Maar in de wetgeving staat dat er een licht- EN hoornsignaal gevoerd moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:32 schreef derrudyjah het volgende:
Jazeker, wanneer een voertuig van de hulpdiensten een signaal voert (licht, geluid, of een combinatie van beiden) ben je bij wet verplicht hier voorrang aan te verlenen.
helemaal fout je hoeft GEEN voorrang hieraan te verlenen. deze auto heeft net zoveel rechten als één ieder!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:32 schreef derrudyjah het volgende:
Jazeker, wanneer een voertuig van de hulpdiensten een signaal voert (licht, geluid, of een combinatie van beiden) ben je bij wet verplicht hier voorrang aan te verlenen.
Maar deze reed gewoon op straat met een flinke snelheid, maar wel zonder geluid.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:48 schreef derrudyjah het volgende:
excuus, ik heb m'n theorieboek er even bijgepakt, en inderdaad...een politie auto met alleen lichtsignalen waarschuwt alleen voor bijv een ongeval...
had die politie auto eigenlijk een bekeuring moeten hebben wegens te hard rijdenquote:Op donderdag 29 december 2005 19:52 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
[..]
Maar deze reed gewoon op straat met een flinke snelheid, maar wel zonder geluid.
Ik denk niet dat ze zich bij een spoedeisende situatie zorgen maken om geluidsoverlast.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:42 schreef longinus het volgende:
Ze doen vaak de sirene uit op lawaaioverlast te voorkomen, maar voor het zelfde geld halen ze donuts.
Ik mag hopen dat ze dan zonder zwaailichten aan komen rijden.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:06 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Dat doen bij een inbraak of overval melding, als de daders nog aanwezig zijn
Ja dat wel. Maar niet zo van: "Oh, volgens mij slapen er mensen, misschien slim om dan de sirene niet aan te zetten?"quote:Op donderdag 29 december 2005 20:06 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Dat doen bij een inbraak of overval melding, als de daders nog aanwezig zijn
Nee, het moet niet, maar is wel netjes. Hier in de buurt doen ze het ook regelmatig. Ik kan horen wanneer ze welke kruising naderen aan het aangaan en even later weer uitgaan van de sirene.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:19 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Prima als ze bij een overval alleen met zwaailichten willen aankomen, maar moeten de andere weggebruikers ze dan nog wel voorrang geven?
dit is geen KLBquote:Op donderdag 29 december 2005 20:33 schreef Sportguy het volgende:
Stond vandaag een opa (of een andere dooie) bij het stoplicht vooraan, brandweer kwam eraan vliegen met sirene's EN zwaalichten aan.
Staat die dooie gewoon te wachten en de boel op te houden voor het rode licht, terwijl deze makkelijk de kruising op kon rijden en aan de rechterkant van de baan kon staan.
Dat had het overige verkeer heus wel begrepen en gewaardeerd. Maar nee, de brandweer stond lekker 45 sec. voor jan *** te wachten.![]()
![]()
![]()
![]()
Nee maar je moet / bent verplicht voorrang te verlenen, dit had gekund door even iets naar rechts te gaan en zoveel mogelijk ruimte te maken.quote:
Noop, dat ze geen voorrangsvoertuigen zijn betekent niet dat ze gewone stervelingen zijn..quote:Op donderdag 29 december 2005 19:53 schreef Grimli het volgende:
[..]
had die politie auto eigenlijk een bekeuring moeten hebben wegens te hard rijden
Ben jij even een stoere jongen.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:28 schreef cultheld het volgende:
Ik heb een keer zo'n woutenbusje getroffen dat geen zwaailichten én geen alarm aan had en mij toch geen voorrang verleende. Jammer dat de auto waar ik in reed krasvrij was op dat moment want anders had ik tegen dat busje aan gereden
Kloptquote:Op donderdag 29 december 2005 20:32 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Trouwens, ik heb wel eens gehoord dat ze de signalen alleen mogen voeren na toestemming van de meldkamer. Is dat inderdaad inderdaad zo ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |