abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33492104
Hierbij een ode aan het spel Mastermind.
Wist niet waar ik hem moest plaatsen, games (alleen pc), etc etc, kon ik niet echt.

Maar wat een geweldig spel!
Heb hem al vaker gespeeld en met de feestdagen meegezeuld (al is het een klein spel) en mensen gevraagd of ze een potje wouden doen, want óf en wie weigert zoiets nou met de feestdagen .
Idd, niemand . En ik kon weer lekker masterminden.

En oh, wat is het lekker, om na al die gedachtegangen in 3 of 4x een combinatie voor iemands ogen te leggen, dat ze zeggen ':o, uhhh wat snel' of 'vast geluk'. Nee, puur logisch na-en terugdenken.

Geweldig.
Alleen had ik soms bij mijn uitleg dat ik niet meer geheel wist hoe ik erop kwam, gezien mijn 'stel dat..beredenering' en de daarop voortkomende conclusie enzo. Moet je dat helemaal gaan uitleggen ook nog. Weet je hoe moeilijk dat is, als het zo snel gaat. Net als met een wiskundesom waarvan je het antwoord weet, weet hoe het in je hoofd zat, maar hoe leg je het uit, hoe kwam je er allemaal via via op. Goed.

Wat een spel, zo simpel, maar zo leuk.
Volgens mij ben ik verslaafd eraan , want ik heb weer zin of begin nu afkickverschijnselen te krijgen, dat kan ook.

En hét spel waarbij ik nog wat heb aan mijn slecht(st)e eigenschap (doordenken enzo).
Eindelijk iets positiefs.

mastermind

Wie kent het??
En wat vinden jullie ervan?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(game)

Ook vraag ik mezelf af of je hiermee (goed) je linker en rechterhersenhelt tgt mee traint, laat samenwerken. Erg cool/leuk!
pi_33492234
Of ik ben de enige spelletjesfreak hier (of nu) , dat kan ook nog.
pi_33492355
Eh.. ik hou niet zo van mastermind Maar, triviant vind ik wel geweldig
  donderdag 29 december 2005 @ 01:00:02 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_33492508
Mischien kunnen we er nog een Centraal gezelligheids-spelletjes topic van maken. Ik vond monopoly altijd wel leuk om te spelen.
pi_33492621
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:53 schreef TheDenialTwist het volgende:
Eh.. ik hou niet zo van mastermind Maar, triviant vind ik wel geweldig
Triviant heb ik ook en het grote Van Dale spel , maar dat wou nooit iemand spelen. Vinden ze saai of ze zijn bang voor hun spelling (kan ook nog ), terwijl het zo leuk en leerzaam kan zijn.

En ja, Triviant kan idd ook leuk zijn .
Of verlies je altijd met MM
pi_33492760
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:00 schreef Martijn_fijn het volgende:
Mischien kunnen we er nog een Centraal gezelligheids-spelletjes topic van maken. Ik vond monopoly altijd wel leuk om te spelen.
Hehe ja, lijkt mij ook prima en leuk.
Dacht er ook al aan of iig was ernaar op zoek (alleen games voor pc). Miste het al eigenlijk een beetje.

Spelletjes zijn soms
Monopoly, beetje lang soms, maar ook weer leuk. Al had ik dan soms wat pech.
Met Mastermind ligt het puur aan mezelf of ik ga winnen of niet, maakt het spannend en leuk (voor mij). Codes maken is ook leuk soms, het valt op dat sommige mensen vaak uitgaan van die én die kleur, spreekt ze meer aan wellicht, bijv. geel, terwijl die er dan helemaal niet inzit.

In codes maken ben ik ook goed
  donderdag 29 december 2005 @ 01:12:05 #7
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_33492848
Dagelijks Triviant en Mastermind doen met clienten is zelfs een (heel klein) deel van mijn werk.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_33493037
Jaaaa Mastermind wij hadden het vroeger in de caravan liggen. Echt lang geleden dat ik dat spel gespeeld heb. Maar vroeger toen ik met mijn moeder met de caravan op vakantie ging speelden we het best vaak Laatste keer was ik 10 ofzo
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Redactie Games donderdag 29 december 2005 @ 01:53:16 #9
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_33494063
Mastermind is leuk en duurt niet al te lang. Ik heb een hekel aan die spellen die meer dan een uur duren, maar tuurlijk zijn er voldoende andere bord/kaartspellen om te spelen...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_33494192
Toffe verpakking had het spel ook altijd.
pi_33494292
mastermind da's lang geleden

leuk spel
pi_33494888
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:12 schreef Sharkdoggie het volgende:
Dagelijks Triviant en Mastermind doen met clienten is zelfs een (heel klein) deel van mijn werk.
Ik zou het vrijwillig doen ook nog
Nee, maar kom op, is gewoon leuk
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:53 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mastermind is leuk en duurt niet al te lang. Ik heb een hekel aan die spellen die meer dan een uur duren, maar tuurlijk zijn er voldoende andere bord/kaartspellen om te spelen...
Precies!
Lekker snel enzo. Soms wel wat langer als je even moet denken, maar dan nog.
Overigens was ik in staat (en deed dat soms ook) om anderen te helpen . Legden ze iets neer 'weet je het zeker?'. Want dan kon de combi al niet omdat ze bijv. daarvoor 2 dezelfde neerlegden maar één rode en dan 'anders had je daar wel 2 rode gehad'.

Ja, ik ben erg

En ja, mastermind, echt goed gevonden.

Trust, leuke reacties van nog wat meer spelletjesfanaten en/of masterminders
Mastermindze!
pi_33494981
quote:
Op donderdag 29 december 2005 02:41 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik zou het vrijwillig doen ook nog
Ah, dat is mooi. Daar is erg veel vraag naar bij o.a. bejaardenhuizen en in de psychiatrie
pi_33495137
quote:
Op donderdag 29 december 2005 02:46 schreef Xennia het volgende:

Ah, dat is mooi. Daar is erg veel vraag naar bij o.a. bejaardenhuizen en in de psychiatrie
Hm, wie weet
Dacht laatst nog aan vrijwilligerswerk.

Of ze alleen allemaal goed mastermind kunnen volgen , dan ga ik weer helpen enzo.
Maargoed, dat kan ook misschien eigenlijk. Naja, moet wel over een portie geduldig beschikken iig of lijkt mij. Of ik dat heb, misschien ook wel , gezien sommige .

Goed, ik ga even afkicken in mijn bedje
En oh, wat was ik weer goed.

hehe.

yep, ik blijf een kleuter, met de logica van een mastermindster dan
pi_33495238
quote:
Op donderdag 29 december 2005 02:59 schreef sweetgirly het volgende:
yep, ik blijf een kleuter, met de logica van een mastermindster dan
Hm, over die logica valt te twisten
pi_33495620
quote:
Op donderdag 29 december 2005 03:09 schreef Xennia het volgende:

Hm, over die logica valt te twisten
Prima, wat jij wilt.
Ik hoef ook helemaal niet logisch te zijn, altijd en overal.
Mastermind vond en vind ik gewoon een leuk spel. Met de nadruk op punt.

Laat ik maar mijn allervriendelijkste glimlach opzetten nu ipv..
Tja, dat kunnen kleuters maken nl

Jij bent en blijft een doos.
Ciao
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')