Als ie maar niet té snel gaat!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:04 schreef Quarks het volgende:
Terwijn blikt keihard terug op 2005
Stand-up comedian Wilko Terwijn blikt op satirische wijze terug op het afgelopen jaar. Onderwerpen die voorbijkomen zijn onder meer het overlijden van Paus Johannes Paulus II en de uitverkiezing van de Duitse Paus Ratzinger, de golf van liquidaties die Nederland overspoelde, de soap rond het aantreden van Frans Bauer bij Talpa, de ophef rond de Hofstadgroep en de geboorte van prinsesje Alexia. Ook dit jaar geen liedjes en politiek geneuzel. Bij de oudejaars stand up draait het alleen om een hoge grapdichtheid, vanuit Terwijns soms bizarre visie op het afgelopen jaar.
Wilko Terwijn is nog sneller en harder dan de vorige edities. Wilko Terwijn: "Ik wil nu echt bedreigd worden." Het jaar 2005 wordt dan ook geheel in stijl met de talloze liquidaties volledig afgemaakt. De verwachtingen zijn hooggespannen, want Wilko's visie op de actualiteit heeft hem inmiddels een groot publiek van liefhebbers en bewonderaars opgeleverd. Zij kennen Wilko niet alleen van zijn theatershow 'Upgraded' maar ook van zijn wekelijkse bijdrage aan het radioprogramma van Giel Beelen en zijn maandoverzicht bij Rob Stenders.
Wilko Terwijn behoort al jaren tot de top van de Nederlandse stand up comedy. Actualiteiten spelen een grote rol in zijn optredens en samen met zijn aparte kijk op alledaagse zaken levert dat bizarre theorieën op. Nietsontziend fileert hij, waar gefileerd moet worden. Niet bang voor afwijkende meningen of absurdistische wendingen, geeft hij alles en iedereen er in 2005 ongenadig van langs. Ook achter de schermen is Wilko Terwijn zeer actief. Hij schreef teksten voor onder meer 'Vara Laat', 'Raymann is Laat', 'Ook Dat Nog' en de 'Sinterklaas Conferences' van Javier Guzman.
Stand up 2005: Wilko Terwijn, RTL 5, 21:30 uur
Als je goed kijkt klopt het geluid van lachen, klappen en juichen niet met de beelden, zeker niet als ze van achteren filmen.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:52 schreef Quarks het volgende:
De mensen in het publiek moeten gewoon ingehuurde acteurs zijn, dat moet gewoon.
En wat ze ook betaald krijgen, het is niet genoeg.
Geef 'm niet teveel krediet he.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:59 schreef mic_forever het volgende:
dit lijkt niet echt standup comedy, is meer gwoon cabaret
Noem je Wilko een copycat?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:09 schreef Lehcimus het volgende:
Waar heb ik zo'n achtergrond meer gezien?![]()
O ja op de BBC bij Jack Dee Live at the Apollo![]()
Ik ga ook even een schone onderbroek aantrekkenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:17 schreef alwaysthebest het volgende:
Gelukkig even reclame, ik kwam niet meer bij.![]()
![]()
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:17 schreef alwaysthebest het volgende:
Gelukkig even reclame, ik kwam niet meer bij.![]()
![]()
Ik zou niet durvenquote:
RTL5quote:Op donderdag 29 december 2005 22:18 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?
RTL5.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:18 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Op welke zender is hij Nederland aan het vervelen?
Hij is zelfs te slecht voor de VARAquote:Op donderdag 29 december 2005 22:20 schreef Bupatih het volgende:
[..]
RTL5.
Dé cabaretzender bij uitstek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |