Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
Oh, ik omdat ik gewoon alles wil hebbenquote:Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.
Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
En de ontwerpers van de PS3 (Japanners) hebben gekozen voor een zo slank mogelijke kast voor de PS3 èn het feit om de HDD niet essentiëel te maken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 20:58 schreef Retuobak het volgende:
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
Ja want daar lijkt de ps3 nog het meeste op van de komende/huidige generatiequote:Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:19 schreef Retuobak het volgende:
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maaktquote:
wat hij zegtquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.
De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
De xbox had een ingebouwde 3,5" schijf, de ouwe PS2 had een gleuf waar je een 3,5" schijf in kon schuiven. De xbox 360 heeft geen ingebouwde schijf meer en bij de PS2 is er amper gebruik van gemaakt en is 'ie uiteindelijk geschrapt! Er is op dit moment geen enkele console fabrikant die nog heil ziet in ingebouwde 3,5" schijven.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:27 schreef Retuobak het volgende:
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt. En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
Er komt ook nog een aspect kosten-baten bij kijken. En als je je bedenkt dat voor de PS2 alleen FFXI gebruik maakte van de HDD, is het logisch dat je niet een duurdere machine gaat maken, omdat er één spel misschien wel eens gebruik van dat ding gaat maken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
En Sony Computer Entertainment heeft het liefst een goedkope, stille, kleine console.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
Dat ook ja!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |