Bedankt voor je reactie.quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:22 schreef MacGyver1985 het volgende:
Poeh dat is meteen wel de diepte in.
Ik denk dat het belangrijkste wat mij boeit aan het pianospel zijn de (muzikale) mogelijkheden van het instrument en hoe je ermee je gevoelens bloot kunt leggen.
Wat betreft het eerste, het is toch een soort van topsport die precisie vereist (raar eigenlijk dat pianisten weinig aan fysieke training doen om hun lichaam fit te houden) en het is een instrument waarmee je een totaalbeeld van muziek kan maken.
Heb ook een tijdje klarinet gespeeld. Is muzikaal misschien iets meer uit te halen maar het blijft bij 1 melodietoon.
Het 2e punt lijkt me duidelijk maar een mooi voorbeeld blijft toch Wibi Soerjadi die flauwvalt na een concert door mentale uitputting...
Ongevraagde tips:quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:29 schreef Clairvaux het volgende:
Zal me er bij gelegenheid toch eens in gaan verdiepen.![]()
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 30 december 2005 23:16 schreef Capa het volgende:
[..]
Zag een paar maanden geleden op televisie een reportage van het Liszt Concours. Mooi. Het blijft toch de koning der instrumenten, piano. Vind ik dan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |