abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33476461
Hallo,

Ik heb 2 banen aangeboden gekregen.

Het eerste bij een bedrijf dat een beetje statisch is, en bovendien op 180 km afstand ligt van mijn woonplaats. Ik zal er dus voor moeten verhuizen. Maar het is een supergave functie en een mooi opstapje naar het wereldje waar moeilijk in te komen is, en waar ik op den duur echt wel in verder wil.

De andere baan is maar een half uurtje rijden van mijn huis. Het bedrijf is hartstikke leuk, er hangt een goede sfeer, de medewerkers zijn leuk en er zijn veel doorgroeimogelijkheden. De functie waar het om gaat is alleen iets minder interessant, en ook niet de tak waar ik veel feeling mee heb.

Bedrijf A doet me een salarisvoorstel dat een héél stuk lager ligt dan bedrijf B (bij bedrijf A is het ook een juniorfunctie, maar ik weet niet of dat uitmaakt).

Voor welke zouden jullie gaan?
  woensdag 28 december 2005 @ 18:17:57 #2
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_33476775
Plezier in je werk hebben vind ik veel belangrijker dan het salaris. Tuurlijk moet je niet iets nemen dat bijzonder slecht betaalt maar ga niet altijd voor het best betaalde baantje. Ik hoor af en toe wel eens mensen opscheppen over hoeveel geld ze verdienen maar daar tegenover wel ongelukkig zijn met het werk dat ze doen.

Uiteraard zijn er meerdere factoren die mee kunnen spelen. Als je moet verhuizen voor je werk betekent die ook dat je mogelijk ver van familie en vrienden zal moeten wonen en wellicht heb je ook nog een vriend(in) die helemaal niet wil verhuizen etc.

Tough choice..
I'm not a racist; I hate everybody equally
pi_33476781
Baan B. Je hoeft niet te verhuizen. Salaris is meteen al beter en zal beter worden door doorgroeimogelijkheden. Je schrijft dat het niet de tak is waar je feeling mee hebt maar dat zal toch wel een beetje zo zijn want anders had je er niet op gesolliciteerd.....toch?
pi_33476804
Wat wil jezelf?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_33476831
Op papier jouw functie opstellen en voorschotelen is wel heel iets anders dan de werkelijkheid.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33477082
@ Mirre, je hebt wel gelijk, ik heb inderdaad wel wát feeling met de branche, maar weet niet zeker of ik er uiteindelijk ook in verder wil. Het bedrijf echter is ontzettend leuk en er heerst een goede sfeer, wat ik ook heel belangrijk vind.

@ Sigma, klopt, salaris is niet het belangrijkste. En de baan is (voor mij dan) precies wat ik wil. Maar het verschil ligt bruto op 550 euro! Ik wil die baan héél graag, maar ik krijg het absolute minimum van het CAO aangeboden. Ruimte voor onderhandelen zal er niet veel zijn. Maar ik ga het proberen
pi_33477138
Inhoud is wat mij betreft het belangrijkste. Maar je zult zelf de keuze moeten maken.
Het hangt natuurlijk ook af van de omgeving waar baan A is. Wonen er familieleden of vrienden in die omgeving? En qua geld moet je je misschien afvragen of je het salaris van baan A zou accepteren als baan B er niet was geweest.

Succes met kiezen!
pi_33477249
Ik begreep dat ze je bij baan A erg graag willen hebben. Misschien kun je er toch nog wat extra uit onderhandelen? Als het geen hoger salaris is, dan misschien vergoeding van de verhuiskosten of zoiets?
pi_33477431
ik denk dat je voornamelijk van je gevoel uit moet gaan...
wat wil je het liefst.. zie je het verhuizen wel zitten? wat laat je achter hier? welk bedrijf past qua bedrijfscultuur het beste bij je?

salaris is natuurlijk een belangrijke factor.. maar als je echt gemotiveerd bent en plezier in je werk hebt.. dat je dan meer kans hebt om door te groeien en uiteindelijk een nog beter salaris te verdienen..
ennuh secundaire voorwaarden zijn natuurlijk ook belangrijk.. misschien zijn die bij bedrijf a wel beter?
pi_33478947
Wat Liejannuh zegt; zou je baan A accepteren voor dat salaris als baan B er niet was geweest?
En vergeet ook niet dat salaris bij goed functioneren snel kan stijgen.

En inderdaad de secundaire arbeidvoorwaarden goed bekijken.

En verhuizen is best leuk
pi_33479872
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:18 schreef Mirre het volgende:
Baan B. Je hoeft niet te verhuizen. Salaris is meteen al beter en zal beter worden door doorgroeimogelijkheden. Je schrijft dat het niet de tak is waar je feeling mee hebt maar dat zal toch wel een beetje zo zijn want anders had je er niet op gesolliciteerd.....toch?
Inderdaad Baan B!
pi_33480463
Salaris is wel belangrijk als je weet dat je meer waard bent dan wat je betaald krijgt (Hoe leuk de baan ook is, dat gaat je dan toch dwarszitten). Wat dus belangrijk is mee te nemen in je overweging.....past het salaris dat bij baan A geboden wordt wel bij jouw achtergrond en ervaring of heb je het gevoel dat je onderbetaald wordt? Hogere salaris bij baan B kan ook komen omdat er misschien al eerder mensen weggegaan zijn omdat ze het werk/bedrijf niet leuk vonden??

Als het salaris bij baan A echt een stuk lager ligt dan wat jij denkt dat je waard bent, niet doen!!! Dan gaat het je toch opbreken, want reken er maar niet op dat je meer dan de CAO verhogingen gaat krijgen de komende jaren. (Spreek uit ervaring)

Suc6!

[ Bericht 0% gewijzigd door Keukenprinsesje op 28-12-2005 20:14:36 ]
pi_33483280
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar bedrijf A. En de situatie uitgelegd mbt baan B. Ik heb ze gezegd dat ik niet verwacht dat ze me 500 euro meer gaan betalen, maar dat ze ook niet van mij kunnen verwachten dat ik met 500 euro minder rond kan komen. En het dus op een compromis aangestuurd: ertussenin gaan ziten.
Als dat niet gaat lukken, dan ga ik alsnog voor baan B. Het salaris dat ze bieden bij baan A is gewoon echt te laag. Ik heb 3 jaar werkervaring, maar ze bieden me de bodem van het CAO aan. En ik voel me dan onderbetaald Hoewel de functie echt heel erg gaaf is, heb ik er niet álles voor over. Als ik baan B niet had gehad, dan was ik ook niet voor baan A gegaan met dat salaris denk ik.

Morgen laat ik wel ff weten of ze akkoord zijn gegaan met mijn bod.
pi_33485418
Hoe ga je dan die 180 km (dagelijks ?) overbruggen ?
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33485667
Ik zat een jaar geleden in een vergelijkbare situatie, waar baan B m'n huidige baan was en baan B minder sallaris bood en minder doorgroeimogelijkheden.
Ik heb destijds gekozen voor baan A met de gedachten om voor een jaar woonruimte in een andere plaats te zoeken en tzt weer terug te keren naar m'n geboorteplaats ivm vrienden familie vriendin etc.

Die tijd is nu gekomen, ik heb mij voor het betreffende bedrijf over kunnen laten plaatsen naar een vestiging in de buurt van mijn geboorteplaats en ga daar op zoek naar een woning. Indien overplaatsing niet mogelijk was, was ik op zoek gegaan naar een andere werkgever. Ik had dan wel mooi een jaar ervaring op zak gehad in een functie waarin ik verder wil die ik bij m'n vorige werkgever niet kon krijgen.

Ik zou je dus adviseren om gewoon voor die droombaan te gaan en dit een jaar aan te kijken, terug kun je altijd nog.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33487175
Ben benieuwd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33488978
quote:
Op woensdag 28 december 2005 22:08 schreef Sportguy het volgende:
Hoe ga je dan die 180 km (dagelijks ?) overbruggen ?
Wil ik ook weten!
Ik heb ook een 'Topfunctie' 120 km dagelijks verwijderd van mijn woonplaats!
Werk er nu twee jaar en heb het bedrijf nu wel van binnen uit leren kennen.
Graag lever ik een hoop salaris en reistijd in om meer in de buurt ook een leuke, zo niet leukere baan te hebben...
pi_33499545
Ik ga voor baan A!! Ik heb een tegenbod gehad, en het is geen vetpot, maar ik kan er van (en mee)leven. 9 Januari begin ik De komende 2 maanden hou ik mijn huis aan, stel dat het tegenvalt, dan kan ik altijd nog terug. In tussentijd ga ik bij mijn ouders logeren, die wonen er in de buurt. En na 2 maanden kan ik dan rustig zoeken naar woonruimte in desbetreffende stad.
pi_33499641
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:45 schreef Vogue het volgende:
Ik ga voor baan A!! Ik heb een tegenbod gehad, en het is geen vetpot, maar ik kan er van (en mee)leven. 9 Januari begin ik De komende 2 maanden hou ik mijn huis aan, stel dat het tegenvalt, dan kan ik altijd nog terug. In tussentijd ga ik bij mijn ouders logeren, die wonen er in de buurt. En na 2 maanden kan ik dan rustig zoeken naar woonruimte in desbetreffende stad.
gefeliciteerd
pi_33500291
Gefeliciteerd. De 2 maanden periode zal ook wel zijn om door je proeftijd heen te komen toch?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 29 december 2005 @ 12:12:08 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_33500361
Gefeliciteerd Vogue! Komt vast goed !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_33501251
Feli.
pi_33506482
Top!!!