Hierbij een ode aan het spel Mastermind.
Wist niet waar ik hem moest plaatsen, games (alleen pc), etc etc, kon ik niet echt.
Maar wat een geweldig spel!
Heb hem al vaker gespeeld en met de feestdagen meegezeuld (al is het een klein spel) en mensen gevraagd of ze een potje wouden doen, want óf en wie weigert zoiets nou met de feestdagen
![]()
.
Idd, niemand
![]()
. En ik kon weer lekker masterminden.
En oh, wat is het lekker, om na al die gedachtegangen in 3 of 4x een combinatie voor iemands ogen te leggen, dat ze zeggen ':o, uhhh wat snel' of 'vast geluk'. Nee, puur logisch na-en terugdenken.
Geweldig.
Alleen had ik soms bij mijn uitleg dat ik niet meer geheel wist hoe ik erop kwam, gezien mijn 'stel dat..beredenering' en de daarop voortkomende conclusie enzo. Moet je dat helemaal gaan uitleggen ook nog. Weet je hoe moeilijk dat is, als het zo snel gaat. Net als met een wiskundesom waarvan je het antwoord weet, weet hoe het in je hoofd zat, maar hoe leg je het uit, hoe kwam je er allemaal via via op. Goed.
Wat een spel, zo simpel, maar zo leuk.
Volgens mij ben ik verslaafd eraan
![]()
, want ik heb weer zin of begin nu afkickverschijnselen te krijgen, dat kan ook.
En hét spel waarbij ik nog wat heb aan mijn slecht(st)e eigenschap (doordenken enzo).
Eindelijk iets positiefs.
![]()
mastermind
Wie kent het?? En wat vinden jullie ervan?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(game)Ook vraag ik mezelf af of je hiermee (goed) je linker en rechterhersenhelt tgt mee traint, laat samenwerken. Erg cool/leuk!