Jee, de vorige keer (25 November) stond er de avond tevoren 50% geloof ik.. Ze zijn er behoorlijkk zeker van dat het een puinhoop wordt.quote:Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag 90% kans op een weeralarmsituatie met sneeuw en later ijzel. Een gebied met sneeuw bereikt aan het begin van de middag Zeeland en trekt vervolgens noordoostwaarts. Halverwege de avond bereikt de sneeuw het noordoosten. Aan het begin van de avond gaat de sneeuw in het zuidwesten in onderkoelde regen over hetgeen aanleiding geeft tot ijzel. De zone met ijzel ligt rond middernacht over de zuidwestelijke helft van het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die in de kustprovincies in de namiddag aanleiding kan geven tot sneeuwjacht. Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.
misschien kom je pas een jaar later aanquote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef greatgonzo het volgende:
hopen dat die kuttrein morgen rijdt... geen zin om oudjaar in m'n uppie te moeten vieren
mocht het echt gaan ijzelen: enorme vertragingen. Vorige keer 25 november schatte knmi zoals al eerder gezegt 50% kans en nu zelfs 90%. Dus ze zijn een stuk zekerder van hun zaak.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef greatgonzo het volgende:
hopen dat die kuttrein morgen rijdt... geen zin om oudjaar in m'n uppie te moeten vieren
the horror, ground zero van het vorige infarctquote:Op donderdag 29 december 2005 21:27 schreef Eveli het volgende:
Shit, ik ga morgen rond het middaguur met de trein naar Apeldoorn.
nee, toeval, maar het gebeurde eerdere jaren ook gewoon hoor (m'n vader is machinist, dus ik zal je de verhalen besparenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef greatgonzo het volgende:
mwa, vorige keer lag het op mijn traject (Zwolle-Ruurlo) vooral aan bomen op het spoor. Dat zal nu wel meevallen. Of kunnen die wissels/seinen ook niet tegen ijzel?
En wie legt mij dit uit: tot dit jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat seinen ed uitvielen door winterse omstandigeheden. Is er een nieuw systeem oid waardoor dit gevoeliger daarvoor is?
Het begint in de avond te ijzelen, en 6 uur later zou het nog niet weggetrokken zijn. Ai ai ai.. wat een dikke plak ijs moet dat worden zeg.quote:Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag 90% kans op een weeralarmsituatie met sneeuw en later ijzel. Een gebied met sneeuw bereikt aan het begin van de middag Zeeland en trekt vervolgens noordoostwaarts. Halverwege de avond bereikt de sneeuw het noordoosten. Aan het begin van de avond gaat de sneeuw in het zuidwesten in onderkoelde regen over hetgeen aanleiding geeft tot ijzel. De zone met ijzel ligt rond middernacht over de zuidwestelijke helft van het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die in de kustprovincies in de namiddag aanleiding kan geven tot sneeuwjacht. Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast
Ik hoef maar 10 km op de brommer terug, wellicht is er nog minder verkeer als de eerdere dagen. Ik heb geen haast om thuis te komen trouwens, wellicht handig om dat ook niet te hebben.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:36 schreef greatgonzo het volgende:
dit wordt niet lachen jungs
GFS heeft het niet zo op koude plaklagen, die worden vaak over het hoofd gezien. Ook al is het 10 graden in de bovenlucht, die koude onderlaag is zwaarder en behoorlijk moeilijk op te ruimen.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef i2Them2 het volgende:
Het ziet er niet super uit voor veel sneeuw. En als er wel veel valt smelt het door de hoge temperatuur.
[afbeelding]
Ik hoop dat het kouder gaat worden als voorspeld en dat er een lekkere "sneeuwstorm" overkomt![]()
die koude plaklaag is er zekerquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
GFS heeft het niet zo op koude plaklagen, die worden vaak over het hoofd gezien. Ook al is het 10 graden in de bovenlucht, die koude onderlaag is zwaarder en behoorlijk moeilijk op te ruimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |