abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33531567
Beste klussers, deze week ben ik in een huurhuisje gaan wonen waarin nog een schouw zit. Nu valt er allerhande rommel door het rookgat heen. Daarom wil ik deze afsluiten. Aangezien het een huurhuis betreft, wil ik 'm graag niet definitief dichtmaken.

Nu heb ik twee mogelijkheden om het gat af te sluiten:
1) via een plaat voor de schouw zelf, zodat de gehele schouw afgesloten wordt en de rommel nog achter de plaat valt (in een emmer bijvoorbeeld);
2) alleen het afsluiten van het rookkanaal.

Nummer 2 heeft mijn voorkeur, alleen is mijn vraag: kan dit kwaad als de rommel op die plaat blijft vallen?
  Moderator vrijdag 30 december 2005 @ 10:26:32 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33531624
Nee ik denk niet dat dit kwaad kan
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:27:54 #3
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33531652
niet murren maar purren is het defies in deze situatie. gewoon bus pur pakken en lekker da gat dicht purren moet het kanaal weer open snijd/sla/breek je de pur deruit en klaar.
  vrijdag 30 december 2005 @ 10:30:20 #4
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33531703
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 10:24 schreef UncleFunk het volgende:

Nummer 2 heeft mijn voorkeur, alleen is mijn vraag: kan dit kwaad als de rommel op die plaat blijft vallen?
Neuh.

Het is wel mogelijk dat die plaat na verloop van tijd wegrot, vanwege de troep die er achter ligt, maar dat merk je dan wel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33533023
je zou ook kunnen overwegen een keer een schoorsteenveger langs te laten komen!

anders voor pur-schuim gaan denk ik, is alleen vervelend voor de persoon die het er weer uit haalt, die krijgt dan alle zooi over zich heen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:26:33 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_33533171
Er zijn toch ook plastic doppen? Ik heb in een huis gewoond waar gewoon een rode plastic dop op die buis zat, die trok je er ook heel makkelijk af
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Bovendien kost zo'n dop 1 of 2 euri, stelt echt niets voor.
De dop wordt ook wel gebruikt om pvc pijpen af te dichten, dus ik denk dat je hem het makkelijkst vindt bij een of ander rioleringsbuizenverkooppunt oid.
pi_33533383
Oké klussers, bedankt voor de reacties
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik ga zo even naar de bouwmarkt om purschuim te halen
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:35:09 #8
16625 robh
pi_33533430
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:33 schreef UncleFunk het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
En natuurlijk iets om dat gat af te dichten...

Zo'n blok pur in je gezichtsveld is niet echt mooi.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33533437
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:33 schreef UncleFunk het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Nee dan moet je er glaswol in doen, pur is zooi!
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:37:06 #10
16625 robh
pi_33533487
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:35 schreef Conflict het volgende:

Nee dan moet je er glaswol in doen, pur is zooi!
Verkopen ze glaswolmatten met een doorsnee van 15 cm in de bouwmarkt dan?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33533519
Ik zou het zeker niet met pur doen, dat is er niet meer af te halen.
Een prop kranten doet ook wonderen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33533660
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:38 schreef longinus het volgende:
Ik zou het zeker niet met pur doen, dat is er niet meer af te halen.
Een prop kranten doet ook wonderen.
Ik ben nog niet weg, misschien is dit inderdaad een goede oplossing
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Eens ff wat kranten pakken. Overigens, het gat zit aan de bovenkant, dus in het gezichtsveld zit 't niet echt
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
De schouw zelf zit een stuk lager.
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:11:49 #13
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_33537007
nog beter eerst kranten en daar pur schuim in al het ware dan kan je de prop der zow uittrekken en stukje touw in het nate pur doen en dan is het net een soort mega tampon. die je der zow uittrekt.
  Moderator vrijdag 30 december 2005 @ 13:17:54 #14
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_33537232
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:11 schreef -chefke- het volgende:
nog beter eerst kranten en daar pur schuim in al het ware dan kan je de prop der zow uittrekken en stukje touw in het nate pur doen en dan is het net een soort mega tampon. die je der zow uittrekt.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:00:56 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33553219
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:26 schreef TR08 het volgende:
Er zijn toch ook plastic doppen? Ik heb in een huis gewoond waar gewoon een rode plastic dop op die buis zat, die trok je er ook heel makkelijk af
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Bovendien kost zo'n dop 1 of 2 euri, stelt echt niets voor.
De dop wordt ook wel gebruikt om pvc pijpen af te dichten, dus ik denk dat je hem het makkelijkst vindt bij een of ander rioleringsbuizenverkooppunt oid.
En als je dan voor de plastic dop een plaat monteerd kan die plaat ook niet weg rotten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33553328
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 13:11 schreef -chefke- het volgende:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nou, ik heb toch platen gekocht voor de schouw, ze pasten er keurig bij. Vastgezet en 't ziet er netjes uit
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop