Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Xrenity het volgende:
Ik moet je helaas teleurstellen
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:04 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo teleurstellen? Dat bericht zegt toch helemaal niks. Bovendien is dat bericht een paar pagina's terug al gequote.
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:10 schreef Xrenity het volgende:
Lijkt er niet op dat het spring wordt, he.
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:13 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat er op de CES met geen woord gerept werd over de PS3?
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
volgens mij is spring later dit jaar...... of ze moeten de seizoenen een make-over gegeven hebben....
Het ging erom dat Sony z'n persberichten altijd trouw is gebleven. Als straks op 22 juni 2006 blijkt dat de PS3 nog nergens ter wereld verkrijgbaar is, dàn hebben ze gelogen... voor het eerst in een persbericht. Maarja... zo ver is het nog niet hè.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:16 schreef Xrenity het volgende:
Omdat SPRING veranderd is in later dit jaar.
Ze hamerden zo enorm op spring... En nu ineens niet meer.
half februari dacht ikquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:21 schreef HassieBassie het volgende:
Wanneer is de Playstation conference eigenlijk precies?
Je kan natuurlijk ook overal iets achter zoeken.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:23 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Er is toch geen reden om dan niet gewoon Spring te zeggen
Ik ben echt benieuwdquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef SocialDisorder het volgende:
half februari dacht ik
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.quote:
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lentequote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuwsquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:01 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
en anders ik wel. De PS3 zal daar hoogstwaarschijnlijk in z'n definitieve en speelbare vorm gepresenteerd worden.
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Precies, ik bereid me voor op een stortvloed aan nieuws.
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:03 schreef kepler het volgende:
[..]
en als dat niet zo is dan komt tie helemaal niet uit in de lente
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
dan wordt het in elk geval moeilijk te geloven dattie nog in de lente komt. Maar op de CES draaitie al, schijnt.
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.quote:CES 2006
...Referring to his company's investment in what he called "a very long lifecycle" for PS3, Sir Howard noted that Sony had thus far spent billions (plural) in the Cell processor, the next generation of IBM's PowerPC CPU. He added up to 4,000 test systems had been shipped to PS3 game and software developers worldwide....
Bron
Die blijft, het ding is leuk voor erbij dankzij de online functiesquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
heb je je marktplaats-advertentie voor je X360 al klaar staan?
ik dacht ff dat dat de predictions waren voor de x360 in Japanquote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
Wel frappant dat nog werkelijk helemaal niemand heeft gelekt over de dev-kits.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:08 schreef P-Style het volgende:
Oud plaatje...
[afbeelding]
[..]
Nou... dat ligt ook nog mooi op schema.
quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-rayquote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.quote:Kaz threw out the statistic that in PS2's first year, 74% of titles were on CD, 26% on DVD. 5 years later, 5% were on CD, 95% on DVD, and he expects the same trend to occur with DVD and Blu-ray.
Denk dat dat verschil wel meevalt eigenlijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 18:26 schreef Retuobak het volgende:
Verschil is natuurlijk wel dat de stap CD > DVD kleiner was qua productiekosten dan DVD > Blu-ray
Dus Ken was er ook?quote:Ken Kutaragi was also there. He wouldn't comment on PS3's release date, but he said that a number of specifications, like the AACS specification (the content management system for blu-ray), were pending finalisation. He also said that Sony wants to adopt the next-generation HDMI standard into PS3, if it's ready on time (it's due in the first half of 2006), which will allow 16-bit per component colour, versus the 12-bit per component they have now.
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:51 schreef P-Style het volgende:
Nou heb ik toch sinds mei 2001 al een PS2 en ik heb welgeteld 1 spel op CD staan. De rest staat allemaal op DVD.
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consumentquote:Dus Ken was er ook?Nou het ziet er dus naar uit dat de release van de PS3 afhangt van die AACS en HDMI (waarschijnlijk 1.4) specificaties. Mocht dat te lang duren dan kunnen we die spring launch waarschijnlijk vergeten.
Snap alleen niet waarom 'ie per se 16bit per component wilt.
Maart 2000. November 2000 in Europa. Moet wel toegeven dat ik maar 2 echte launchtitels heb. Eén van die twee staat dus op cd. Al die EA-sport launch zooi zal ook wel op CD gestaan hebben.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
PS2 werd in '99/'00 gereleased geloof ik, dus toen zal je wel wat CD released hebben gehad.
Begrijpelijk. Maar 12bit per kleur lijkt me toch genoeg.quote:Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Als vriend Ken zo door gaat is een Dell XPS 600 straks goedkoper dan de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 19:56 schreef Xrenity het volgende:
Ik denk dat Ken z'n systeem gewoon goed wil hebben en niet wil rushen. Lijkt me uiteindelijk beter voor de consument(kuch, 360)
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?quote:Volgens de website TG Daily heeft de ontwikkeling van Blu-ray-spelers ernstige averij opgelopen. Een speciale Java-variant, die Blu-ray Java of BD-J genoemd wordt, zou ontwikkelaars in staat moeten stellen om de interactiviteit van de media zo ingrijpend en innovatief te maken, dat gebruikers het verschil tussen bijvoorbeeld een film en de menustructuur daaromheen niet of nauwelijks nog zouden kunnen herkennen. Volgens anonieme bronnen van de website is BD-J echter nog lang niet geschikt om in spelers verwerkt te worden en zou in eerste instantie zelfs Blu-ray-apparatuur worden uitgebracht die helemaal niet interactief is. In afwachting van de Java-code zouden voorlopig alleen zogenaamde 'player-only'-spelers op de markt worden gebracht, en pas bij het verschijnen van 'full profile'-spelers zouden consumenten de beschikking krijgen over het volledige interactieve potentieel van de Blu-ray-standaard.
Blu-ray logo Ook de ethernetverbinding, waarmee Blu-ray-spelers digitale content zouden kunnen downloaden en via het thuisnetwerk zouden kunnen distribueren, zou vooralsnog ontbreken. Dat de mediaspelers het internet op zouden moeten kunnen was al bekend toen bekend werd dat medialeveranciers de verbinding wilden gebruiken om de mediaconsumptie van gebruikers te controleren. Het nieuws dat distributie via een thuisnetwerk voorlopig niet mogelijk is, is echter vooral opmerkelijk omdat nog helemaal niet zeker was dat die mogelijkheid überhaupt zou worden aangeboden. Het consortium achter Blu-ray zou echter tot deze functionaliteit hebben besloten om te zijner tijd gebruikers een 'bonus' te geven voor het aanschaffen van een full-profilespeler. De grote vraag is uiteraard of mogelijke kopers de eerste generatie spelers niet liever links laten liggen, hoewel mensen die niet willen dat derden meekijken naar hun mediaconsumptie juist om die ontbrekende functionaliteit een 'gemankeerde' eerste-generatiespeler zouden kunnen kopen.
In elk geval betekent de geremde ontwikkeling dat de prijzen van Blu-ray in eerste instantie flink lager zullen zijn dat wat tot nu toe gedacht werd. Een 'basic' speler zou voor minder dan duizend dollar over de toonbank kunnen gaan, wat behoorlijk lager is dan de 1800 dollar die als introductieprijs voor full-profilespelers wordt genoemd. Als de problemen met de Java-software echter illustratief voor de huidige technische staat van Blu-ray is, rijst de vraag of het concept wel klaar voor productie is. Het nieuws zal in het hd-dvd-kamp dan ook ongetwijfeld met gejuich worden ontvangen.
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:02 schreef Retuobak het volgende:
Hoe zou dit bij de PS3 geregeld zijn?
Geen Timesplitters award voor ons dus iig P-Stylequote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als het om de BD-video playback gaat... hetzelfde.Dat BD-Java mag dus ook wel opschieten. Maar wellicht dat de BD-video playplayer in de PS3 via firmware upgrades deze BD-Java zooi in een later stadium nog toegevoegd kan worden.
* SocialDisorder zet hééél even de kraan open:quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:07 schreef kepler het volgende:
[..]
als tie op de CES draait dan hadden ze net goed wat filmpjes kunnen laten 'lekken'
dus daar geloof ik niet zo veel van
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:10 schreef Retuobak het volgende:
...en een HDTV hebt.
Of hij heeft natuurlijk een mooi excuus gevonden om te kunnen verzwijgen dat de PS3 nog een klein beetje buggy isquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zonder HDTV is BD-video dan ook zinloos. Mèt HDTV daarentegen...
Maargoed. Ik snap nu waar Ken Kutaragi op wacht. Wel goed dat 'ie de àllernieuwste standaarden in z'n PS3 wilt hebben voordat 'ie 'm op de markt brengt, om zeker te weten dat de PS3 wel even meegaat.
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Nee men, tegen de tijd dat die er zijn kan men naar 80 of zelfs 65nm \o/quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:24 schreef P-Style het volgende:
Maar als die nieuwe HDMI specs, AACS en BD-Java eenmaal klaar zijn, moet 'ie kappen en z'n apparaat maar eens op de markt brengen!
Minder IGN volgen, meer deze draad volgenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:39 schreef SocialDisorder het volgende:
Zojuist op IGN vernomen; er zijn inmiddels meer dan 4000 devkits verscheept. Hoopvol nieuws.
Sorry!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Minder IGN volgen, meer deze draad volgen
Een PC in de prijscategorie van de PS3............ik zet m'n geld in op Cell.quote:http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Ik heb het over een PC met PPU vs. de PS3quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:47 schreef SocialDisorder het volgende:
Een PC in de prijscategorie van de PS3...........ik zet m'n geld in op Cell.
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:41 schreef Retuobak het volgende:
http://www.theinquirer.net/?article=28803
Erg indrukwekkend
Ben benieuwd wat beter presteert qua physics, een PC met een PhysX PPU of een PS3.
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:54 schreef P-Style het volgende:
[..]
Cool! Het is in ieder geval een voorbeeld van wat voor rol een krachtige processor kan spelen voor het genereren van mooie animaties animaties.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:55 schreef Retuobak het volgende:
Zeker, zeker. Ik verwacht dat de Cell ook wel zeker in de buurt komt, Ageia leverde toch ook technologie aan voor de PS3? Enig idee hoe verregaand die samenwerking was?
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft, dit is nou iets waar ik ook echt het effect van ga merken op m'n 480i TVtjequote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:59 schreef P-Style het volgende:
[..]
Uiteraard.Hier het persbericht. En het vervolg daarop.
Tja... ze moeten hun Cell toch nuttig maken.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:01 schreef Retuobak het volgende:
Dank, mooi trouwens dat Sony hier ook aandacht aan geeft...
quote:480i TVtje
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:05 schreef Retuobak het volgende:
Niet iedereen heeft geld teveel P-Style, het kan er gewoon niet af, zo'n HDTV, jammer maar helaas.
Volgende decennium misschien dat er dan geld voor isquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je hoeft er ook niet meteen een te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |