die kun je zowiezo niet omruilenquote:Op zondag 1 januari 2006 08:05 schreef FoXje het volgende:
En vandaag kun je niet omruilen LOLLEROMFG PWnED!!! WHHAHHAHAH!!!![]()
quote:Op zondag 1 januari 2006 07:06 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ging mijn 5 jaar oude beeldscherm vandaag opeens naar de klote (kwam rook uit) , dus ik een nieuwe kopen, tft scherm, ik kom thuis en sluit hem aan enzo, zit er een dode pixel bijna midden in het scherm
joden
Nee, da zal nie!quote:Op zondag 1 januari 2006 12:52 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
die kun je zowiezo niet omruilen
Vet!quote:Op zondag 1 januari 2006 13:00 schreef Dark_Killah het volgende:
Dooie pixel repareren: http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=734&Itemid=167
Dode pixel kan best buiten specificaties zijn, dan kan je wel omruilen. En die specificaties horen in de handleiding te staan.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:52 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
die kun je zowiezo niet omruilen
Ja, of je koopt een monitor waar de fabrikant het zelfs doet.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:01 schreef Dementor het volgende:
Tja een goede winkel bied je een dodepixel startgarantie aan.
werkt dit ook bij crt schermen ?quote:Op zondag 1 januari 2006 13:00 schreef Dark_Killah het volgende:
Dooie pixel repareren: http://macwereld.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=734&Itemid=167
Hoe kan een crt scherm een dode pixel hebbe?quote:
bij de achterneef van te bovenbuurman z'n vriendin die een mooie vrachtwagen tegenkwam?quote:Op zondag 1 januari 2006 13:50 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar koop jij op 1 januari een nieuwe tft?
Dan prik je er zelf nog 3 dode pixels bijquote:Op zondag 1 januari 2006 14:36 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik heb die winkel gebeld, en hun zeggen dat ze hem pas terugnemen als er meer dan 3 dode pixels in zitten, ik ga er maandag heen. en dan inderdaad een crt halen ipv tft
Welke winkel is er open op 1 januari?quote:Op zondag 1 januari 2006 14:36 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
ik heb die winkel gebeld, en hun zeggen dat ze hem pas terugnemen als er meer dan 3 dode pixels in zitten, ik ga er maandag heen. en dan inderdaad een crt halen ipv tft
Stiekem nog wel, zo zo.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:41 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
dat had iemand anders al gezegd, grappig, je kon vast zelf niet bedenken dat het stiekem niet op 1 januari was, maar de dag ervoor
Jij zegt "vandaag" en je post is op 1 januari, dus dan had je gister moeten zeggen.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:41 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
dat had iemand anders al gezegd, grappig, je kon vast zelf niet bedenken dat het stiekem niet op 1 januari was, maar de dag ervoor
quote:Op zondag 1 januari 2006 07:06 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
<knip> midden in het schermjoden
Wat ik al zei, je hoeft geen genoegen te nemen met dode pixels. Je hebt tenslotte betaald voor een beeldscherm wat 100% in orde is, dus dan moet dat ook het geval zijn. Het verhaal dat er zoveel dode pixels op een scherm mogen zitten hoor ik bijna van elke computerdealer en ik geloofde het eerst ook, maar uit het bovenstaande begrijp ik nu dat het een bullshit-verhaal is. Laat je dus niet bedonderen. Als het wettelijk bepaald is kunnen ze er niet omheen.quote:Geen defecte pixels:
Als u een nieuw scherm koopt waarop constant zwarte, witte, rode, groene of blauwe puntjes te zien zijn, heeft het (een) defecte (sub)pixel(s). Wij hebben zowel voor, tijdens als na onze test naar TFT-schermen geen defecte pixel gezien. Fabrikanten kunnen dus monitoren maken zonder pixeldefecten. Wij menen dan ook dat u geen genoegen hoeft te nemen met pixels die defect zijn. In 2002 heeft de toenmalige Geschillencommissie computers dit in een uitspraak bevestigd. Toch gebruiken fabrikanten nog steeds de ISO-norm 13406-2. Klasse II van die norm staat per miljoen pixels maximaal 9 defecten toe: 2 die constant blijven branden, 2 die constant zwart zijn en 5 die constant rood, groen, blauw of zwart zijn.
