1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | if (!isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] != 1) { echo 'niet toegestaan dit te zien'; } else { if($_SESSION['role'] != "bla") { echo 'Niet toegestaan'; } else { echo 'laat alles gewoon maar zien'; } } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | if (!isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] != 1) { echo 'niet toegestaan dit te zien'; return; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 | ||!isset($_SESSION['role']) || $_SESSION['role'] != "bla") { echo 'Niet toegestaan'; return; } ?> |
1 2 3 4 5 | if(!userLoggedInAs("bla")) { return; } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | if( isset($_SESSION['login']) && $_SESSION['login'] == 1 &&!isset($_SESSION['role']) && $_SESSION['role'] == $role) { return true; } if($displayWarning) { echo 'U heeft geen toegang'; } return false; } |
Het is niet strikt noodzakelijk om eerst te checken op isset, maar het is wel netter. Ik geloof dat PHP een notice geeft als je een vergelijking uitvoert met een variabele die niet geset is, en door isset te gebruiken kun je dat afvangen. Als je ooit in een andere taal wilt gaan programmeren dan is het handiger om je meteen die isset-checks aan te leren, de meeste talen zijn er niet zo makkelijk in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan de eerste en tweede if toch gewoon samenvoegen?
en checken op isset EN een waarde is volgens mij een beetje onzin. Als Session['login'] niet geset is, zal hij ook geen 1 zijn.
Ik zeg niet dat hij niet moet controleren op isset, maar controleren op isset EN value is nutteloos. Met een or zoals in roonaan zijn voorbeeld is wat logischer.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:50 schreef Light het volgende:
[..]
Het is niet strikt noodzakelijk om eerst te checken op isset, maar het is wel netter. Ik geloof dat PHP een notice geeft als je een vergelijking uitvoert met een variabele die niet geset is, en door isset te gebruiken kun je dat afvangen. Als je ooit in een andere taal wilt gaan programmeren dan is het handiger om je meteen die isset-checks aan te leren, de meeste talen zijn er niet zo makkelijk in.
als je de notice wil voorkomen is isset niet nutteloos, alleen is het de vraag of je doel moet zijn om die notice te voorkomenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij niet moet controleren op isset, maar controleren op isset EN value is nutteloos. Met een or zoals in roonaan zijn voorbeeld is wat logischer.
Nee precies.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:34 schreef rickmans het volgende:
[..]
als je de notice wil voorkomen is isset niet nutteloos, alleen is het de vraag of je doel moet zijn om die notice te voorkomen.
1 2 3 | FROM catalogusnummer WHERE releasedatum='2004-10-12' |
mm okee. dan weet ik t niet. wat ik wel weet, is dat jij dus n boek hebt liggen daarquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:18 schreef H4ze het volgende:
Jep, die is gewoon in 't DATE formaat. Ik kan verder ook gewoon dingen als YEAR(releasedatum) enzo doen, dus dat zit gewoon goed![]()
1 2 3 | FROM catalogusnummer WHERE releasedatum='2004-10-12' |
Dit verhaal zul je in elke programmeertaal tegenkomen maar vooral ook in PHP aangezien PHP loose typing ondersteunt. Als jij met getallen wilt werken moet je integers gebruiken, wil je met strings werken dan zet je er aanhalingstekens omheen. MySQL een beetje hetzelfde verhaal, je kúnt timestamps wel opslaan in een VARCHAR(zoveel) maar het is over het algemeen (en technisch gezien) veel beter daar gewoon een UNSIGNED INT voor te gebruiken. Als je specifiek met data wilt werken kun je ook het DATE of DATETIME type voor gebruiken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:59 schreef Desdinova het volgende:
het werkt allebei. welke is netter?
Dat en nog veel meer is te achterhalen met deze functiequote:Op woensdag 18 januari 2006 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Is het met php mogelijk om de resolutie van een image welke op het filesystseem staat te achterhalen?
Met andere woorden, ik plaats een rijtje foto's waarvan de naam in de database staat, maar de fysieke foto in het filesysteem op een website. En ik wil nu een height en width meegeven.
Aangezien die variabel is, dien ik die dus te achterhalen op het moment van plaatsing.
Ja, het probleem is dat het bestaande informatie is. 'even' deze info in de db erbij opslaan zal dus niet gaan.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:28 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat en nog veel meer is te achterhalen met deze functiealhoewel je dat soort informatie beter kunt cachen in de database
(al die disk reads zijn niet geweldig voor de performance)
Twee velden in de database aanmaken en vervolgens:quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, het probleem is dat het bestaande informatie is. 'even' deze info in de db erbij opslaan zal dus niet gaan.
