abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33539044
in het romeinse recht, de grondlegger van de meeste europese rechtsstelsels, was de 'bloedschande' al strafbaar en daar stond de doodstraf op.
in nederland bestaat geen afzonderlijke strafrechtelijke bepaling voor het seksueel misbruiken van naaste verwanten.
incest valt hier dus onder seksueel misbruik.

bij het wetsvoorstel van 27 oktober 1992 formuleerde minister hirsch ballin dat artikel 249 sr niet aangemerkt moet worden als incestbepaling. hij betoogt: "de reden voor de afzonderlijke strafbaarstelling van ontucht met minderjarigen is dan ook niet de bloedverwantschap, doch de afhankelijkheids-relatie".
pi_33539125
er is overigens wel 1 positieve kant van incest:

overerfbare gendefecten openbaren zich dan sneller en zullen ook sneller helemaal verdwijnen.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:08:12 #78
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33539210
quote:
op vrijdag 30 december 2005 13:36 schreef the900 het volgende:
ik heb nog steeds geen steekhoudende argumenten gehoord.
laat ik het eens opsplitsen in een aantal vragen.
1. is het verboden sex te hebben met een familielid? (kom met bewijzen)
geen idee of je ervoor gearresteerd kunt worden. wel weet ik dat je niet mag trouwen, en als je met je nicht wil trouwen heb je zelfs officieel toestemming van de koningin nodig (had ik ooit opgezocht).
en als je kinderen krijgt is dat dus in elk geval in sommige landen verboden, gezien dat koppeltje wiens kinderen werd afgepakt.
quote:
2. waarom zou het verboden moeten zijn?
nee waarom? mijn motto is dat zolang er niemand last van heeft dan mag het.
en wat de kinderen betreft, tsja, je hebt een significant grotere kans op mongooltjes. maar als een junk of roker/zuiper het mag dan mogen zij het ook. wat mij betreft zouden er wel meer mensen verboden moeten worden om kinderen te krijgen, zodra die wens door de 2e kamer komt pakken we dit ook meteen aan
quote:
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?
hoogstens emotioneel, en dan alleen bij die mensen die het gruwelijk vinden. zoals ik al zei, ik heb geen zus dus heb geen idee wat ik in dat geval ervan zou vinden. maar stel dat ik er een had dan zou ik het juist rete-kinky vinden. nog verboden ook man, wat wil je nog meer
natuurlijk altijd mits ze het zelf ook graag wil en het qua leeftijd kosjer is
pi_33539356
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:08 schreef edpowers het volgende:

nee waarom? mijn motto is dat zolang er niemand last van heeft dan mag het.
kijk en daar zit het hem. een ouder/kind relatie is ongelijkwaardig.
incest wordt altijd geinitieerd vanuit de volwassene en ja, soms weet een kind niet beter omdat het geen benul heeft van hoe een gezonde ouder/kindrelatie eruit hoort te zien.
wanneer het kind echter ouder wordt zal het worden geconfronteerd met het feit dat dit gewoon niet kan en mag. het is puur misbruik en dat is nog altijd een misdaad.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:25:44 #80
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33539915
dat ben ik zeker met je eens, maar dit gaat tussen broer/zus en niet ouder/kind he
pi_33540033
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:25 schreef edpowers het volgende:
dat ben ik zeker met je eens, maar dit gaat tussen broer/zus en niet ouder/kind he
oops sorry, ja ok.
als het dan met wederzijds goedvinden gebeurt, lijkt me het niet bezwaarlijk.
maar toch: ik vind het erg kamper/jerry springergedrag.
ik kijk met 'andere ogen' naar mijn broertje en zussen en al waren ze de laatsten op aarde, dan nog zou ik liever sterven dan seks met ze hebben.
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:36:22 #82
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_33540297
nou dat hoeft niet perse natuurlijk. stel dat ze zich fysiek tot elkaar aangetrokken voelen en ze ook mentaal heel erg close zijn. wat natuurlijk ook kan is dat ze elkaar jarenlang niet hebben gezien.
ik krijg toch steeds meer het gevoel dat mensen die idd een broer of zus hebben er niet aan moeten denken en dat de rest het evt wel ok vind

ik ben benieuwd wat erodome ervan vind
pi_33540693
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:36 schreef edpowers het volgende:

ik krijg toch steeds meer het gevoel dat mensen die idd een broer of zus hebben er niet aan moeten denken en dat de rest het evt wel ok vind

ik ben benieuwd wat erodome ervan vind
dat komt ws omdat mensen met een broer of zus weten hoe je daar naar kijkt. op een normale, a-sexuele manier als het goed is. de band die je hebt met een broer of zus is er normaal gesproken één waarin aantrekkingskracht of sexualiteit niet voor komt.

erodome heeft, geloof ik, ook een broer en volgens mij niet de behoefte daar iets mee te doen, maar ik zou me kunnen vergissen natuurlijk
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33540702
oh mijn god, arme ik, ben je benieuwd naar wat ik zeg....

tja, ik kan niet kiezen voor anderen, dus het is maar een mening.

ik vind het niet kunnen, sommige relatie's, sommige vormen van liefde behoren zonder seks te blijven, het is goed om die verschillende vormen te zien, te kennen en te ervaren, te weten dat niet overal seks bij hoeft, niets eens hoort.

ik vind broer/zus vreemd, het is een ander soortige relatie namelijk, je groeit met elkaar op, je bent naaste familie, dat hoort in mijn ogen gewoon zo te blijven.

maar nogmaals, ik ben niet degene die zo'n keuze wil maken, dat moeten mensen dus maar voor zichzelf kiezen, zolang er geen kinderen van komen en er geen dwang en dat soort zaken bestaan is het hoogstwaarschijnlijk prima mogelijk zonder dat er schade berokkend wordt, nou ja niet helemaal, want zodra het naar buiten komt zorgt de maatschappij wel voor die schade....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_33540748
als je homo bent, mag je dan ook je broertje van 12 invullen?
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:56:43 #86
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_33541082
quote:
op vrijdag 30 december 2005 14:48 schreef frankium het volgende:

als je homo bent, mag je dan ook je broertje van 12 invullen?
pi_33541169
quote:
op donderdag 29 december 2005 15:05 schreef aequalitas het volgende:
volgens mij kunnen sommige gewoon geen meisjes meekrijgen......
ja gek he meneer het fotomodel.
pi_33543547
ik weet het niet 100% over, maar volgens mij is incest - want daar hebben we het hier tenslotte over - gewoon strafbaar. ook al komen er geen kinderen van, dan nog is er sprake van incest wanneer je seks hebt met broer/zus, zoon/dochter of vader/moeder. dat het onderwerp an sich tot de verbeelding spreekt blijkt wel als je op seksverhalen sites bekijkt hoeveel verhalen er over dit onderwerp worden geschreven in relatie tot de meer 'normale' onderwerpen.

in mijn ogen hebben we dan ook gewoon te maken met een hoog 'wishful thinking' gehalte van mensen die het idee dat broer en zus het met elkaar doen wel geil vinden.
pi_33543663
grappig dat uiteindelijk als je er serieus op ingaat de meeste mensen toch een mening blijken te hebben in de trant van "moeten ze zelf weten".

en cinnamongirl het ging inderdaad over sex met je broer/zus met wederzijdse toestemming. sex onder dwang is in geen enkele situatie goed te praten imho, maar dat is dus een ander verhaal.
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
pi_33543908
niet pervers. het is toch de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_33544188
quote:
op vrijdag 30 december 2005 16:13 schreef asskicker14 het volgende:
niet pervers. het is toch de normaalste zaak van de wereld tegenwoordig.
misschien is het in jullie gezin de normaalste zaak van de wereld om je broer of zus te neuken, maar gelukkig is het in de meeste gezinnen toch niet echt als normaal beschouwd.
pi_33544254
quote:
op vrijdag 30 december 2005 16:19 schreef brabiliaan het volgende:

[..]

misschien is het in jullie gezin de normaalste zaak van de wereld om je broer of zus te neuken, maar gelukkig is het in de meeste gezinnen toch niet echt als normaal beschouwd.
jammer genoeg is mijn zus niet neukwaardig.
pi_33546148
quote:
op vrijdag 30 december 2005 16:21 schreef asskicker14 het volgende:

[..]

jammer genoeg is mijn zus niet neukwaardig.
omdat ze nog maar 10 is zeker

zal mij benieuwen hoe je over een paar jaar over dit onderwerp denkt. dan ben je intussen volwassen en wellicht ook iets wijzer
pi_33592053
3. is er een verschil tussen sex met je zus en sex met elke willekeurige andere vrouw? waarom dan?

fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
pi_33592221
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:

fysiek gezien niet natuurlijk. mentaal gezien wel. het is inderdaad heel anders om het met je zus te doen dan met je vriendin. je weet namelijk dat het je zus is.
hoe het allemaal precies gegaan is weet ik niet, maar ik weet wel dat toen mijn zus en ik in de puberteit kwam, wat ongeveer gelijktijdig gebeurde, wij ook met elkaar experimenteerde en later is dat uitgegroeid tot echte sex. uiteraard hebben we ook de nodige vriendjes (in haar geval) en vriendinnetjes (in mijn geval) gehad, maar hoe raar het ook klinkt, we zijn allebei erg kritisch, vandaar dat niet alle relaties goed gingen. sinds een jaar of 2 hebben we min of meer met elkaar afgeproken dat zolang we het beiden als lust blijven zien en niet als liefde, dat we het allebei goed vinden en ook 'gewoon' mee doorgaan. ik ben 21 en mijn zus is 19. just for your information, het is ook niet zo dat we het vaak doen, maar eens in de zoveel tijd.
post eens een foto van je zus, dan kunnen we beoordelen of ze het waard is.
  zaterdag 31 december 2005 @ 21:57:35 #96
84009 girllover
You had me at hello
pi_33592253
quote:
op zaterdag 31 december 2005 21:45 schreef dus... het volgende:

vind 't erg spannend.
pi_33598575
quote:
op donderdag 29 december 2005 17:56 schreef aequalitas het volgende:
leuk voor je huidige vriendin om te weten;"trouwens,ik heb vroeger m'n zusje geneukt......"
ik vraag me serieus af wat je huidige vriendin erger vindt, als je zegt:
"trouwens ik heb vroeger mijn zusje geneukt...."
of
"trouwens ik heb vroeger jouw zusje geneukt..."

back ontopic. in deze discussie beginnen sommige mensen te sputteren over zusje = familie = incest = machtsverschil = misbruik. maar wat nou als het je tweelingzusje of oudere zus is en er geen sprake is van machtsverschil? dus dat het beide op compleet vrijwillige basis gaat?

ook lopen mensen te zeuren over de overdraagbaarheid van gen-afwijkingen en de gevolgen daarvan wanneer er door een broer-zus relatie een kind wordt verwekt. maar hoeveel procent van de sex-avonturen eindigen uiteindelijk in een zwangerschap? dus hoe vaak is er de intensie om daadwerkelijk een kind te verwekken?

wanneer een broer en zus beide graag samen sex hebben zonder de intentie om een kind te verwekken vind ik dat ze gewoon moeten doen waar ze zin in hebben. wie ben ik om daarover te oordelen? en of ze dat nu doen vanuit een speels of educatief oogpunt of dat ze het bewust voor het genot doen... moeten ze helemaal zelf weten.
Don't hurry, be crappy!
pi_33598709
quote:
op zondag 1 januari 2006 12:11 schreef rido78 het volgende:

[..]

ik vraag me serieus af wat je huidige vriendin erger vindt, als je zegt:
"trouwens ik heb vroeger mijn zusje geneukt...."
of
"trouwens ik heb vroeger jouw zusje geneukt..."

back ontopic. in deze discussie beginnen sommige mensen te sputteren over zusje = familie = incest = machtsverschil = misbruik. maar wat nou als het je tweelingzusje of oudere zus is en er geen sprake is van machtsverschil? dus dat het beide op compleet vrijwillige basis gaat?

ook lopen mensen te zeuren over de overdraagbaarheid van gen-afwijkingen en de gevolgen daarvan wanneer er door een broer-zus relatie een kind wordt verwekt. maar hoeveel procent van de sex-avonturen eindigen uiteindelijk in een zwangerschap? dus hoe vaak is er de intensie om daadwerkelijk een kind te verwekken?

wanneer een broer en zus beide graag samen sex hebben zonder de intentie om een kind te verwekken vind ik dat ze gewoon moeten doen waar ze zin in hebben. wie ben ik om daarover te oordelen? en of ze dat nu doen vanuit een speels of educatief oogpunt of dat ze het bewust voor het genot doen... moeten ze helemaal zelf weten.
dat vind ik ook. feit blijft dat mensen het ziek vinden, blijven vinden.
pi_33599368
quote:
op zondag 1 januari 2006 12:22 schreef slimshady het volgende:
dat vind ik ook. feit blijft dat mensen het ziek vinden, blijven vinden.
ach, mensen vinden zoveel dingen ziek...
alleen op het forum al!
Don't hurry, be crappy!
  zondag 1 januari 2006 @ 13:40:22 #100
84009 girllover
You had me at hello
pi_33600149
quote:
op zondag 1 januari 2006 12:11 schreef rido78 het volgende:

[..]

ik ben het met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')