Jammer hoor!quote:Jaarwisseling verloopt betrekkelijk rustig
Uitgegeven: 1 januari 2006 02:28
RIJSWIJK - De jaarwisseling is volgens diverse politiewoordvoerders uit het hele land betrekkelijk rustig verlopen. Rond 02.00 uur waren er geen meldingen van grote ongelukken.
In Gorkum ontstond brand in een dierenwinkel. Volgens een politiewoordvoerder kwamen daarbij alle dieren om het leven. De bewoners van enkele flatgebouwen boven de winkel werden geëvacueerd. In Rotterdam vatte een kubuswoning vlam nadat een vuurpijl naar binnen was geschoten. De brand sloeg over naar omliggende woningen. Er was alleen materiële schade.
Hoewel er geen grote calamiteiten plaatsvonden, hadden politie en brandweer hun handen wel vol aan kleine branden en vernielingen.
Al die dieren kwamen om, zielig mênquote:Op zondag 1 januari 2006 02:36 schreef Falco het volgende:
De jaarwisseling is betrekkelijk rustig verlopen volgens nu.nl
[..]
Jammer hoor!
quote:Drie doden bij viering Oud en Nieuw
ROOSENDAAL De viering van Oud en Nieuw
heeft in Roosendaal aan twee mensen het
leven gekost.Bij een ruzie tussen twee
families werd een man met een riek
doodgestoken.De vader van de verdachte
overleed daarna aan een hartstilstand.
In Eindhoven viel een vuurwerkdode.
quote:Op zondag 1 januari 2006 02:24 schreef Falco het volgende:
Mag de TT veranderd worden in Jaarwisseling-ellende!?!?!? Zonder die 'en' dus.
Met een riekquote:
quote:Eerder op de dag raakte een 15-jarige jongen uit Haaksbergen gewond, toen een stuk vuurwerk in zijn hand ontplofte. Ondanks dat de tiener zaterdagmiddag direct werd geopereerd, moet hij drie vingers missen.
Hier ontplofte me fles champie zowat.. Vuurpijl ging nie omhoog maar vond ut nodig om in de fles te exploderenquote:Op zondag 1 januari 2006 04:07 schreef Ole het volgende:
Tja.. we zagen iemand een vuurpijl in zijn kruis krijgen. Maar was niets aan de hand..![]()
Op weg naar huis gooide iemand met champagneflessen, maar ging allemaal net goed. Vooralsnog dus niet echt nieuws vanuit Leidsepleinomgeving.
Maar er liepen net nog heeeeel veel mensen op straat, zou zo maar nog iets kunnen gebeuren nog. Maar liever niet![]()
lekker laten creperen he?quote:Op zondag 1 januari 2006 03:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
[afbeelding] Alleen jammer dat zulke malloten gewoon gebruik kunnen maken van medische hulp door ons allen betaald.
Eigenlijk wel.quote:
Bron: www.nu.nlquote:RIJSWIJK - De jaarwisseling is volgens diverse politiewoordvoerders uit het hele land betrekkelijk rustig verlopen. Rond 04.30 uur waren er geen meldingen van grote ongelukken. Alleen de politie Rotterdam-Rijnmond meldde in de laatste uren van de nieuwjaarsnacht 100 arrestaties verricht te hebben. Een woordvoerster van de politie sprak van 'veel agressie'.
Bij partycentrum De Hooiberg aan de Galvanistraat vond omstreeks 06.00 uur een schietpartij plaats, waarbij een gewonde viel.
n de Paul Krugerstraat in Rotterdam ontstond een rel waarbij circa dertig mannen de politie met stenen bekogelden. De ME werd erbij geroepen, maar hoefde uiteindelijk niet in te grijpen. De politie had het oproer snel onder controle.
Ook vatte een kubuswoning vlam in Rotterdam nadat een vuurpijl naar binnen was geschoten. De brand sloeg over naar omliggende woningen. Er was alleen materiële schade.
Dierenwinkel
In Eindhoven kwam een 44-jarige man omgekomen bij het afsteken van vuurwerk. In Gorkum ontstond brand in een dierenwinkel. Volgens een politiewoordvoerder kwamen daarbij alle dieren om het leven. De bewoners van enkele flatgebouwen boven de winkel werden geëvacueerd.
Een 19-jarige man uit Valthermond raakte zwaar gewond toen een soort fragmentatiebom vlakbij hem ontplofte. Dit meldde een woordvoerder van de politie Drenthe. De man is met oogletsel naar het ziekenhuis is Hoogeveen gebracht. Volgens de politie was de 'bom' elk geval niet van het slachtoffer zelf afkomstig. In Emmercompascuum is een 21-jarige man aangehouden nadat hij met een vuurwerkpistool op agenten had geschoten. Hierbij raakte niemand gewond.
Boerderij
In Made brak een uitslaande brand uit in een boerderij. De politie gaat ervan uit dat een vuurpijl de brand heeft veroorzaakt.
In eerste instantie leek de brand snel onder controle te zijn. Later bleek dat het vuur onder de rieten kap verder is gaan smeulen waardoor de brand uiteindelijk toch uitsloeg naar een tweede boerderij. Er waren geen meldingen van gewonden.
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:21 schreef dewd het volgende:
Enige wat ik heb meegekregen is dat die geweldige multiculturele samenleving in Frankrijk weer eens een stuk of 300 auto's heeft gekost.
Waar lees jij dat het met de multiculturele samenleving te maken had?quote:In verscheidene Franse steden zijn tijdens de jaarwisseling in totaal 127 auto's in brand gestoken. Dat heeft de Franse politie in de nacht van zaterdag op zondag laten weten.
De viering van Oud op Nieuw is al jaren lang in Frankrijk een feest dat in veel steden wordt ontsierd door het in brand steken van auto's en ander geweld. Bij de vorige jaarwisseling gingen 105 auto's in vlammen op.
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:38 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik werd 3 uurtjes geleden wakker en voel dat me rechtervoet of gebroken is, of dat die uit de kom is geschoten.. Maarja, lekker laten rusten dan maar..
Voor de rest heb ik een diepe snijwond in mijn middelvinger door glas en heb ik vuurwerk in mijn eigen woonkamer afgestoken en nu zit het plafond onder de kruit
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Waar lees jij dat het met de multiculturele samenleving te maken had?
En het is tevens idd een feit dat het merendeel van deze feiten in het algemeen gepleegd wordt door allochtone Franssenquote:PARIJS - In de voorsteden van Parijs en andere Franse plaatsen zijn rond de jaarwisseling ruim 260 mensen opgepakt voor diverse vergrijpen. Zeker 340 auto's zijn in brand gestoken. Dat heeft de Franse politie in de nacht van zaterdag op zondag laten weten.
bron: nu.nl
Bron?quote:Op zondag 1 januari 2006 10:43 schreef BlueEyed het volgende:
[..]
[..]
En het is tevens idd een feit dat het merendeel van deze feiten in het algemeen gepleegd wordt door allochtone Franssen
Pff, geen zin om te zoeken, echt te brak voor nu, maar heb recentelijk een item over dit onderwerp op NOVA gezien, dus by me guest en spit het archief maar doorquote:
Wat een agressie! Was jij ook in Rotterdam vannacht?quote:Op zondag 1 januari 2006 10:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net gezien dat de auto vol ligt met restanten vuurwerk met dank aan de buren die het nodig vonden een paar slingers erlangsa te leggen en te laten knallen. Zo dus eerst maar even gaan kijken of er schade is en zo ja, even de buren de beentjes breken
quote:Op zondag 1 januari 2006 10:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Waar lees jij dat het met de multiculturele samenleving te maken had?
In die voorsteden wonen vrijwel alleen maar allochtonen....quote:PARIJS - In de voorsteden van Parijs en andere Franse plaatsen zijn rond de jaarwisseling ruim 260 mensen opgepakt voor diverse vergrijpen. Zeker 340 auto's zijn in brand gestoken. Dat heeft de Franse politie in de nacht van zaterdag op zondag laten weten.
De viering van Oud op Nieuw wordt in veel Franse steden al jarenlang ontsierd door het in brand steken van auto's en ander geweld. Ook deze jaarwisseling waren de meeste incidenten in de buitenwijken van Parijs. In het centrum van de Franse hoofdstad, waar zeker een miljoen feestvierders op de been waren, bleef het rustig.
De Franse politie heeft tijdens de viering van Nieuwjaar vele duizenden extra agenten ingezet. Alleen al in de hoofdstad Parijs zijn er 4500 agenten actief. De Franse regering wilde voorkomen dat de viering uitmondt in massale rellen.
Onvrede
In oktober en november werden Franse voorsteden wekenlang geteisterd door onlusten waarbij duizenden voertuigen in de brand werden gestoken. Veelal allochtone jongeren botvierden op deze wijze hun onvrede over wat zij zien als hun achterstandspositie in de Franse maatschappij.
De Franse regering gaf de lokale autoriteiten na de rellen meer bevoegdheden om onder meer uitgaansverboden in te stellen.
Wie gaat er dan ook vuurwerk in zijn woonkamer afstekenquote:Op zondag 1 januari 2006 10:38 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik werd 3 uurtjes geleden wakker en voel dat me rechtervoet of gebroken is, of dat die uit de kom is geschoten.. Maarja, lekker laten rusten dan maar..
Voor de rest heb ik een diepe snijwond in mijn middelvinger door glas en heb ik vuurwerk in mijn eigen woonkamer afgestoken en nu zit het plafond onder de kruit
Ikquote:Op zondag 1 januari 2006 11:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook vuurwerk in zijn woonkamer afsteken![]()
Bronquote:Boerderij Made verwoest door brand
MADE - Een brand heeft in de nacht van zaterdag op zondag een boerderij aan de Drimmelenseweg in Made in de as gelegd. De politie gaat er van uit dat een vuurpijl de brand heeft veroorzaakt.
In eerste instantie leek de brandweer het vuur snel onder controle te hebben. Later bleek dat het vuur onder de rieten kap toch verder smeulde, waardoor het opnieuw oplaaide.
Uiteindelijk brandde de boerderij tot op de grond toe af. Niemand raakte bij de brand gewond.
Brabant
Ik zou zeggen neem een riek meequote:Op zondag 1 januari 2006 10:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Net gezien dat de auto vol ligt met restanten vuurwerk met dank aan de buren die het nodig vonden een paar slingers erlangsa te leggen en te laten knallen. Zo dus eerst maar even gaan kijken of er schade is en zo ja, even de buren de beentjes breken
Bron: Planetquote:Honderden arrestaties in Frankrijk
Gepubliceerd op zondag 01 januari 2006
In de voorsteden van Parijs en andere Franse plaatsen zijn rond de jaarwisseling ruim 260 mensen opgepakt voor diverse vergrijpen. Zeker 340 auto's zijn in brand gestoken.
Dat heeft de Franse politie in de nacht van zaterdag op zondag laten weten.
De viering van Oud op Nieuw wordt in veel Franse steden al jarenlang ontsierd door het in brand steken van auto's en ander geweld. Ook deze jaarwisseling waren de meeste incidenten in de buitenwijken van Parijs. In het centrum van de Franse hoofdstad, waar zeker een miljoen feestvierders op de been waren, bleef het rustig.
De Franse politie heeft tijdens de viering van Nieuwjaar vele duizenden extra agenten ingezet. Alleen al in de hoofdstad Parijs zijn er 4500 agenten actief. De Franse regering wilde voorkomen dat de viering uitmondt in massale rellen.
Onvrede
In oktober en november werden Franse voorsteden wekenlang geteisterd door onlusten waarbij duizenden voertuigen in de brand werden gestoken. Veelal allochtone jongeren botvierden op deze wijze hun onvrede over wat zij zien als hun achterstandspositie in de Franse maatschappij.
De Franse regering gaf de lokale autoriteiten na de rellen meer bevoegdheden om onder meer uitgaansverboden in te stellen.
