abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33826277
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon weer heksen verbranden?
Waar slaat deze achterlijke vraag op? Jij bent er vast zo eentje die ten koste van je eigen leefomgeving en wereld in het algemeen (nu, maar ook in de toekomst) graag jezelf verrijkt? Egoïst!
pi_33826281
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon weer heksen verbranden?
Kinderachtig, pietverdriet. Blijkbaar zijn je argumenten op.Ga dan gewoon weg uit dit topic. Je hoeft hier niet te reageren. Laat dat dan maar over aan iemand die wel met argumenten kan discusseren.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:39:12 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33826346
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja, in principe wel natuurlijk, maar die zijn er nu eenmaal en in het verlenge van "laten we alsjeblieft nu eens verder nadenken" zou dit een mooi moment zijn om dat ook daadwerkelijk eens te doen. Zolang nieuwe technologie nog niet is geïmplementeerd, is niemand er afhankelijk van... nu kun je er nog wat aan doen.
Dus alle nieuwe technologie die bepaalde mensen "eng" vinden moet worden tegengehouden, zonder dat daar een reden voor is? Moet hysterie van esotherische hoek de economische en technologische ontwikkeling maar tegenhouden omdat "pulserende stralen" zo eng klinkt?
Dat is een nieuwe middeleeuwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:40:32 #274
45206 Pietverdriet
pi_33826375
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:35 schreef Redux het volgende:

[..]

Kinderachtig, pietverdriet. Blijkbaar zijn je argumenten op.Ga dan gewoon weg uit dit topic. Je hoeft hier niet te reageren. Laat dat dan maar over aan iemand die wel met argumenten kan discusseren.
Ik wil daarmee aanduiden dat meneer oproept tot een nieuwe middeleeuwen met zijn lynch justitie van de palen saboteren.
pi_33826393
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik wil daarmee aanduiden dat meneer oproept tot een nieuwe middeleeuwen met zijn lynch justitie van de palen saboteren.
Dan kun je dat ook gewoon aangeven zoals je in deze post doet en niet met zo'n kinderachtige op de man speel post. Je bent toch geen klein kind, of wel?
  zondag 8 januari 2006 @ 11:41:53 #276
45206 Pietverdriet
pi_33826402
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:35 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik denk dat men uitstekend in staat is om technieken te testen met als doel te zien wat mogelijke uitwerkingen op de lange baan kunnen zijn.
Zoals ik al zei, je kan principieel nooit aantonen dat iets niet schadelijk is.
pi_33826434
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al zei, je kan principieel nooit aantonen dat iets niet schadelijk is.
Verzin je dat zelf? Hoe kom je daarbij?
  zondag 8 januari 2006 @ 11:43:28 #278
45206 Pietverdriet
pi_33826435
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:41 schreef Redux het volgende:

[..]

Dan kun je dat ook gewoon aangeven zoals je in deze post doet en niet met zo'n kinderachtige op de man speel post. Je bent toch geen klein kind, of wel?
kan ik er wat aan doen dat jij geen beeldspraak begrijpt?
pi_33826438
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dus alle nieuwe technologie die bepaalde mensen "eng" vinden moet worden tegengehouden, zonder dat daar een reden voor is? Moet hysterie van esotherische hoek de economische en technologische ontwikkeling maar tegenhouden omdat "pulserende stralen" zo eng klinkt?
Dat is een nieuwe middeleeuwen.
Dat zeg ik toch niet? Maar fatsoenlijk, serieus en onafhankelijk vooronderzoek vind ik een absolute vereiste. Zoals ik al zei: zolang nieuwe technologie nog niet is geïmplementeerd is niemand ervan afhankelijk (is het nog niet ingeburgerd zeg maar). Nu is het moment om een dergelijk onderzoek uit te voeren. Dat doe je niet wanneer de implementatie eenmaal heeft plaatsgevonden. Probeer dan nog maar eens de klok terug te draaien.
pi_33826462
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kan ik er wat aan doen dat jij geen beeldspraak begrijpt?
Dus iedereen moet je meteen maar bij het zien van je usericoon begrijpen? Volgens mij is het ook jouw zaak om duidelijk over te komen in een discussie, piet. Beetje slap als je de schuld dan in schoenen van anderen schuift.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:46:23 #281
45206 Pietverdriet
pi_33826500
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:43 schreef Redux het volgende:

[..]

Verzin je dat zelf? Hoe kom je daarbij?
Nee, dat is nu eenmaal zo, je kan een miljoen onderzoeken doen naar de schadelijkheid van iets en niets vinden, maar morgen kan iemand anders met een andere invalshoek aantonen dat het toch schadelijk is.
Je kan dus nooit, principieel niet, bewijzen dat iets niet schadelijk is.
pi_33826504
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nou, waarom niet? Denk jij dat ik het zal accepteren dat die kapitalistische en inhalige communicatiebedrijven hun zakken vullen, terwijl 'in het veld' mensen langzaam aan in hun gezondheid worden aangetast door de straling? (Mocht het uiteindelijk toch blijken dat het schadelijk is.)
pi_33826521
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is nu eenmaal zo, je kan een miljoen onderzoeken doen naar de schadelijkheid van iets en niets vinden, maar morgen kan iemand anders met een andere invalshoek aantonen dat het toch schadelijk is.
Je kunt op zijn minst een schatting bepalen.
pi_33826525
quote:

[..]

Wie haalt de wetenschap van morgen erbij? Ik denk dat wanneer je wil aantonen dat iets wel of niet schadeljik is je de wetenschap van NU gebruikt. En met die wetenschap van nu kun je uitstekend bepalen of iets schadelijk is of niet. 'dat is nu eenmaal zo'
  zondag 8 januari 2006 @ 11:47:58 #285
45206 Pietverdriet
pi_33826530
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:43 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Maar fatsoenlijk, serieus en onafhankelijk vooronderzoek vind ik een absolute vereiste. Zoals ik al zei: zolang nieuwe technologie nog niet is geïmplementeerd is niemand ervan afhankelijk (is het nog niet ingeburgerd zeg maar). Nu is het moment om een dergelijk onderzoek uit te voeren. Dat doe je niet wanneer de implementatie eenmaal heeft plaatsgevonden. Probeer dan nog maar eens de klok terug te draaien.
Dus kan je iedere technologie of ontwikkeling tegenhouden, want je zal nooit in staat zijn aan te tonen dat iets niet schadelijk is.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:50:20 #286
45206 Pietverdriet
pi_33826580
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:47 schreef Redux het volgende:

[..]

Wie haalt de wetenschap van morgen erbij? Ik denk dat wanneer je wil aantonen dat iets wel of niet schadeljik is je de wetenschap van NU gebruikt. En met die wetenschap van nu kun je uitstekend bepalen of iets schadelijk is of niet. 'dat is nu eenmaal zo'
Ik heb het erover dat je principieel niet kan aantonen dat iets niet schadelijk is. Dat is een onmogelijkheid, en ik heb je net uitgelegt waarom dat zo is met een voorbeeld.
Aantonen dat iets schadelijk is, is een ander verhaal, dat is heel makkelijk.
Waar ik je op wijs is dat de eis van het aantonen van de onschadelijkheid een absurde is.
pi_33826584
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus kan je iedere technologie of ontwikkeling tegenhouden, want je zal nooit in staat zijn aan te tonen dat iets niet schadelijk is.
Als uit onderzoek blijkt dat er niets schadelijks is gevonden, dan heb je toch bewezen dat het onschadelijk is?
pi_33826605
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik geloof mijn ogen niet als ik zoiets lees. Wat wil jij dan: alles maar accepteren wat er op de markt komt? Niet stilstaan bij mogelijke schadelijke neveneffecten en aan de hand daarvan keuzes maken?
pi_33826611
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb het erover dat je principieel niet kan aantonen dat iets niet schadelijk is. Dat is een onmogelijkheid, en ik heb je net uitgelegt waarom dat zo is met een voorbeeld.
Waar ik je op wijs is dat de eis van het aantonen van de onschadelijkheid een absurde is.
Is schadelijkheid niet bewezen naar uitvoerig onderzoek, dan is de onschadelijkheid toch ook bewezen?
pi_33826620
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ja, je zegt met de wetenschap/kennis van morgen. Je gaat op dit moment dus iets testen, en gaat daarbij dus uit van de wetenschap/kennis van morgen en komt tot de conclusie dat je nu niet kan bepalen dat het schadelijk/onschadelijk is omdat we morgen andere wetenschap/kennis hebben? Volgens mij werkt het niet zo.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:52:29 #291
45206 Pietverdriet
pi_33826626
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:46 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou, waarom niet? Denk jij dat ik het zal accepteren dat die kapitalistische en inhalige communicatiebedrijven hun zakken vullen, terwijl 'in het veld' mensen langzaam aan in hun gezondheid worden aangetast door de straling? (Mocht het uiteindelijk toch blijken dat het schadelijk is.)
oh wow, wat een mooie insteek om objectieve en zekere kennis te verkrijgen--
pi_33826637
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:51 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik geloof mijn ogen niet als ik zoiets lees. Wat wil jij dan: alles maar accepteren wat er op de markt komt? Niet stilstaan bij mogelijke schadelijke neveneffecten en aan de hand daarvan keuzes maken?
Omdat hij zijn mening heeft en daarbij blijft
pi_33826654
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sigarettenfabrikanten hebben laten zien dat dergelijke insteken redenen kunnen zijn om toch hun product op de markt te zetten.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:54:06 #294
45206 Pietverdriet
pi_33826664
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:52 schreef Redux het volgende:

[..]

ja, je zegt met de wetenschap/kennis van morgen. Je gaat op dit moment dus iets testen, en gaat daarbij dus uit van de wetenschap/kennis van morgen en komt tot de conclusie dat je nu niet kan bepalen dat het schadelijk/onschadelijk is omdat we morgen andere wetenschap/kennis hebben? Volgens mij werkt het niet zo.
Haal diep adem, en lees mijn post nog eens door, je snapt niet dat er een principieel verschil is tussen het kunnen aantonen van de schadelijkheid en de onschadelijkheid van iets.
pi_33826673
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:51 schreef Integrity het volgende:

[..]

Is schadelijkheid niet bewezen naar uitvoerig onderzoek, dan is de onschadelijkheid toch ook bewezen?
Nou ja, hierbij kan ik mij wel verplaatsen in piet. Piet bedoelt dat ook al voor je alle mogelijke onderzoeken uit, er is altijd een kans dat iets anders (waar niemand aan gedacht heeft) uiteindelijk toch nog schade veroorzaakt. Maar ja, als dat een argument is om dan maar helemaal geen onderzoek uit te voeren... .
pi_33826681
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zondag 8 januari 2006 @ 11:54:55 #297
45206 Pietverdriet
pi_33826682
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:53 schreef Redux het volgende:

[..]

Sigarettenfabrikanten hebben laten zien dat dergelijke insteken redenen kunnen zijn om toch hun product op de markt te zetten.
en?
pi_33826716
quote:

[..]

Ik heb het nog een keer doorgelezen. Je zegt dat je in principe niet kunt aantonen dat iets schadelijk/onschadelijk is omdat we morgen andere insteken (=kennis/wetenschap) kunnen hebben.
Het lijkt mij dat wanneer je gaat onderzoeken of iets schadelijk/onschadelijk is, je de wetenschap/kennis van NU gebruikt. Met die kennis/wetenschap van NU kun je dus uitstekend op dit moment bepalen of een umts mast schadelijk danwel onschadelijk is. Kun je heel mooi aankomen met je principieel niet, maar het slaat op dit moment nergens op, piet.
  zondag 8 januari 2006 @ 11:57:15 #299
45206 Pietverdriet
pi_33826745
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:51 schreef Integrity het volgende:

[..]

Nee, dat is niet het geval, maar als jij tevreden bent met dat er geen schadelijkheid is bewezen, dan zie ik niet in waarom UMTS zou moeten worden tegengehouden, want er is geen schadelijkheid bewezen voor UMTS
pi_33826747
quote:
Op zondag 8 januari 2006 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en?
en dus is die reacite van fuifduif geen onderbuikgevoelens post. Die sigarettenfabrikanten hebben laten zien dat dergelijke insteken bestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')