Sprechen sie Niederlandsch?quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:09 schreef tsjimp het volgende:
Rot Frank Zappa was Deep Purple voor bij het meer van Geneve! pjd!
Dat was wel de inspiratie voor Smoke on the Water. Deep Purple mag Frank dankbaar zijn.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:09 schreef tsjimp het volgende:
Rot Frank Zappa was Deep Purple voor bij het meer van Geneve! pjd!
Hoorde bij zijn imago.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:10 schreef crackhead het volgende:
Ik ben er niet mee opgegroeid maar ik kan het wel waarderen.
Een vieze snor had die kerel wel trouwens.
Sterker nog, er bestaat een opname van. Op de bootleg 'montreux/Fire!' hoor je hoe een of andere malloot met een vuurpijl het plafond in de hens zet... de rest is history.quote:Op vrijdag 30 december 2005 12:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat was wel de inspiratie voor Smoke on the Water. Deep Purple mag Frank dankbaar zijn.
Die cd's zijn inderdaad erg duur. Joe's Garage heb ik nog nergens onder de 20 euro gezien. En vooral dat boekje bij de cd is zo goed, dus downloaden is zeker geen optie...quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:00 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is zeker in het geval van Zappa niet leuk. Cd's van andere artiesten vind je nog wel eens voor een prikkie, die van Zappa echter nooit
quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:04 schreef k_i_m het volgende:
Ik koop ook altijd een cd van Zappa die ik nog niet heb als ik in de platenwinkel sta voor wat anders.
Nog even een leuk plaatje, voor de gezelligheid.
[afbeelding]
The Grand Wazoo is toch instrumentaal? In dat geval kan ik je Hot Rats ook van harte aanbevelen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb 2 cdtjes van de man die ik heel leuk vindmoet me er maar eens meer in verdiepien
hier lopen wel mensen rond die er veel meer van weten : billie aka thegrandwazoo
Is Zappa op vinyl nog steeds zo duur? Voordat Rykodisc ze op cd uitbracht klonken de albums van Zappa beter op vinyl dan op cd.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:08 schreef k_i_m het volgende:
Een vriend van me heeft gewoon een heleboel Zappa platen. Hij wilde nooit ingaan op mijn verzoek om dan maar in gemeenschap van goederen te trouwen. Nu ben ik andere slinkse manieren aan het verzinnen om zijn platen te "lenen"
.
Die cd heb ik dan nog weer wel. Inderdaad wat minderquote:Op woensdag 4 januari 2006 11:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
De plaat is wat minder,
maar de hoes blijft briljant.
Als je Freak Out leuk vindt zou ik "We're only in it for the money" ook aanraden. En zoals al genoemd, Sheik Yerbouti en Joe's Garage, die lijken weer wat meer op Apostrophe'/Overnite Sensation.quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:22 schreef MrTorture het volgende:
k Heb 3 cd's, zie onderstaand, de vraag bij Zappa is echt: waar te beginnen? Of waar mijn cd-verzameling te completeren. In Arnhem zat geloof ik een toko die nogal wat Zappa heeft staan, weliswaar de remastereds, maar dat boeit me minder.
Apostrophe' / Overnite Sensation
Ahead of Their Time
Freak Out!
quote:Op woensdag 4 januari 2006 11:11 schreef De-oneven-2 het volgende:
[afbeelding]
Ship Arriving Too Late to Save a Drowning Witch
De plaat is wat minder,
maar de hoes blijft briljant.
quote:
Wat een goed idee! Kan ik me alvast inschrijven?quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ook in Nederland komt er een Zappa festival/feest. Dat ga ik zelf organiseren met een aantal mensen dus blijf dit topic maar in de gaten houden.
mijn favorietenquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:07 schreef MrTorture het volgende:
Joe'S Garage Acts 1, 2 & 3- Frank Zappa CD
Sheik Yerbouti- Frank Zappa CD
Joe'S Garage Acts 1, 2 & 3- Frank Zappa CDquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Wolter het volgende:
Wat zijn de hap klare brokken van Frank Zappa (de meest makkelijk in te stappen liedjes dus)? Ken hem natuurlijk wel van naam, maar helaas niet van de muziek.
Ik heb "Hot Rats" altijd vrij toegankelijk gevonden.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:13 schreef Wolter het volgende:
Wat zijn de hap klare brokken van Frank Zappa (de meest makkelijk in te stappen liedjes dus)? Ken hem natuurlijk wel van naam, maar helaas niet van de muziek.
Dank je welquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ik heb "Hot Rats" altijd vrij toegankelijk gevonden.
Als je in bent voor het ietwat maffere werk, zou ik zeker "Absolutely Free" aanraden
Ga ik doen!quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ook in Nederland komt er een Zappa festival/feest. Dat ga ik zelf organiseren met een aantal mensen dus blijf dit topic maar in de gaten houden.
Vind ik ook, die zijn het meest toegankelijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:18 schreef TheGrandWazoo het volgende:
De beste instapper vind ik altijd nog zijn soul/funk/fusion platen Apostrophe, One size fits all en Overnite sensation. Lekkere 'dirty' rock.
Daarom juist. Zijn muziek is net een wetenschappelijk experiment: beetje van dit, beetje van dat, vleugje zus, snufje zo. Heerlijk klinisch uitgedacht, met de nodige academische humor.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:22 schreef MrTorture het volgende:
Heb je het überhaupt al eens geluisterd? Als je de stijl van Zappa niets vindt, stop dan maar met muziek luisteren, want er is geen stijl die door hem niet gebruikt is
Soft Machine is ook heftig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Er bestaat al een Zappa topic maar goed, die ging een beetje dood.
Zappa leeft meer dan ooit tevoren. Er zijn weer twee nieuwe platen uitgebracht. Één met pre-mothers materiaal en de andere cd staat vol met live 1972 werk! Dat laatste is werkelijk interessant aangezien Zappa toen dus bezig was met zijn Waka/Jawaka en GrandWazoo periode.
Verder is natuurlijk het grote Zappa plays Zappa spektakel (met Dweezil, Ahmet, Terry Bozzio, Steve Vai en Napoleon Murphy Brock) en volgend jaar is er weer een zappa festival in Duitsland (www.zappanalde.de - met dit jaar The Soft Machine!!!).
Verder vind ik Ship wel degelijk een goede plaat!
Wat betreft dure Zappa cd's, dat valt wel mee. Als je de Rycko groene hoesjes hebt. Ik verzamel de japanse cardboards en die zijn achterlijk duur (maar wel mooi).
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:08 schreef romancrovatto het volgende:
Weet iemand de naam, van de zanger van het nummer whipin´post met zappa, k heb hem op een dvd staan....?
Bobby Martin. Origineel is het nummer trouwens van de Allman Brothers.quote:
Ik ben wel erg benieuwd naar die laatste plaat, maar hem bestellen bij Barfko/Swill is weer een onmogelijke opgave, aangezien je je creditcardgegevens tegenwoordig per fax naar de USA moet sturen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 13:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Er zijn weer twee nieuwe platen uitgebracht. Één met pre-mothers materiaal en de andere cd staat vol met live 1972 werk! Dat laatste is werkelijk interessant aangezien Zappa toen dus bezig was met zijn Waka/Jawaka en GrandWazoo periode.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |