abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33508841
We leven in dit land toch in weelde en welvaart en consumeren volop, dus dacht ik. waarom niet de komende jaren de lonen en uitkeringen bevriezen voor bijvoorbeeld de komende 4 a 5 jaar. Zo kunnen we straks weer beter concureren met andere landen en kunnen de lonen en uitkeringen weer iets omhoog.

Waarom niet de komende jaren een minimalistisch bestaan leiden? Ik ben er van overtuigd dat iedereen flink kan bezuinigen op z'n uitgaven. En vooral op het consumeren. Het geluk afkopen in materialisme, daar is toch geen mens écht gelukkiger van geworden.

Ik ben van mening dat je in een minimalistisch bestaan ook net zo gelukkig kan zijn. Zeker als je weet dat dit een investering voor de toekomst is en weet dat het straks weer beter zal gaan.

Noem het maar 5 jaar door de zure appel heen bijten en daar je geluk in zien te vinden. Zolang je een dak boven je hoofd hebt en kunt eten en drinken, dan is er eigenlijk niks aan de hand. Het punt is dat wij onze verveling proberen af te kopen in luxe artikelen. Maar dat is eigenlijk niet meer van deze tijd.

Dus met z'n allen flink consuminderen, dan kan iedereen prima van zijn loon of uitkering rondkomen. Als de woningbouwverenigingen en gas en electricitietsleveranciers ook de boel bevriezen, dan komen we die 5 jaar minimalistisch bestaan prima door. Kaarsjes aan in de kamer, het Monopoli-spel weer uit de kast en weer gezellig met z'n allen spelletjes spelen, zonder veel te veel te consumeren en vol te vreten.

We zijn gewoon het luxe leventje gewend van de jaren 90 en begin 2000 en moeten weer even flink gas terugnemen. Dat is toch helemaal niet zo erg.

Dat is mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Poldermodel op 29-12-2005 16:52:14 ]
pi_33508919
Als ze dan ook al het andere met waarde bevriezen
pi_33509635
Concureren op loonkosten met Polen of China lukt nooit een keer. Heeft ook weinig nut om dat te proberen lijkt me... Streven naar een blijven niveau op het gebied van productiviteit en innovatie lijkt me verstandiger. En ja dat kost wel wat geld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33509660
Daarom vind ik het beleid van Gerrit Zalm ook goed, door flink de hand op de knip te houden. Ondanks forse kritiek.

We gaan zelfs iets vooruit in koopkracht volgend jaar. Dus eigenlijk geeft hij nog cadeautjes ook terwijl we het eigenlijk helemaal niet meer kunnen permiteren. Wat mij betreft mag hij nog wel iets strenger zijn en de broekriem nog iets harder aantrekken.

Het kabinet is voor de rest goed bezig vind ik.
pi_33509703
Ik ga er voglend jaar echt niet op vooruit hoor .
pi_33509713
degene die het hardste bevriezen noemen krijgen het meeste verhoging.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33509820
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:47 schreef longinus het volgende:
degene die het hardste bevriezen noemen krijgen het meeste verhoging.
ja maar dat is anders !
pi_33510333
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:46 schreef du_ke het volgende:
Ik ga er voglend jaar echt niet op vooruit hoor .
Dan eet je volgend jaar geen uitgebreide maaltijd met kerst, maar bijvoorbeeld een bak patat met daaromheen een kerstkransje voor de sfeer.
En die nieuwe auto kan ook wel een paar jaartjes wachten
Stoppen met roken levert ook al gauw 50 Euro per maand op.
Wat minder mobiel bellen.
De televisie hoeft echt nog niet vervangen te worden voor een LCD-scherm.
Dat UMTS abo kan ook nog wel even wachten.
De kachel een graadje lager
Meer spaarlampen in huis en minder lampen aan.
Meer op de fiets minder met de auto.
Bezuinig eens wat op de boodschappen ipv elk dag je maar vol te vreten als een dikke patatduif.

Moet je eens kijken hoe je er dan volgend jaar op vooruit gaat.
pi_33510392
Alleen op het onnodige gezuip is echt te winnen bij mij . Verder zie ik voor volgend jaar minder inkomsten en meer uitgaven.
pi_33510525
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:09 schreef du_ke het volgende:
Alleen op het onnodige gezuip is echt te winnen bij mij . Verder zie ik voor volgend jaar minder inkomsten en meer uitgaven.
Dat is al een goed begin. Al dat gezuip is toch slecht voor je.

Ik denk dat als ik je uigavenpatroon zou zien, dat ik nog flink kan snijden in je uitgaven. En dat je er flink op vooruit zal gaan. Zonder Chagrijnig te zijn.

Go Gerrit, Go Gerrit. gewoon blijven zwaaien naar het Malieveld.
pi_33510584
Mwhaw denk het niet direct. Een zeer groot deel van m'n uitgaven zijn huur, collegegeld en boeken. Daarna blijft er niet zo gek veel over.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:19:36 #12
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33510709
Bah Walgelijk.... ze moeten mensen die meer dan 100.000 euro per jaar verdienen gewoon keihard belasten... de hele politiek sector ook... verdienen veels te veel....

Waarom nu bezuinigen? Geld geef je uit in slechte tijden en je bezuinigt in goede tijden, dan is de amplitude van je conjuctuurbeweging kleiner en heb je minder gezeik.... kortom.. niet bezuinigen dus!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 29 december 2005 @ 17:23:09 #13
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33510832
Ow.. en ik vergeet het stoppen van geld in ontwikkelingslanden, sjeez dat is pas echt zonde... als je ze echt wilt helpen moet je je kennis overdragen en niet 100.000 euro uittrekken om een of ander bedrijf een waterpomp te laten plaatsen... als dat ding kapot gaat kunnen ze er niks meer mee... Ontwikkelingslanden blijven afhankelijk zolang we ze niks leren... dus ze blijven geld kosten... geen geld maar kennis dus naar de ontwikkelingslanden.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33510915
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:19 schreef maniack28 het volgende:
Bah Walgelijk.... ze moeten mensen die meer dan 100.000 euro per jaar verdienen gewoon keihard belasten... de hele politiek sector ook... verdienen veels te veel....

Waarom nu bezuinigen? Geld geef je uit in slechte tijden en je bezuinigt in goede tijden, dan is de amplitude van je conjuctuurbeweging kleiner en heb je minder gezeik.... kortom.. niet bezuinigen dus!
Het is ook nooit goed. De overheid wil juist dat je meer bezuinigd. Gerda Verburg en De Geus laten zelfs onderzoeken verrichten waarom mensen zo torenhoog in de schulden zitten. Het kabinet ondersteund zelfs voedselbanken en vind dit een positieve ontwikkeling. Staatssecretaris van Hoof vertelde dit een tijdje geleden in het programma buitenhof nog. Kortom ze willen dat we flink bezuinigen op onze uitgaven. En als er dan te weinig geconsumeerd wordt en te weinig belasting binnenkomt, dan moet het kabinet ook niet lopen zeuren.

Dus gewoon massaal bezuinigen met z'n allen. Alleen het broodnodige kopen. En als je het niet red naar een voedselbank gaan in de buurt. Want die komt er binnenkort vast wel, opgezet door de overheid.

Wat dat betreft kunnen ze het toch krijgen zoals ze het willen. En ik vind het helemaal niet erg hoor. Ik ben dat verwende geconsumeer toch al spuugzat.
pi_33511030
Leuk en aardig maar het kabinet drijft er voor zichzelf wel een zeer grote loonsverhoging doorheen .
pi_33511217
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:28 schreef du_ke het volgende:
Leuk en aardig maar het kabinet drijft er voor zichzelf wel een zeer grote loonsverhoging doorheen .
Die zouden wat mij betreft ook flink mogen bezuinigen op loonsverhoging. Laat de pers en de bevolking het ze maar onder de neus wrijven voortdurend. Kortom bezuiniging voor iedereen, ook voor bestuurders.

Wat dat betreft moet er een keiharde aanpak komen. dan stappen ze maar op als ze te weinig verdienen. Er zijn genoeg narcistische mediageile bestuurders die het voor veel minder willen doen. Die het al een grote verdienste vinden als ze voortdurend in de publiciteit staan, onder het mom van: Ik doe het voor het land en de burger.

[ Bericht 4% gewijzigd door Poldermodel op 29-12-2005 17:40:52 ]
pi_33511981
Kan ik je wel vertellen kerel, omdat de kosten zullen blijven stijgen. Wat een econoom ben jij zeg, als je zoiets simpels als baten en lasten niet in je verhaal kunt betrekken.
  donderdag 29 december 2005 @ 19:18:30 #18
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33514197
uitkeringen en lonen bevriezen terwijl een steeds groter deel van nederland onder de armoedegrens leeft?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33517209
Wat is DE brandstof waarop elke economische motor draait? CONSUMPTIE!

En jij stelt voor te gaan ''Consuminderen''?

Daarop is maar 1 antwoord mogelijk:
pi_33533555
quote:
Op donderdag 29 december 2005 20:39 schreef Vhiper het volgende:
Wat is DE brandstof waarop elke economische motor draait? CONSUMPTIE!

En jij stelt voor te gaan ''Consuminderen''?

Daarop is maar 1 antwoord mogelijk:
Hangt helemaal af in wat voor economische situatie, in amerika zie je dat mensen ontzettend veel schulden maken om zoveel mogelijk te kunnen consumeren, veel mensen doen dat op hun overwaarde van hun huis, als in de VS nu de huizenmarkt klapt kan het halve land in een kartonnen doos slapen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33534807
Op zich een goed idee, maar het is niet lang te verkopen. Zodra bedrijven steeds meer winst maken is het lastig vol te houden dat de lonen bevroren moeten blijven voor de mensen die daar werken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_33535363
Geen goed idee, want de kosten zullen blijven stijgen vooral door Internationale druk. Dan krijg je minder inkomsten en meer kosten. Als het probleem nu al lastig wordt, dan wordt het probleem groter als de inkomsten worden tegengehouden en de kosten blijven stijgen.

Nee de enige oplossing voor Nederland is investeren in de kenniseconomie. Hoe? Door een voorbeeld te nemen aan Finland. Ga maar eens na wat er gebeurd zou zijn als de Finse regering hun beleid niet hadden doorgevoerd, dan hadden ze van de houtindustrie moeten rondkomen die enkele jaren later voor hen was ingestort.
pi_33535492
In nederland spendeerd men liever in terreurangst, lekker boeie als we straks een aanslag hebben waarbij 100 mensen dood zijn, het is meer rendabel om goed te controlleren op koolmonixide.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:44:55 #24
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33535858
Ga jij maar lekker minimalistisch leven hoor TS, veel plezier ermee. Kijken hoelang het duurt voor je het spuugzat bent.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33540322
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:35 schreef raptorix het volgende:
In nederland spendeerd men liever in terreurangst, lekker boeie als we straks een aanslag hebben waarbij 100 mensen dood zijn, het is meer rendabel om goed te controlleren op koolmonixide.
Aangezien er jaarlijks 8 doden en 200 gewonden vallen door koolmonoxidevergiftiging, ben ik dit met je eens. Zeker aangezien er qua terreuraanslagen in Nederland jaarlijks een stuk minder mensen overlijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')