abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33470061
k zat vandaag eens met een vriend te denken hoe bijv. het Internet en
E-mail er over bijv 20 jaar uit zal zien. Dat Internet opzich wel zal
blijven bestaan is wel duidelijk. Maar hoe zou E-mail er dan uitzien,
toch een van de belangrijkste dingen op he net. Nu is al te zien dat
mail programma's meer webbased worden (Gmail, Yahoo Mail en de nieuwe
Windows Live Mail). Hoe denken jullie dat E-mail er over bijv 20 jaar
uitziet? Nog steeds zoals we dat nu kennen met een webbased/lokale mail
client? Al zal de eerste zowiezo wel winnen met het steeds populairder worden
van breedband.

Ben benieuwd!
  woensdag 28 december 2005 @ 14:33:49 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_33470202
Web-based...
In principe is elk mail-account overal (waar internet is) te checken. Eigenlijk is alles dus web-based

Maar wat natuurlijk ook kan is een combi van wat jij zegt. Zelf heb ik alle mail op een server staan, en als ik thuis ben check ik het via Outlook 2003, en "onderweg" gebruik ik een webmail-client. IMAP dus.
En aangezien het allemaal op de server staat heb ik altijd overal al mijn mail.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_33470377
Zo'n eigen mailserver wilde ik ook opzetten, maar toen kwam Gmail, en was het voor mij vrij zinloos.

Die vriend van mij denkt dat E-mail straks alleen nog maar in een GSM zit, en dat je die aan je PC'tje of Macje aansluit en dus eigenlijk al je mail altijd ''echt'' bij je hebt.

Ik denk zelf dat het webbased blijft. Ik verwacht wel dat lokale mail apps langzamerhand voor de normale gebruiker uitsterft. Dat zie je nu al met de plannen van MS om Outlook via het web te laten werken. Het zogenaamde Windows Live Mail.
pi_33470380
Ik denk dat e-mail er in grote lijnen hetzelfde eruit zal zien.

Vroeger hadden ze de tamtam en is altijd niet meer dan klopsignalen geweest
Daarna hadden ze brieven en we kennen die eigenlijk in indentieke vorm nog steeds terug .

Nu is er ook email en ik denk niet dat het in z'n huidige vorm echt veel kan veranderen. Het enige wat kan verandere is zoals TS meld de manier waarop het opgehaald word en waarmee.
  woensdag 28 december 2005 @ 14:44:35 #5
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_33470545
Je denkt serieus dat email over 20 jaar nog bestaat? Dat is dan allang verouderd joh.
Narcist
  woensdag 28 december 2005 @ 14:45:42 #6
120967 the_jasper
Karnemelk, shaken not stirred
pi_33470576
ik denk dat steeds meer online komt
dat je alleen je OS en wat onbelangrijke programma's op je pc hebt staan

en dat verder alle gegevens zoals fotos muziek video etc en ook email allemaal online staan op een groot framework. Ook programma's etc staan daar op.
En met de snelheden van die tijd merk je het verschil niet eens
Wat zegt hij nou.... Dat kan toch niet?
  Donald Duck held woensdag 28 december 2005 @ 14:46:28 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33470605
e-mail zoals we het nu kennen bestaat niet meer.
Veel messengerdiensten zijn geintegreerd en volledig multimediaal en worden gestuurd naar waar je op dat moment bent.
Ben je onderweg, dan wordt het gestuurd naar je PDA. Ben je thuis, dan leest de computer het voor of toont het op het dichtsbijzijnde scherm.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_33470608
Als als die breezers van nu over 20 geen msn meer gebruiken maar gaan emailen, zal het er niet beter op worden.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
  woensdag 28 december 2005 @ 14:49:15 #9
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_33470704
Ja ik denk ook IMAP en dan dankzij allerlei anti terreurwetten de communicatie over TLS en de mail versleuteld met OpenPGP of S/MIME
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
  woensdag 28 december 2005 @ 14:49:29 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_33470712
Ik denk/hoop dat internet zoals we dat nu kennen over 20 jaar allang afgestorven is.
Het zit gewoon te slecht in elkaar.
E-mail ophalen via pop gebeurt bijvoorbeeld zonder encryptie op de user/pass... Dat soort onzin. Het zuigt op veel punten nogal.
pi_33470805
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:46 schreef __Saviour__ het volgende:
e-mail zoals we het nu kennen bestaat niet meer.
Veel messengerdiensten zijn geintegreerd en volledig multimediaal en worden gestuurd naar waar je op dat moment bent.
Ben je onderweg, dan wordt het gestuurd naar je PDA. Ben je thuis, dan leest de computer het voor of toont het op het dichtsbijzijnde scherm.
Dat kan nu toch ook al meer of minder via webmail. Je Gmail haal je bijv op je PDA en computer op via HTTP en via de GSM via WAP.
pi_33470872
Ik denk steeds minder webbased, dat is ook de trend van de afgelopen 5 jaar. Straks wel al je mails op een server opslaan, maar alleen de titels in een database op je hdd, zodat je wel snel en zonder internet door je titels kan zoeken, maar dat de berichten zelf op de server staan.

Daarnaast denk ik dat vooral coderingen meer in beeld komen, en dat wachtwoorden niet meer als plain tekst worden verzonden
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 28 december 2005 @ 14:56:45 #13
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_33470928
Ik denk nu we steeds meer smartphones krijgen en voor weinig euro's mail en zaken kunnen ophalen dat ook steeds meer zal gaan gebeuren.
Dit gaat denk ik nog wel een jaartje of 2 duren maar denk ook dat het wel eens een zware concurent van sms kan worden.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_33470997
Dat denk ik ook. SMS en ook MMS zal langzamerhand teneinde komen en plaats maken voor E-mail.
pi_33471084
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:58 schreef DIMENSION82 het volgende:
Dat denk ik ook. SMS en ook MMS zal langzamerhand teneinde komen en plaats maken voor E-mail.
MMS zal ten einde komen, maar het simpele SMS zal langer blijven bestaan denk ik. En email per SMS ontvangen kan ook al een jaar of 8, dus echt nieuw is dat niet.
pi_33471134
Ik heb zelf ook MMS met een camera op de telefoon. Ik merk bij mezelf dat ik MMS nauwelijks gebruik. Ik gebruik alleen E-mail bij het sturen van foto's en andere dingen.
  woensdag 28 december 2005 @ 15:04:16 #17
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_33471157
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

MMS zal ten einde komen, maar het simpele SMS zal langer blijven bestaan denk ik. En email per SMS ontvangen kan ook al een jaar of 8, dus echt nieuw is dat niet.
Nee meer wat ik bedoel is dat als je byv een Qtek smartphone heb s100 ofzo dan is het typen van een mail of sms of mms precies het zelfde. Dus ja als straks mensen steeds meer dit soort mobieltjes gaan gebruiken zal de sms hoeveelheid erg afnemen.
Althans denk ik dan.
Waarom 15cent betalen als je voor 9euro per maand alles hebt zegmaar.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_33471238
Idd bovendien zijn de kosten van SMS gewoon hoger voor een provider dan een E-mail via mobiel internet. Ik weet niet direct waarom, maar dat heeft een telecommer me ooit verteld.
pi_33475888
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:04 schreef Marty26 het volgende:

[..]

Nee meer wat ik bedoel is dat als je byv een Qtek smartphone heb s100 ofzo dan is het typen van een mail of sms of mms precies het zelfde. Dus ja als straks mensen steeds meer dit soort mobieltjes gaan gebruiken zal de sms hoeveelheid erg afnemen.
Althans denk ik dan.
Waarom 15cent betalen als je voor 9euro per maand alles hebt zegmaar.
Nu betaal je met abbo hooguit 7 cent voor een smsje. Voor die 9 euro kun je dan aardig wat smsjes versturen hoor...
pi_33483615
quote:
Op woensdag 28 december 2005 14:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik denk steeds minder webbased, dat is ook de trend van de afgelopen 5 jaar. Straks wel al je mails op een server opslaan, maar alleen de titels in een database op je hdd, zodat je wel snel en zonder internet door je titels kan zoeken, maar dat de berichten zelf op de server staan.

Daarnaast denk ik dat vooral coderingen meer in beeld komen, en dat wachtwoorden niet meer als plain tekst worden verzonden
Wat is het nu ervan om je mails op de server opgeslagen te laten? Dat is alleen nuttig als je veel op reis bent en in inet cafe's je mail checked. Maar dat is dus nu ook al zo. Je titels in een database op je hdd heeft dan ook niet veel nut. Ik wil m'n mails op m'n hdd, toch ruimte zat en dan kan ik ze altijd bekijken en hoef ik niet te wachten tot ze weer opgehaald zijn van de server. Laat staan als de server down is of ik geen beschikking heb over internet.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
  woensdag 28 december 2005 @ 22:36:24 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33486707
Belasting op de e-mail omdat.... weet ik veel.
E-mail wordt opgeslagen voor een maand of 3, omdat het vast wel handig zal zijn.
Ennnnn, ja dat is het wel denk ik.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')