Berlijn
In Berlijn stroomden bijna 1 miljoen feestgangers samen bij de Brandenburger Tor, het historische centrum van de Duitse hoofdstad. Het slechte weer, de temperatuur lag rond het vriespunt en het regende, leek de feestvierders niet te deren.
Bij de grootste viering van Oud en Nieuw in Duitsland werd het startsein gegeven voor het 'voetbaljaar 2006'. Minister van Binnenlandse Zaken Wolfgang Schäuble heette in het hart van de stad vertegenwoordigers welkom van de ruim dertig landen die deelnemen aan het wereldkampioenschap in Duitsland, komende zomer.
Londen
Een uurtje later dan op het Europese vasteland werd op de Britse eilanden het nieuwe jaar ingeluid. Vele duizenden mensen met champagne en vuurwerk kwamen samen op Trafalgar Square en bij het Britse parlement. Het sonore geluid van de Big Ben, de klok voor de toren van het parlementsgebouw, gaf aan dat 2006 ook in Groot-Brittannië was begonnen.
Een staking in het ondergrondse van Londen leidde niet tot een grote vervoerschaos. Volgens de exploitant van de metro, Transport for London (TfL), waren ongeveer dertig van de 275 stations gesloten. Transportvakbond RMT, die de 24-uursstaking heeft uitgeroepen, zei dat er meer stations waren gesloten.
quote:Automobilist rijdt in op oliebollenkraam
Nijmegen, 01-01-2006 • Een 67-jarige automobilist uit Nijmegen is oudejaarsdag omstreeks 14.20 uur per ongeluk ingereden om een oliebollenkraam op het Danielsplein in Nijmegen. Hierbij raakten enkele klanten gewond.
Bij het wegrijden geraakte de knie van de automobilist klem onder het dashboard. Hierdoor lukte het niet om zijn voet van het gaspedaal te halen. Hierdoor kon de automobilist zijn auto niet onder controle krijgen en reed in op een grote hoeveelheid mensen, die op dat moment net voor een oliebollenkraam op het Danielsplein stonden. Hierbij raakte ten minste vier personen licht gewond aan hun benen. De auto kwam tot stilstand tegen de oliebollenkraam, nadat een passagier in de auto het been van de man onder het dashboard had weggetrokken. Omstanders trokken vervolgens het portier open en zetten de auto in de vrij en trokken de handrem aan.
De politie laat een onderzoek instellen of deze automobilist nog wel de geschiktheid heeft om een auto te besturen.
deed ik ook altijd bij irritante verkeersborden.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:13 schreef Aventura het volgende:
Ik was bij vrienden in Westerpark (Amsterdam) en daar vonden een stel mongolen (om en nabij de 40 jaar oud nota bene, en zoontje stond erbij!) het nodig om vuurwerk aan verkeersborden te bevestigen. Gevolg, twee borden waar een hoek vanaf was geknald en een bord omhoog en naar achteren geklapt. Ha, ha wat een lol. Ben in staat om de gemeente te bellen en hem aan te geven (ze stonden in hun deurpost).
Ik zeg: doen. Stomme slopende eikels.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:13 schreef Aventura het volgende: Ben in staat om de gemeente te bellen en hem aan te geven (ze stonden in hun deurpost).
Ik zou het doenquote:Op zondag 1 januari 2006 14:13 schreef Aventura het volgende:
Ben in staat om de gemeente te bellen en hem aan te geven (ze stonden in hun deurpost).
zie het als een vorm van boetes declareren bij de staat.quote:Op zondag 1 januari 2006 14:19 schreef Aventura het volgende:
Leuk he, dingen slopen. Wat is daar nou leuk aan!?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke anekdotes kweken die je kunt gebruiken. Jezelf omhoog praten in een groep tijdens een feestje met je stoere gedrag; even die korte lach kweken bij de groep waarmee je vuurwerk af staat te steken. 'Kijk hoe krachtig, sssoweeeh'quote:Op zondag 1 januari 2006 14:19 schreef Aventura het volgende:
Leuk he, dingen slopen. Wat is daar nou leuk aan!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |