In principe zo het wel kunnen want het groeit steeds weer aanquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:36 schreef broesgroes het volgende:
ken dit van 25 jaar geleden, zal toch niet hetzelfde zijn dat nog steeds in omloop is...![]()
Bespeur ik daar enige vorm van jaloezoe???quote:Op maandag 2 januari 2006 20:23 schreef PLAE@ het volgende:
Echt iets voor huisvrouwen die niks te doen hebben![]()
Je eet toch ook kaas?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:25 schreef Nembrionic het volgende:
Dus als ik het goed lees zit je na een tijdje met 20 dagen oude melk in je deeg?
Ja, en boter...maar "dat is anders"quote:
Welke clue?quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Weten jullie dat ik de clue van de naam pas na uren doorhad?
Herman Broodquote:
Hahaha!quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Herman Brood
[afbeelding]
Als je wint, heb je vrienden ....
Iemand hierboven postte iets over 25 jaar. Toen was Herman Brood er al.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hahaha!
Maar volgens mij bestaat 'Herman' al langer.
Dat bewijst niks.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:50 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iemand hierboven postte iets over 25 jaar. Toen was Herman Brood er al.
Ik denk ook dat het puur toeval isquote:
Dan wordt het des te lachwekkenderquote:Op woensdag 4 januari 2006 09:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het puur toeval is![]()
Het heet ook wel Kees.quote:Op woensdag 4 januari 2006 09:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dan wordt het des te lachwekkender
Wie geeft er nou een brood een naam, en dan ook nog zo'n droge ambtenarennaam?
Echt waar?quote:
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de meeste bakkers een zak broodmix met water, gist en broodverbeteraar mengen...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:32 schreef Euc- het volgende:
Bij bakkers en koks die brood bakken is dit heel normaal, om een deel van het originele deeg te bewaren voor de volgende dag, dit doe je iedere ker weer, dus je hebt een stuk deeg, daar voeg je nieuw deeg aan toe, kneed je goed door elkaar, je haalt er 1/4e af en legt die apart en je maakt van de rest brood. Wordt het moederdeeg genoemd.
Volgens mij was het ook eerder een cake als je het bakte...quote:
Dan zeg ik: laat ons massaal aan de Herman gaan en elk met een stuk Herman bij de lokale bakker gaan leuren!quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de meeste bakkers een zak broodmix met water, gist en broodverbeteraar mengen...
![]()
Dat ben ik inderdaad ook ergens tegengekomen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook eerder een cake als je het bakte...
de broer van herman finkers heet ook wilfried....quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef Nembrionic het volgende:
Deze webpagina gaat niet over de relatie tussen twee broers, maar over Wilfried, de vriendschapscake. Wilfried is een cake die met zuurdesem wordt gebakken. Het zuurdesem heb je waarschijnlijk van EEn van je vrienden gekregen, maar je kunt het ook zelf maken.
De geboorte van Wilfried
Wilfried is de broer van Herman, het vriendschapsbrood. Herman is in Delft een begrip. Als je een Herman krijgt heb je een verplichting: je moet een keer trakteren. Een Herman bestaat uit een doosje zuurdesem en het bijbehorende recept.
Dat was precies waar het bij mij mis ging. Ik kreeg wel een doosje zuurdesem, maar geen recept. Nu bak ik zomers mijn eigen brood met zuurdesem, dus ik wist wel wat ik ermee kon doen. Met wat geblader in kookboeken en een vleugje dichterlijke vrijheid ontstond Wilfried, de broer van Herman.
Meer: http://www.uoguelph.ca/~antoon/recipes/wilfried.htm
Dan heb ik dus ooit Wilfried gehad en heeft hij me voorgelogen over z'n ware identiteit...quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:18 schreef Nembrionic het volgende:
Wilfried is de broer van Herman, het vriendschapsbrood.
Meer: http://www.uoguelph.ca/~antoon/recipes/wilfried.htm
hehehequote:Op woensdag 4 januari 2006 14:12 schreef Muck het volgende:
[..]
de broer van herman finkers heet ook wilfried....
Nee joh, dat zou flauw zijn. "Ik heb gisteren lekker in Mohammed zitten roeren". Dat zég je nietquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:09 schreef kruimel_20 het volgende:
ik dacht dat je em mohammed ging noemen![]()
Ik wil binnenkort als ik tijd heb ook wel weer een herman gaan maken.
Laat je wel weten hoe je "Herman" geworden is?
Hint: het heeft te maken met regurgitatiequote:Op donderdag 5 januari 2006 10:18 schreef WAT het volgende:
HA!
Ik heb je wel door, Jezus Christus!
Nog even, en ik weet ook hoe je de truc met die vissen deed.
zouden strontbacterieen ook goed groeien in herman vraag ik me dan afquote:Op maandag 16 januari 2006 18:06 schreef Mwanatabu het volgende:
Nou, Herman staat een kleurtje te krijgen in de oven, laat morgen wel weten of het te pruimen was.
Heb ook wat van het deeg gesnoept; ga ik nu dood?
Nou, 'brood'deeg... Als je leest hoeveel suiker erin gaat is het meer een cakedeeg.quote:Op maandag 16 januari 2006 18:10 schreef Nembrionic het volgende:
Snoepen van brooddeeg kan ik me nu echt niets bij voorstellen
voeding voor de gistquote:Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'brood'deeg... Als je leest hoeveel suiker erin gaat is het meer een cakedeeg.
Mja, dat is nou weer gevaarlijk lekkerquote:Op maandag 16 januari 2006 18:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'brood'deeg... Als je leest hoeveel suiker erin gaat is het meer een cakedeeg.
Ach zo'n darminvaginatie is nog nooit iemand slechter van gewordenquote:
dat heb ik nou ookquote:Op zondag 19 februari 2006 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Dat Herman nog leeft. Mijn moeder heeft 20 jaar geleden of zo eens een Herman klaargemaaktHet idee stond me toen als kind al tegen: een deeg dat door zoveel handen is gegaan en mijn god weet hoe lang al bestaat.
quote:Op zondag 19 februari 2006 11:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat heb ik nou ook
maar goed, in de gebruiksaanwijzing staat dat je moet roeren, dus ik hoop dat er niemand met zijn vingers verder aangezeten heeft.
*stikt van het lachen*quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee joh, dat zou flauw zijn. "Ik heb gisteren lekker in Mohammed zitten roeren". Dat zég je niet
Volgens mij valt dat wel mee. Je moet dat brood/ die cake toch bakken voordat je hem eet, dan worden alle bacterieen wel gedood!quote:Op maandag 20 februari 2006 17:21 schreef Elvi het volgende:
[..]
*stikt van het lachen*![]()
Maar ik vind het idee ook n beetje vies...(of is dat nou juist de bedoeling: elkaars bacteriën opeten als teken van vriendschap?
foto'squote:
Een bakje met deeg waarschijnlijk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 15:42 schreef lady-wrb het volgende:
wat is er nou te zien aan een bakje met deeg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |