend zijn.

Vaak hebben mensen met borderline een onbehaaglijk gevoel over zichzelf en weinig eigenwaarde. Zij zijn bang om in de steek gelaten te worden, of voelen zich eenzaam. Ook zijn ze vaak bang dat anderen hen niet accepteren of zullen afwijzen. Terwijl de buitenwereld daar meestal niets van merkt, kunnen zij zich van binnen leeg voelen.

Borderline is een ingrijpende aandoening. Niet iedereen heeft echter evenveel last van borderline. Naarmate de verschijnselen heftiger zijn, zijn de gevolgen ingrijpender.
Toch ervaren sommige mensen niet uitsluitend negatieve kanten van borderline. Het leven met borderline is zelden saai. Voor anderen kan iemand met borderline vrolijk en spontaan gezelschap zijn.

De verschijnselen en gevolgen van borderline komen op verschillende gebieden tot uiting:

Impulsief zijn
Iemand met borderline kan dolenthousiast beginnen aan een cursus of baan en daar een week later mee stoppen. Of onbesuisd een heel dure aankoop doen en het gekochte de volgende dag al niet leuk meer vinden. Door onverantwoorde uitgaven ontstaan soms grote schulden. Ook het voortijdig afbreken van een studie of baan komt vaak voor.

Wisselende relaties en vriendschappen
Mensen met borderline verwachten veel van anderen en raken daardoor snel teleurgesteld. Een klein meningsverschil kan een aanleiding zijn om boos te worden op de ander of de relatie te verbreken. Als relaties of vriendschappen vaak stuklopen, kan dat het toch al geringe zelfvertrouwen verder aantasten. Daardoor kan iemand de neiging krijgen zich terug te trekken en in een isolement raken. Maar iemand met borderline kan ook van het ene op het andere moment een nieuwe relatie aangaan.

Denken en voelen in uitersten
Mensen met borderline vinden iets leuk, of verschrikkelijk; vinden iemand aardig, of waardeloos, voelen zich geweldig, of heel beroerd. Er is weinig ruimte voor nuance.
Een positieve stemming kan snel omslaan in neerslachtigheid. Voor direct betrokkenen kan deze wisselvalligheid overdonderend en onbegrijpelijk zijn.

Emotioneel gevoelig zijn
Mensen met borderline raken gemakkelijk uit hun evenwicht en kunnen hun gevoelens moeilijk in de hand houden. Vooral de contacten met anderen kunnen spanning oproepen. Maar ook een onverwachte gebeurtenis kan de stemming in positieve of negatieve richting beïnvloeden.

Dissociëren
Het komt soms voor dat iemand het gevoel heeft er niet meer bij te zijn en als het ware wegraakt. Dit wordt dissociëren genoemd. Soms weet de betreffende persoon niet meer precies wat er gebeurd is. Dat is een angstige ervaring.

Verwardheid
Iemand met borderline kan tijdelijk verward of achterdochtig zijn: gedachten kloppen niet met de werkelijkheid. Meestal zijn deze periodes van korte duur.

Zelfbeschadigend gedrag
Gevoelens van leegte, gekwetstheid, boosheid of teleurstelling kunnen bij iemand met borderline zo heftig zijn, dat deze spanning alleen afgewend kan worden door lichamelijke pijn: bijvoorbeeld door te snijden in het eigen lichaam of zichzelf te branden met een sigaret. Vaak doet het beschadigen op het moment zelf geen pijn en geeft het een gevoel van opluchting. Na afloop overheersen schaamte en schuldgevoelens. Soms ontstaan blijvende littekens of gezondheidsproblemen. Veel, maar lang niet alle mensen met borderline beschadigen zichzelf.

Zelfdoding
Mensen met borderline zijn soms zo wanhopig en ongelukkig, dat zij een eind aan hun leven willen maken. Gedachten over zelfdoding zijn moeilijk bespreekbaar, niet alleen voor de persoon zelf, maar ook voor familie en hulpverleners. Toch kan erover praten belangrijk zijn en kan het soms helpen een poging tot zelfdoding voorkomen. Ruim 1 op de 10 mensen met borderline sterft door zelfdoding.

Borderline en andere aandoeningen
De verschijnselen van borderline kunnen ook bij andere psychische stoornissen voorkomen. Het kan lastig zijn om een borderlinestoornis te onderscheiden van bijvoorbeeld een depressie of angststoornis, ADHD of verslavingsproblemen. Het komt ook voor dat een borderlinestoornis juist samengaat met een van deze aandoeningen. Alleen een deskundige kan beoordelen welke behandeling past bij de verschillende problemen.

Borderline en verslaving
Mensen met borderline hebben een grotere kans om verslaafd te raken aan genotmiddelen dan andere mensen. Erfelijkheid kan hierbij een rol spelen, maar ook de verschijnselen van borderline kunnen leiden tot gebruik van genotmiddelen. Sommige mensen met borderline gebruiken alcohol of kalmerende middelen om rustiger te worden (hasj en weed, slaap- en kalmeringsmiddelen); anderen grijpen naar pepmiddelen (speed, cocaïne) om zich minder leeg of somber te voelen.

Genotmiddelen lijken dan een aantrekkelijke oplossing, maar ze kunnen de verschijnselen van de borderlinestoornis ook verergeren. Bovendien kan het gebruik ervan leiden tot verslaving, waardoor er een probleem bijkomt. Het gebruik van genotmiddelen kan daarom een onderwerp van gesprek zijn in de behandeling.

Verloop
Borderline komt vaak voor het eerst tot uiting tussen de 18 en 25 jaar. Dit is een levensfase met grote veranderingen op het gebied van relaties, wonen, leren en werken.
Vóór het 18e jaar kunnen de verschijnselen zich wel voordoen, maar is het moeilijk om borderline te onderscheiden van heftige puberteitsverschijnselen.

Tussen het 20ste en 30ste levensjaar zijn de problemen doorgaans het heftigst. Bij een deel van de mensen met borderline nemen de verschijnselen na verloop van tijd wat af.
Het verloop van de stoornis kan grillig zijn. In een levensfase met veel stress kunnen de klachten weer de kop opsteken.

Het is afhankelijk van de persoon zelf, de levensloop en de eventuele behandeling, hoe de klachten zich ontwikkelen. Een flinke groep komt over de klachten heen; een andere groep leert met de verschijnselen om te gaan. Sommigen houden veel last van borderline.

Hoe vaak komt borderline voor?
De borderlinestoornis is geen zeldzame aandoening. Het is niet zeker hoeveel mensen last hebben van borderline, omdat de diagnose niet altijd gesteld wordt. Naar schatting lijden ongeveer 150.000 volwassenen in Nederland aan de stoornis.

De diagnose wordt bij mannen minder vaak gesteld dan bij vrouwen. De klachten uiten zich bij mannen eerder in agressief gedrag en verslaving, en worden vaak niet herkend als borderlinestoornis. Daar komt bij dat vrouwen eerder hulp zoeken en waarschijnlijk kwetsbaarder zijn voor borderline.

bron: http://www.trimbos.nl/default1736.html

Ik zou eerst wat meer erover lezen, voor een zulk soort uitspraak te doen
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  zondag 1 januari 2006 @ 14:58:18 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_33602083
Maar wat wil je met dit topic? Goedpraten voor jezelf dat je het hebt uitgemaakt? Die bevestiging heb je van anderen niet voor nodig lijkt me.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_33602420
oud en nieuw is een prima gelegenheid tot ruzie schoppen
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  zondag 1 januari 2006 @ 15:17:59 #60
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33602538
Het emmertje was vol zogezegd
Vampire Romance O+
pi_33602560
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:58 schreef livEliveD het volgende:
Maar wat wil je met dit topic? Goedpraten voor jezelf dat je het hebt uitgemaakt? Die bevestiging heb je van anderen niet voor nodig lijkt me.
ik schrijf het van me weg. en weten hoe andere mensen erover denken. En ik hoef me niet schuldig te voelen dus wat je zegt slaat verder nergens op.
  zondag 1 januari 2006 @ 16:00:09 #62
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_33603376
quote:
Op zondag 1 januari 2006 15:19 schreef Fokkedop het volgende:
ik schrijf het van me weg. en weten hoe andere mensen erover denken. En ik hoef me niet schuldig te voelen dus wat je zegt slaat verder nergens op.
Ja?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_33603495
ze was lief, ze was knap, ze was de ideaaaale vrouw... maar na 20 maanden samen.. komt de aap uit de mouw mouw mouw (sorry, kon het niet laten Jochem Meijer ff erbij te halen)

Maar je hebt een goede beslissing genomen fokkedop.
pi_33603573
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sc0rPi0n op 01-01-2006 23:20:21 ]
pi_33603597
ik zou een strijker naar dr hebben gegooid.
pi_33603849
Jullie zijn gewoon niet klaar voor een serieuze relatie .
pi_33604158
quote:
Op zondag 1 januari 2006 16:23 schreef SilentOne het volgende:
Jullie zijn ze is gewoon niet klaar voor een serieuze relatie .
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33607125
Jij de eerste van 2006 en ik de laatste van 2005: misschien moeten we vandaag dan maar gaan vieren!

Nee, even, serieus: samen leven met iemand die ziekelijk jaloers is, is niet leuk en zeker niet vol te houden voor de rest van je leven... tenzij jij haar redenen gegeven hebt om jaloers te worden...? Indien niet: dan heeft ze het inderdaad mooi verpest door je zo freaky te controleren. Ze had het bij die E-mail moeten laten, jouw antwoord was duidelijk genoeg dat je van je vriendin houdt / hield.

Veel sterkte!
pi_33609213
Terecht. Dat is gezeik dat niet acceptabel is.
JOHNNY HEITINGA
pi_33609417
Nou ,weet je als ze zo altijd was heb ik medelijden met je
Maar ik denk dat ze erg onzeker is en te veel steunt op jou,volgens mij als jullie samen waren moest jij denk ik dingen verzinnen om jullie te vermaken en ze alles wel best vond ,en ze nooit eens zei van: ''zullen we dit eens gaan doen''

Mja,mischien is dit wel het beste voor jou..
Want lijkt me benauwend zo een relatie..brrr
zou hard weg rennen...in mijn relatie vind ik me eigen ding wel zo belangrijk
En als ik zo eng zou doen,dat als mijn vriend vuurwerk afsteekt of ff met zijn vrienden wilt en ik doe net zo raar...dan ging ik in therapie
Salsa Española
pi_33609975
Er zijn er nog best veel die daarvoor in therapie gaan. maar wat 'ikbeneenkiwi' al zei: ze was volgens mij niet echt toe aan een relatie.
Het begon allemaal leuk en aardig. Na een paar maanden begon ze tegen me op te kijken. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik ouder ben. En toen ging het over in jaloezie. En uiteindelijk heeft ze zicht zelf na vandaag zo buiten spel gezet.
En dan gaat het er helemaal niet meer om of het nou vuurwerk afsteken is of niet. Daar ga je gewoon niet om huilen. Goed, ze had wat op, maar dit is slechts een voorbeeld van wat er is geweest.

En wat salsgirl zei,
ze was wel zo van, kom we gaan dit of dat doen. Ze toonde wel initiatief. Maar ze kon ook zo aanhankelijk zijn. En dat mag best een keer, maar niet 24/7.
pi_33613583
Normaal gesproken groeit het vertrouwen in een relatie, dus je mag aannemen dat die toch redelijk sterk is na 20 maanden. En dan je vriend het kwalijk nemen dat hij vuurwerk afsteekt

Ik neem aan dat je klokslag 0:00 wel je vriendin gelukkig nieuwjaar hebt gewenst voordat je naar buiten sprintte om je sterrenregen aan te steken
♥ K, N, R en F ♥
pi_33622990
quote:
Op zondag 1 januari 2006 23:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Normaal gesproken groeit het vertrouwen in een relatie, dus je mag aannemen dat die toch redelijk sterk is na 20 maanden. En dan je vriend het kwalijk nemen dat hij vuurwerk afsteekt

Ik neem aan dat je klokslag 0:00 wel je vriendin gelukkig nieuwjaar hebt gewenst voordat je naar buiten sprintte om je sterrenregen aan te steken

ja uiteraard. zal als ik al zei: ze was de eerste.
ik geef al mijn liefde of niks.
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:19:49 #74
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33701917
mijn eerste breuk is ook een feit... was niet echt m'n vriendin maar voor zover we wat hadden, nu niet meer. Wel jammer, was echt een te gekke vrouw. Leukste die ik ooit ben tegen gekomen.

Maar goed, ik weet dat er nog wel meer van zulke dames rondlopen. En wie weet in de toekomst nog wel...
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33702345
quote:
Op zondag 1 januari 2006 14:30 schreef 2609 het volgende:
wat is dr msn ik neuk dr gewoon
Tering jij bent mans, mag ik jou MSN, kunnen we praten, ik wil ook stoer zijn!
pi_33702457
Dit klinkt als een meid die we moeten koppelen aan mijn ex...
pi_34497214
Ze leest het nu op dit moment

Als je dit leest.... waarom doe je zo?
pi_34498853
ja post ook even je reactie domme aandachts geiler, hier zijn genoeg mensen die tijd voor je hebben!

foto's zijn een must!
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_34499993
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:51 schreef Fokkedop het volgende:

pi_34502313
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 21:51 schreef Fokkedop het volgende:

en dan geen antwoord geven natuurlijk... jammer
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_34503196
Ze zit niet op fok. Ze weet niet zo goed hoe dat werkt allemaal.
pi_34503244
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 00:12 schreef Fokkedop het volgende:
Ze zit niet op fok. Ze weet niet zo goed hoe dat werkt allemaal.
komt ze nu snel genoeg achter!

Shit! Vergeet te zwaaien!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34512534
MIsschien een beetje off topic, maar waarom moet er altijd in R&P meteen met termen als "borderline" en "verlatingsangst" (en in andere topics ADHD, etc.) gestrooid worden. Wordt altijd zo moe van die zelfdiagnoses. Het wordt mensen zowat aangepraat.

What happened to good old crazy! (quote Chris Rock)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')