ok, en wat is een normale temp van de bedradingquote:Op donderdag 29 december 2005 13:47 schreef R2-D2 het volgende:
Voordat je dikkere kabels erdoor gaat trekken moet je eerst de temperatuur van je huidige kabels checken.
Als de temp. van de huidige kabels hoger dan normaal is voordat de zekering eruit klapt betekend dat dat je je bedrading moet vervangen. Anders vervang je de bedrading voor niks.![]()
![]()
was niet van plan om er een cap bij te zetten...de huidige vervangen is de bedoelingquote:Op donderdag 29 december 2005 12:38 schreef Ridocar het volgende:
Helemaal weg krijg je het nooit. Je kunt er wel in de buurt komen door nog een cap van 1/2 of 1 Farad erbij te zetten.
Dikkere bedrading heeft niets te maken met de capaciteit van je zekering. Sterker nog, door dunnere bedrading te gebruiken zou je zekering het theoretisch langer uithouden, wegens weerstand in je draad, waardoor niet het volledige vermogen wordt gebruikt door de versterker. Dit laatste is ook niet goed, want dan heb je kans dat je bedrading wegsmelt.
quote:Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef Worldbeater het volgende:
lang verhaal.
Lees: de bedrading trekt letterlijk een lopend vuurtje en splitst zich in een vlam (plastic wat verbrand) en de koperen kern.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:52 schreef ToMaSZ het volgende:
Een zwaardere is altijd een mogelijkheid om te zorgen dat je zekering heel blijft, maar de zwakste schakel komt dan wellicht op een andere (minder veilige) plek te liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar klapt de voeding eruit of de versterker.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
speakersheeft niks met de voeding te maken toch
Edit.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
trouwens, volume stond op laag niveau toen ie net onderweg uitviel
gisteren de zekering vd voeding, vandaag de versterker...en missch gisteren ook al.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:29 schreef Worldbeater het volgende:
Misschien heb ik niet goed gelezen, maar klapt de voeding eruit of de versterker.
Geen zin om terug te lezen.
alleen de sub speelt op 2Ohm, de andere 4 speakers op 4Ohm. maar missch heb je wel gelijk, ik heb pas sinds kort speakers achter geplaatst (afgelopen weekend)quote:Als je speakers 2 Ohm zijn of zelfs minderdan kan je versterker dat wat minder prettig vinden.
jaquote:Had ik al benzineverbruik genoemd.![]()
quote:
goede uitgangquote:Helemaal gek.![]()
Ik zou je aansluitingen maar eens controleren over de hele stroomkring.
Kan je gelijk die dikkere bedrading installeren.![]()
En gebruik je wel de goede uitgang.
goed idee iddquote:Stuur eens een mail naar hollander172 aap xs4all .nl ofzo.![]()
die cap is er toch voor als buffer om die pieken te kunnen opvangenquote:Op donderdag 29 december 2005 19:04 schreef Fugie het volgende:
koop eens een fatsoenlijke yellowtop en zet deze erin ipv je orginele accu, dat scheelde bij mij al een hoop (zonder cap)En eventueel een bedrading upgrade naar 35mm ofzo, er is dan meer stroom beschikbaar voor de versterker waardoor de pieken minder scherp zijn. En als dat nog niet helemaal werkt een 2de accu achterin zetten
![]()
die cap zou voldoende moeten zijn voor jou install, dus of je normale stroomtoevoer is brak of je cap is brak. Zoals ik zei: ik had een 54ah standaard accu, ik deed er een 60ah yellowtop in en dat scheelde al aanzienlijk. Een 2 of 3 farad cap zou het misschien ook oplossen, het is maar wat je zelf wil (en koop dan wel een A merk cap).quote:Op donderdag 29 december 2005 19:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
die cap is er toch voor als buffer om die pieken te kunnen opvangen
Ik probeer het nu even met die 50A, maar ws. heb je wel gelijk en zal een nog zwaardere nodig zijn. We zullen wel zien…een zwaardere cap komt er sowieso aanquote:Op donderdag 29 december 2005 19:41 schreef Fugie het volgende:
en een 50A zekering is al licht, 750 watt is een 100A zekering. Dus ik zou misschien nog wel een iets zwaardere zekering erin doen mocht deze er binnenkort uitklappen (kweet niet precies waar je versterkers op zijn afgezekerd)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |