abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33558555
De afgelopen 3 dagen hebben de R'damse piano driedaagse weer plaatsgevonden.
Ik vond het niveau belabberd maar blijkbaar was het nog hoog genoeg om precies 16 halve finalisten te krijgen.
Vandaag is de halve finale geweest; programma daarvan is hier te vinden.

Zijn er mensen bij de Rotterdamse Piano Driedaagse geweest in de Doelen in R'dam de afgelopen 3 dagen en wat vonden jullie van het niveau?

De finale is uitgesteld door het slechte weer, maar wie weet wie er van de halve finalisten door is naar de finale?
When I was a kid, my grandfather used to say to me that a fella's life wasn't worth mentioning if he hadn't shared it with some folks along the way.
pi_33559225
Ik ben geen cultuurbarbaar maar pianospel is niet mijn ding.

Waar ik wel in geinteresseerd ben is jouw mening.
wat boeit jou aan het pianospel, hoe ervaar jij het voor zover je dat kunt uitleggen.

Ik hoop dat je mijn kleine wereldje aangaande de piano iets groter kunt/wilt maken.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33559617
Poeh dat is meteen wel de diepte in.
Ik denk dat het belangrijkste wat mij boeit aan het pianospel zijn de (muzikale) mogelijkheden van het instrument en hoe je ermee je gevoelens bloot kunt leggen.
Wat betreft het eerste, het is toch een soort van topsport die precisie vereist (raar eigenlijk dat pianisten weinig aan fysieke training doen om hun lichaam fit te houden) en het is een instrument waarmee je een totaalbeeld van muziek kan maken.
Heb ook een tijdje klarinet gespeeld. Is muzikaal misschien iets meer uit te halen maar het blijft bij 1 melodietoon.
Het 2e punt lijkt me duidelijk maar een mooi voorbeeld blijft toch Wibi Soerjadi die flauwvalt na een concert door mentale uitputting...
When I was a kid, my grandfather used to say to me that a fella's life wasn't worth mentioning if he hadn't shared it with some folks along the way.
pi_33559951
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:22 schreef MacGyver1985 het volgende:
Poeh dat is meteen wel de diepte in.
Ik denk dat het belangrijkste wat mij boeit aan het pianospel zijn de (muzikale) mogelijkheden van het instrument en hoe je ermee je gevoelens bloot kunt leggen.
Wat betreft het eerste, het is toch een soort van topsport die precisie vereist (raar eigenlijk dat pianisten weinig aan fysieke training doen om hun lichaam fit te houden) en het is een instrument waarmee je een totaalbeeld van muziek kan maken.
Heb ook een tijdje klarinet gespeeld. Is muzikaal misschien iets meer uit te halen maar het blijft bij 1 melodietoon.
Het 2e punt lijkt me duidelijk maar een mooi voorbeeld blijft toch Wibi Soerjadi die flauwvalt na een concert door mentale uitputting...
Bedankt voor je reactie.
Zal me er bij gelegenheid toch eens in gaan verdiepen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33560270
piano3daagse is daar trouwens wel een goed moment voor. Erg laagdrempelig en een hoop leuke workshops.
Helaas maar 1x in de 2 jaar.

Trouwens wat extra info: de halve finalisten waren:
Roderick Tam, 11 jaar
Sophia Thoma, 10 jaar
Kaspar Kazil, 14 jaar
Jeroen Bouterse, 17 jaar
Yukina Hashimoto, 10 jaar
Tim van Oijen, 19 jaar
Elianne Rook, 18 jaar
Joost Jan van Houten, 24 jaar
Carolina den Hertog, 25 jaar
Luc Coffeng, 23 jaar
Jonathan van IJzerlooij, 13 jaar
Kitty Wurzer, 20 jaar
Shermaine Velasco, 11 jaar
Anne Brackman, 10 jaar
Gabey Tjon a Tham, 17 jaar
Jurre van Egteren, 11 jaar
Marijke Hessels, 16 jaar
Mark de Vries, 32 jaar
Edwin Lock, 16 jaar

Een hoop jong talent dus. Vooral Anne Brackman is opmerkelijk. Die speelde eventjes op zijn/haar 10e de fantasie-impromptu van Chopin weg
pi_33562145
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:29 schreef Clairvaux het volgende:
Zal me er bij gelegenheid toch eens in gaan verdiepen.
Ongevraagde tips:

Études van Chopin. (Rubinstein!)
Pianosonates van Beethoven.

En niet te vergeten:

The Köln Concert van Keith Jarrett.

Maar goed... de Piano Driedaagse 2005. Niet bijgeweest. Ga trouwens nooit naar klassieke concerten. Kan daar geen goede reden voor geven.

Zag een paar maanden geleden op televisie een reportage van het Liszt Concours. Mooi. Het blijft toch de koning der instrumenten, piano. Vind ik dan.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_33562475
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 23:16 schreef Capa het volgende:

[..]

Zag een paar maanden geleden op televisie een reportage van het Liszt Concours. Mooi. Het blijft toch de koning der instrumenten, piano. Vind ik dan.
Helemaal mee eens!
pi_33571794
Laatste update (http://www.pianodriedaagse.nl/)

De volgende vier deelnemers gaan door naar de finale (datum nader te bepalen):

Anne Brackman, 10 jaar, Amsterdam (terecht )
Kaspar Kazil, 14 jaar, Rotterdam
Sophia Thoma, 10 jaar, Rotterdam
Mark de Vries, 32 jaar, Groningen

In de halve finale zijn twee prijzen uitgereikt:

Tim van Oijen, 19 jaar, Krimpen a/d IJssel
en Elianne Rook, 18 jaar, Krimpen a/d IJssel

behaalden zowel de "Duo-prijs" als de "Nederlandse Compositie Prijs".
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:49:33 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33572494
Schopje TTK
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')