Een regenbroek over je broek is wel handig. Of probeer een boardbroek van iemand te lenen. Het is -6 in die vrieskist, ben je wel eens gaan schaatsen met dergelijke temperaturen. Dat is best koud dus.... Als je veel omhoog mag lopen van je leraar zal het nog wel meevallen, maar als hij je in de lift zet doe je niet veel waar je het warm van gaat krijgen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:57 schreef Party_P het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst snowboarden. En dan op een indoorbaan.
Waar moet ik aan denken kwa kleding? Skipak ga ik niet huren namelijk
Heb nu normaal een dikke winterjas aan, maar volgens mij krijg je het snel erg warm daarin. Handschoenen en wat voor broek en/of is een regenbroek eroverheen handig?
Jij komt er nog wel, jongeman.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 00:35 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Hoe kun je een 36 urige werkweek hebben? ik werk elke dag van 9 tot 6 en heb een 40 urige werkweekHeb je heel veel vrij op een dag of spaar je automatisch de overuren als vrije dagen.
Boardbroek gaat niet lukken, bijna alleen maar beginners die meegaan. Schaatsen nooit geprobeerd, kan ik volgens mij ook niet. En -6 is best fris jaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 21:30 schreef XL het volgende:
[..]
Een regenbroek over je broek is wel handig. Of probeer een boardbroek van iemand te lenen. Het is -6 in die vrieskist, ben je wel eens gaan schaatsen met dergelijke temperaturen. Dat is best koud dus.... Als je veel omhoog mag lopen van je leraar zal het nog wel meevallen, maar als hij je in de lift zet doe je niet veel waar je het warm van gaat krijgen.
... dat wordt niksquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:22 schreef Party_P het volgende:
[..]
Boardbroek gaat niet lukken, bijna alleen maar beginners die meegaan. Schaatsen nooit geprobeerd, kan ik volgens mij ook niet. En -6 is best fris jaEn een leraar hebben we niet, dus wordt nog wat
klopt, ons zelf maar aanleren, vallen en opstaan. Ach iemand anders binnen de groep is ook zo begonnen, en kan het nuw el een beetjequote:
Ah, zo'n op hol geslagen sneeuwbal die langs komt zeilen dusquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:13 schreef Party_P het volgende:
[..]
klopt, ons zelf maar aanleren, vallen en opstaan. Ach iemand anders binnen de groep is ook zo begonnen, en kan het nuw el een beetje
Dat denkt ie zelfquote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:13 schreef Party_P het volgende:
[..]
klopt, ons zelf maar aanleren, vallen en opstaan. Ach iemand anders binnen de groep is ook zo begonnen, en kan het nuw el een beetje
Tis idd misschien handig, maja ik ken de rest, die vind een leraar niet stoer genoegquote:Op zaterdag 7 januari 2006 09:56 schreef XL het volgende:
[..]
Dat denkt ie zelf![]()
Als jullie met een groep zijn, leg dan een paar euro bij elkaar voor een leraar. Dat is veel veiliger en je hebt dan wel een leuke middag.
Het image van die leraar krikt jullie image behoorlijk op hoor.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 10:23 schreef Party_P het volgende:
[..]
Tis idd misschien handig, maja ik ken de rest, die vind een leraar niet stoer genoeg. Naja ik neem de zak met gips wel mee
Wat dacht je van een opleiding tot bijvoorbeeld bergfuhrer, een certificaat/vergunning krijg je niet zo maar..quote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Wat maakt je nu officieel gids eigenljk? Is het zo dat je daar een certificaat/vergunning voor krijgt ofzo?
Als je zelf gids bent zou je nooit voor de kosten van de helicopter kunnen worden aangesproken.
Ga jij met je schoenen in je softboots ofzo. Als je schoenmaat 43,5 is heb je die maat in Softboots ook. Tuurlijk bij het ene merk kan het een klein beetje afwijken ten opzichte van een ander merk, maar je moet je softboots niet te groot kopen, dat vergroot de kans op blessures aanzienlijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:48 schreef Saffron het volgende:
Ik wil dit jaar een snowboard kopen voor mijn wintersportvakantie. Ik heb al eerder geboard, maar dan op een huurboard, en die leken best braad (wide board denk ik dan). Ik vraag mij af of een normaal board te smal voor mij is. Ik heb het gevoel dat ik mijn voeten dan wel heel schuin moet zetten wil ik niet met mijn voeten over de rand komen. Nou vraag ik mij af bij welke schoenmaat je dus moet gaan denken aan een wide board. Ik heb schoenmaat 43,5 en met softboots dus zo ongeveer 44,5. Is het dan noodzakelijk dat ik een wide board koop of zal een normaal board ook goed moeten zijn?
Ik ben trouwens 1,83m en 75 kg (misschien dat dat ook van belang is voor de keuze van een wide board)
haha wees gerust: ik heb mijn boots ook nog niet gekocht, en zal ze ook niet te ruim uitzoeken. Echter hoor ik van veel mensen dat de snowboots vaak kleiner vallen dan reguliere schoenen.quote:Op zondag 8 januari 2006 14:59 schreef XL het volgende:
[..]
Ga jij met je schoenen in je softboots ofzo. Als je schoenmaat 43,5 is heb je die maat in Softboots ook. Tuurlijk bij het ene merk kan het een klein beetje afwijken ten opzichte van een ander merk, maar je moet je softboots niet te groot kopen, dat vergroot de kans op blessures aanzienlijk.
Het is een beetje afhankelijk van je stance of je naar een wideboard moet kijken of niet. Bij 43,5 kun je vaak nog prima zonder. Je kunt het makkelijk zien, als je met schoen over de rand van je board kunt (dus met je schoen tegen de sneeuw) is het niet goed.
Je doet het prima zo. Les nemen is de belangrijkste tip en daar voldoe je aan.quote:Op zondag 8 januari 2006 16:28 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik ga 13 januari voor het eerst op wintersport via a-board (ingekocht bij HUSK).
Ik heb tot nu toe 4x een dag op een snowboard gestaan:
2 x in de US bij Seattle, toen ik daar op vakantie was zijn we een 2 dagen de bergen in geweest.
Afgelopen maand 2x naar een koelkast in Den Haag geweest.
De eerste 2 keer in de US beviel me al gelijk goed (behalve die dag dat de sneeuw was bevroren ..AUW) en de laatste 2 keer in Den Haag waren ook leuk.
Wel veel vallen natuurlijk , maar een aantal keer ben ik toch snel en met controle beneden gekomen.
Nu ga ik dus naar Val thorens en daar board en spullen gehuurd. Ook wil ik daar een les gaan volgen.
Verder heb ik deze week voor ongeveer 300 euro materiaal gekocht:
kniebeschermers 15 eur
valhelm 30 eur
snowboardbroek o-neill 50 eur
thermo-ondergoed crafts 40 eur
snowboard-jas INQ 70 eur
Bril sinners 20 eur
Handschoenen Barts 25 eur
dikke sokken 10 eur
O ja en een Grote rugzak 50 L om alles mee te nemen 50 eur
Hebben jullie nog tips voor mij voor het beginnen met snowboarden algemeen en specifiek in Val thorens?
Verder wens ik een ieder in dit topic die lekker naar de sneeuw gaat veel plezier!![]()
quote:
Ik heb je mail adres niet meer.. kan je mij eens mailen?quote:
donequote:Op zondag 8 januari 2006 16:35 schreef Thermo het volgende:
[..]
Ik heb je mail adres niet meer.. kan je mij eens mailen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |