abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33555200
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Je bedoelt veel actie en geen vaag verhaal dat alleen Japanners en Roy kunnen waarderen?
Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
pi_33555217
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Veel te veel actie, explosies, harde muziek en verder geen inhoud inderdaad.
Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:45:46 #28
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_33555234
jah misschien zoiets als pgr3 want ik vind pgr3 gewoon niks het ziet er wel mooi uit allemaal maar het is zo'n eentonig spel, maar ik wil het spel toch wel even proberen ;p
pi_33555526
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik idd een Xbox 360 gekocht, diepgang > PC.
Oh, ik omdat ik gewoon alles wil hebben . En omdat er op de Xbox360 ook meer van die stoere Japanse games gaan komen.
pi_33555781
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:44 schreef Retuobak het volgende:
Vergeet de noodzaak van HDD's in consoles niet (page files zijn trouwens best wel handig voor MMO's enzo, access time is ook erg belangrijk dus dat streamen is niet altijd ideaal)
O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.

Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
pi_33555862
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

O ja. Hoewel? Het is niet dat ik het helemaal niet met je eens ben. Ik begrijp de voordelen van een HDD zeker wel. Ik hoop alleen dat snapt waarom ik 'm niet noodzakelijk vind in de PS3 en zéker zo'n grote 3,5" versie niet.

Ik hoop trouwens dat je iedere willekeurige 2,5" HDD erin kan proppen, maar ik vrees het ergste.
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
pi_33555865
Wat maakt de grootte nou weer uit? Ik zou een HDD wel fijn vinden trouwens, makkelijk voor savegames en downloadable content.
pi_33556111
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:58 schreef Retuobak het volgende:
Tja 3,5" is sneller en goedkoper. Dus tja, je snapt wel waarom mijn voorkeur daar naar uit gaat...
En de ontwerpers van de PS3 (Japanners) hebben gekozen voor een zo slank mogelijke kast voor de PS3 èn het feit om de HDD niet essentiëel te maken.

En console moet natuurlijk niet tè veel op een pc gaan lijken hè?
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:05:28 #34
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_33556201
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
Ja want daar lijkt de ps3 nog het meeste op van de komende/huidige generatie
pi_33556868
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:03 schreef P-Style het volgende:
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
pi_33556969
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:19 schreef Retuobak het volgende:
Voor jou is het een grap, sommige mensen lijken wel een PC-fobie te hebben, er is niks mis met de goede elementen van de PC over te nemen zolang ze verenigbaar zijn met consoles opzich.
pi_33557187
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:22 schreef P-Style het volgende:

[..]

[afbeelding]
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt . En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
pi_33557336
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.

De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_33557878
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:29 schreef peristilius het volgende:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom een HDD niet standaard is, en dan inderdaad het liefst wel een 3,5" zo groot zijn die dingen nou ook weer niet.

De HDD wil ik dan wel voor content, savegames, media en desnoods caching, installatie van games.... nooit.
wat hij zegt
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33557932
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:27 schreef Retuobak het volgende:
Mja dingen als upgraden moet je niet naar consoles brengen imho. Maar een ruime interne HDD is niks mis mee. Genoeg toepassingen om het in elke console te stoppen en het hoeft zeker niet te duur te zijn. Daarbij moet je het formaat van een 3,5" HDD ook niet overdrijven, paar cm dikker en je stopt er een in een 360. Bouw de hele console er op en je kunt ws. met minder toe. Daarbij geeft dat beetje extra dikte je de gelegenheid om 120mm fans te gebruiken als exhaust wat een console stukken stiller maakt . En het hoeft helemaal niet veel te kosten, want een 3,5" HDD is stukken goedkoper dan een 2,5" exemplaar.
De xbox had een ingebouwde 3,5" schijf, de ouwe PS2 had een gleuf waar je een 3,5" schijf in kon schuiven. De xbox 360 heeft geen ingebouwde schijf meer en bij de PS2 is er amper gebruik van gemaakt en is 'ie uiteindelijk geschrapt! Er is op dit moment geen enkele console fabrikant die nog heil ziet in ingebouwde 3,5" schijven.

3,5" schijven, grote kasten en 120mm fans passen niet binnen de filosofie van (Japanse) consolemakers. De noodzaak voor ingebouwde harde schijven is nog steeds niet groot genoeg en de impact van het inbouwen van een 3,5" schijf is tè groot (ontwerp, kosten). Bovendien hebben Playstation consoles de gewoonte om op een bepaald moment gedurende hun loopbaan een kleiner formaat aan te nemen. Chips worden kleiner, zuiniger en worden soms samengevoegd, printplaten worden efficiënter ingericht, voedingen worden extern, fans worden kleiner omdat er minder warmteontwikkeling is... totaal geen plek voor een 3,5" schijf dus.
pi_33558111
Het gaat dus eigenlijk alleen om formaat.
En noem me gek, maar bij mij is het functie > vorm ipv vorm > functie.
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
pi_33558395
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
Ik heb liever een goedkopere, stillere console dan een luidruchtige dure console die ietsje (en het scheelt echt niet veel) kleiner is.
Er komt ook nog een aspect kosten-baten bij kijken. En als je je bedenkt dat voor de PS2 alleen FFXI gebruik maakte van de HDD, is het logisch dat je niet een duurdere machine gaat maken, omdat er één spel misschien wel eens gebruik van dat ding gaat maken.
Bij de X360 vind ik het overigens wel een ander verhaal, omdat bijvoorbeeld Life Of Crime bepaalde elementen moest schrappen, omdat die gewoonweg niet vanaf een DVD te streamen waren.

Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33558444
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Retuobak het volgende:
En Sony Computer Entertainment heeft het liefst een goedkope, stille, kleine console. En voor Sony is vorm net zo belangrijk als functie.

Nu ik erover nadenk... zou een 3,5" HDD eigenlijk best in de behuizing van de PS3 moeten passen. Maar dan zullen ze'm in een later stadium niet veel kleiner kunnen maken dan 'ie nu is. Toch denk ik dat kosten ook wel een grote factor zijn.
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Als devs aangeven dat een HDD toch wel redelijk essentieel gaan worden, dan zal een HDD er zeker ook wel standaard in gepropt worden. Maar in het geval van de PS3; BR heeft zoveel capaciteit, en zo'n hoge access-time......een HDD is overbodig voor streaming-doeleinden. Waarom dan zo'n ding inbouwen?
Dat ook ja!

[ Bericht 12% gewijzigd door P-Style op 30-12-2005 22:03:20 ]
pi_33558519
Ik vond de PS2 helemaal niet zo klein eigenlijk. De PStwo wel, natuurlijk
pi_33559157
klein is niet altijd mooier!!
ik vind de oude ps2 mooier dan de two versie
en het design van de ps3 vind ik schitterend
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  vrijdag 30 december 2005 @ 22:31:43 #46
106302 mustisuc
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_33560037
Ik vind het design wel mooi van de PS3 maar het lijkt zo op een printer
pi_33560088
Even wat anders...

Wanneer zal de Playstation 3 in Europa verschijnen?
  • Lente 2006 wereldwijd
  • Herfst 2006
  • Ergens in 2007
  • Nooit...

maak je eigen FOK! poll zelf!
  •   vrijdag 30 december 2005 @ 22:44:24 #48
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33560641
    Europa is toch altijd de laatste!!
    pi_33560677
    Waarom in godsnaam de 'nooit' optie?
    Trouwens, je zegt wel dat een hdd alleen werd gebruikt door FF XI, maar dacht je dat de Xbox 360/PS3 net zo weinig MMO's gaan krijgen als in de huidige generatie? Tuurlijk niet, maandelijks 10-15 euro incasseren (waarvan een paar euro winst ws.) is de natte droom van elke developer. En aangezien de Playstation 3 heus wel ruim over de 100 miljoen sales heen gaat is het een erg aantrekkelijk platform om een MMO op uit te brengen, ware het niet dat een HDD niet standaard is en je dus niet kunt rekenen op een HDD bij de volledige populatie. Zonde, zonde zonde......
      vrijdag 30 december 2005 @ 22:46:55 #50
    106302 mustisuc
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_33560748
    je kent sony ;p die stelt altijd wel weer eens wat uit
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')