abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2005 @ 19:25:27 #1
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33514371
Ik weet dat je een politiewagen die het zwaailicht en de sirene aan heeft voorrang moet verlenen.
Maar vanmiddag kwam er een politieauto met alleen zwaailichten voorbij, maar hij had geen sirene aan. Moet je deze dan ook voorrang verlenen ?
pi_33514622
Jazeker, wanneer een voertuig van de hulpdiensten een signaal voert (licht, geluid, of een combinatie van beiden) ben je bij wet verplicht hier voorrang aan te verlenen.
  donderdag 29 december 2005 @ 19:39:27 #3
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33514849
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:32 schreef derrudyjah het volgende:
Jazeker, wanneer een voertuig van de hulpdiensten een signaal voert (licht, geluid, of een combinatie van beiden) ben je bij wet verplicht hier voorrang aan te verlenen.
Maar in de wetgeving staat dat er een licht- EN hoornsignaal gevoerd moet worden.
http://www.3vo-flevoland.nl/Wetgeving/RVV.htm#Signalen
pi_33514902
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:32 schreef derrudyjah het volgende:
helemaal fout je hoeft GEEN voorrang hieraan te verlenen. deze auto heeft net zoveel rechten als één ieder!
*** Lamer (~SomePunk@AOL.com) has joined #Team-brabant
[10:24] <Lamer> How do i [Your obvious/lame question]?
[10:25] <@Ch1n00Kr> RTFM bitch
*** Lamer was kicked by @Ch1n00K (screw u!)
pi_33514934
Ja, dus gewoon lekker langzaam voor gaan rijden, hehehe
Tralalalala Die Dom Die Dom
  donderdag 29 december 2005 @ 19:42:32 #6
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_33514960
idd ALLEEN als hij licht EN geluid heeft ,
alleen licht OF alleen geluid is niet geldig als zijnde voorrangsvoertuig,
maar het is wel zo sociaal om hem voor te laten gaan dan , hij heeft het vast niet voor niks aanstaan
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_33514962
Ze doen vaak de sirene uit op lawaaioverlast te voorkomen, maar voor het zelfde geld halen ze donuts.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33515166
excuus, ik heb m'n theorieboek er even bijgepakt, en inderdaad...een politie auto met alleen lichtsignalen waarschuwt alleen voor bijv een ongeval...
  donderdag 29 december 2005 @ 19:52:09 #9
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33515328
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:48 schreef derrudyjah het volgende:
excuus, ik heb m'n theorieboek er even bijgepakt, en inderdaad...een politie auto met alleen lichtsignalen waarschuwt alleen voor bijv een ongeval...
Maar deze reed gewoon op straat met een flinke snelheid, maar wel zonder geluid.
pi_33515379
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:52 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Maar deze reed gewoon op straat met een flinke snelheid, maar wel zonder geluid.
had die politie auto eigenlijk een bekeuring moeten hebben wegens te hard rijden
pi_33515842
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:42 schreef longinus het volgende:
Ze doen vaak de sirene uit op lawaaioverlast te voorkomen, maar voor het zelfde geld halen ze donuts.
Ik denk niet dat ze zich bij een spoedeisende situatie zorgen maken om geluidsoverlast.
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_33515990
Dat doen bij een inbraak of overval melding, als de daders nog aanwezig zijn
pi_33516289
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:06 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Ik mag hopen dat ze dan zonder zwaailichten aan komen rijden.

Pff, lig je daar onder je buro, alarmknop ingedrukt, loop op je slaap. Tegen het donkere plafond zie je nog snel een blauw schijn opflitsen...

Verder herinner je je niets meer, een lange witte tunnel komt jouw richting op. Opa staat je aan het eind te wenken, en roept je.

Nee, doe de zwaailampen maar uit bij een overvalmelding.
pi_33516296
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:06 schreef Kierewiet1985 het volgende:
Ja dat wel. Maar niet zo van: "Oh, volgens mij slapen er mensen, misschien slim om dan de sirene niet aan te zetten?"
  donderdag 29 december 2005 @ 20:19:50 #15
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33516427
Prima als ze bij een overval alleen met zwaailichten willen aankomen, maar moeten de andere weggebruikers ze dan nog wel voorrang geven?
pi_33516527
Nee.
pi_33516649
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:19 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Prima als ze bij een overval alleen met zwaailichten willen aankomen, maar moeten de andere weggebruikers ze dan nog wel voorrang geven?
Nee, het moet niet, maar is wel netjes. Hier in de buurt doen ze het ook regelmatig. Ik kan horen wanneer ze welke kruising naderen aan het aangaan en even later weer uitgaan van de sirene.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_33516730
Ik heb een keer zo'n woutenbusje getroffen dat geen zwaailichten én geen alarm aan had en mij toch geen voorrang verleende. Jammer dat de auto waar ik in reed krasvrij was op dat moment want anders had ik tegen dat busje aan gereden
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 29 december 2005 @ 20:32:34 #19
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33516929
Trouwens, ik heb wel eens gehoord dat ze de signalen alleen mogen voeren na toestemming van de meldkamer. Is dat inderdaad inderdaad zo ?
pi_33516978
Stond vandaag een opa (of een andere dooie) bij het stoplicht vooraan, brandweer kwam eraan vliegen met sirene's EN zwaalichten aan.
Staat die dooie gewoon te wachten en de boel op te houden voor het rode licht, terwijl deze makkelijk de kruising op kon rijden en aan de rechterkant van de baan kon staan.
Dat had het overige verkeer heus wel begrepen en gewaardeerd. Maar nee, de brandweer stond lekker 45 sec. voor jan *** te wachten.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  donderdag 29 december 2005 @ 20:36:40 #21
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33517106
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:33 schreef Sportguy het volgende:
Stond vandaag een opa (of een andere dooie) bij het stoplicht vooraan, brandweer kwam eraan vliegen met sirene's EN zwaalichten aan.
Staat die dooie gewoon te wachten en de boel op te houden voor het rode licht, terwijl deze makkelijk de kruising op kon rijden en aan de rechterkant van de baan kon staan.
Dat had het overige verkeer heus wel begrepen en gewaardeerd. Maar nee, de brandweer stond lekker 45 sec. voor jan *** te wachten.
dit is geen KLB
pi_33517449
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:36 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

dit is geen KLB
Nee maar je moet / bent verplicht voorrang te verlenen, dit had gekund door even iets naar rechts te gaan en zoveel mogelijk ruimte te maken.

Let wel je bent niet "opeens" toegestaan om met 80 door te kachelen omdat er een voorrangsvoertuig achter je rijdt. Dat is even het punt wat ik wilde aanhalen.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33518671
quote:
Op donderdag 29 december 2005 19:53 schreef Grimli het volgende:

[..]

had die politie auto eigenlijk een bekeuring moeten hebben wegens te hard rijden
Noop, dat ze geen voorrangsvoertuigen zijn betekent niet dat ze gewone stervelingen zijn..
Politieauto's hebben een ontheffing op dat soort overtredingen
  donderdag 29 december 2005 @ 21:18:11 #24
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33518806
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:28 schreef cultheld het volgende:
Ik heb een keer zo'n woutenbusje getroffen dat geen zwaailichten én geen alarm aan had en mij toch geen voorrang verleende. Jammer dat de auto waar ik in reed krasvrij was op dat moment want anders had ik tegen dat busje aan gereden
Ben jij even een stoere jongen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33524673
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:32 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:
Trouwens, ik heb wel eens gehoord dat ze de signalen alleen mogen voeren na toestemming van de meldkamer. Is dat inderdaad inderdaad zo ?
Klopt
Verder rijd je zonder de sirenes wanneer er haast bij nodig is maar wanneer je jezelf voor de daders niet kenbaar wil maken.
- Overval
- Stil inbraakalarm

Om een voorbeeld te geven.
Het is natuurlijk wel heel situatie afhankelijk.
  donderdag 29 december 2005 @ 23:42:31 #26
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_33525045
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:33 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Klopt
Verder rijd je zonder de sirenes wanneer er haast bij nodig is maar wanneer je jezelf voor de daders niet kenbaar wil maken.
- Overval
- Stil inbraakalarm

Aha, iemand met kennis
Moeten weggebruikers het politievoertuig dat alleen zwaailampen voert wel gewoon voorrang verlenen ?
pi_33532726
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:42 schreef Bad_Moon_Rising het volgende:

[..]

Aha, iemand met kennis
Moeten weggebruikers het politievoertuig dat alleen zwaailampen voert wel gewoon voorrang verlenen ?
Nee, volgens de letter van de wet niet.
Het is echter wel netjes om even opzij te gaan want ook in dit geval kunnen er mensenlevens gered worden of boeven gevangen worden.
pi_33532767
quote:
Op donderdag 29 december 2005 23:33 schreef kevin85 het volgende:

Klopt
- Overval
- Stil inbraakalarm

Én wanneer het mogelijk of wenselijk is zonder bellen te rijden, 's nachts bijvoorbeeld.

Overigens, wanneer je een politie auto met wel zwaailicht en geen alarm enigzins dwarsboomt ben je:
ten eerste: een mongool, want voor hetzelfde geld rijden ze net naar je overvallen moedertje (of toch die donuts tent)
ten tweede: toch een vorm van verkeersagressie.
Wartaal.
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:17:40 #29
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_33532911
Ik werd een keer bijna overreden door een politiewagen zonder zwaailichten en zonder sirene, met een hoge snelheid
pi_33532969
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:17 schreef Orcaman1984 het volgende:
Ik werd een keer bijna overreden door een politiewagen zonder zwaailichten en zonder sirene, met een hoge snelheid
Tja... je bent natuurlijk Brave Hendrik himself.

Wel lachen. De helft van de automobilisten loopt te k*****en op overtredingen die de politie maakt, en wanneer ze zelf een overtreding maken is het de schul van een ander.3

Wanneer een agent geflitst wordt en niet geregistreerd staat als spoedrit, is de boete voor de persoon zelf.
Wartaal.
pi_33533374
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:19 schreef Billy_daKid het volgende:

[..]

Tja... je bent natuurlijk Brave Hendrik himself.

Wel lachen. De helft van de automobilisten loopt te k*****en op overtredingen die de politie maakt, en wanneer ze zelf een overtreding maken is het de schul van een ander.3

Wanneer een agent geflitst wordt en niet geregistreerd staat als spoedrit, is de boete voor de persoon zelf.
Neen, wanneer hij een geldige reden heeft is er niks aan de hand.
Heeft hij dit niet zal hij even aangesproken worden op zijn gedrag.
Gebeurd het heel vaak dan moet je gaan denken aan een officiele waarschuwing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')