abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33481837
Naar aanleiding van de poll op FOK!games. Wat vonden jullie van 2005 als gamejaar? Welke games verrasten positief en welke games vielen ongelofelijk tegen? Wat was je game of the year? Ik hoor jullie er graag over .

TS begint (en zal waarschijnlijk erg lang doorratelen):

Voor mijzelf was het een erg geslaagd gamejaar dat van begin tot eind goed was. In het begin van het jaar was ik vrij actief met de MMORPG City of Heroes, welke mij in de beta aan het einde van het jaar ervoor zeer positief wist te verrassen. Het spel verveelde na een tijdje echter wat doordat er geen goede endgame was. De maanden plezier ermee zorgen er echter wel voor dat ik geen spijt heb van de aanschaf van deze titel.

City of Heroes

Na de PC versie van Star Wars: Knights of the Old Republic raadde Steeven mij een game genaamd Hearts of Iron 2 aan. De game die voor mij persoonlijk met recht de verrassing van 2005 genoemd mag worden. Ik ben er een aantal weken dan ook behoorlijk verslingerd aan geweest, maar echt goed werd ik er helaas nooit in. Dat, of Nederland had ongeacht het leiderschap in de jaren naar de aanloop van WO2 toch geen kans gemaakt tegen de Oosterburen .

Hearts of Iron 2

De zomer bood mij onder andere de WO2 RTS Codename Panzers: Phase 2 en de adventure Still Life, welke zeker niet teleurstelde dankzij de sfeervolle graphics en het sterke verhaal, daarnaast kwam dan eindelijk de voor mij lang verwachte PC versie van Grand Theft Auto: San Andreas. GTA:SA stelde qua pure gameplay zeker niet teleur, maar was op veel andere vlakken toch weer net wat minder dan zijn voorganger. Met name de setting en het erg onlogische verhaal (als stinkend rijke kingpin nog krottenwijken veroveren) vielen tegen ten opzichte van Vice City dat deze 2 dingen juist goed voor elkaar had. De grootste teleurstelling was echter de mate waarin Rockstar gebruik maakte van de capaciteiten van de PC: pop-ups en low-res textures maakten van GTA:SA een van de lelijkste games op de PC in 2005.

GTA:SA op de PC - erg, erg lelijk

Het jaar was al erg goed te noemen tot dusver, maar de echte knallers kwamen pas in de 2e helft van het jaar. De eerste daarvan was Fahrenheit, een nieuwe adventure van de makers van The Nomad Soul: Omikron (1999), Quantic Dream. Fahrenheit was voor mij een erg geslaagde game met een goed opgebouwd verhaal, filmische productiekwaliteit (De voice-overs ) en een replay-waarde die ongekend is binnen het adventure genre.

Een klein maandje later viel bij mij Black & White 2 op de deurmat. Ik was zelf een groot liefhebber van Black & White en de vrijheid die de game je bood, ook het opvoeden van je creature was zowel uitdagend als leuk in het origineel. Black & White 2 stelde echter op vrijwel elk vlak teleur en bood veel minder opties dan het origineel. Het creature, ooit het hart van de game, was gedegradeerd tot programmeerbare robot. Black & White 2 is dan ook voor mij de tegenvaller van het jaar en een game die ik zeker niet meer uit de kast zal halen.

Black & White 2

De nieuwe PC die ik in de zomer gekocht had kon ik in het najaar goed uitproberen met de nieuwe shooter van ontwikkelaar Monolith (o.a. No One Lives Forever): F.E.A.R. Ook F.E.A.R. was weer een titel die verrassend goed bleek (zeker gezien de kuttitel) met een briljante sfeer, geweldige actie, spanning ongekend in een game en een zeer degelijk verhaal voor een shooter. Ook de graphics waren dik in orde en behoren tot de beste ooit in een shooter.

In november van dit jaar was hij er dan eindelijk, het langverwachte vierde deel in mijn favoriete gameserie aller tijden, Civilization. En Civilization IV stelde zeker niet teleur, iets wat ik ook zeker tot ergernis van half GAM en #gam kenbaar heb gemaakt. Civilization IV biedt alles wat je van een geweldige titel mag verwachten: geweldige gameplay, een perfect afgestemde balans, verslavingsfactor, oneindige replay en meer. Het is goed mogelijk dat ik inmiddels al meer dan 150 uur heb gestoken in het nieuwste meesterwerk van Sid Meier (of in dit geval, meer Soren Johnson). Civilization IV wist mij zelfs zo te overtuigen dat het voor mij persoonlijk de beste game ooit genoemd mag worden.

Civilization IV - domineerde voor mij dit gamejaar

Op 2 december gebeurde iets wat vrijwel niemand op fok! verwacht zal hebben aan het begin van dit jaar, ik haalde m'n eerste console in huis. Microsoft's Xbox 360 bood met name dankzij Xbox Live voor mij voldoende meerwaarde om een aanschaf te rechtvaardigen en heeft mij voorlopig ook zeker niet teleurgesteld. Zelfs het gebruik van een controller wende, ondanks dat het in het begin erg ongewennig ging, uiteindelijk toch. PGR3 en CoD2 bleken ook erg vermakelijk, ondanks dat het voor mij toch geen klassiekers zijn zoals F.E.A.R. en natuurlijk Civ IV wel.

Xbox 360 - toch een geslaagde aanschaf

Al met al was het voor mij een meer dan geslaagd gamejaar, sterker nog, ik vond het een van de beste gamejaren ooit met sterke titels in elk van mijn favoriete genres.

Ik klik net op preview, de tering wat heb ik zitten tikken , niemand die het gaat lezen natuurlijk, maar ach
pi_33483460
Geweldig topic, nou is het mijn beurt .

De verrassingen van Steeven, in willekeurige volgorde

Allereerst een apparaat waarvan ik eerder dacht dat het dikke stront was. Poepgames, poepinnovatie. En toen kwam Mario Kart. Mario Kart kan online . En zo veroverde ook de DS bij mij terrein. Ik heb voor geen enkel systeem al zoveel games gekocht in zo'n korte tijd, die ik nota bene allemaal nog steeds met plezier speel. Animal Crossing, Meteos, Mario & Luigi 2, allemaal eervolle vermeldingen, maar voor één game maak ik speciaal plaats, na de Nintendo DS

Phoenix Wright: Ace Attorney. Een parel van een game. Origineel, grappig, boeiende rechtszaken, lekker ouderwets puzzelen met deze adventure. Heerlijk. Meer woorden zijn er ook niet nodig, op het woord KOPEN na.

Grappig genoeg heb ik Retuobak Hearts of Iron II aangeraden, hij kon mij Fahrenheit aanraden. Na het spelen van de demo heb ik het spel gekocht en heb er geen spijt van gehad. Goed, er was voor mij dan geen replayability, maar het was wel een vette ervaring, een nieuw spel.

Nu ik het toch over Hearts of Iron II heb, dat is simpelweg de beste strategygame van 2005. Hoe uitgebreid en leuk was het wel niet om te spelen? Goed, de instap was voor veel mensen ff te moeilijk, maar wie er doorheen wist te bijten had een dijk van een game. En bijna elk land is speelbaar .

Wordt vervolgd.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_33484489
Mijn gamejaar was vooral aan het begin goed, in de eerste helft van het jaar zijn een aantal toppers uitgekomen die ik met veel plezier heb gespeeld. In de zomer zijn nog een paar spellen uitgekomen die ik graag wil spelen, maar dat helaas nog niet heb kunnen doen.

De eerste game die ik dit jaar kocht was Metal Gear Solid 3, dit derde deel uit de serie had weer een prachtig verhaal dat me uren boeide. De mooie nieuwe setting maakte het allemaal weer een geweldige ervaring.

Hierna ben ik een tijdje bezig geweest met Brothers in Arms: Road to Hill 30, jammer dat de Single Player zo kort was, al kon ik toch wel redelijk lang bezig zijn door hogere moeilijkheidsgraden te spelen en nieuwe dingen te unlocken. Dit spel was geen absolute topper, maar toch zeker erg vermakelijk.

Toen ik BiA uit had kon ik gelijk weer beginnen aan Jade Empire. Geweldige sfeer in het spel, maar toch niet zo'n topper als Star Wars: KotOR. Het spel was veel te simpel en had van mij ook wel iets langer gemogen, maar toch heb ik me er een uur of 20 prima mee vermaakt.

Kort daarna was het tijd voor de eerste serieuze racegame waar ik met echt in ging verdiepen. Forza Motorsport is een geweldige racegame, die helaas te weinig gespeeld werd op Live! Gelukkig is de single player erg lang en ben ik nog steeds pas op de helft.

In de zomer heb ik Conker: Live & Reloaded overgekocht van MMaRsu. Deze game werd volledig verpest door de slechte gameplay. Erg jammer, want het is voor de rest een erg origineel en vermakelijk spel.

Fahrenheit heb ik ooit een keer geleend van pkwarts, zoals Retuobak al aangaf van de makers van Omikron: The Nomad Soul, een spel waar ik me vroeger uren mee vermaakt heb. Fahrenheit was ook weer een originele en zeer vermakelijke titel. Simpele en effectieve gameplay die je met veel plezier door het geweldige filmachtige verhaal helpen. De graphics zogen dan wel, maar ach, je kunt niet alles hebben.

Verder heb ik nog wat oudere games (Ninja Gaiden, Burnout 3, SW: KotOR, Morrowind, Onimusha 3) aangeschafd en veel gespeeld, baal ik er van dat ik God of War en Far Cry: Instincts wegens geldgebrek niet heb kunnen spelen (over de 360 ga ik niet eens beginnen ) en wacht ik nog steeds op al die geweldige PS2 titels.

2005 was een leuk jaar, maar 2006 wordt het jaar voor mij. Titels als Kingdom Hearts 2 en Final Fantasy XII die al tig keer zijn uitgesteld en Dragon Quest VIII en Shadow of the Collosus waarvan ik nog steeds op de PAL release wacht hadden 2005 een top jaar gemaakt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  woensdag 28 december 2005 @ 22:14:59 #4
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33485704
Mijn jaar begon en eindigde met het enige spel dat ik het hele jaar door speel:

Football manager.

Dit speel ik al jaren, elk jaar braaf de nieuwe editie kopen en elk jaar weer volledig verslaafd eraan.

Ben dit jaar ook eindelijk overstag gegaan en heb nu voor het eerst in 15 jaar een niet-nintendo console staan: een ps2. Mijn jaar stond dan ook voornamelijk in het teken van inhalen wat ik gemist had. De ps2 heeft me zeker verrast en had ik eigenlijk al paar jaar eerder moeten aanschaffen maarja, je bent een nintendo fanboy of je bent het niet .
Eerste wat ik ervoor kocht was Final Fantasy X, wat me eigenlijk behoorlijk tegenviel na alle goede verhalen die ik erover hoorde. Daarna X-2 aangeschaft en me daarmee veel meer vermaakt, vooral door de wat luchtere toon, het pakjes wisselen wat ik geweldig vond en natuurlijk spelen met 3 chicks.

Het gaafste wat ik kocht voor de ps2 was toch wel God of War.

Ook al was ik er in 10 uur doorheen, wat waren dat een gave tien uur zeg. De eerste keer dat ik die titan zag met dat gebouw op zijn rug geketend was echt onvergetelijk..

Verder ben ik nog steeds moed aan het verzamelen om door te gaan met Project zero.

maar echt lukken wil dat nog niet. ziekelijk enge shit vind ik dat zeg. Dit spel uitspelen wordt ook een van mijn game-doelen worden voor 2006.

Verder heb ik een Nintendo DS gekocht, maar door gebrek aan games in het begin er weinig aan gedaan en heeft mijn zusje het ding ingenomen. Nu er eindelijk goede games voor komen wordt mijn voornemen voor 2006 dat ding terug te eisen en er mario kart en animal crossing voor te kopen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_33486659
2005. Het begin van mijn Hearts of Iron 2 verslaving en:

Ich bin der Führer.
pi_33486802
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:35 schreef Xenwolfie het volgende:
2005. Het begin van mijn Hearts of Iron 2 verslaving en:

[afbeelding]

Huh? Zijn ze met SWG gestopt? Waarom dat?

Goed topic btw.
pi_33487001
Nee, nog niet. Maar de NGE (New game experience) heeft voor heel veel mensen incl. mij het spel verziekt. Alle orginele professions werden eruit gehaald, bugs bugs bugs bugs BUGS, geen content, en bovendien is bijna heel swg.nl gestopt.
Ich bin der Führer.
pi_33488096
Pff, er gebeurde dit jaar enorm veel op game-gebied. Heb uiteindelijk ook een 9 gegeven bij de POLL. Het was niet het beste jaar (dat was het jaar dat ik mn Cube kocht ) maar wel één van de betere!

Laat ik gewoon lekker per console mijn topgames opnoemen (de totale top 3 verschijnt binnenkort op jullie favoriete site ).

GameCube

De GameCube had een minder jaar, de immer teruglopende verkoopcijfers en third party support maken het er niet makkelijker op. Gelukkig zijn er wel nog een aantal toppers uitgekomen waarvan Resident Evil 4 en Mario Smash Football mijn favorieten zijn. RE4 gaf zo'n fantastische ervaring: zweet in de bilspleet, klamme handjes en schrikken van elk geluid dat je hoorde... Magistraal.
Mario Smash Football is simpelweg fun, geen diepgaande gameplay, geen ubergraphics, gewoon fun, fun en nog eens fun. Leukste Mario sports titel op de Cube!

PlayStation 2

In mijn vakantie in NY kocht een eindelijk een Amerikaanse PS2. Dit omdat ik op die manier nóg meer RPG's kon spelen, het genre waarvoor ik een PS2 kocht in eerste instantie. Ik heb daar toen meteen God of War meegenomen (games zijn echt een stuk goedkoper daar ) en die is meteen mijn PS2 game van het jaar geworden. Naast GoW haalde ik ook Shadow of the Colossus, een game met zoveel sfeer en emotie dat daar simpelweg geen woorden voor zijn...

Xbox

Een beetje een tegenvallend jaar voor de Xbox als je het mij vraagt... Jade Empire was wel leuk, maar geen topper en de enige topgame die ik heb gespeeld was Alien Hominid. Een onverwachte knaller die veel te weinig aandacht heeft gekregen.

GBA

Ik dacht dat met de komst van de DS de GBA dood zou zijn, maar niets is minder waar. Met de komste van de Micro is de GBA sterker dan ooit. Topgames als Riviera, Mario Tennis, Gunstar Super Heroes en een aantal toekomstige games maken de GBA nog steeds de beste handheld op dit moment.

DS

Dé verrassing van het jaar. Ik heb meer dan 15 games uit alle regio's gehaald voor de DS en allemaal hebben ze wel iets bijzonders. Verrassende gameplay, briljant uitgewerkte ideeën en simpelweg leuke games maken dit mijn favoriete console/handheld van 2005. De vier games die apart genoemd mogen worden zijn Mario Kart, Advance Wars, Meteos en Ouendan. Deze zou iedere DS bezitter moeten hebben/spelen.

PSP

Tegenvaller van het jaar. Heb de PSP in totaal een maand in bezit gehad en eigenlijk kon alleen Lumines me bekoren... Burnout, Darkstalkers, Marvel, allemaal niet leuk genoeg en uiteindelijk is de PSP verkocht. Misschien in de toekomst, als er een Final Fantasy uit is dat ik m weer terug koop.

Xbox 360

Deze heb ik 4 dagen mogen testen. In die 4 dagen helemaal verliefd geworden op Kameo en op de mogelijkheden van het apparaat. Ik wil er ook zeker eentje kopen, maar dan moeten ze er wel zijn in de winkel als ik geld heb...

2006

Wat 2006 ons gaat brengen? Next-gen goedheid en nog toffere DS, Cube en PS2 titels
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_33500642
2006 heb ik dan weer totaal geen zin in, nauwelijks interessante titels zie ik staan, The Guild 2 vat het voor mij zo ongeveer samen .
  donderdag 29 december 2005 @ 12:23:46 #10
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_33500741
Call of Duty 2, Nintendo DS, GTA: SA, World of Warcraft zijn de titels die ervoor gezorgd hebben dat 2005 een leuk jaar was.
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
pi_33502453

De rest maakt dan eigenlijk niet zo veel meer uit.
Heb me wel vermaakt met COD2 en Fahrenheit en een hoop oude titels(skies of arcadia legends bijvoorbeeld)
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_33502871
GAMECUBE

De gamecube maakte dit jaar bij mij een goede start, nadat ik in januari Wario Ware mega Party Game$ (een spel dat ik vrij weinig gespeeld heb in de singleplayer, het spel lag naar een week spelen ook al weer netjes opgeborgen in de kast), kocht ik in februari Donkey Kong Jungle Beat. Ik vond het een leuke titel, en heb het spel lang gespeeld (dat kwam vooral dat in die tijd m'n internetverbinding down was ) Maar naar dit spel, was het vanwege de komst van de DS in maart, een hele tijd stil rondom mijn gamecubeje.

Maar plots haalde ik in juni Donkey Konga 2 , waarvan ik het eerste deel helemaal grijs gespeeld had. Maar naar een tijdje spelen, was ik het spel al weer hopeloos vergeten.

De cube maakte bij mij in oktober weer een korte comback, omdat ik Prince of Persia, Warior Within had gekocht, dat spel heb ik wel (!!!!!!!!) twee uur gespeeld, en het lukte me gewoon niet. Ik had de gameplay niet zo makkelijk te pakken zoals bij het eerste deel gebeurde, jammer.

Naar flink gezeur van Roy heb ik dan toch vlak voor Sinterklaas het spel Mario Smash football gehaald, en dat was me toch een goede aankoop! Zelden heb ik nog nooit zo'n tof multiplayer spel gespeeld, met nadruk op ''Multiplayer''. Dit spel speelde (en speel nog steeds) ik dan ook vooral in de multiplayer, en de singleplayer versie blijft echt liggen, wat ook komt doordat ik geen ''zin'' meer heb om op mijn koude slaapkamer in mijn eentje achter de cube te gaan zitten, wat waarschijnlijk komt door de Nintendo DS.

NINTENDO DS
Naar lang wachten kocht in dan eindelijk in Maart mijn Nintendo DS, ik was die maanden daarvoor al flink in de verleiding geweest om hem te importeren, of zelfs te kopen via de Sterrencatologus van Nintendo in februari. En de DS is me toch een goede aankoop geweest!

Direct (en Rayman DS zelfs al voor de launch) met de Launch van de DS kocht ik Super Mario 64 DS, een remake van de Nintendo 64 versie. Een spel dat ik makkelijk oppakte, en zo rond pasen zijn hoogtepunt had, waar ik veel plezier aan heb gehad. Maar ik heb het spel nog steeds niet uitgespeeld Onderandere doordat ik ook andere titels voor mijn nieuwe tweeschermige speeltje had gekocht.

Ik, als toen nog voormalig Raymanfanboy, had natuurlijk ook Rayman DS gekocht, dat al voordat ik m'n DS had! Na een tijdje spelen, (al gaf ik het niet direct toe) bleek toch dat Ubisoft deze titel toch wel erg had verneukt. Jezus! De helft miste gewoon, je kon niet eens via het touchscreen de opties in het menu selecteren! Wel een erg goedkope port! Dit spel heb ik ook, sinds ongeveer April niet meer aangeraakt .

Verder kwamen en in mei toch wel twee erg interessante titels uit, Yoshi's Touch and go, en Pac Pix. Leuke spellen, maar het was het bij beiden spellen nét niet . Yoshi's touch and go, had bijvoorbeeld veelbeter een goede platformer kunnen worden, dan een ''haal de hoogste score mini game'' , en Pac Pix maakte me naar een tijdje goed spelen toch wel erg gefrusteerd, dat terwijl ik toen ook nog in de examen stress zat! Tot in tegenstelling van Pac Pix, heb ik Yoshi's Touch and go laatst wel weer uit de kast getrokken, en weer uitbundig gespeeld, en zélfs een nieuwe High Score behaald

Het kopen van nieuwe DS spellen kwam ook in de zomer vakantie goed terug. (Door mij) vergeten Launch titels als ''Wario Ware touched'' en ''Project Rub'' kwamen alsnog in mijn collectie en heb ik natuurlijk ook weer flink gespeeld, in afwachten op ''de titel van 2005: Nintendogs''

En toen was het oktober, en kocht ik eindelijk Nintendogs. Whoow, wat een spel! !!!!! Als je het over Overhypte spellen hebt, vind ik dit toch wel een heel erg goed voorbeeld. Het spel mistte gewoon iets, naar drie weken flink gespeeld te hebben, dacht ik toch: vind ik dit wel leuk? Na voor de dertigste keer van een voorbijganger tijdens het uitlaten de zelfde tip gehoord te hebben. Het nam me niet meer mee. Het spel zag er perfect uit, het aaien van de honden kon op zoveel verschillende manieren! Whhooow! Maar het vernieuwde me niet genoeg naar een tijdje. Het begon te vervelen. Jammer.

Na dit spel kwam er nog een langverwachte titel op de DS uit: Mario Kart DS! Topspel! Wat ik nu nog steeds genoeg speel. Het online gedeelte valt een beetje tegen, maar is nog wel zeker leuk genoeg! Deze viel me beter in de smaak dan die ''honden aai game'' een maand daarvoor....... , maar heej! De DS heeft ook nog een GBA gleuf!

GBA

Eigenlijk heb ik maar één titel op me GBA gleuf in de DS. Rayman 3, een spel die ik ongeveer in April/mei gekocht heb (ik weet het niet precies meer) Ik vond dit echt een top game! Serieus! Ik heb zelden nog nooit zo'n goed Rayman spel sinds Rayman 1 gespeeld. Een mengeling van alle drie titels, in een heuze 2D platformer, top spel! Helemaal uitgespeeld

Ook kwam er dit jaar nog een Rayman titelt uit, Rayman Hoodlums Revenge, uiteindelijk nog steeds niet gekocht, omdat ik het nu nog te duur vind.

CONCLUSIE

2005 was dus voor mij vooral het jaar van de DS, de gamecube trok zich voor mij een beetje terug. Handheld gamen vind ik dantoch fijner dan op een Console. Ook was 2005 het jaar voor mij dat ik betere spellen ontdekte dan Raymantitels. Dan toch is 2005 het jaar van mij geweest, waarin ik zeker het meest gegamed heb dan ooit. Goed jaar dus!

2006...

2006..., tja, wat dat gaan brengen voor mij? Ik denk nog vele DS toppers als: Animal Crossing Wild World, The New Mario Bros, Mario and Luigi Partners in Time, en misschien nog wel meer toppers. Voor de Gamecube vrees ik dat 2006 zijn laatste draai jaar word. Mede door de komst van de Nintendo Revolution. Of ik die ga halen? Ik weet het niet, ik ben toch meer van de Handheld. Natuurlijk moet ik ook niet vergeten, dat ik 2006, het voormij lang verwachte nieuwe Rayman deel ( ) Rayman 4 uit komt! Ik ben benieuwd

JEZUS WAT EEN LANG KUTSTUK ZEG
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33506614
tvp-tje
pi_33508991
Zal ik ook maar even m'n mening geven over dit game jaar

Gamecube

Ik vond dit een erg tegenvallend jaar. Naast Resident Evil 4 heeft niet één spel me zo ver gekregen om het aan te schaffen, daar vind ik 60 euro echt te veel voor. Ik had in eind 2004 dan ook nog een heleboel spellen aangeschaft die ik allemaal nog moest uitspelen, alleen jammer genoeg heb ik alleen tijd (zin) gehad voor Paper Mario 2.

Beste developer voor mij van 2005: Capcom (omdat ik toch alleen RE4 heb gehaald)

Nintendo DS

Ik had érg veel verwacht van deze nieuwe handheld. Alleen jammer genoeg kan hij me tot nu toe niet erg boeien. Ik heb erg lang gedaan met Super Mario 64 DS en heb hem zo'n 5 keer achter elkaar uitgespeeld. Later heb ik nog Pac-Pix gehaald maar ook deze was een teleurstelling. Toen heb ik mijn DS voor ong. een half jaar uit hebben laten staan en begon ik weer met grote verwachtingen aan Nintendogs. Ook dit was weer een teleurstelling. De game had te weinig om mij langer dan anderhalve week te boeien. Een online functie zou de game veel leuker gemaakt hebben. Ook was de lokale multiplayer niks aan, je downloade gewoon de hond van iemand anders en daar kan je gewoon mee spelen, niks aan dus.
Hierna had ik nog stille hoop dat Advance Wars: Dual Strike dan toch echt mijn game zou zijn. Maar na 2 weken vond ik alles een beetje hetzelfde en trok ik al snel de IGN guides erbij. Het duurde mij gewoon te lang om een vijand te verslaan.

Maar nu kwam dan toch echt de game van 2005 die ik MOEST hebben! Mario Kart DS! Op eerste gezicht leek me dit een erg leuke game. Ik ben in het begin érg vaak online geweest en werd al door een paar mensen gezien op een ander forum als de beste tegen wie ze tot nu toe hadden gespeeld. Alleen vond ik zelf de grand-prix en missies niet al te veel aan. Na een 4-tal banen te hebben gedaan met de grand-prix en dan krijgen te horen dat je een C-Rank hebt werd me toch wel even te gek. Later dankzij de mooie beslissing van Nintendo om alleen verouderde beveiligingstechnieken te ondersteunen met draadloos Internet heb ik besloten om mijn beveiliging weer terug te zetten. Sindsdien heb ik mijn DS niet meer aan gezet.

Beste developer voor mij van 2005: Nintendo (3th party was al helemaal bagger van de games die ik heb gespeeld, dus daarom deze keuze)

Playstation Portable

Mijn schatje van 2005. De beste aankoop die ik tot nu toe heb gedaan in m'n hele leven. Er is geen dag voorbij gegaan sinds 1 september 2005 dat ik mijn PSP niet aan had staan. Ik kocht bij de launch van mijn PSP Wipeout Pure, Lumines en Everybody's Golf. Van de drie vond ik Wipeout Pure toch wel de minste, maar zeker niet slecht. Door de downloadbare banen heeft deze game mij redelijk lang kunnen boeien. Ik denk dat ik zo'n 10 uur ermee heb gespeeld.
De game waar ik in het begin het meest aan vast zat geplakt was nog wel Everybody's Golf. Elke week doe ik nog wel is een potje.
Lumines was in het begin een beetje aan de kant geschoven, maar nadat mijn gekte om Everybody's Golf een beetje afzwakte begon ik aan die game. Dit is toch wel de op één na beste game die ik in 2005 heb gespeeld (RE4 natuurlijk op 1). Soms zat ik wel 2 uur achter m'n PSP non-stop en dan zie je net dat je een paar duizend punten onder je vorige record zit. Hoewel dit wel een paar keer flink wat gevloek heeft opgeleverd begon in met veel zin weer aan een volgend potje.
Daarna heb ik nog Burnout Legends gehaald, ook aan deze racer was ik niet erg lang aan gekluisterd. Ondanks dat ik het een erg goede game vind, heb ik er toch maar zo'n 10/15 uur mee gespeeld.
Ook heb ik een paar weken geleden GTA: Liberty City Stories gekocht. Ik had dan wel in een ver verleden GTA 3 gedaan, het maakte het de game niet minder. Ik speel deze game nog steeds en van wat ik nu heb gedaan vind ik het een erg goede game. Met dit spel heb ik in ieder geval wel 20 uur opzitten.
In 2005 heb ik 2 umd films gekocht. Black Hawk Down en Kingdom of Heaven. Beide erg goede films, en ik heb er vele uurtjes plezier in de bus naar school mee gehad. Ook gebruik ik mijn PSP voor mijn eigen films (en ook filmpjes) om deze op mijn PSP te zetten. Mijn PSP gaat elke ochtend aan voor een uurtje muziek terwijl ik onderweg ben naar school.

Beste developer voor mij van 2005: De homebrew makers (Ik heb dit dan toch wel niet genoemd in mijn stukje tekst, hier ben ik ook erg lang mee bezig geweest)

Wat nou nog in 2006?

In 2006 staan een boel games op mijn verlanglijstje. Voor de DS onder andere Animal Crossing en Mario en Luigi, en voor de PSP onder andere Exit en Loco Roco. En natuurlijk de topper voor mij van 2006 is toch wel Zelda: Twilight Princess. Ik ben altijd al een groot Zelda fan geweest, en ik ben er zeker van dat Nintendo dit ook weer een erg goede game maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')