GAMECUBEDe gamecube maakte dit jaar bij mij een goede start, nadat ik in januari
Wario Ware mega Party Game$ (een spel dat ik vrij weinig gespeeld heb in de singleplayer, het spel lag naar een week spelen ook al weer netjes opgeborgen in de kast), kocht ik in februari
Donkey Kong Jungle Beat. Ik vond het een leuke titel, en heb het spel lang gespeeld (dat kwam vooral dat in die tijd m'n internetverbinding down was
![]()
) Maar naar dit spel, was het vanwege de komst van de DS in maart, een hele tijd stil rondom mijn gamecubeje.
Maar plots haalde ik in juni
Donkey Konga 2 , waarvan ik het eerste deel helemaal grijs gespeeld had. Maar naar een tijdje spelen, was ik het spel al weer hopeloos vergeten.
De cube maakte bij mij in oktober weer een korte comback, omdat ik
Prince of Persia, Warior Within had gekocht, dat spel heb ik wel (!!!!!!!!) twee uur gespeeld, en het lukte me gewoon niet. Ik had de gameplay niet zo makkelijk te pakken zoals bij het eerste deel gebeurde, jammer.
Naar flink gezeur van Roy heb ik dan toch vlak voor Sinterklaas het spel
Mario Smash football gehaald, en dat was me toch een goede aankoop! Zelden heb ik nog nooit zo'n tof multiplayer spel gespeeld, met nadruk op ''Multiplayer''. Dit spel speelde (en speel nog steeds) ik dan ook vooral in de multiplayer, en de singleplayer versie blijft echt liggen, wat ook komt doordat ik geen ''zin'' meer heb om op mijn koude slaapkamer in mijn eentje achter de cube te gaan zitten, wat waarschijnlijk komt door de Nintendo DS.
NINTENDO DSNaar lang wachten kocht in dan eindelijk in Maart mijn Nintendo DS, ik was die maanden daarvoor al flink in de verleiding geweest om hem te importeren, of zelfs te kopen via de Sterrencatologus van Nintendo in februari. En de DS is me toch een goede aankoop geweest!
Direct (en Rayman DS zelfs al voor de launch) met de Launch van de DS kocht ik
Super Mario 64 DS, een remake van de Nintendo 64 versie. Een spel dat ik makkelijk oppakte, en zo rond pasen zijn hoogtepunt had, waar ik veel plezier aan heb gehad. Maar ik heb het spel nog steeds niet uitgespeeld
![]()
Onderandere doordat ik ook andere titels voor mijn nieuwe tweeschermige speeltje had gekocht.
Ik, als toen nog voormalig Raymanfanboy, had natuurlijk ook
Rayman DS gekocht, dat al voordat ik m'n DS had! Na een tijdje spelen, (al gaf ik het niet direct toe) bleek toch dat Ubisoft deze titel toch wel erg had verneukt. Jezus! De helft miste gewoon, je kon niet eens via het touchscreen de opties in het menu selecteren! Wel een erg goedkope port! Dit spel heb ik ook, sinds ongeveer April niet meer aangeraakt
![]()
.
Verder kwamen en in mei toch wel twee erg interessante titels uit,
Yoshi's Touch and go, en
Pac Pix. Leuke spellen, maar het was het bij beiden spellen nét niet
![]()
. Yoshi's touch and go, had bijvoorbeeld veelbeter een goede platformer kunnen worden, dan een ''haal de hoogste score mini game'' , en Pac Pix maakte me naar een tijdje goed spelen toch wel erg gefrusteerd, dat terwijl ik toen ook nog in de examen stress zat! Tot in tegenstelling van Pac Pix, heb ik Yoshi's Touch and go laatst wel weer uit de kast getrokken, en weer uitbundig gespeeld, en zélfs een nieuwe High Score behaald
![]()
Het kopen van nieuwe DS spellen kwam ook in de zomer vakantie goed terug. (Door mij) vergeten Launch titels als ''
Wario Ware touched'' en ''
Project Rub'' kwamen alsnog in mijn collectie en heb ik natuurlijk ook weer flink gespeeld, in afwachten op ''de titel van 2005: Nintendogs''
En toen was het oktober, en kocht ik eindelijk
Nintendogs. Whoow, wat een spel!
![]()
!!!!! Als je het over Overhypte spellen hebt, vind ik dit toch wel een heel erg goed voorbeeld. Het spel mistte gewoon iets, naar drie weken flink gespeeld te hebben, dacht ik toch: vind ik dit wel leuk? Na voor de dertigste keer van een voorbijganger tijdens het uitlaten de zelfde tip gehoord te hebben. Het nam me niet meer mee. Het spel zag er perfect uit, het aaien van de honden kon op zoveel verschillende manieren! Whhooow! Maar het vernieuwde me niet genoeg naar een tijdje. Het begon te vervelen. Jammer.
Na dit spel kwam er nog een langverwachte titel op de DS uit:
Mario Kart DS! Topspel! Wat ik nu nog steeds genoeg speel. Het online gedeelte valt een beetje tegen, maar is nog wel zeker leuk genoeg! Deze viel me beter in de smaak dan die ''honden aai game'' een maand daarvoor....... , maar heej! De DS heeft ook nog een GBA gleuf!
GBAEigenlijk heb ik maar één titel op me GBA gleuf in de DS.
Rayman 3, een spel die ik ongeveer in April/mei gekocht heb (ik weet het niet precies meer) Ik vond dit echt een top game! Serieus! Ik heb zelden nog nooit zo'n goed Rayman spel sinds Rayman 1 gespeeld. Een mengeling van alle drie titels, in een heuze 2D platformer, top spel! Helemaal uitgespeeld
![]()
Ook kwam er dit jaar nog een Rayman titelt uit,
Rayman Hoodlums Revenge, uiteindelijk nog steeds niet gekocht, omdat ik het nu nog te duur vind.
CONCLUSIE2005 was dus voor mij vooral het jaar van de DS, de gamecube trok zich voor mij een beetje terug. Handheld gamen vind ik dantoch fijner dan op een Console. Ook was 2005 het jaar voor mij dat ik betere spellen ontdekte dan Raymantitels. Dan toch is 2005 het jaar van mij geweest, waarin ik zeker het meest gegamed heb dan ooit. Goed jaar dus!
2006...2006..., tja, wat dat gaan brengen voor mij? Ik denk nog vele DS toppers als:
Animal Crossing Wild World, The New Mario Bros, Mario and Luigi Partners in Time, en misschien nog wel meer toppers. Voor de Gamecube vrees ik dat 2006 zijn laatste draai jaar word. Mede door de komst van de
Nintendo Revolution. Of ik die ga halen? Ik weet het niet, ik ben toch meer van de Handheld. Natuurlijk moet ik ook niet vergeten, dat ik 2006, het voormij lang verwachte nieuwe Rayman deel (
![]()
)
Rayman 4 uit komt! Ik ben benieuwd
JEZUS WAT EEN LANG KUTSTUK ZEG