Kijk liefst in de winkel al naar defecte pixels: laat de monitor aansluiten, ga naar Start, Instellingen, Configuratiescherm, Beeldscherm. Selecteer op het tabblad Bureaublad, Achtergrond (geen) en verander achtereenvolgens de Kleur (zwart, wit, rood, blauw en groen) door Toepassen aan te klikken. Zou u later defecte pixels ontdekken, vraag dan reparatie of een nieuw scherm aan de winkelier.
Thuis kunt u via bijvoorbeeld www.dps.uk.com het scherm controleren.
Bekijk www.dps.uk.com/freeware_DTP.htm
Waar zie jij dan staan dat het wettelijk bepaald is dat een monitor geen pixelfouten zou mogen hebben? Wel kun je stellen dat een scherm aan de specificaties moet voldoen die de fabrikant eraan stelt, en die specificaties horen ook bekend te zijn (en door de winkelier te kunnen worden aangegeven).quote:Op zondag 1 januari 2006 17:01 schreef Netflier het volgende:
TS zou het onderstaande eens moeten lezen:
[..]
Wat ik al zei, je hoeft geen genoegen te nemen met dode pixels. Je hebt tenslotte betaald voor een beeldscherm wat 100% in orde is, dus dan moet dat ook het geval zijn. Het verhaal dat er zoveel dode pixels op een scherm mogen zitten hoor ik bijna van elke computerdealer en ik geloofde het eerst ook, maar uit het bovenstaande begrijp ik nu dat het een bullshit-verhaal is. Laat je dus niet bedonderen. Als het wettelijk bepaald is kunnen ze er niet omheen.
het gaat er niet om de eisen van de fabrikant maar om wat jij redelijkerwijs als consument van een produkt mag verwachten.quote:Op zondag 1 januari 2006 19:08 schreef Light het volgende:
[..]
Waar zie jij dan staan dat het wettelijk bepaald is dat een monitor geen pixelfouten zou mogen hebben? Wel kun je stellen dat een scherm aan de specificaties moet voldoen die de fabrikant eraan stelt, en die specificaties horen ook bekend te zijn (en door de winkelier te kunnen worden aangegeven).
In zo'n geval zul je terug moeten naar de winkelquote:Op zondag 1 januari 2006 19:15 schreef dop het volgende:
[..]
het gaat er niet om de eisen van de fabrikant maar om wat jij redelijkerwijs als consument van een produkt mag verwachten.
een scherm zonder dode pixels is echt geen onredelijke eis.
niet echt pixels natuurlijk, maar ik heb een lijn in mijn scherm die het niet doet..quote:Op zondag 1 januari 2006 13:47 schreef _SnoepHond het volgende:
[..]
Hoe kan een crt scherm een dode pixel hebbe?
neequote:Op maandag 2 januari 2006 13:18 schreef Pizzahut het volgende:
is het een trinitron?
"Alle schermen worden van tevoren getest, dus die beschadiging moet na de aankoop gebeurd zijn."quote:Op maandag 2 januari 2006 13:31 schreef Mastertje het volgende:
idd ff inhakken op dat scherm en dan terug gaan
"Ja, ik heb een scherm gekocht en er zitten 636903 dode pixels in"
lijkt me toch niet dat de winkeliers even je monitor gaan testen als hun hem binnen krijgen?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:19 schreef Molluck het volgende:
[..]
"Alle schermen worden van tevoren getest, dus die beschadiging moet na de aankoop gebeurd zijn."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |