Mij ook wel, let op roest!quote:Op donderdag 29 december 2005 18:50 schreef Sportguy het volgende:
Ford uit '91 ?
Zal me werkelijk verbazen als er niets aan doorgerot en verroest zal zijn.
een Ford Fiesta is gewoon duits hoor..quote:Op donderdag 29 december 2005 18:48 schreef excalibee het volgende:
neem een swift.. 1.0 liter versie.. rij je gemiddeld 1 op 17 als je normaal 100 rijd.. en die swiftjes zijn niet stuk te krijgen... ford daarentegen amerikaanse bagger...![]()
suzuki![]()
p.s. toyota is ook erg goed...
En mag je er dan ook mee gaan rijden?quote:Op donderdag 29 december 2005 19:50 schreef Mauro het volgende:
Dat duurt ongeveer 1 telefoontje lang.
Ja, je krijgt een voorlopige dekking, exacte bedrag wordt later berekend voor je.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En mag je er dan ook mee gaan rijden?
Je hebt wel wat gegevens van de auto die je wil verzekeren nodig.quote:Op donderdag 29 december 2005 20:41 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Ja, je krijgt een voorlopige dekking, exacte bedrag wordt later berekend voor je.
Je kunt al bij diverse verzekeraars online verzekeren, handig als je de volgende dag een auto gaat overzetten en er mee naar huis wil rijden.
Oh okee bedankt! Kan je me ook nog een goedkope aanraden of is dat tegen de Fok! policyquote:Op donderdag 29 december 2005 20:41 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Ja, je krijgt een voorlopige dekking, exacte bedrag wordt later berekend voor je.
Je kunt al bij diverse verzekeraars online verzekeren, handig als je de volgende dag een auto gaat overzetten en er mee naar huis wil rijden.
Tja, OHRA raad ik af, die wilde niet onder de polis premie een andere verzekeraar, kennelijk zijn nuts-verzekeringen gelijk aan onverzekerd rondrijdenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Oh okee bedankt! Kan je me ook nog een goedkope aanraden of is dat tegen de Fok! policy![]()
Een gti krijg ik niet in de verzekeringquote:Op donderdag 29 december 2005 20:56 schreef ditismijnauto.nl het volgende:
mijn 1e auto was een 205 gti uit '91. Super autootje, echt waar. Rij nu 206 gti maar qua rijplezier is een 205 echt leuker!
Nieuwe 17" lichtmetalen velgen en banden, Remus sportuitlaat..........quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef Rampestamper het volgende:
....speciaal op moet letten bij deze auto, of raden jullie hem helemaal af of whatever, ik wil het graag horen.
Waarom denk je dat hij afgetrapt is? Omdat er wat "snelle/leuke" onderdelen onder hangen?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:58 schreef rieski het volgende:
[..]
Nieuwe 17" lichtmetalen velgen en banden, Remus sportuitlaat..........
Je moet gewoon ff vragen waarom hij de auto verkoopt ivm de nieuwe velgen? Verder is deze auto wel een beetje afgetrapt denk ik.
Mooi startbod, mocht je het barrel tot je eigendom willen hebben zou ik inzetten op ¤ 2.750,--! Misschien dat je dan zo rond de drie uitkomt. Ik moet zeggen dat de vraagprijs wel redelijk schappelijk is met de boekjes.
Pcies, ik zou persoonlijk een Porsche kopen om er heel hard mee te rijden... dus voor die onderdelen idem. Maar goed, het blijft een 1.5 Mazda met een grens natuurlijkquote:Op donderdag 29 december 2005 23:04 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Waarom denk je dat hij afgetrapt is? Omdat er wat "snelle/leuke" onderdelen onder hangen?
Ik zat overigens aan eezelfde bod te denken dus daar zijn we het in ieder geval over eens.
Ik ook, ik heb alleen geen Porsche portemonee.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:07 schreef rieski het volgende:
[..]
Pcies, ik zou persoonlijk een Porsche kopen om er heel hard mee te rijden... dus voor die onderdelen idem. Maar goed, het blijft een 1.5 Mazda met een grens natuurlijk![]()
Oh zo. Ja dat was ik ook al van plan. Hij staat in Odijk, en de snelweg is nog geen 2 kilometer verderop, dus ik ga hem wel even uitgebreid testenquote:Op donderdag 29 december 2005 23:24 schreef rieski het volgende:
Dat het misschien wel los loopt. Ik zou gewoon ff voor gratis een rondje maken.
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:21 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Beter neem je een opel corsa ipv een ford siësta, ik zal even voordelen op te noemen:
opel niet kapot te krijgen, ford wel
Snelweg is niet echt ideaal om te testen als hij koud is. Ik zou eerder het binnendoorweggetje naar zeist nemen.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:33 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Oh zo. Ja dat was ik ook al van plan. Hij staat in Odijk, en de snelweg is nog geen 2 kilometer verderop, dus ik ga hem wel even uitgebreid testen.
quote:Op donderdag 29 december 2005 23:42 schreef Jalu het volgende:
[..]
![]()
Bij een Corsa van die leeftijd je minstens net zoveel kans op roest als een Fiesta van die leeftijd. Beide typen zouden niet mijn voorkeur hebben, geef mij maar een simpel Frans(Peugeot 106, Citroen AX, Renault Clio) autootje als het zo oud moet zijn, die roesten (en dit is tegen alle bestaande vooroordelen in...) een stuk minder en rijden veel volwassener. Starletjes zijn ook lekkere karretjes en gaan ook niet stuk, maar ja, dat is algemeen bekend en dus zijn ze duur.
Bedankt voor de tips! Ik zal er op letten!quote:Op vrijdag 30 december 2005 09:28 schreef Sportguy het volgende:
[..]
Snelweg is niet echt ideaal om te testen als hij koud is. Ik zou eerder het binnendoorweggetje naar zeist nemen.
Maar goed, kijk eerst voordat je gaat rijden of het ding er goed uitziet (lastig met nat weer), let met name op de dorpels. Vertonen deze scheuren en/of barsten in de lak laat dan die auto staan.
Andere manier om te zien of deze auto is afgeragd is aan pedalen en deuren, als de deur erg veel verzakt heb je een flinke naad terwijl hij van voor naar achter netjes aan moet sluiten. (aan de boven kant)
Succes.
Misschien omdat niemand er op zit te wachten om door zijn/haar auto heen te zakken?quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:01 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
![]()
Puh-lease als er iets goed rijdt is het een opel![]()
Fransen hebben inderdaad minder last van roest, maar er zijn ook nog genoeg harde Corsa's te vinden, bovendien is roest slechts een mankement, snap niet waarom iedereen er zo'n probleem van maakt.
Dat zijn ook dingen die niet zo een, twee, drie gebeurenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:20 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Ik zal er op letten!
[..]
Misschien omdat niemand er op zit te wachten om door zijn/haar auto heen te zakken?
Naar wat ik weet zijn het prima auto's en je ZX zou ik proberen particulier te verkopen, je hebt dan namelijk én een hogere som geld voor de ZX, en je kan beter korting bedingen bij de almera (ik vermoed dat het om een auto bedrijf gaat).quote:Verder heb ik nu ook een optie op een nissan almera:
- 160.353 Km op de teller
- Nieuwe banden
- Airco
- ABS
- Centrale deurvergrendeling
- Bouwjaar is me even ontschoten
Hij rijdt prima, ziet er nog goed uit, alleen een deukje in het rechter-achterportier.
Moet ¤3000 kosten na inruil van mijn huidige auto (Citroën ZX inruilwaarde: ¤250)
Ik denk niet dat dat koekblik voor een betere prijs te verkopen valt, hij is ietwat geblutst, uitlaat kan er ieder moment onder vandaan lazeren, een electrisch raam werkt niet meer en moet af en toe met de hand dicht gedaan worden(lees: deur openmaken en het raam weer omhoog trekken), en de ruitenwisser doet het maar op één stand, de snelste stand. Toen ik hem in maart kocht was het nog een leuke auto waar ik met plezier in reed. Zo'n 10.000 km later rij ik hem met plezier de Lek in.quote:Op vrijdag 30 december 2005 13:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dat zijn ook dingen die niet zo een, twee, drie gebeuren![]()
[..]
Naar wat ik weet zijn het prima auto's en je ZX zou ik proberen particulier te verkopen, je hebt dan namelijk én een hogere som geld voor de ZX, en je kan beter korting bedingen bij de almera (ik vermoed dat het om een auto bedrijf gaat).
Een echte citroen dusquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:35 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat koekblik voor een betere prijs te verkopen valt, hij is ietwat geblutst, uitlaat kan er ieder moment onder vandaan lazeren, een electrisch raam werkt niet meer en moet af en toe met de hand dicht gedaan worden(lees: deur openmaken en het raam weer omhoog trekken), en de ruitenwisser doet het maar op één stand, de snelste stand. Toen ik hem in maart kocht was het nog een leuke auto waar ik met plezier in reed. Zo'n 10.000 km later rij ik hem met plezier de Lek in.
Maar goed, ik ben even naar Odijk, ik laat straks wel horen wat het was.
Het was een particulier die mijn ZX over wil nemen. Op die manier heb ik 250 euro van de prijs afgekregen en heb hem dus voor ¤3100,- gekocht. Ik mag hem aanstaande woensdag ophalenquote:Op vrijdag 30 december 2005 13:37 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Een echte citroen dus![]()
![]()
Maar als je hem particulier verkoopt kan je echt korting bedingen! Ook al verkoop je de zx voor 50 euro, en je krijgt 500 euro korting heb je toch al meer winst
Gefeliciteerd, maar als je zelf al denkt dat ie is overgespoten, dat is niet iets goeds. Ik neem aan dat het bij een handelaar was, omdat de vorige eigenaar hem nog maar 2 maanden had volgens rdw:quote:Op vrijdag 30 december 2005 15:21 schreef Rampestamper het volgende:
[..]
Het was een particulier die mijn ZX over wil nemen. Op die manier heb ik 250 euro van de prijs afgekregen en heb hem dus voor ¤3100,- gekocht. Ik mag hem aanstaande woensdag ophalen.
Ik heb zelden een auto gezien die na bijna 10 jaar nog zo mooi was. Helemaal strak in de lak (ik denk dat hij een keer opnieuw gespoten is), één klein deukje waarvan hij me er echt op moest wijzen anders had ik hem niet eens gezien, motorisch ook goed rijdt als een zonnetje enzovoorts enzovoorts. Ik ga even mijn avatar aanpassen...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | Voertuigsoort Info Personenauto Merk Info MAZDA Handelsbenaming Info 323 COUPE 1.5I LX Kleur(en) Info Rood Brandstof Info Benzine Aantal cilinders Info 4 Cilinderinhoud Info 1489 cm3 Aantal zitplaatsen Info 0 Aantal staanplaatsen Info N.v.t. Massa ledig voertuig Info 1.050 kg Maximum massa voertuig Info 1.585 kg Massa rijklaar Info 0 kg Laadvermogen Info N.v.t. Maximum massa te trekken indien aanhangwagen: - ongeremd Info 400 kg - geremd Info 1.200 kg - oplegger geremd Info N.v.t. - autonoom geremd Info N.v.t. - middenas geremd Info N.v.t. Datum eerste afgifte Nederland Info 5 februari 1996 Datum eerste toelating Info 5 februari 1996 Datum aanvang tenaamstelling Info 5 november 2005 Vervaldatum APK Info 15 maart 2006 |
Het was een particulier die het leuk vind om in auto's te handelen, dus zeg maar een hobby-handelaar. Wat betreft de lak denk ik dat hij opnieuw gespoten is, maar helemaal zeker ben ik er niet van omdat ik op de achterbumper ook wat plekjes zag die weggewerkt zijn met zo'n lakstift, de lak lag er zeg bovenop.quote:Op vrijdag 30 december 2005 16:48 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar als je zelf al denkt dat ie is overgespoten, dat is niet iets goeds. Ik neem aan dat het bij een handelaar was, omdat de vorige eigenaar hem nog maar 2 maanden had volgens rdw:
[ code verwijderd ]
goed onderbouwde statement.quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:46 schreef Pumatje het volgende:
citroen is kut
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |