Welke clue?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Weten jullie dat ik de clue van de naam pas na uren doorhad?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Herman Broodquote:
Hahaha!quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Herman Brood
[afbeelding]
Als je wint, heb je vrienden ....
Iemand hierboven postte iets over 25 jaar. Toen was Herman Brood er al.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hahaha!
Maar volgens mij bestaat 'Herman' al langer.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat bewijst niks.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iemand hierboven postte iets over 25 jaar. Toen was Herman Brood er al.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik denk ook dat het puur toeval isquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat bewijst niks.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dan wordt het des te lachwekkenderquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het puur toeval isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Het heet ook wel Kees.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dan wordt het des te lachwekkenderom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wie geeft er nou een brood een naam, en dan ook nog zo'n droge ambtenarennaam?
Echt waar?quote:
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de meeste bakkers een zak broodmix met water, gist en broodverbeteraar mengen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:32 schreef Euc- het volgende:
Bij bakkers en koks die brood bakken is dit heel normaal, om een deel van het originele deeg te bewaren voor de volgende dag, dit doe je iedere ker weer, dus je hebt een stuk deeg, daar voeg je nieuw deeg aan toe, kneed je goed door elkaar, je haalt er 1/4e af en legt die apart en je maakt van de rest brood. Wordt het moederdeeg genoemd.
Volgens mij was het ook eerder een cake als je het bakte...quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:52 schreef Nembrionic het volgende:
Ik denk ook dat het puur toeval isom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dan zeg ik: laat ons massaal aan de Herman gaan en elk met een stuk Herman bij de lokale bakker gaan leuren!quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de meeste bakkers een zak broodmix met water, gist en broodverbeteraar mengen...
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Dat ben ik inderdaad ook ergens tegengekomen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook eerder een cake als je het bakte...
de broer van herman finkers heet ook wilfried....quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef Nembrionic het volgende:
Deze webpagina gaat niet over de relatie tussen twee broers, maar over Wilfried, de vriendschapscake. Wilfried is een cake die met zuurdesem wordt gebakken. Het zuurdesem heb je waarschijnlijk van EEn van je vrienden gekregen, maar je kunt het ook zelf maken.
De geboorte van Wilfried
Wilfried is de broer van Herman, het vriendschapsbrood. Herman is in Delft een begrip. Als je een Herman krijgt heb je een verplichting: je moet een keer trakteren. Een Herman bestaat uit een doosje zuurdesem en het bijbehorende recept.
Dat was precies waar het bij mij mis ging. Ik kreeg wel een doosje zuurdesem, maar geen recept. Nu bak ik zomers mijn eigen brood met zuurdesem, dus ik wist wel wat ik ermee kon doen. Met wat geblader in kookboeken en een vleugje dichterlijke vrijheid ontstond Wilfried, de broer van Herman.
Meer: http://www.uoguelph.ca/~antoon/recipes/wilfried.htm
Dan heb ik dus ooit Wilfried gehad en heeft hij me voorgelogen over z'n ware identiteit...quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef Nembrionic het volgende:
Wilfried is de broer van Herman, het vriendschapsbrood.
Meer: http://www.uoguelph.ca/~antoon/recipes/wilfried.htm
hehehequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef Muck het volgende:
[..]
de broer van herman finkers heet ook wilfried....
Nee joh, dat zou flauw zijn. "Ik heb gisteren lekker in Mohammed zitten roeren". Dat zég je nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef kruimel_20 het volgende:
ik dacht dat je em mohammed ging noemenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Ik wil binnenkort als ik tijd heb ook wel weer een herman gaan maken.
Laat je wel weten hoe je "Herman" geworden is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop