Dan moet ik waarschijnlijk heel mijn database structuur ombouwen. Of ik moet het omslachtig doen door een extra tabel te maken met enkel de laatste reacties, gebaseerd op jou code.quote:Op maandag 9 januari 2006 13:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Hier heb je geen JOIN voor nodig. Ik heb je tabel geprobeerd en ik merk op dat je het veld 'tijd' als een VARCHAR opslaat. Dit type werkt niet zo geweldig met de MAX()-functie. Beter sla je die tijd op als een Unix Timestamp (epoch), dit is het aantal seconden vanaf 1 januari 1970. Deze kun je in MySQL opvragen als UNIX_TIMESTAMP() en neemt als UNSIGNED INT maar 4 bytes in beslag, dit in tegenstelling tot jouw huidige veld dat een veelvoud van dat inneemt.
Als je een Unix timestamp als veld gebruikt kun je wél die MAX() gebruikendan ziet je query er zo uit:
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if (mysql_num_rows($db->resultaten) <= 0) { ?> <h2>Geen resultaten</h2> <p> Er zijn geen resultaten gevonden in de database </p> <?php } else { while ($nieuws = $db->fetch()) { //loop hier } |
| 1 2 3 | //echo het resultaat echo substr(implode(' ', $bericht), 0, 50); |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $query = "SELECT * FROM nieuws WHERE n_status = 'visible' ORDER BY n_id DESC"; $result = mysql_query($query); if (mysql_num_rows($db->resultaten) <= 0) { <h2>Geen resultaten</h2> <p> Er zijn geen resultaten gevonden in de database </p> php } else { while ($nieuws = mysql_fetch_object($result)){ // loop hier } ?> |
Ja, wel dusquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:12 schreef Desdinova het volgende:
je wijst geen nieuwe data toe aan $db in de while loop?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | $query = "SELECT * FROM a WHERE b = 'c'"; $result = mysql_query($query); while ($row = mysql_query($result)){ //loop } ?> |
Zoek een gastenboek op welke met Mysql werkt,quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:28 schreef 9christensen het volgende:
Ik zoek een makkelijk phpscript waarmee ik een gastenboek kan maken. In dit gastenboek wil ik dat je berichten kunt quoten. Ik heb al op veel scriptsites gezocht, maar ben nog niet iets tegen gekomen.
mja, zo slim ben ik nog niet met php.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:40 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Zoek een gastenboek op welke met Mysql werkt,
voeg er onder elke berichtje een quote-knopje toe waarin je de bericht ID naar het formulier doorspeelt
Zoek vervolgens het bericht op in de database aan de hand van dat IDnummer, zet er quote-tags omheen en voeg een preg_expr toe welke van [quote] > <blockquote> maakt oid.
Misschien kun je naar smartisoft phpBook kijken, deze heb ik vroeger ooit eens gebruikt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:08 schreef 9christensen het volgende:
[..]
mja, zo slim ben ik nog niet met php.
ik zoek eigenlijk naar een scriptje dat alles al doet.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Sorry! PEAR_Frontend_Web is not yet compatible with PEAR 1.4.x. A new version will be available soon. Until then, you may install the CLI version of PEAR, or grab the CVS version of PEAR_Frontend_Web via anonymous CVS (WARNING: experienced developers only) |
| 1 |
offe:quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:58 schreef Nevermind het volgende:
Iets dergelijks? Niet getest.
[ code verwijderd ]
| 1 2 | $nieuw_bestandnaam = $array[1]."_".$array[2]."_".$array[3]; |
Dan zou ik wel iets als dit doen, iets flexibeler;quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:10 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
offe:
[ code verwijderd ]
Moet wel werken, maar niet getest. De vorige lijkt me netter.
| 1 2 3 | unset( $array[0] ); $titel = implode( "_", $array ); |
| 1 2 3 | 123!!</description> |
| 1 |
Die line xxx is overigens de eerste lijn in de xml-file waar zo'n <-teken staat.quote:XML error: not well-formed at line xxx
ok klaar. heb het gefixt en het loopt.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:05 schreef Fatality het volgende:
hoe installeer ik die verpauperde PEAR-packages, via de CLI lukt het niet.
gebruik trouwens voor het gemak PHPdev met php 4.3 erbij, bij wie is het hiermee wel gelukt? Bij het openen van mijn php-cli.exe en php.exe krijg ik een 'php4ts.dll niet gevonden' fout
Man ik ben 90% van de tijd kwijt met dingen instellen en aanpassen van de localhostinstellingen.
[ code verwijderd ]
Wat moet ik hiermee, zoals ik dus al zei ben ik er al een tijdje mee bezig geweest.. maar ben ik helemaal niet van dat instellinggepriegel en meer van het scriptwerk zelf.
Wie helpt me uit de brand of heeft wat tips?
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 | <head> <title>Linebreak to tilde convertor</title> <script type="text/javascript"> function getPath() { document.myForm.path.value = document.myForm.file.value; } </script> <?php if(isset($_POST['submit'])){ $path=stripslashes($_POST['path']); $document=file("{$_FILES['file']['tmp_name']}"); foreach($document as $lines){ $lines=str_replace("\n",'~',$lines); } $document=implode("~",$document); $document=str_replace("\r\n",'',$document); $document=htmlentities($document); //referer schrijven naar bestand $fp=fopen("$path",'w+'); fwrite($fp,"$document"); fclose($fp); } ?> </head> <body> <? if(!empty($document)){ echo "$document"; }else{ ?> LET OP: De te converteren files moeten op de desktop staan ivm rechten <form name="myForm" onsubmit="getPath()" enctype="multipart/form-data" action="convertor.php" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000" /></p> <input type="hidden" name="path" value=""> <p>Textfile: <input name="file" type="file" /></p> <input type="submit" name="submit" value="convert" /> <?}?> </form> </body> </html> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $output = ''; foreach($document as $line_number => $line){ if(in_array($line_number + 1, $unicode_lines)) { $output .= unicode_functie(trim($line)).'~'; } else { $output .= htmlentities(trim($line)).'~'; } } $f = fopen($path,'w'); fwrite($f, $output); fclose($f); |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |