abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33721123
Lijken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33721334
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:03 schreef fernando_redondo het volgende:
Lijken?
Ja Lijken,
eens in de zoveel tijd , voor mijn kopje koffie, heb ik last van aanvallen van politieke correctheid.

Nogmaals een Marokkaan Antiliaan, of Pool, die in Nederland studeerd, bijdraagt aan de samenleving, dat zal me worst wezen, dat juich ik zelfs toe. (Ok die eerste groep is uitzondering zo niet sci-fi)

Als die jongens besluiten te repatrieren, dat is hun goed recht, net zoals ik de keuze had te emigreren (Ik doe niet aan ex-pat contracten) zolang ze maar niet verder proberen te teren op de Nederlandse staat (Hier zijn de laatste twee groepen uitzondering-sci-fi)

Kortom ik begrijp niet wat jij hebt tegen hoogopgeleide individueen die biijdragen aan de samenleving (ongeacht afkomst). Ik heb iets tegen asociale uitvreters (ongeacht afkomst) en die lijken, zijn in ieder geval luider hoorbaar, beter vertegenwoordigt onder BEPAALDE allochtone (danwel 2e 3e generatie met buitenlands paspoort) groeperingen.

Het is een blijft een treurig feit dat zoveel "hersenen" en "doeners" nederland verlaten. Dat geeft toch zeker aan dat er iets mis is in Nederland? Een repatrierende allochtoon daar kan ik me iets bij voorstellen, maar autochtonen die "en masse" hun heil elders zoeken. Waar moet het heen met Nederland?

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33721389
Als een autochtoon vertrekt is het inderdaad stukken erger. Daarom hoef je er ook niet zo wakker van te liggen als een allochtoon vertrekt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33721455
kennis is kennis, en dat doet een land groeien,
bepaalde domme mensen met oogkleppen op dit forum zorgen ervoor dat de hoger opgeleiden vertrekken. Handles beginnen met B.., M.., F.., om er maar eens een paar te noemen
pi_33721637
Nederland heeft niet een bepaald tekort aan goed opgeleide mensen.

Kijk eens rond in Nederland zou ik zeggen
pi_33721675
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:31 schreef fernando_redondo het volgende:
Nederland heeft niet een bepaald tekort aan goed opgeleide mensen.
Kijk eens rond in Nederland zou ik zeggen
En hoelang blijven ze...Dit zijn namelijk de mensen die emigreren.Je VMBOertjes an mavistjes blijven hangen

en werkgelegenheid: Waar is het Onderzoek, cutting edge technologie?
Hoeveel afgestuurde natuur en scheikundigen raken gedesillusioneerd met het werk dat er in Nederland is?
pi_33721907
Wat zijn de 10 toplanden voor hoogopgeleiden denk je?
pi_33721976
Waar ze heen gaan, of waar ze opgeleid worden?
In het eerste geval moet je even dat tabelletje op de voorgande pagina lezen
pi_33721990
Nee, ik heb het over NU anno 2005
pi_33724621
Dat lijstje was 2004, die omslag is niet zo hard gegaan hoor
De antiliaanse zijfers die jij loopt te propageren passen daar nog prima in
pi_33724694
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:44 schreef fernando_redondo het volgende:
Zo moeilijk is het toch niet volgens mij

Ik zal effe een aanzetje geven in willekeurige volgorde

1: Duitsland
2: Belgie
3: Spanje
4: Frankrijk
5: VS
6: Canada
7: Australie
8: Nieuw Zeeland
9: Japan
10: Zwitserland

Zo iets?
pi_33724733
Zo moeilijk is het niet, als hje de thread terugleest worden die cijfers meerdere keren gepost en hier is alsnog het tabelletje, nog maar een keer
pi_33726607
Dat gaat zoals eerder gezegd over Nederlanders die al in een ander land wonen. D.w.z. mensen die al geemigreerd zijn.

Ik heb het nu over de huidige situatie.
pi_33727673
Wil je dan even formuleren wat je precies weten wilt.
Ik heb zo mijn twijfels of ik het duidelijk genoeg voor je kan uitspellen
pi_33728877
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:44 schreef fernando_redondo het volgende:
pi_33729204
Wat bedoel je daarmee
Waar mensen de beste opleiding krijgen,?
Waar ze heen zullen gaan? (zi tab4el boven)
waar ze betere kansen op werk hebben? (zie tabel boven)
pi_33729452
Waar ze nu anno 2005 naartoe gaan
pi_33730207
Als je de staatjes over vanaf 2000 bekijkt...medunkt dat dat ongeveer hetzelfde is gebleven met een lichtelijke stijging op Canada
pi_33730335
Waar kan je die staatjes vinden?
pi_33730997
CBS Nederlandse emigratie pagina etc wel eens van google gehoord
pi_33731074
Wat is google?
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:47:30 #222
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33731322
Ik werk zelf bij een Callcenter (bespaar me je commentaar) en 40% in de telefoonlijst is allochtoon.. kortom spreken geen woord nederlands.. ik heb zo vaak dat je een of andere turk aan de lijn krijgt die geen woord snapt van wat je zegt.. en dan is echt 40-50% van de keer...

*edit: ik heb trouwens ook plannen om Nederland te verlaten als ik rond de 25 ben.
als het zo'n teringzooi blijft*
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33731765
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:47 schreef Robbiej het volgende:
Ik werk zelf bij een Callcenter (bespaar me je commentaar) en 40% in de telefoonlijst is allochtoon.. kortom spreken geen woord nederlands.. ik heb zo vaak dat je een of andere turk aan de lijn krijgt die geen woord snapt van wat je zegt.. en dan is echt 40-50% van de keer...

*edit: ik heb trouwens ook plannen om Nederland te verlaten als ik rond de 25 ben.
als het zo'n teringzooi blijft*
Vroeger ooit voor telesales gewerkt, en alhowel het een call centre is is tele-sales en de persil helpline iets dat callcenter een slechte naam bezorgt.
Hier een tijdje op een support centre gewerkt en wat jij beschrijft daar ben ik mee bekend. Doet het support niveau dalen, kortom de mensen die het wel kunnen werken zich 4x harder het schompes, worden even hard getrapt door management als zij die de SLA's en andere stats verzieken

Nee inderdaad je biezen pakken als je de kans hebt en hoe minder banden (huis vriendin auto etc) je hebt hoe makkelijker het is. En als je dan terug kijkt kun je heel hard lachen om die lullo's die maar meebrullen in nederland (Metaforisch lachen want de situatie blijft om te huilen)
pi_33731891
In 2004 vertrokken 51.500 Nederlanders en 23.500 buitenlanders uit Nederland. 27.800 keerden terug naar de specifieke immigrant landen(Turkije, Marokko, Antillen, Suriname en Indonesie) en over de laatste 10 jaar vertrokken er ongeveer 9.000 mensen naar de traditionele emigratielanden en keerden er ongeveer net zoveel terug

Traditionele emigratielanden: Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Republiek van Zuid-Afrika en de
Verenigde Staten van Amerika.
pi_33732483
http://www.cbs.nl/nr/rdon(...)5574c/0/pb04n123.pdf

http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)len/2005-1759-wm.htm

Leuke links

[ Bericht 34% gewijzigd door fernando_redondo op 05-01-2006 16:23:19 ]
pi_33733710
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:37 schreef desiredbard het volgende:
[afbeelding]
Tot en met het derde kwartaal

Turkije 2534
Duitsland 3225
Belgie 1124
VS 1919
Australie 631
UK 2717
Frankrijk 724
Spanje 701
Nieuw Zeeland Nihil
Canada Nihil

Totaal: 14000

[ Bericht 4% gewijzigd door fernando_redondo op 05-01-2006 16:46:15 ]
pi_33733914
Cijfers voor De UK zijn al hoger als voor turkije cijfer voor canada ontbreekt, Gecombineerd hebben we het met uitzondering van turkije over hoger opgeleiden die een nieuw bestaan willen opbouwen, Austarlie en Canada zijn meestal mensen op ex-pat contracten (dat zijn geen echte emigranten)
pi_33734025
Ervan uitgaande dat vrijwel alle kansvollen vertrokken zijn naar deze 10 landen.

Waar zijn dan de overige 85.000 gebleven?
pi_33757748
Jij hebt het hier net zo hard over 2004, als je de nieuwsberichten bijgehouden had had je misschien een reden kunnen bedenken waarom in het eerste kwartaal van 04 de turkse emigratie gestegen is.

Procentueel gezien tov hun gehele groep denk ik dat het aantal vertrekkende laagopgeleiden lager is dat van de hoogopgeleiden.
pi_33759877
En wat wil je daarmee zeggen?

Misschien is het ook een idee om op mijn posting in te gaan?
pi_33760430
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:33 schreef desiredbard het volgende:

en werkgelegenheid: Waar is het Onderzoek, cutting edge technologie?
Hoeveel afgestuurde natuur en scheikundigen raken gedesillusioneerd met het werk dat er in Nederland is?
Waarom heeft phillps op de higtech campus in eindhoven dan zoveel buitenlandse wetenschappers rondslingeern, zouden de beta onderzoekers daar niet willen werken?
pi_33789603
* zich afmeldt voor die campus
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:28:26 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33789966
Die hightech campus in Eindhoven is natuurlijk wel uitstekend.
Dit is precies het soort dingen dat we nodig hebben in NL.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:34:52 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33791857
Je spreekt nog steeds in de 'we' vorm.

Heel goed SeLang.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 12 juni 2006 @ 10:51:45 #235
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38773006
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:02 schreef LXIV het volgende:

Overigens denk ik dat het te laat is om het tij nog te keren. Nederland zal langzaam vervallen in een harde en egoistische kapitalistische staat die bestaat uit kleine gated communities van rijke autochtonen en enorme ghetto's met kansarme allochtonen eromheen. Zoals Zuid-Afrika was en deels nu nog is, zoals de VS steeds meer worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')