abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33561588
Hoi

Ik heb een vraagje waar iemand van jullie wellicht het antwoord op weet.

Ik heb op dit moment een contract voor een jaar bij mijn huidige werkgever. Onlangs heb ik een cursus gevolgd die een paar duizend euro kostte (werkgever betaalde). In mijn huidige contract staat een clausule die bepaalt dat bij het vroegtijdig verbreken van dat contract ik het niet declarabele gedeelte van die studiekosten moet terug betalen.

Nu is het hoogst waarschijnlijk dat ik in april ofzo een contract voor onbepaalde tijd zal krijgen aangeboden. Probleem is echter dat ik in oktober op wereldreis wil gaan. (dit weten ze nog niet op het werk...)

Is het zo dat de studiekosten die zijn gemaakt onder mijn (tegen die tijd) vorige contract door mij moeten worden terugbetaald als ik het onbepaalde contract verbreek voor de wereldreis. Of is het zo dat, aangezien die studiekosten zijn gemaakt onder een ander contract (mijn huidige dus), dat ik niet heb verbroken dat ze deze studiekosten niet kunnen terug vorderen?

vrijdag 30 december 2005 @ 23:16:01 #2
54932 J.J.McKay
............................
pi_33562097
als het in jouw huidige contract staat, zal dit ook in je nieuwe contract staan...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_33562338
vroegtijdig verbreken binnen een bepaalde termijn neem ik aan?
Maar was dit ook een cursus die je op aandringen van je werkgever gedaan hebt of was het een cursus die je zelf graag wilde doen en waar uiteindelijk de werkgever de rekening van betaald heeft?
Rot signature
pi_33562448
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:16 schreef J.J.McKay het volgende:
als het in jouw huidige contract staat, zal dit ook in je nieuwe contract staan...
Maar de kosten zijn gemaakt onder het oude contract dat ik dus niet heb verbroken. Onder het nieuwe contract zullen geen studiekosten worden gemaakt.
pi_33562471
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:20 schreef rieski het volgende:

vroegtijdig verbreken binnen een bepaalde termijn neem ik aan?
Maar was dit ook een cursus die je op aandringen van je werkgever gedaan hebt of was het een cursus die je zelf graag wilde doen en waar uiteindelijk de werkgever de rekening van betaald heeft?
Yep, de cursus was op aandringen van de werkgever (al wilde ik zelf ook natuurlijk)
  vrijdag 30 december 2005 @ 23:29:13 #6
54932 J.J.McKay
............................
pi_33562810
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:22 schreef fonne het volgende:

[..]

Maar de kosten zijn gemaakt onder het oude contract dat ik dus niet heb verbroken. Onder het nieuwe contract zullen geen studiekosten worden gemaakt.
Jouw nieuwe contract is een verlenging van je huidige contract, de daarin opgenomen voorwaarden blijven van kracht.

Het punt van Rieski is trouwens ook wel een goede, geef dat evt. aan als argument?
Ik zou trouwens bij een jurist dit even navragen, wij zijn enkel amateurs...

Succes!
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
pi_33563441
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:22 schreef fonne het volgende:

[..]

Yep, de cursus was op aandringen van de werkgever (al wilde ik zelf ook natuurlijk)
Ik denk dat je dan we een aardig argument hebt om deze cursus niet terug te betalen. Mochten ze dat uiteindelijk ook willen.
Rot signature
pi_33565627
Zoals ik het zie is het verstandiger om in april te stoppen (je hebt nu een tijdelijk contract?) dan beeindig je het contract namelijk niet voortijdig en een andere baan te zoeken voor de resterende tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')