abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33655760
Toch vreemd dat geneeskunde bekend staat als een van de zwaardere universitaire opleidingen.'

Verder worden door zowel piet als wel mcarthy het argument van de intensiteit van die straling angstvallig gemeden.

Onder een flinke infrarood lamp kan ik kippen bakken, met een klein infrarood lampje kan ik een aangename verwarming maken.
pi_33656025
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 09:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef dan eens een onderzoek waaruit van wat voor een product dan ook dit blijkt
Jij zou niet meer discussieren. Het enige dat jij hier doet is de boel omdraaien, ga jij nou eens inhoudelijk in op de vorige bronnen en hou je anders buiten de discussie zoals je zelf had gezegd.
pi_33656099
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, hoeveel artsen zijn er ook niet Homeopaat...
Weer zo'n uitspraak, dit noemen ze wel een drogreden van het hellend vlak. Een discussie om de tuin leiden. Jij komt ook totaal niet met iets constructiefs, blijf hier alsjeblieft weg zinloze zeikerd. Tenzij je echt wat te melden hebt.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 13:14:56 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33656788
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Verder worden door zowel piet als wel mcarthy het argument van de intensiteit van die straling angstvallig gemeden.
In diverse onderzoeken zijn er biologische effecten gemeten bij stralingsniveaus die ver beneden de toegestane maxima liggen. In andere onderzoeken werd er geen effect aangetoond bij veel hogere niveas. Onderzoeken spreken elkaar dus tegen.

Maar als sommige onderzoeken effecten laten zien, dan is dat reden genoeg om verder onderzoek te doen waarom deze effecten werden gemeten. Misschien zijn die onderzoeken wel foutief uitgevoerd, maar je wilt dan op z'n minst begrijpen wat die foute uitkomsten heeft veroorzaakt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_33658162
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 13:14 schreef SeLang het volgende:
Maar als sommige onderzoeken effecten laten zien, dan is dat reden genoeg om verder onderzoek te doen waarom deze effecten werden gemeten. Misschien zijn die onderzoeken wel foutief uitgevoerd, maar je wilt dan op z'n minst begrijpen wat die foute uitkomsten heeft veroorzaakt.
Dat zou heel fijn zijn, maar aangezien al die onderzoekers ook stuk voor stuk heel eigenwijs zijn, hun meet methodes niet goed documenteren zijn de meeste onderzoeken vaak niet eens reproduceerbaar.

Verder is het dan ook weer de vraag wie de opdracht tot die onderzoeken zal moeten geven, want vaak zijn uitkomsten van onderzoken al voor 80% voorspelbaar als je kijkt naar de opdrachtgever.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 14:08:16 #106
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_33658629
Hoi.

Laten we elkaar nu niet in de haren vliegen en gewoon een EERLIJKE diskussie voeren en het is allemaal heel bedenkelijk als je nagaat dat "men" maar wat aanrotzooit daar in Den Haag en als 2 polls op het gezondheidsplein en in trouw aangeven dat de meerderheid van de burgers angst heeft en in ieder geval onvoldoende wordt voorgelicht moet dat toch serieus genomen worden.
WAAR komt die angst vandaan dan ?? Heb al eerder gesteld dat momenteel en zeker het laatste jaar ENORM VEEL jongeren getroffen worden door hetzij een longembolie, ( borst) kanker, herseninfarcten, hartinfracten, leukemie en noem maar op en je hebt zelf in de artiestenwereld ( daar valt het dan extra op) kunnen ervaren dat al die ziektes niet langer voorbehouden zijn tot oudere mensen en steeds vaker de kop opsteken bij jongeren en laat eens horen of jein je omgeving iemand kent en komt misschien DAAR die angst vandaan. WAAROM opeens b.v. dat spotje op postbus 51 op t.v. "Hoe herken je een beroerte" Staat er toch niet voor niks ??
Heb zelf een dochter die met een verbrande kop zit omdat ze haarverf heeft gebruikt en juist DAAROM ben ik me eens gaan verdiepen wat men zoals "op de martkt" gooit. TONNEN EN TONNEN chemische rotzooi wordt er maar op die Europeesche Markt gepleurd en EINDELIJK zijn ze eens bezig daar een gedegen EUROPEESCHE wetgeving voor te maken zie;
http://www.wwf.be/detox/nl/faq/#1

Onderwijl vreten wij al die troep op die verwerkt is in ons voedsel en smeren die rotzooi op ons haar en op ons gezicht en omdat het amper tot over een paar jaar amper deze produkten gecontroleerd wordt kunnen ze ongebreideld hun gang gaan maar en WIJ ons maar afvragen hoe het toch komt dat een ieder ( daar ben ik van overtuigt !!) om zich heen in familiesfeer hetzij anderszins in de omgeving ziet en merkt dat er wel degelijk iets ernstigs aan de hand is. De gewone huismus is bijna opeens uitgestorven, Kastanjebomen gaan onverklaarbaar dood etc. etc. etc. Zijn allemaal dingen die toch eens onderzocht moeten worden.

DAAROM ben IK blij dat er organisaties bestaan die "tegengas"geven en IK geef ze het voordeel van de twijfel

En als je dingen leest zoals onderstaand wordt die twijfel bij MIJ elke dag groter

Kritiek op Brinkhorst over antenneonrust

Gepubliceerd op dinsdag 11 oktober 2005

(P7) Burger@overheid, de digitale organisatie van Binnenlandse Zaken, uit indirect felle kritiek op minister Brinkhorst van Economische Zaken.
Burger@overheid veegt de vloer aan met het beleid dat Den Haag laat zien, of eigenlijk juist niet, inzake de groeiende onrust over UMTS-masten en -straling:

"De overheid heeft een bijzonder slechte antenne voor vragen over UMTS- masten en -straling. Uit onderzoek onder ongeveer 50 gemeenten komt een opvallend beeld naar voren. Gemeenten geven niet thuis als er vragen worden gesteld, zijn niet goed op de hoogte of ze schuiven de vragen als een hete aardappel door naar anderen."

En ook: "De informatie die het ministerie van Economische Zaken (EZ) in het zogeheten Antenneregister heeft laten opnemen is soms maanden oud. En in de consultatieronde die EZ onlangs heeft belegd, is de mening van de burger gehoord, maar lijkt er niet geluisterd te zijn."

Burger@overheid vindt het hoog tijd dat de Tweede Kamer haar tanden laat zien in deze kwestie. Het parlement, vindt burger@overheid, moet de regering dwingen om goede informatievoorziening op te tuigen over mogelijke UMTS-straling.

Ook moet worden afgedwongen dat er een goede registratie komt van masten die hoger zijn dan vijf meter. Voor masten kleiner dan 5 meter is géén vergunning nodig.

Beroerde response
Het email-onderzoekje van burger@overheid, onder vijftig gemeenten die de digitale 'top 50' van de Overheid.nl Monitor uitmaken, leverde bedenkelijke resultaten op:

Bijna de helft van het aantal naar gemeenten verzonden e-mails met vragen over UMTS werd niet beantwoord.

De wel beantwoorde e-mails lieten tot 35 dagen op antwoord wachten;

42 procent van de gementen die wel antwoordden wist niet hoeveel antennes er binnen de gemeente staan.

De antwoorden waren van bedenkelijk niveau. Er werd zelfs verwezen naar Monet, de organisatie van mobiele telecombedrijven die recent de lobby voor UMTS-acceptatie verder heeft opgevoerd. "Een slager die het eigen vlees mag keuren", aldus burger @overheid.

EZ ook fout
De digitale overheidsorganisatie, bekostigd door Binnenlandse Zaken, mengde zich recent in een discussie bij EZ over UMTS, met kritiek op het Antenneregister. Dat zou transparantie moeten bieden over geplaatste antennes, maar doet in de praktijk het tegendeel.
Het register is onvolledig, loopt achter, geeft resultaten niet goed weer en is slordig, stelt burger@overheid vast.

Het Antenneregister, dat onder verantwoordelijkheid van EZ valt, maakt ook een voorbehoud: "...kan geen garantie geven voor juistheid of volledigheid van de verstrekte informatie..."

Zwitsers onderzoek
Burger@overheid vindt ook de houding ten aanzien van het Zwitserse onderzoek naar mogelijk stralingsgevaar laks. In Zwitserland wordt wetenschappelijk onderzoek van TNO kritisch overgedaan.

Eerder schreef Planet Multimedia al dat de onderzoekers zelf waarschuwen dat hun resultaten van beperkte waarde zijn. Bovendien, zegt burger@overheid, dreigt nu vertraging in de afronding en willen de onderzoekers eerst wetenschappelijk publiceren.

Links

Overheid: geen goede antenne voor informatievoorziening, rapport van het onderzoek (.pdf-bestand)

Burger@overheid

Planet: Zwitsers: UMTS-stralingsonderzoek beperkt

Planet - Legene: Mobiliasis: een nieuwe volksziekte?

Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_33658704
Ik wil niet lullig doen, maar op de bijsluiter van haarverf staat duidelijk dat je het product eerst op een klein oppervlak achter je oor moet testen ivm allergische reacties ed. Dus dat van die verbrande kop'.. dan heeft ze het ook niet getest.
pi_33659619
Beste eikelraper ik wil je niet ongerust maken, maar zoek ook eens op de term wolmanzouten, en kijk hoeveel boter de beleidsmakers zelf op hun hoofd hebben.
pi_33661504
Hoe kunnen wij in godsnaam weten of het slecht is of niet (* JohnDope trekt er even een verwaande Bush-smile bij )
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33661792
Het meeste zit allemaal tussen de oren.
Het zal me ook niks verbazen dat er vroeger veel minder mensen allerchienen enzo hadden dan tegenwoordig.
Iedereen zit elkaar gek te maken tegenwoordig. De media is helemaal een gekmakertje.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33662287
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 15:45 schreef JohnDope het volgende:
Het meeste zit allemaal tussen de oren.
Het zal me ook niks verbazen dat er vroeger veel minder mensen allerchienen enzo hadden dan tegenwoordig.
Iedereen zit elkaar gek te maken tegenwoordig. De media is helemaal een gekmakertje.
Wat heeft dat met UMTS te maken dan?
pi_33662870
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:02 schreef Integrity het volgende:

[..]

Wat heeft dat met UMTS te maken dan?
Nu gaat iedereen elkaar opstoken dat UMTS bij voorbaat al gevaarlijk is en volgende week zit men massaal thuis omdat men gestressed is van de UMTS. Dan is het wachten op de eerste UMTS-babies; al het gruwelijks wat ze in hun latere leven gaan uitvreten valt allemaal weer met UMTS goed te praten door de geitenwollensokken, enzovoorts enzovoorts.
pi_33663092
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nu gaat iedereen elkaar opstoken dat UMTS bij voorbaat al gevaarlijk is en volgende week zit men massaal thuis omdat men gestressed is van de UMTS. Dan is het wachten op de eerste UMTS-babies; al het gruwelijks wat ze in hun latere leven gaan uitvreten valt allemaal weer met UMTS goed te praten door de geitenwollensokken, enzovoorts enzovoorts.
Ik snap jouw standpunt, bekijk het eens anders door een voorbeeld te nemen aan asbest. Als ze de schadelijkheid van asbest nou eens van te voren wisten, dan hadden ze het niet gebruikt. Ik weet natuurlijk niet hoe de beslissingen worden genomen in die tijdsgeest, maar in deze tijdsgeest gaat het moraal op van: "waar je je van bewust bent, is ook je verantwoordelijkheid". Dus zodra je je bewust bent dat er een potentieel gevaar dreigt, bewezen of onbewezen, echt gevaar of geen gevaar.. je kunt dan niet zomaar die masten implementeren en er later achterkomen dat het schade op heeft geleverd bij de bevolking. Dat gaat zeker al niet op, als je vooraf al signalen hebt binnengekregen over een potentieel gevaar. Dus.. eerst onderzoeken, dan implementeren. Dat onderzoek is nog incompleet, dus laat ze dat dan eerst uitzoeken.

En vanuit die beredering, snap ik die 40 gemeenten heel goed.
pi_33663195
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik snap jouw standpunt, bekijk het eens anders door een voorbeeld te nemen aan asbest. Als ze de schadelijkheid van asbest nou eens van te voren wisten, dan hadden ze het niet gebruikt. Ik weet natuurlijk niet hoe de beslissingen worden genomen in die tijdsgeest, maar in deze tijdsgeest gaat het moraal op van: "waar je je van bewust bent, is ook je verantwoordelijkheid". Dus zodra je je bewust bent dat er een potentieel gevaar dreigt, bewezen of onbewezen, echt gevaar of geen gevaar.. je kunt dan niet zomaar die masten implementeren en er later achterkomen dat het schade op heeft geleverd bij de bevolking. Dat gaat zeker al niet op, als je vooraf al signalen hebt binnengekregen over een potentieel gevaar. Dus.. eerst onderzoeken, dan implementeren. Dat onderzoek is nog incompleet, dus laat ze dat dan eerst uitzoeken.

En vanuit die beredering, snap ik die 40 gemeenten heel goed.
Als ik het via de asbestvisie moet bekijken, dan is het beurd met ons. UMTS is veel omvangrijker dan asbest dus als dat gevaarlijk is, gaan we allemaal (gedeeltelijk) kapot, maar dan is het de taak van onze evolutie om daar weerstand tegen op te bouwen.
Er is zoveel geld voor dat UMTS betaald dat het wel door moet gaan.
pi_33663782
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 16:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als ik het via de asbestvisie moet bekijken, dan is het beurd met ons. UMTS is veel omvangrijker dan asbest dus als dat gevaarlijk is, gaan we allemaal (gedeeltelijk) kapot, maar dan is het de taak van onze evolutie om daar weerstand tegen op te bouwen.
Er is zoveel geld voor dat UMTS betaald dat het wel door moet gaan.
NOT! Dan is het een slechte investering geweest. We hebben het hier wel over de gezondheid van mensen! Als je wat posts teruglees zei ik ook al zoiets als: geld belangrijker als mensen, jij bevestigt wat ik zei in mijn eerdere posts. Zo werkt het dus niet!

En overigens... ooit gehoord van productmodificatie? Ze zouden de plannen van een UMTS mast toch wel gedeeltelijk kunnen gebruiken, zodat niet de totale investering over de balk is gesmeten. Wellicht andere toepassingen, etc.
pi_33664126
quote:
Op maandag 2 januari 2006 18:27 schreef Integrity het volgende:
Den Haag - Zendmasten voor razendsnelle mobiele telefonie kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid. Bij proeven met antennes voor het toekomstige UMTS-net kregen mensen last van hofdpijn, duizeligheid en tintelingen door de elektromagnetische velden.

Dat blijkt uit een onderzoek door TNO. De ministeries van economisceh zaken, VROM en volksgezondheid spreken van uniek onderzoek, dat voor het eerst het verband aantoont tussen gezondheidsklachten en umts-telefonie.
....

Het TNO rapport is voor de overheid vooralsnog geen reden om de invoering van UMTS-telefonie in 2007 uit te stellen. Eerst moet duidelijk zijn wat de exacte gevolgen voor de gezondheid zijn en in hoeverre sprake is van permanente en onomkeerbare schade, aldus de ministeries''

Bron: http://www.stopumts.nl/doc.php/UMTS%20in%20de%20media/2
Als dat omdit rapport gaat, dan is de conclusie niet dat de klachten worden veroorzaakt door elektromagnetische straling.

Uit de samenvatting van het rapport:
quote:
Het resultaat van het onderzoek is dat er een statistisch significante relatie is gevonden tussen de aanwezigheid van radiofrequente velden die lijken op die van een UMTS basissationsignaal en het ervaren welzijn van de proefpersonen. (...) Een eenduidige conclusie over de oorzaken en het biologisch mechanisme hierachter is op basis van deze resultaten niet te geven. (...) Zonder twijfel zijn de resultaten van dien aard dat nader wetenschappelijk onderzoek gerechtvaardigd en noodzakelijk is. Het door ons uitgevoerde onderzoek dient gerepliceerd te worden door een van TNO onafhankelijk onderzoeksgroep. Dit is noodzakelijk om de gevonden effecten te bevestigen. Verder zal nader wetenschappelijk onderzoek moeten worden uitgevoerd of er een relatie bestaat tussen veldsterkteniveau, gebruikte frequentie en pulsvormen (...)
Het is van groot belang aandacht te schenken aan de vraagstelling of er daadwerkelijk, en zo ja in welke mate, er een (blijvend) effect op de gezondheid bestaat. Belangrijk is onderzoek te verrichten naar de mogelijke biologische mechanismen die verantwoordelijk zijn voor de gevonden effecten.
Kortom:
  • er is een statisch verband, wat nog niet per se een causaal verband is
  • het onderzoek moet nog door anderen gereproduceerd worden voordat er echt iets te zeggen is
  • men weet nog niet hoe het biochemisch zou moeten werken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2006 16:54:06 ]
  • pi_33664498
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 16:44 schreef Integrity het volgende:

[..]

NOT! Dan is het een slechte investering geweest. We hebben het hier wel over de gezondheid van mensen! Als je wat posts teruglees zei ik ook al zoiets als: geld belangrijker als mensen, jij bevestigt wat ik zei in mijn eerdere posts. Zo werkt het dus niet!

En overigens... ooit gehoord van productmodificatie? Ze zouden de plannen van een UMTS mast toch wel gedeeltelijk kunnen gebruiken, zodat niet de totale investering over de balk is gesmeten. Wellicht andere toepassingen, etc.
    Als ik heel eerlijk moet zijn is dit gewoon wel het laatste waar ik me over druk maak op dit moment (Of UMTS eventueel schadelijk zou kunnen zijn) (wat is er eigenlijk tegenwoordig niet meer schadelijk)

En rekenmaar dat voor de mensen die de dienst uit maken geld belangrijker is dan mensen hun gezondheid.
    pi_33665543
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 16:53 schreef Wombcat het volgende:

Kortom:
  • er is een statisch verband, wat nog niet per se een causaal verband is
  • het onderzoek moet nog door anderen gereproduceerd worden voordat er echt iets te zeggen is
  • men weet nog niet hoe het biochemisch zou moeten werken
  • Als er al een statisch verband in zit, zou men meteen een onderzoek moeten laten verrichten of er idd een causuul verband in zit. Waarom heeft dan de aanbeveling van de TNO rapport om nog een ander partij dat onderzoek te laten doen niet plaatsgevonden?
      dinsdag 3 januari 2006 @ 17:39:44 #119
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33665841
    Heel mooi, maar laat ik eens de geschiedenis erbij halen, als er namelijk iets is wat we leren van de geschiedenis, is dat we niet leren van de geschiedenis.
    We gingen de fout in met claimen dat roken gezond was.
    We gingen de fout in dat asbest zo goed was en niet schadelijk.
    En wat is er dan ineens zo erg veranderd dat we op geen énkele mogelijkheid de fout in kunnen gaan met UMTS?

Ik bedoel, er roepen heel veel mensen hier dat er niks is om je zorgen over te maken, en vergelijkingen trekken met de aarde, zon, FM-frequenties, 240volt leidingen en zelfs gewoon licht!
    En dan zeggen dat medici er de ballen verstand van hebben...

Vooralsnog ben ik nog niet overtuigd dat het niet schadelijk is.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 17:44:03 #120
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_33666008
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 17:39 schreef Yildiz het volgende:

Vooralsnog ben ik nog niet overtuigd dat het niet schadelijk is.
    waarom denk je dat?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 3 januari 2006 @ 18:29:27 #121
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33667347
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waarom denk je dat?
    Nouja, het is natuurlijk nergens op gebaseerd, maar ik vergelijk het met enkele dingen.
    1 ervan is deze (ja, het komt wat raar over, maar toch).

Een soort continue suis op de oren, van, laten we zeggen, een magnetronventilator gaat ook irritant worden. Het is vér onder het maximum geluidsniveau, en ruim binnen de marges gezien frequenties. Maar toch, niemand vind het prettig om het overgrote deel van de dag zo'n zoem aan te horen. Sterker nog, ik denk dat als je zo'n ventilator dag in dag uit naast iemand z'n gehoor houdt, deze er dan redelijk geïrriteerd raakt.
    Als ik een magnetronmaaltijd maak, of lasagne maakt, dan staat dat ding soms een half uur aan. Daar irriteer ik me bij lange na niet aan, maar na een langere tijd kan ik me dan best voorstellen dat het gaat irriteren en als opvolger dáárvan weer een medisch effect.

Een tweede voorbeeld, sinds korte tijd hier heeft mijn ventilator van de PC-kast soms een irritant hoge toon. Ronduit irritant, terwijl je het nauwelijks hoort.

Laat ik nu even zeggen waarom ik deze continue suis vergelijk met een, voor zover ik begrijp, pulserende frequentie van een UMTS mast. Ik heb wel eens in fabriekshallen gestaan waar een pons stond die elke halve seconde een stuk staal uit 12 mm strip haalde. De toonhoogte én dB was ruim binnen de normen. Toch is het heel prettig voor medewerkers die er de hele dag werken, om oorkleppen op te hebben. Na verloop van tijd wordt dit continue proces namelijk, volgens mijn ervaring en die van anderen, een continu patroon. Je verwacht namelijk elke halve seconde weer een geluid. Het patroon vormt zich voor de luisteraar om tot een ruis. Dit kan je zelf namelijk op commando uitfilteren. Als je elke halve seconde verbaasd op gaat kijken wat nu dat geluid was, kan je ook niet echt werken. Op een gegeven moment hoor je deze ruis ook haast niet meer. Vraag maar aan wegwerkers ofzo, die kunnen daar vast over meepraten.

Ik hoor je al lachen, maar laat me even uitpraten. Dit was even een ietwat rare vergelijking om aan te tonen dat iets (de herrie van een ventilator) na verloop van tijd, en dan niet binnen een dag of zelfs een week, maar na langere tijd toch wel schadelijk kan zijn. Terwijl het tóch binnen alle gestelde normen valt. Tot nu toe denk ik dat het allemaal best meevalt, van GSM, FM, UMTS en allerlei soorten communicatie. Wat ik mij echter wél afvraag is wat het effect is op lange termijn, zeg 10-20 jaar. Van SeLang begrijp ik namelijk dat er soms wel en soms geen biologische effecten waarneembaar zijn. Dit is voor mij niet genoeg motivatie om het hele onderzoek hiernaar stop te zetten en alle UMTS maar toe te laten onder het mom van 'het zal wel goed zitten'. Echter is het ook niet genoeg om maar gelijk te roepen in termen als 'stop UMTS, haal UMTS van de daken af, etc.'
    Ook verwacht ik dat de ene persoon er veel vatbaarder voor zal zijn dan de andere persoon.

Ik heb nóg een interessant vraagstuk. Tot nu toe test men graag deze masten apart, om zo andere ruis te voorkomen. Dat is natuurlijk heel mooi voor de meetresultaten, maar wát meet men midden in het centrum van een stad?
    Waar WiFi, FM, UMTS, GSM, DECT, tramlijnen en andere signalen door elkaar heen vliegen?

TU Delft heeft trouwens onlangs geprotesteerd tegen de aanleg van een trambaan langs 1 van hun faculteiten.

Wat zijn de gevolgen van júist die combinatie na enkele jaren? Ik verwacht grotendeels verwaarloosbaar, maar ik kijk er niet raar van op als er enkele personen aantoonbaar last van hebben.
    pi_33669854
    Het probleem met dit soort onderzoeken, is dat het heel moeilijk is om variabelen van elkaar te scheiden. Er kan een statistisch verband zijn, maar dat hoeft nog geen causaal verband te zijn. Dat zijn genoeg moeilijke woorden bij elkaar om oorsuizingen en hartkloppingen te geven, en ik zit niet eens in de buurt van een UMTS mast.

Ik heb een diploma om dit soort onderzoek te doen. Ik kan daar subsidie voor aanvragen en binnen een half jaar kan ik dan aantonen of er meetbare verschillen zijn in personen die worden bestraald door een UMTS mast. Dat onderzoek is 100% gegarandeerd double blinded, onafhankelijk, goed opgezet etc. Als uit dat onderzoek zou komen dat er een verschil is, dan ben ik om. Tot nu toe heb ik zo'n onderzoek nog niet gezien, en de wetenschappelijke wereld kennende verwacht ik ook niet dat dit onderzoek er snel komt. De wetenschappers die betrouwbaar zijn, hebben wel wat beters te doen dan hun naam te verbinden aan een kulprobleem als dit. Je krijgt dan een onderzoek dat wordt opgesteld door een paar semi-WAOers bij TNO en dan zijn de rapen gaar.

Dan nog iets. Helaas kan ik geen onderzoek doen wat aantoont dat UMTS straling op de lange termijn onschadelijk is. Daar gaan tientallen jaren mee gepaard en daar heb ik, nog welke andere serieuze wetenschapper, absoluut geen zin in.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      dinsdag 3 januari 2006 @ 19:55:20 #123
    134902 eikelraper
    Gewone amsterdammer
    pi_33670202
    quote:
    Op dinsdag 3 januari 2006 14:10 schreef Integrity het volgende:
    Ik wil niet lullig doen, maar op de bijsluiter van haarverf staat duidelijk dat je het product eerst op een klein oppervlak achter je oor moet testen ivm allergische reacties ed. Dus dat van die verbrande kop'.. dan heeft ze het ook niet getest.
    Ze had regelmatig die verf alleen niet dat specifieke merktype Life 69 dus dan vetrouw je erop dat het goed is maar is er denkelijk iets fout gegaan in het "productieproces"gezien mede het feit dat er onmiddelijk een gratis dermatoloog werd aangewezen en was het onze fout eerst een half jaar te wachten om dit aan te kaarten waarna de VWA ( voedsel en Warenautoriteit)tdie een onderzoek heeft ingesteld nergens meer die verf in de schappen aantrof. Zo wordt je gewoon als consument besodemieterd en ben ik me gaan verdiepen in het een en ander en me de blubber geschrokken hoeveel tonnen en soorten chemicailieeën er op de markt worden gesmeten zonder controle . Dat dit binnenkort gaat gebeuren door de Europeesche richtlijnen is tot daar aan toe maar ik blijf erbij dat ook in het geval met die UMTS masten veel te lichtvoetig ertoe wordt overgegaan deze masten
    ( en er komen er wat hoor !!!!!!) overal maar neer te zetten zonder gedegen onderzoek te doen eerst. Zelfs in een kort geding geven ze gewoon aan ( KPN) geven ze ZELF n.b. aan NIET te weten of de straling gevaarlijk is.
    MOGEN wij dan als consument het RECHT hebben onze bedenkingen te hebben
    Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
      dinsdag 3 januari 2006 @ 20:01:30 #124
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_33670396
    Was (de kooi van) Faraday ook een prutsen dan? Als straling meten prutsen is...
      dinsdag 3 januari 2006 @ 20:38:04 #125
    134902 eikelraper
    Gewone amsterdammer
    pi_33671670
    Sorry voor de lange lijst maar dit soort recente klachten zie ik dan op die site staan van die actiegroep www.actiegroepzendmasten.web-log.nl staan en zijn allemaal bewoners ( tenminste als ik die website geloven mag en is heus wel na te gaan) uit EEN gebouw waar die masten op het dak staan.
    Misschien een "topje van de ijsberg" ???

kan me niet voorstellen dat al die mensen hun verhaal maar uit hun duim zuigen en zou wel toevallig zijn als mensen uit EEN gebouw toevallig allemaal van die "geitesokkenfiguren"zijn toch ?
    Overigens heb ik ZELF ook de laatste tijd van slapeloosheid terwijl ik altijd sliep als een blok dus DAT maakt me nog extra argwanend

zuidbroek oosterwijk

--------------------------------------------------------------------------------

Sportpark assumburg, sportpark Odin, Harteheem, Assumburg oud haerlem, Zuidbroek, Oosterwijk
    Mensen die onder en rondom de flats Euratomplein wonen ondervinden gezondheidsklachten.
    Hoort u daar ook bij plaats dan hier uw ervaringen.

bewoners bezorgd broekpolder

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door Administrator :: 22:22 :: Er zijn 11 reacties
    wim jacobs :: 15 december 2005 22:57 :: e-mail

Om de straling van de gsm antenna even verderop te blokeren heb ik de buitenmuur van mijn flat met aluminium folie behangen.
    Sindsdien slaap ik rustiger en is mijn hondje ook vaker op bed te vinden.Mijn concentratie vermogen is duidelijk verbeterd.Nooit eerder heb ik zoveel effect voor zo'n kleine investering gehad. Folie werkt. forbidden:emoticon(':D')

frans wildschut :: 23 december 2005 17:04 :: e-mail :: website

Ik vlucht elke dag maar mijn huis. Anders word ik knettergek.

Dat zegt een bewoners die hier al woont vanaf dat de flat is gebouwd.
    Sinds 2000 loop ik te sukkelen met vage gezondheidsklachten.
    Hoofdpijnen, spierpijn, pijn in de middenrif, Niet kunnen slapen,
    Je gewoon doodziek voelen en misselijk.
    Ben net sinds een jaar thuis vanwege mijn pensioen en dacht van alles te gaan doen.
    Computer cursus en eindelijk genieten van het jaren hard werken.
    Heb daar allemaal geen fut meer voor en voel me elke dag strontziek.
    Ik vlucht zo vaak als ik maar kan mijn woning, het is er geen uithouden.
    Ben er samen met de buurman al mee op tv geweest, maar er gebeurd nog niets.
    De huis eigenaar slaapt thuis ongetwijfeld prima. Dus waarom die haast he!
    Ik mag toch aannemen dat ik nu lekker thuis mag genieten van mijn rust.
    Nou! Als je op de euratomplein te heemskerk woont is dat er niet bij.
    Deze flat is al vanaf het begin een zooitje geweest.
    En altijd al een dump plaats voor alles wat ze ergens anders niet kwijt kunnen.
    Dus die 12 antennes op het dak hier maakt dan ook niets uit.
    Loop al vanaf 2000 bij me huisarts en heb alle onderzoeken ondergaan die hij kon verzinnen.
    Ben bij veel specialisten geweest en bij geen van elk had het resultaat.
    Paracetamol werkt niet.
    Mijn huisarts weet geen andere dingen meer te verzinnen en komt er niet uit.
    Heb een prostaat operatie ondergaan vanwege pijn bij het urineren.
    Ook dit heeft niet geholpen en is eigenlijk voor niets geweest.
    Wel voelde ik dat ik de dagen dat ik ervoor in het ziekenhuis moest blijven slapen
    daar beter sliep dan hier.
    Ik woon hier al vanaf de bouw. En heb me nog nooit zo waardeloos gevoelt
    Als de afgelopen 3 jaar.
    Ik heb de huur opgezegd per 1 augustus en verhuis naar Huize Polane per 1 juli.

bewoonster van euratomplein :: 23 december 2005 17:06 :: e-mail :: website

Ik ben ook al een hele tijd aan het sukkelen met mijn gezondheid.
    Spontaan heb ik eczeem aan voeten en handen.
    Ik slaap heel erg slecht. Hooguit 3 uurtjes en ben dan klaar wakker.
    En kom niet meer in slaap.
    Ik wil mijzelf niet bij de lijst voegen dat ik ook ziek ben want zit in een moeilijke
    Situatie. Deze is dat mijn werkgever Vodafone is.
    Kan daar verder niets over vertellen.
    En hoop dat jullie het echt voor elkaar krijgen.
    Heb wel mijn handtekening gezet voor weg halen van antennes.
    Het moet ook niet te lang meer duren want ben er lichamelijk slecht aan toe.
    Mijn klachten zijn.
    Hoofdpijn,
    Niet slapen.
    Telkens maar willen slapen, maar dat lukt nauwelijks.
    Allerlei kwalen die spontaan opkomen en moeilijk weg gaan.
    Heb ik nog nooit gehad.
    Toen ik nog thuis woonde nergens last van.
    En ik weet zeker dat dit door de antennes komt.
    Ik probeer zoveel als kan weg te zijn van mijn woning.
    Maar betaal de huur dus wil ook wel eens lekker thuis zijn.

Dat is er nu alleen niet bij.

Wat ik wel kan vertellen is dat alle voor in stemmers 14 stuks van de in
    stemming procedure van T-Mobile kwamen van 1,2 en 3 hoog.
    En deze mensen hebben ook geen last.
    De tegen stemmers kwamen van 9,8 en 7 hoog.
    En deze mensen hebben nu dus ook de meeste last.

Dus weg met die dingen op het dak

Wim euratomplein bewoner 9hoog :: 23 december 2005 17:07 :: e-mail :: website

Nerveus opvliegerig en moe.

Normaal als je thuis komt van hard werken ben je blij dat je thuis even kunt bij komen.
    Ik had al heel lang het gevoel dat ik thuis niet tot rust kom.
    Maar nu is het duidelijk.
    Die krengen op ons dak zijn de veroorzakers.
    Deze stralen vanaf de flat aan de overkant bij ons naar binnen.

Mijn vriendin is er nog gevoeliger voor, en wordt kompleet gek ervan.
    Heb die maar niet verteld dat het zo erg is hier want anders ben ik die ook nog kwijt.

Ze moeten er wat aan gaan doen anders gaat het helemaal fout hier.

Bewoner 8 hoog euratomplein :: 23 december 2005 17:08

Wij zijn zomaar onverklaarbaar moe

Mijn vriend en ik lopen al een paar jaar rond met constant moe.
    Snapte er al geen snars van.
    En als we een poosje weg van hier zijn slapen we als rozen.
    Hebben dan ook dat we erg veel slapen.
    En we wonen niet eens zo hoog er onder maar op de derde etage.

We zijn nu blij dat we weten waarom we zo moe worden.
    En rare gezondheid klachten krijgen.
    Maar wat nu?

Het is toch niet normaal dat dit kan gebeuren in Nederland ?

euratomplein bewoner 9hoog :: 23 december 2005 17:09 :: e-mail

Ik ben hier pas komen wonen en had nergens last van.

Sinds ik hier woon heb ik slaap problemen.
    Kan gewoon niet in slaap komen.
    Heb van de huisarts slaaptabletten gekregen en heb me al een keer verslapen.
    Werd de volgende dag niet wakker van me wekker, omdat ik heel laat deze had ingenomen om toch in slaap te komen.

Ben hier pas komen wonen een twee manden terug.
    Ben er doodziek van en kan geen kant meer op.

Wat doen ze ons aan.
    Ik heb ook nergens voor getekend want woon hier pas.
    Tijdens het ophalen van de sleutel hebben ze daar ook niet over gesproken.

Ik vind het een schande.
    En wat ik er uit begrijp gaat het om het grote geld.

Nou lekker hoor!

Bern :: 23 december 2005 17:10 :: e-mail :: website

Ik slaap tegenwoordig op mijn werk

Als ik thuis met de lift naar boven ga voel ik het al.
    Kennissen wilde al niet meer langs komen vanwege spontane hoofdpijn die ze kregen.

Ik durf niet meet thuis te komen en ben al druk bezig een andere woning elders te regelen.

Wacht nog even af met me woning op te zeggen want misschien gaan de antennes eraf.

Loop al jaren met klachten die ik en mijn huisarts niet konden koppelen.

Tot ik de buurman sprak die hier al woont vanaf het begin.

En hij precies de zelfde klachten heeft als ik.

Dat kan geen toeval zijn.

In duitsland is deze gang van zaken al eerder bezig.

En daar is ook de oplossing er nog niet voor gevonden.

Dus ben bang dat wij dat niet meemaken.

Bewoner euratomplein 9 hoog :: 23 december 2005 17:11

Ik slaap voor geen meter hier!

Sinds ik hier woon heb ik slaapproblemen.
    Heb van me huisarts al medicijnen om wel te kunnen slapen.
    Alles doet me zeer.
    Voel me doodziek.
    Mijn huisarts kan niets vinden.
    Ik woon in een woning waar de vorige bewoonster uit is gevlucht die er erg gevoelig voor is.
    Die is er zo gevoelig voor dat zei het direct merkt.

Deze heb ik nog eens gesproken.

Ben ook er al mee op tv geweest bij twee vandaag.
    Het helpt allemaal niks tot nu toe.
    Kan mijn werk niet uitvoeren en zit ziek thuis.

Het lijkt wel alsof iedereen ons in de steek laat!

Hein Hoyer :: 23 december 2005 17:12 :: e-mail

Als ik morgen niet meer wakker word vind het dat ook prima

Strontziek wordt ik ervan.
    Heb erg weinig energie .
    Ze behandelen ons als een stuk vuil.
    Er word zeer weinig gedaan aan deze flat.
    Alleen maar een beetje zoet houden en verder niks.
    En dan nu die antennes op ons dak een zooitje.
    Ik ben nu met pensioen en zou van de vrije tijd moeten genieten.
    Maar heb gewoon de energie er niet voor.
    Dit is sinds een paar jaar erger en erger geworden.

Als ik de fut er voor had gehad was ik direct het dak op geklommen en had die krengen
    Eigenhandig omgeslepen met de slijptol.
    Of naar Woonopmaat en daar de mensen die er over gaan even over de balie trekken.

Ze mogen echt van geluk spreken dat ik daar de kracht niet meer voor heb.

Ik voel me zo zwaar kl_t_ dat als ik morgen niet meer wakker word vind ik dat prima.

Bewoner euratomplein 7 hoog :: 23 december 2005 17:13

Op straat sliep ik 10 keer beter dan ik dit klere hok.

Dat zegt een bewoner die hier pas is komen wonen na zes jaar op straat hebben moeten zwerven vanwege prive problemen.

Hij is nu blij dat ie weet waaraan het ligt.
    Snapte er al geen moer van waarom hij hier niet kon slapen.
    Terwijl hij altijd zolang als hij weet dat ie leeft als een blok heeft kunnen slapen.
    Toen ik nog op straat zwierf door omstandigheden sliep ik als een roos.
    Zelf als het 15 graden onder nul was en dat je wakker werd zonder jas of sokken.
    ( deze werden soms door derden tijdens de slaap van je ontnomen)

Ik ga zo snel als ik het kan vertrekken hier wat een klere hok zeg!!

A.Witzel :: 23 december 2005 17:17

Mijn Gezondheid:

Ogen worden met de maand slechter.
    Wazig zicht en net alsof ik scheel ben.
    Hoofdpijn. Constant lichte hoofdpijnen en vaak stevige hoofdpijn.
    Dat als je bukt bonst het er over.
    Misselijk voelen. Bijna elke dag. Terwijl ik wel lust heb om te eten.
    Spierpijnen.
    De ene keer in me schouders, nek onderrug, bovenrug, benen, armen.
    Heb daarvoor een hele tijd in behandeling geweest bij fhisiotherapeut en deze is na 6 weken daar maar mee gestopt, want naar zijn mening hadden alle normale geprobeerde behandelingen een averechtse uitwerking.
    Kan soms dagen aanhouden. Ibrufen 600 helpt niets en heeft geen enkel resultaat.
    Heel vaak pijn in de borst vlak onder middenrif. Gaat samen met kiespijn.
    Huisarts geeft dan medicamenten voor maarzuur remmers. Maar deze helpen nauwelijks.
    Heel vaak lichte koorts. Heb digitale meting aangeschaft en geeft dan rond de 37 graden aan.
    Midden in de winter bij het slapen gaan benauwd warm gevoel.
    Heb dan de nijging om dekens van me af te slaan om toch tot slapen te komen. Maar het is dan in de slaapkamer 6 graden.
    Ik slaap altijd in frisse slaapkamer met voldoende ventilatie. (raam op kier)
    Duizelig gevoel alsof ik de dag daarvoor zeer stevig alcoholische dranken heb genuttigd terwijl dat in zijn geheel niet het geval is.
    Erge slaapdrang. Dat begint al voor de middag. En moet dan gewoon slapen.
    Anders vallen spontaan me ogen dicht.
    Sedert december 2004 heb ik mijn slaapkamer omgebouwd tot bedstede met gemetselde muur om het bed. En deze aan de binnenzijde voorzien van aan een gesloten aluminium folie.
    Sinds dien slaap ik weer als ik naar bed ga.
    Daarvoor kon ik gerust naar bed gaan maar kwam niet in slaap.
    En gebeurde dit pas op het moment dat ik helemaal uitgeput was.
    Maar wat ik ook slaap me vermoeidheid blijft en komt gewoon geen einde aan.
    Heb daarmee naar mijn mening alle reserve energie die een mens in zijn lichaam heeft verbruikt.
    Wel de volgende dag met beroerd gevoel en wat Paracetamol slikken weer aan het werk toen ik dat nog kon. Ben nu inmiddels vanaf juli 2004 met tegenzin noodgedwongen ziek thuis.
    Kan slecht dingen die niet goed gingen verdragen.
    En al helemaal geen kritieke en maak me om dingen druk tegen het gekke aan toe.
    Heel opvliegerig en nerveus. Vroeger durfde ik heel veel voor 1999
    Wordt en zie dat van mezelf als ik er later over na denk steeds onverdraagzamer.
    Ben in staat om het kleinste ding een enorme toestand te maken.
    Wat weer grote gevolgen heb voor me directe omgeving.
    En nu word ik steeds twijfelachtiger om dingen te beslissen.
    Eczemen aan voeten handen en gezicht.
    Geheugen problemen: Soms heb ik op die dag 1 uur staan koken in de keuken.
    En heb dat rond 6 uur genuttigd. En denk ik om half negen die avond tijdens het tv kijken in een schrik reactie; Gut had ik nu al gegeten!
    Loop dan naar de keuken en zie mijn lege bord en kom er achter al gegeten te hebben.
    Vergeet veel meer dan een paar jaar terug. Tot krankzinnig aan toe.
    Vaak pijn in de zij. Voelt het zelfde als je te lang hard hebt gelopen.
    Hartkloppingen. Deze komen altijd opzetten bij het gaan slapen.
    En dit is natuurlijk in het bewustzijn. Het duurt soms wel 10 seconden lang.
    Weet niet of het ook gebeurd als ik slaap.
    Kramp in kuitspieren Dit is altijd tijdens het slapen. Wordt dan wakker met veel pijn door dat mijn kuitspieren uit zichzelf spannen. Kan daar dan niets aan doen. En moet een aantal seconden wachten. 10 sec. En dan stop het.
    Concentratie problemen. Vroeger kon alles om me heen bijna worden afgebroken. En had daar geen last van.
    Nu ben ik heel snel afgeleid en heb het idee dat ik de dingen die op me afkomen niet kan scheiden met waar ik zelf mee bezig ben.
    Is ook iets van de laatste tijd.
    Heb vaak maar heb het lef daar gelukkig niet voor om er maar een einde aan te maken.
    Terwijl ik van binnen nog veel van het leven geniet. En alles nog mooi vind.
    Maar lichamelijk gaat het elke week slechter.
    En dit is voor mij bijna niet te aanvaarden.
    Woon al vanaf 1988 in deze woning. En altijd met veel energie en plezier.
    Het is iets van de laatste tijd. Het begon bij me vorige werkgever waar ik door dat bedrijf uit ellende ben weg gekocht. En om de kleinste dingen problemen heb gehad.
    Ik ben bezig met een andere woning weg van hier, maar valt niet mee.
    En ben bang dat als dit niet binnen korte tijd lukt in de WAO te belanden.
    Ben aan deze straling al vanaf begin 2000 bloot gesteld.
    En elk jaar kwamen er antennes bij. Er staan er nu 12 op ons dak.
    Nu ben ik gelukkig verhuist. Anders zou ik het niet hebben gehaalt.EN zou ik alles zijn kwijt geraakt. Werk, het leven.
    Ben door dit alles wel overgevoelig geworden van deze straling. En ben soms hondsberoert als ik erbij in de buurt me werk moet doen.
    Mijn werkgever wil me daardoor liever kwijt. Terwijl hij op mijn werk niets op aan te merken heeft.
    Vroeger voelde ik ook wel rare spontaan dingen die in de vorm van pijn en onwel gevoel.
    Nu weet ik waarvan dat komt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')