abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33578013
Koningin Juliana sprak ooit de gevleugelde woorden: 'Als ik geen koningin was, was ik ook republikein"
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33579388
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:04 schreef Hallulama het volgende:
Wacht eerst nou toch effe af wat hij precies te zeggen heeft joh, stelletje blaatapen.

We kunnen hem altijd nog afzeiken.
Vind ik ook. Bovendien hebben die Oranjes al generaties lang een heleboel 'skeletons in the closet', dus áls z'n boek inderdaad (ongecensureerd!!) uitkomt, wordt het m.i. smullen geblazen. En misschien wíllen we 'm dan niet eens meer afzeiken.
pi_33579536
quote:
Op donderdag 29 december 2005 21:37 schreef multatuli het volgende:
Ja, ik ken de opsplitsing, maar het is natuurlijk flauwe kul dat het gezin van de troonopvolger zo'n 1,3 miljoen aan onkosten en personeel mag besteden. Daar is natuurlijk geen enkele noodzaak toe. De vrouw van Balkenende krijgt echt geen cent voor de werkster.

Bea heeft natuurlijk wel wat personeel nodig, maar het grootste deel gaat naar mensen die voor het feitelijk functioneren van de majesteit niet nodig zijn. Zij betaalt die zelf omdat er anders democratische controle op het functioneren van die mensen verlangd wordt.

Het overgrote deel van de echte personeelskosten zit immers in de 80 miljoen of zo, die nu ook al rechtstreeks op de staat drukt.

Verder wonen en vliegen ze gratis. Stelt bij veel Nederlanders niet veel voor, maar ze plegen duur te wonen en veel te reizen. Bootje van Bea hebben de arme sloebers van Nederland bij elkaar gespaard, haar kostbare juwelen zitten in een stichting zodat ze geen belasting hoeft te betalen en de opbrengsten van de Kroondomeinen op de Veluwe zijn voor haar, terwijl Nederland het onderhoud doet.

Zo'n Duitse Bondspresident kan daar echt alleen maar van dromen!

Voor het verschil met een republiek vind ik dus dat we wel recht hebben op minstens twee schandalen per jaar. Lang leve le Roy
Wat zei jij nou? "Bea heeft natuurlijk wel wat personeel nodig"? Waarvoor? Man is dood, kinderen allemaal het "huis" uit...ze kan toch zelf d'r pandje stoffen en stofzuigen en d'r avondeten klaarmaken? Ze heeft bewezen dat ze dat een beetje onder de knie heeft, toen met die vrijwilligersdag...!!!!!
pi_33585572
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 11:49 schreef Suko het volgende:
een microfoontje in de muur (bleek schroefje)
Dat is wat de RVD jou heeft wijsgemaakt met hun PR-stunt.
Volgens mij zat er wel degelijk een microfoontje in de wand die gauw vervangen is door een nutteloze schroef.

Zo'n microfoontje uit de muur halen zonder sporen achter te laten kost wat tijd en dat is precies de reden dat de pers de eerste dag niet welkom was om de kamer te controleren.
pi_33592851
Lees eens de honderden Oranje quotes op de website van het republikeins genoontschap. Dan piepen al die koningsgezinden wel anders. De minachting van dat allochtone kliekje op het normale gepeupel en alles wat ze niet zint, is werkelijk te schokkend voor woorden.

De Fransen hadden het bij het goede eind met hun guillotine. Jammer dat dat niet naar NL over is geslagen.

Leve de republiek!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33622489
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:04 schreef Hallulama het volgende:
Wacht eerst nou toch effe af wat hij precies te zeggen heeft joh, stelletje blaatapen.

We kunnen hem altijd nog afzeiken. nog een keer afzeiken
Aandachtsgeile teef is het ook ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')