abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:22:28 #251
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_33777895
Wat maakt je nu officieel gids eigenljk? Is het zo dat je daar een certificaat/vergunning voor krijgt ofzo?
Als je zelf gids bent zou je nooit voor de kosten van de helicopter kunnen worden aangesproken.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:27:43 #252
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33778083
Ik denk nu dat het zo is.

Wanneer je als gevolg van een ongeval je been breekt is dat een ongeval en valt het niet onder je ziektekostenverzekering. Daarnaast is het niet spoedeisend.

Dat kun je oplossen met een aanvullende reisverzekering.

Offpiste is dan nog steeds het vervoer niet geregeld, daarvoor moet je de gids aansprakelijk stellen. Dat lukt alleen als je gevallen bent door zijn fout, bijvoorbeeld op een te steil stuk (voor jou als 'beginner') of als gevolg van een lawine of overdadig veel rotsen ofzo.

Het is wat gissen:
De beste manier is niet vallen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:57:09 #253
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_33778988
Ik ga morgen voor het eerst snowboarden. En dan op een indoorbaan.

Waar moet ik aan denken kwa kleding? Skipak ga ik niet huren namelijk

Heb nu normaal een dikke winterjas aan, maar volgens mij krijg je het snel erg warm daarin. Handschoenen en wat voor broek en/of is een regenbroek eroverheen handig?
Drugs are good mkay?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 21:30:29 #254
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33780113
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:57 schreef Party_P het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst snowboarden. En dan op een indoorbaan.

Waar moet ik aan denken kwa kleding? Skipak ga ik niet huren namelijk

Heb nu normaal een dikke winterjas aan, maar volgens mij krijg je het snel erg warm daarin. Handschoenen en wat voor broek en/of is een regenbroek eroverheen handig?
Een regenbroek over je broek is wel handig. Of probeer een boardbroek van iemand te lenen. Het is -6 in die vrieskist, ben je wel eens gaan schaatsen met dergelijke temperaturen. Dat is best koud dus.... Als je veel omhoog mag lopen van je leraar zal het nog wel meevallen, maar als hij je in de lift zet doe je niet veel waar je het warm van gaat krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33783075
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:35 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Hoe kun je een 36 urige werkweek hebben? ik werk elke dag van 9 tot 6 en heb een 40 urige werkweek Heb je heel veel vrij op een dag of spaar je automatisch de overuren als vrije dagen.
Jij komt er nog wel, jongeman.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:22:19 #256
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_33783989
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:30 schreef XL het volgende:

[..]

Een regenbroek over je broek is wel handig. Of probeer een boardbroek van iemand te lenen. Het is -6 in die vrieskist, ben je wel eens gaan schaatsen met dergelijke temperaturen. Dat is best koud dus.... Als je veel omhoog mag lopen van je leraar zal het nog wel meevallen, maar als hij je in de lift zet doe je niet veel waar je het warm van gaat krijgen.
Boardbroek gaat niet lukken, bijna alleen maar beginners die meegaan. Schaatsen nooit geprobeerd, kan ik volgens mij ook niet. En -6 is best fris ja En een leraar hebben we niet, dus wordt nog wat
Drugs are good mkay?
pi_33786541
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:22 schreef Party_P het volgende:

[..]

Boardbroek gaat niet lukken, bijna alleen maar beginners die meegaan. Schaatsen nooit geprobeerd, kan ik volgens mij ook niet. En -6 is best fris ja En een leraar hebben we niet, dus wordt nog wat
... dat wordt niks
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  zaterdag 7 januari 2006 @ 01:13:51 #258
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_33787367
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:38 schreef beerke het volgende:

[..]

... dat wordt niks
klopt, ons zelf maar aanleren, vallen en opstaan. Ach iemand anders binnen de groep is ook zo begonnen, en kan het nuw el een beetje
Drugs are good mkay?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:01:21 #259
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33789680
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:13 schreef Party_P het volgende:

[..]

klopt, ons zelf maar aanleren, vallen en opstaan. Ach iemand anders binnen de groep is ook zo begonnen, en kan het nuw el een beetje
Ah, zo'n op hol geslagen sneeuwbal die langs komt zeilen dus

Er zijn er weinig (erg weinig) die het binnen een dag door krijgen
Life's like music, get the rhythm..
  zaterdag 7 januari 2006 @ 09:56:31 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33791979
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:13 schreef Party_P het volgende:

[..]

Dat denkt ie zelf

Als jullie met een groep zijn, leg dan een paar euro bij elkaar voor een leraar. Dat is veel veiliger en je hebt dan wel een leuke middag.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:23:36 #261
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_33792200
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 09:56 schreef XL het volgende:

[..]

Dat denkt ie zelf

Als jullie met een groep zijn, leg dan een paar euro bij elkaar voor een leraar. Dat is veel veiliger en je hebt dan wel een leuke middag.
Tis idd misschien handig, maja ik ken de rest, die vind een leraar niet stoer genoeg . Naja ik neem de zak met gips wel mee
Drugs are good mkay?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 10:30:53 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33792268
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:23 schreef Party_P het volgende:

[..]

Tis idd misschien handig, maja ik ken de rest, die vind een leraar niet stoer genoeg . Naja ik neem de zak met gips wel mee
Het image van die leraar krikt jullie image behoorlijk op hoor.
Ik en velen anderen kijken altijd spottend neer op beginners zonder begeleider.
pi_33792299
Haha, dat vinden wij stoer. Maar er zijn mensen die juist het zonder begeleider stoer vinden. Tsja en dan ben je wel errug dom bezig.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_33794316

Hij is binnen in Hulst
IK kan er helaas nog niet om, maar ik hoop dat hij woensdag in Eindhoven ligt zodat ik hem kan gaan testen.

Joy!
pi_33796653
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:22 schreef WaSTeiL het volgende:
Wat maakt je nu officieel gids eigenljk? Is het zo dat je daar een certificaat/vergunning voor krijgt ofzo?
Als je zelf gids bent zou je nooit voor de kosten van de helicopter kunnen worden aangesproken.
Wat dacht je van een opleiding tot bijvoorbeeld bergfuhrer, een certificaat/vergunning krijg je niet zo maar..

En als gids ben je verantwoordelijk voor de te begeleiden groep, mocht er een ongeluk gebeuren dan wordt deze uitgebreidt onderzocht en mocht de gids verantwoordelijk zijn dan heeft deze als nog een probleem... Uiteraard is deze wel verzekerd, maar afhankelijk van de genomen beslissingen wordt er ook daadwerkelijk een uitspraak gedaan...
pi_33831784
Ik wil dit jaar een snowboard kopen voor mijn wintersportvakantie. Ik heb al eerder geboard, maar dan op een huurboard, en die leken best braad (wide board denk ik dan). Ik vraag mij af of een normaal board te smal voor mij is. Ik heb het gevoel dat ik mijn voeten dan wel heel schuin moet zetten wil ik niet met mijn voeten over de rand komen. Nou vraag ik mij af bij welke schoenmaat je dus moet gaan denken aan een wide board. Ik heb schoenmaat 43,5 en met softboots dus zo ongeveer 44,5. Is het dan noodzakelijk dat ik een wide board koop of zal een normaal board ook goed moeten zijn?

Ik ben trouwens 1,83m en 75 kg (misschien dat dat ook van belang is voor de keuze van een wide board)
  zondag 8 januari 2006 @ 14:59:02 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33832119
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:48 schreef Saffron het volgende:
Ik wil dit jaar een snowboard kopen voor mijn wintersportvakantie. Ik heb al eerder geboard, maar dan op een huurboard, en die leken best braad (wide board denk ik dan). Ik vraag mij af of een normaal board te smal voor mij is. Ik heb het gevoel dat ik mijn voeten dan wel heel schuin moet zetten wil ik niet met mijn voeten over de rand komen. Nou vraag ik mij af bij welke schoenmaat je dus moet gaan denken aan een wide board. Ik heb schoenmaat 43,5 en met softboots dus zo ongeveer 44,5. Is het dan noodzakelijk dat ik een wide board koop of zal een normaal board ook goed moeten zijn?

Ik ben trouwens 1,83m en 75 kg (misschien dat dat ook van belang is voor de keuze van een wide board)
Ga jij met je schoenen in je softboots ofzo. Als je schoenmaat 43,5 is heb je die maat in Softboots ook. Tuurlijk bij het ene merk kan het een klein beetje afwijken ten opzichte van een ander merk, maar je moet je softboots niet te groot kopen, dat vergroot de kans op blessures aanzienlijk.

Het is een beetje afhankelijk van je stance of je naar een wideboard moet kijken of niet. Bij 43,5 kun je vaak nog prima zonder. Je kunt het makkelijk zien, als je met schoen over de rand van je board kunt (dus met je schoen tegen de sneeuw) is het niet goed.
pi_33833803
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:59 schreef XL het volgende:

[..]

Ga jij met je schoenen in je softboots ofzo. Als je schoenmaat 43,5 is heb je die maat in Softboots ook. Tuurlijk bij het ene merk kan het een klein beetje afwijken ten opzichte van een ander merk, maar je moet je softboots niet te groot kopen, dat vergroot de kans op blessures aanzienlijk.

Het is een beetje afhankelijk van je stance of je naar een wideboard moet kijken of niet. Bij 43,5 kun je vaak nog prima zonder. Je kunt het makkelijk zien, als je met schoen over de rand van je board kunt (dus met je schoen tegen de sneeuw) is het niet goed.
haha wees gerust: ik heb mijn boots ook nog niet gekocht, en zal ze ook niet te ruim uitzoeken. Echter hoor ik van veel mensen dat de snowboots vaak kleiner vallen dan reguliere schoenen.

T is natuulijk zo dat je schuiner staat waardoor je een minder breed board nodig hebt dan je schoenen lang zijn. Ik was alleen bang dat ik dan wel erg schuin moet gaan staan. Volgens jou kan het dus wel met een normaal breedte van board zou mooi zijn
pi_33834192
Ik zit met 45 al tegen een normaal board aan tegenwoordig, schoenen zijn veel kleiner geworden dan vroeger. Met een maatje 43,5 zit je gewoon nog goed op een 25.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:28:18 #270
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_33834825
Ik ga 13 januari voor het eerst op wintersport via a-board (ingekocht bij HUSK).
Ik heb tot nu toe 4x een dag op een snowboard gestaan:

2 x in de US bij Seattle, toen ik daar op vakantie was zijn we een 2 dagen de bergen in geweest.
Afgelopen maand 2x naar een koelkast in Den Haag geweest.
De eerste 2 keer in de US beviel me al gelijk goed (behalve die dag dat de sneeuw was bevroren ..AUW) en de laatste 2 keer in Den Haag waren ook leuk.
Wel veel vallen natuurlijk , maar een aantal keer ben ik toch snel en met controle beneden gekomen.

Nu ga ik dus naar Val thorens en daar board en spullen gehuurd. Ook wil ik daar een les gaan volgen.
Verder heb ik deze week voor ongeveer 300 euro materiaal gekocht:

kniebeschermers 15 eur
valhelm 30 eur
snowboardbroek o-neill 50 eur
thermo-ondergoed crafts 40 eur
snowboard-jas INQ 70 eur
Bril sinners 20 eur
Handschoenen Barts 25 eur
dikke sokken 10 eur
O ja en een Grote rugzak 50 L om alles mee te nemen 50 eur

Hebben jullie nog tips voor mij voor het beginnen met snowboarden algemeen en specifiek in Val thorens?
Verder wens ik een ieder in dit topic die lekker naar de sneeuw gaat veel plezier!
reach out and touch faith
pi_33834896
Ik heb geboekt voor Gerlos
  zondag 8 januari 2006 @ 16:35:36 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33835042
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:28 schreef ozzyat105 het volgende:
Ik ga 13 januari voor het eerst op wintersport via a-board (ingekocht bij HUSK).
Ik heb tot nu toe 4x een dag op een snowboard gestaan:

2 x in de US bij Seattle, toen ik daar op vakantie was zijn we een 2 dagen de bergen in geweest.
Afgelopen maand 2x naar een koelkast in Den Haag geweest.
De eerste 2 keer in de US beviel me al gelijk goed (behalve die dag dat de sneeuw was bevroren ..AUW) en de laatste 2 keer in Den Haag waren ook leuk.
Wel veel vallen natuurlijk , maar een aantal keer ben ik toch snel en met controle beneden gekomen.

Nu ga ik dus naar Val thorens en daar board en spullen gehuurd. Ook wil ik daar een les gaan volgen.
Verder heb ik deze week voor ongeveer 300 euro materiaal gekocht:

kniebeschermers 15 eur
valhelm 30 eur
snowboardbroek o-neill 50 eur
thermo-ondergoed crafts 40 eur
snowboard-jas INQ 70 eur
Bril sinners 20 eur
Handschoenen Barts 25 eur
dikke sokken 10 eur
O ja en een Grote rugzak 50 L om alles mee te nemen 50 eur

Hebben jullie nog tips voor mij voor het beginnen met snowboarden algemeen en specifiek in Val thorens?
Verder wens ik een ieder in dit topic die lekker naar de sneeuw gaat veel plezier!
Je doet het prima zo. Les nemen is de belangrijkste tip en daar voldoe je aan.
Val Thorens is een leuk/mooi gebied.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:30 schreef Kentaro het volgende:
pi_33835052
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:30 schreef Kentaro het volgende:
Ik heb je mail adres niet meer.. kan je mij eens mailen?
pi_33835256
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:35 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik heb je mail adres niet meer.. kan je mij eens mailen?
done
pi_33836224
Ja, het heeft veel gesneeuwd vorige week, zeker maandag/dinsdag en donderdag was het super.

Ziehier een looptochtje naar de volgende top:
.

Hoeveel kosten zulke mooie sneeuwstappers? .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')