quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:11 schreef SkaterSam het volgende:
Even een vraagje, ik heb een nieuwsbericht waarin door nl2br() de breaks er in worden gezet. Dus voor paragrafen wordt dat dus een dubbele break. Nu wil ik echter alleen de eerste paragraaf selecteren, dus het eerste deel voor de dubbele break, dus ik probeer met explode() te breken, maar in de geretourneerde code van nl2br() zitten de breaks onder elkaar
[ code verwijderd ]
dus ik kan niet explode('<br /><br />'), iemand die een oplossing weet.
Ik weet ook niet helemaal wat een \r (carriage return) en een \n (newline) is, dan kon ik mijn eigen functie schrijven (iets als preg_replace('\r', '<br />', $string) ofzoiets).
1 2 3 4 | $argument = "<br />\r\n<br />\r\n"; $blaat = explode($argument, $blaat); ?> |
[offtopic]quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:28 schreef SkaterSam het volgende:
Zo'n bericht wordt ongeëdit opgeslagen, dus direct van de textarea af in MySQL, pas wanneer ze eruit worden gehaald worden ze gebroken met nl2br(). Dat betekent dus dan dat ik beter een eigen functie kan schrijven?
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | if (!isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] != 1) { echo 'niet toegestaan dit te zien'; } else { if($_SESSION['role'] != "bla") { echo 'Niet toegestaan'; } else { echo 'laat alles gewoon maar zien'; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if (!isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] != 1) { echo 'niet toegestaan dit te zien'; return; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | ||!isset($_SESSION['role']) || $_SESSION['role'] != "bla") { echo 'Niet toegestaan'; return; } ?> |
1 2 3 4 5 | if(!userLoggedInAs("bla")) { return; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if( isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] == 1 &&!isset($_SESSION['role']) && $_SESSION['role'] == $role) { return true; } if($displayWarning) { echo 'U heeft geen toegang'; } return false; } |
Het is niet strikt noodzakelijk om eerst te checken op isset, maar het is wel netter. Ik geloof dat PHP een notice geeft als je een vergelijking uitvoert met een variabele die niet geset is, en door isset te gebruiken kun je dat afvangen. Als je ooit in een andere taal wilt gaan programmeren dan is het handiger om je meteen die isset-checks aan te leren, de meeste talen zijn er niet zo makkelijk in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan de eerste en tweede if toch gewoon samenvoegen?
en checken op isset EN een waarde is volgens mij een beetje onzin. Als Session['login'] niet geset is, zal hij ook geen 1 zijn.
Ik zeg niet dat hij niet moet controleren op isset, maar controleren op isset EN value is nutteloos. Met een or zoals in roonaan zijn voorbeeld is wat logischer.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:50 schreef Light het volgende:
[..]
Het is niet strikt noodzakelijk om eerst te checken op isset, maar het is wel netter. Ik geloof dat PHP een notice geeft als je een vergelijking uitvoert met een variabele die niet geset is, en door isset te gebruiken kun je dat afvangen. Als je ooit in een andere taal wilt gaan programmeren dan is het handiger om je meteen die isset-checks aan te leren, de meeste talen zijn er niet zo makkelijk in.
als je de notice wil voorkomen is isset niet nutteloos, alleen is het de vraag of je doel moet zijn om die notice te voorkomenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij niet moet controleren op isset, maar controleren op isset EN value is nutteloos. Met een or zoals in roonaan zijn voorbeeld is wat logischer.
Nee precies.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef rickmans het volgende:
[..]
als je de notice wil voorkomen is isset niet nutteloos, alleen is het de vraag of je doel moet zijn om die notice te voorkomen.
1 2 3 | FROM catalogusnummer WHERE releasedatum='2004-10-12' |
mm okee. dan weet ik t niet. wat ik wel weet, is dat jij dus n boek hebt liggen daarquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:18 schreef H4ze het volgende:
Jep, die is gewoon in 't DATE formaat. Ik kan verder ook gewoon dingen als YEAR(releasedatum) enzo doen, dus dat zit gewoon goed![]()
1 2 3 | FROM catalogusnummer WHERE releasedatum='2004-10-12' |
Dit verhaal zul je in elke programmeertaal tegenkomen maar vooral ook in PHP aangezien PHP loose typing ondersteunt. Als jij met getallen wilt werken moet je integers gebruiken, wil je met strings werken dan zet je er aanhalingstekens omheen. MySQL een beetje hetzelfde verhaal, je kúnt timestamps wel opslaan in een VARCHAR(zoveel) maar het is over het algemeen (en technisch gezien) veel beter daar gewoon een UNSIGNED INT voor te gebruiken. Als je specifiek met data wilt werken kun je ook het DATE of DATETIME type voor gebruiken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:59 schreef Desdinova het volgende:
het werkt allebei. welke is netter?
Dat en nog veel meer is te achterhalen met deze functiequote:Op woensdag 18 januari 2006 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Is het met php mogelijk om de resolutie van een image welke op het filesystseem staat te achterhalen?
Met andere woorden, ik plaats een rijtje foto's waarvan de naam in de database staat, maar de fysieke foto in het filesysteem op een website. En ik wil nu een height en width meegeven.
Aangezien die variabel is, dien ik die dus te achterhalen op het moment van plaatsing.
Ja, het probleem is dat het bestaande informatie is. 'even' deze info in de db erbij opslaan zal dus niet gaan.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:28 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat en nog veel meer is te achterhalen met deze functiealhoewel je dat soort informatie beter kunt cachen in de database
(al die disk reads zijn niet geweldig voor de performance)
Twee velden in de database aanmaken en vervolgens:quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, het probleem is dat het bestaande informatie is. 'even' deze info in de db erbij opslaan zal dus niet gaan.
Hmz....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |