abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33557338
In 15 seconden was het gebeurd, van achteren vastgegrepen, op de grond geworpen, telefoon en portemonee (met rijbewijs) gejat en 60 euro lichter.

Je kunt hier in dit land helaas niet meer zonder ID, dus het paspoort maar even opgezocht. Verhip, die was in Juli verlopen! Nou, iets is beter dan niets toch?

Dus op naar de gemeente voor verlengen van het paspoort en het aanvragen van een rijbewijs. Voor het verkrijgen van een volgnummertje wordt je 'persoonlijk' te woord gestaan door een bakblik met touchscreen. Optie 1: aanvragen ID kaart of paspoort... de rest van het scherm heb ik verder niet gelezen. Met nummertje wandel ik naar de afdeling burgerzaken en wacht rustig mijn beurt af.

Eindelijk ben ik aan de beurt. "Oh, sorry ik kan geen rijbewijzen aanvragen... dan moet u bij een collega zijn, maar ik kan u wel met een paspoort helpen." Dus ik vraag een nieuw paspoort aan waarbij ik mijn oude paspoort en pasfoto overhandig. Even een krabbeltje zetten en klaar. Dan moet ik nog een rijbewijs... de dame achter de balie was zo vriendelijk om even een collega te vragen en verwees mij door naar een andere balie, waar die collega al op mij zat te wachtten.

Dus ik naar balie 18 en overhandig het proces-verbaal, mijn paspoort en wederom een pasfoto. Mijn geluk was helaas van korte duur: "Ehm... uw paspoort is verlopen waarmee u zich niet kunt legitimeren. We zullen dus allehande informatie uit moeten zoeken en dat gaat u ongeveer 25 euro extra kosten! Maar ik begrijp dat u uw paspoort net heeft laten verlengen? Wacht dat weekje dan nog even af en kom volgende week met uw nieuwe paspoort een rijbewijs aanvragen! Dat scheelt weer 25 euro. U kunt best nog wel even met uw proces verbaal rondrijden!"

Je bent in 15 seconden beroofd, maar je bent 3 weken bezig om je papieren weer in orde te krijgen. Ondertussen moet je wel 3 bezoekjes brengen aan het gemeentehuis... die, geheel in ambtenaren stijl slechts halve dagen open is. 's Middags is namelijk alleen op afspraak.

Daarnaast kost een nieuw rijbewijs 50 euro, dus zonder paspoort was ik 75 euro kwijt, met paspoort (á 40 euro) een kleine 90 euro. Dat is nog meer dan dat er van mij geroofd is!

Stelletje bureaucratische geldkloppers!
Don't hurry, be crappy!
pi_33558153
Beetje lang verhaal...
pi_33558288
boeiend, als je het niet wilt lezen lees je het toch niet?
Don't hurry, be crappy!
pi_33558297
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:47 schreef lpg het volgende:
Beetje lang verhaal...
Deed mij iedergeval lachen
Wartaal.
pi_33558346
Waar was je beroofd dan?
pi_33558410
Ben je beroofd door een neger?
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:53:35 #7
127942 Dirktator
Temt het plebs...
pi_33558433
Zuur, maar helaas de harde realiteit. Je zult er mee moeten leven. In landen waar geen of minder bureaucratie bestaat, is de kans groter dat er corruptie in het spel is. Om deze corruptie of misbruik te voorkomen, zijn nu eenmaal bepaalde (tijdsslopende) procedures nodig.

Bovendien heb je dubbel pech: in de vakantieperiode december-januari zijn ambtenaren met hun gedachten al bij de kerstcadeautjes en hun gillende keukenmeiden.
Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg
pi_33558435
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:50 schreef RiDo78 het volgende:
boeiend, als je het niet wilt lezen lees je het toch niet?
Ik heb het ook niet gelezen.
pi_33558507
Meen je dat nou, dat het 25 euro extra kost als je paspoort verlopen is
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33559007
Drie weken en 90 euro valt me nog mee eerlijk gezegd. Wees aan de andere kant trouwens ook maar blij dat ze goed opletten met paspoorten en dergelijke. Maar goed, het blijft triest.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33559253
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:53 schreef lpg het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet gelezen.
bendelid
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  zaterdag 31 december 2005 @ 13:07:49 #12
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_33576606
valt nog wel mee hoor. tis trouwens niet gezegd dat je het binnen drie weken hebt. dat zeggen ze wel maar is dat ook zo.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_33576870
Maar wat je niet snapt is dat al die papiertjes zo duur zijn. In dit land wordt je echt beroofd door de overheid etc waar je zelf bij staat. Even je sofinummel inknallen om de juiste info op te zoeken kost je gewoon 25 euro. Is toch niet normaal, of wel dan? Walgelijk kut land
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_33578745
boeiend, moet je je maar niet laten beroven.

hoe lang woon je hier al?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  zaterdag 31 december 2005 @ 14:14:30 #15
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_33579239
Sowieso dat gedoe met die identificatieplicht...geeft mij zo'n eng "deine papieren, Jude"-idee.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_33582749
Even wat vraagjes beantwoorden:
quote:
Waar was je beroofd dan?
Nabij Amsterdam Arena...
quote:
Ben je beroofd door een neger?
nee, door 2. Alleen durven ze niet, net als dat ze je niet van voren durven aan te vallen. Alleen heel geniepig met 2 man van achteren.
quote:
Meen je dat nou, dat het 25 euro extra kost als je paspoort verlopen is
Bijna... als je je niet kunt legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Maar voor het vernieuwen van een paspoort kun je je blijkbaar wel met een verlopen legitimatiebewijs legitimeren. Hoe tegenstrijdig allemaal!
Don't hurry, be crappy!
  zaterdag 31 december 2005 @ 15:58:42 #17
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_33582923
Trieste shit idd
opgezegd@fok.nl
pi_33585547
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 15:53 schreef RiDo78 het volgende:

Bijna... als je je niet kunt legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Maar voor het vernieuwen van een paspoort kun je je blijkbaar wel met een verlopen legitimatiebewijs legitimeren. Hoe tegenstrijdig allemaal!
Mwoa, zo tegenstrijdig hoeft dit niet te zijn hoor.

Zoals de vrouw zelf al zei, met een niet-geldig legitimatiebewijs kun je WEL een rijbewijs aanvragen, je moet dan alleen ook extra onderzoekskosten betalen.

Grote kans dat men bij de aanvraag van een nieuwe legitimatiebewijs dit 'extra onderzoek' standaard altijd al doet, ongeacht of jouw vorige legitimatiebewijs nu verlopen was of niet. Dit terwijl men dit 'extra onderzoek' bij de aanvraag van een nieuw rijbewijs niet standaard doet. Kom jij dan dus met een verlopen legitimatiebwijs moet men dit als extra erbij doen.

Lijkt mij in dat geval niet echt tegenstrijdig met elkaar.
Krekker is de bom!
pi_33594797
Ik heb zo'n extra onderzoek wel eens meegemaakt. . .
Dan krijg je vragen als: Wat is de meisjesnaam van je moeder? In welke stad is je vader geboren en op welke datum?

Bij het verlengen van mijn paspoort werd alleen om mijn adres gevraagd.
Don't hurry, be crappy!
pi_33595283
quote:
Op zondag 1 januari 2006 01:01 schreef RiDo78 het volgende:
Dan krijg je vragen als: Wat is de meisjesnaam van je moeder? In welke stad is je vader geboren en op welke datum?

Bij het verlengen van mijn paspoort werd alleen om mijn adres gevraagd.
Het gaat hier om je echte paspoort, niet .NET ofzo.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33595601
quote:
Op zondag 1 januari 2006 01:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het gaat hier om je echte paspoort, niet .NET ofzo.
En waar denk je dat ze dat van af hebben gekeken dan? Dat soort vragen krijg je dus wel als ze het niet vertrouwen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zondag 1 januari 2006 @ 02:10:10 #22
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_33595652
quote:
Op zondag 1 januari 2006 02:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

En waar denk je dat ze dat van af hebben gekeken dan? Dat soort vragen krijg je dus wel als ze het niet vertrouwen.
De vraag is wie het van wie heeft afgekeken.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_33595911
quote:
Wtf? Die gegevens weet ik niet eens.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_33598138
quote:
Op zondag 1 januari 2006 02:10 schreef vbmot het volgende:
De vraag is wie het van wie heeft afgekeken.
De gemeenten gebruikten dat principe al voordat .NET ook maar bedacht was.
Don't hurry, be crappy!
pi_33598653
quote:
Op zondag 1 januari 2006 02:33 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

ja.. dat probleem had ik toen ik mn id-pas aanvroeg.. mn vader stond naast me, dus ik vraag dat aan hem, dat wijf helemaal door het lint man
pi_33850520
quote:
Op zondag 1 januari 2006 02:33 schreef Neuralnet het volgende:

[..]

.

Kut voor je RiDo78!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')