Hmz....
Ik heb even gekeken. Op dit moment heeft 99% van de images dezelfde resolutie. Dus die gooi ik in 1 keer in de database.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:41 schreef JeRa het volgende:
[..]
Twee velden in de database aanmaken en vervolgens:
1) Een scriptje laten draaien dat van alle bestanden de afmetingen in de database opslaat
2) Een interface schrijven die bij het opvragen van de informatie kijkt of het al in de database staat, zo niet, het dan inleest door middel van die functie en wegschrijft naar de database
En dan natuurlijk bij nieuwe afbeeldingen de informatie vantevoren al opslaandan kun je na een tijdje optie 2) uitfaseren (alhoewel me 1) het beste lijkt).
Ah, die werkt wel! Thnxquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ken wel DATE_FORMAT
[ code verwijderd ]
Dat is dus niet helemaal waar.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik kan dus heel eenvoudig dat script aanpassen zodat voor elke nieuwe upload de hoogte en breedte in de database gezet wordt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | // Content type header('Content-type: image/jpeg'); // nieuwe resolutie bepalen list($width_orig, $height_orig) = getimagesize($filename); if(empty($new_height)){ $new_height = round(($new_width / $width_orig) * $height_orig); }elseif(empty($new_width)){ $new_width = round(($new_height / $height_orig) * $width_orig); }elseif ($new_width && ($width_orig < $height_orig)) { $new_width = ($new_height / $height_orig) * $width_orig; }else{ $new_height = ($new_width / $width_orig) * $height_orig; } // Resample $image_p = imagecreatetruecolor($new_width, $new_height); $image = imagecreatefromjpeg($filename); imagecopyresampled($image_p, $image, 0, 0, 0, 0, $new_width, $new_height, $width_orig, $height_orig); // Output imagejpeg($image_p, $new_name, 80); Imagedestroy($image); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 | { return array(1, 2); } $resultaat = blaat(); print_r($resultaat); |
Tot die beredenatie kwam ik ook nogquote:Op woensdag 18 januari 2006 20:41 schreef SuperRembo het volgende:Stap 1: zoek alle artikelen bij de factuur Stap 2: bepaal het totaalbedrag (zonder korting) Stap 3: zoek het kortingspercentage bij de factuur Stap 4: bepaal het factuurbedrag
quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:50 schreef JeRa het volgende:
Even samengevat:
[ code verwijderd ]
Dat is je basisopzet om een array terug te krijgen van je functie; je weet zeker dat het zo in elkaar zit?
Nee dus heren, tenslotte is $resolution een bijprodukt van resize();quote:Op woensdag 18 januari 2006 19:51 schreef SuperRembo het volgende:
Je doet toch wel iets als $resolution = resize_photo(...); hè? just checking
1 2 3 | $new_height=75; resize_photo($new_name,$new_width,$new_height,$filename); |
1 |
Nee hoor, $resolution is helemaal geen bijproduct van resize()quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee dus heren, tenslotte is $resolution een bijprodukt van resize();
Je begrijpt niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 18 januari 2006 21:12 schreef JeRa het volgende:
[..]
Nee hoor, $resolution is helemaal geen bijproduct van resize()de variabele zelf gaat out of scope nadat de functie klaar is en het resultaat wordt klaarblijkelijk gewoon weggegooid en raak je dus ook kwijt
verdomd ik moet die operators eens allemaal uitmekaar halen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:53 schreef JeRa het volgende:
@Fatality:
Dit is een toewijzing:
$a = 1;
Eigenschap van deze toewijzing is dat hij hetgeen dat toegewezen wordt retourneert. Je kunt dus dit doen:
if (($a = 1) == 1) {
echo '1 is toegewezen aan $a!';
}
En als je zoiets doet:
if ($row = $rst->fetchRow()) {
//blaat
}
Dan wordt er gewoon gekeken of er iets wordt toegewezen aan $row dat ongelijk aan nul evalueert
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $rSearchQuery = mysql_query ( "SELECT Producten.ProductNaam, Producten.KorteOmschrijving, Producten.LangeOmschrijving, ProductenLinkShop.pls_productId, ProductenLinkShop.pls_shopId FROM Producten INNER JOIN ProductenLinkShop ON ( ProductenLinkShop.pls_productId = Producten.IdProduct ) WHERE ProductenLinkShop.pls_shopId = '" . $_SESSION['CCShop'] . "' AND Producten.ProductNaam = '%" . $sSearchTerm . "%'" ) or die ( mysql_error ( ) ); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | php $acceptedChars = 'azertyuiopqsdfghjklmwxcvbnAZERTYUIOPQSDFGHJKLMWXCVBN0123456789'; $max = strlen($acceptedChars)-1; $password = null; for($i=0; $i < 8; $i++) { $password .= $acceptedChars{mt_rand(0, $max)}; } echo $password; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $string = 'abcdef'; echo $string{2}; echo $string[2]; ?> |
Ik heb nog niet uitgebreid naar je probleem gekeken, maar ik weet je al wel te vertellen dat je een LIKE moet gebruiken als je wilt zoeken d.m.v. '%string%'quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef wobbel het volgende:
Ik zit met een vaag dillema.
Ik heb een webshop die multishop is, dat wil zeggen dat op 1 domeinnaam 3 virtuele shops lopen d.m.v. een sessie. Tabel Shops heeft dus 3 records (1,2 en 3 met resp. LCD, MP3 en GSM shop)
-snip-
Google is your friendquote:Op donderdag 19 januari 2006 10:55 schreef Gh0stbust3r het volgende:
Hallo,
ik moet voor school een website maken met php. Ik heb geen kennis van php, weet iemand een site of iets dergelijks waarmee ik wel een begin kan maken aan de website... Heb echt 0.0 verstand ervan
Ah, dat verklaart weer een boelquote:Op donderdag 19 januari 2006 15:06 schreef JeRa het volgende:
@dossie:
Met accolades achter een variabele die een string is, kun je een teken op een bepaalde positie opvragen.
Voorbeeldje:
[ code verwijderd ]
Zoals je ziet werken de rechte brackets ook, alleen wordt het ten zeerste aangeraden de accolades te gebruiken
LEFT ipv INNER join?quote:Op donderdag 19 januari 2006 14:37 schreef wobbel het volgende:
Ik zit met een vaag dillema.
Ik heb een webshop die multishop is, dat wil zeggen dat op 1 domeinnaam 3 virtuele shops lopen d.m.v. een sessie. Tabel Shops heeft dus 3 records (1,2 en 3 met resp. LCD, MP3 en GSM shop)
Nu heb ik ook een tabel met alle producten erin. Deze producten kan je koppelen aan 1 shop, 2 shops maar ook alle 3 de virtuele shops.
Dit gebeurd met een speciale tabel genaamd ProductLinkShops. Hierin staat voor elk product een record om hem te koppelen aan een shop.
Voorbeeld van ProductLinkShops.
1 | 64 | 3
2 | 64 | 2
3 | 24 | 1
4 | 122 | 1
5 | 33 | 3
1 t/m 5 is gewoon het id van dat record, 64, 24 122 en 33 zijn ProductId's en die 3, 2, 1, 1 en 3 zijn de betreffende shops waarin ze moeten voorkomen. Het systeem werkt prima
Maar nu moet ik een search maken![]()
Je moet kunnen zoeken in de titel van het product. Maar hij mag alleen de producten weergeven als ze ook voor de huidige shop bedoeld zijn.
Als ik in shop 3 zoek, mag ik dus alleen product 33 en product 64 in beeld krijgen (als de trefwoorden kloppen)
Hoe de neuk flik ik dat?
Ik heb nu dit, maar dit geeft ALTIJD 0 resultaten weer![]()
[ code verwijderd ]
http://www.php.net/manual/en/quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:14 schreef dossie het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart weer een boel![]()
Enig idee welk gedeelte van php.net ik had moeten doorwerken om dit te weten? Misschien staan daar nog meer basics die ik helemaal niet ken. iig bedankt![]()
1 2 3 4 5 6 7 | $date = substr($row->Date,9,10); $date.= " - "; $date.= substr($row->Date,6,7); $date.= " - "; $date.= substr($row->Date,0,4); ?> |
Een beetje flauw om alleen een link naar de manual ToC te geven.quote:Op donderdag 19 januari 2006 15:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://www.php.net/manual/en/
quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:25 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een beetje flauw om alleen een link naar de manual ToC te geven.
String access and modification by character
oooo fuck joh werkt dat zo.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:14 schreef JeRa het volgende:
@Desdinova
Al eens naar deze pagina gekeken?
Ik kon hem niet zo snel vinden.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:25 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een beetje flauw om alleen een link naar de manual ToC te geven.
String access and modification by character
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |