abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:05:50 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33707751
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:00 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe overgewicht de kantenwissel van een breed board kan versnellen. Ik denk dat hij gewoon naar een wat langer en wat stijver board moet. Alleen zijn die boards in de regel voor (ver)gevorderde boarders. Dus je moet een board hebben wat niet te torsiestijf is. Ik heb er nog eens over nagedacht en.......... de Burton Raven 163, dat is het perfecte board voor hem. Dat is een van de weinig stijve all mountain boards met een negative core profile.
Meer gewicht ten opzichte van eenzelfde oppervlak lijkt mij sneller 'om te kiepen'.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33707873
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:05 schreef XL het volgende:

[..]

Meer gewicht ten opzichte van eenzelfde oppervlak lijkt mij sneller 'om te kiepen'.
Je gooit met boarden toch niet je gewicht om, je wisselt van hakken naar tenen. Je bovenlichaam beweegt praktisch niet. Ik denk zelfs dat lichtere boarders een snelle kantwissel hebben.
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:12:05 #228
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33707983
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Je gooit met boarden toch niet je gewicht om, je wisselt van hakken naar tenen. Je bovenlichaam beweegt praktisch niet. Ik denk zelfs dat lichtere boarders een snelle kantwissel hebben.
Als je staalkant in de sneeuw zit sta je recht op je plank, maar niet recht ten opzichte van de zwaartekracht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:15:15 #229
71115 Rnej
I walk the line
pi_33708107
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef Kentaro het volgende:

[..]

als je letterlijk in natuurkundige termen kijkt, heeft iemand die meer gewicht heeft, een grotere massatraagheid... dus in weze zou je gelijk kunnen hebben

maar ik denk dat een groot deel van de snelheid van je kantenwissel techniek is....
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:15:49 #230
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33708128
Hmmm. Ik zie nu op dvd dat ik in de korte bochten en dus de snelste kantenwissel mijn lichaam recht heb en mijn plank onder me door schommelt. In langere bochten hang ik meer.

Misschien heb ik morgen tijd om iets met die beelden te doen. Ga nu naar de kroeg.
  donderdag 5 januari 2006 @ 03:00:11 #231
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33718623
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:15 schreef XL het volgende:
Ga nu naar de kroeg.
He, klote Extase
Anneke was er ook Sjors
  donderdag 5 januari 2006 @ 09:19:16 #232
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33720583
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 03:00 schreef XL het volgende:

[..]

He, klote Extase
Anneke was er ook Sjors
Ik weet het, ik heb me onderwijl vermaakt met mijn excel sheet.
pi_33720636
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:19 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik weet het, ik heb me onderwijl vermaakt met mijn excel sheet.
Excelnerd?
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:27:10 #234
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33721561
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 09:25 schreef Thermo het volgende:

[..]

Excelnerd?
Ik leef voor Excel, Excel is mijn alles. Snowboarden, mijn matties en mijn chick zijn achtergesteld aan Excel!!!!!!!!!11111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 5 januari 2006 @ 10:39:08 #235
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33721804
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 10:27 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik leef voor Excel, Excel is mijn alles. Snowboarden, mijn matties en mijn chick zijn achtergesteld aan Excel!!!!!!!!!11111111111!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik weet gewoon dat je dit niet meent

Ik zit trouwens te twijfelen of ik wel mee wil naar Oostenrijk 27 jan... D'r zijn eigenlijk wel wat dingen waar ik naartoe moet/wil en ik vrees dat ik tussendoor ook nog eens een vrije dag nodig heb want ik trek het zowat niet meer Wel een gekloot eigenlijk, dat 1 dag in de maand vrij (en dan nog in het weekend werken ook...) tis eigenlijk best slopend

Eeeeh nu zie ik net dat ik heb geschreven dat ik twijfel of ik mee WIL... ik WIL natuurlijk heel graag De enige vraag is of ik dan de rest van mijn afstudeerperiode nog overleef dan
En een auto wil ik ook nog, van de prijs van een vakantie heb ik zowat 2 maanden de vaste lasten van een GTI (wegenbelasting + verzekering..) maar of het verder binnen de mogelijkheden ligt weet ik nog niet. De aankoopprijs heh...
Life's like music, get the rhythm..
pi_33722989
Je doet de moeilijk

Ik heb trouwens geen enkele ATV dag of wat dan ook opgenomen van mijn afstuderen, ik draai gewoon overuren.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:32:59 #237
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33723072
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:29 schreef Thermo het volgende:
Je doet de moeilijk

Ik heb trouwens geen enkele ATV dag of wat dan ook opgenomen van mijn afstuderen, ik draai gewoon overuren.
Ik hoef niet eens aanwezig te zijn. Alleen het resultaat moet er wel liggen begin februari
pi_33723161
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:32 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens aanwezig te zijn. Alleen het resultaat moet er wel liggen begin februari
Hier volgende week.
  donderdag 5 januari 2006 @ 11:41:54 #239
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33723323
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:32 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Ik hoef niet aanwezig te zijn en moet zelf weten wanneer ik het inlever. Wetenschap
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:49:23 #240
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33725051
Het is overigens weer goed aan het dumpen in Oostenrijk de laatste dagen, mijn mailbox puilt uit met Powderalerts.
  donderdag 5 januari 2006 @ 12:53:38 #241
72282 360sjors
King of the Hill
pi_33725192
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:49 schreef XL het volgende:
Het is overigens weer goed aan het dumpen in Oostenrijk de laatste dagen, mijn mailbox puilt uit met Powderalerts.
Zoek eens op snowboard in de apple music store via Itunes (zoeken naar podcasts). Zitten een aantal leuke vodcasts tussen. Snowfix vind ik wel een aardige.
  donderdag 5 januari 2006 @ 13:24:43 #242
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33726172
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:53 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Zoek eens op snowboard in de apple music store via Itunes (zoeken naar podcasts). Zitten een aantal leuke vodcasts tussen. Snowfix vind ik wel een aardige.
Ziet er wel aardig uit inderdaad
pi_33729394
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:41 schreef XL het volgende:

[..]

Ik hoef niet aanwezig te zijn en moet zelf weten wanneer ik het inlever. Wetenschap
same here :-)
pi_33729428
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:01 schreef notepad het volgende:

[..]

same here :-) ideaal om er drie weken per jaar tussenuit te gaan. Nu kan het nog...
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:10:42 #245
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_33729697
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 11:29 schreef Thermo het volgende:
Je doet de moeilijk

Overuren

Ik ga nu al elke dag om half 8 de deur uit en ben na 6 uur terug thuis, vind ik wil al laat zat zo... ik kan nix meer doen daarna want alles (winkels enzo) is dicht dan
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 5 januari 2006 @ 15:14:16 #246
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33729821
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:01 schreef notepad het volgende:

[..]

same here :-)
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:02 schreef notepad het volgende:

same here :-) ideaal om er drie weken per jaar tussenuit te gaan. Nu kan het nog...
Edit en Quote zitten wel dicht naast elkaar inderdaad!
pi_33730124
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:10 schreef NoComment het volgende:

[..]

Overuren

Ik ga nu al elke dag om half 8 de deur uit en ben na 6 uur terug thuis, vind ik wil al laat zat zo... ik kan nix meer doen daarna want alles (winkels enzo) is dicht dan
Ik heb een 36 urige werkweek maar werk van 8 tot half 6 elke dag.
En dan doe ik ook nog eens een aantal dagen thuiswerken ( zelfde tijden )

Uitslapen + veel uren draaien gecombineerd.
pi_33751667
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 15:21 schreef Thermo het volgende:

[..]

Ik heb een 36 urige werkweek maar werk van 8 tot half 6 elke dag.
En dan doe ik ook nog eens een aantal dagen thuiswerken ( zelfde tijden )

Uitslapen + veel uren draaien gecombineerd.
Hoe kun je een 36 urige werkweek hebben? ik werk elke dag van 9 tot 6 en heb een 40 urige werkweek Heb je heel veel vrij op een dag of spaar je automatisch de overuren als vrije dagen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_33774882
Kan trouwens iemand mij vertellen hoe het zit met een off-piste verzekering in het nieuwe zorgstelsel. Want dat kan nog wel is leuk worden volgens mij om dat te vinden tussen die wirwar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:53:40 #250
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33776954
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:58 schreef Steven184 het volgende:
Kan trouwens iemand mij vertellen hoe het zit met een off-piste verzekering in het nieuwe zorgstelsel. Want dat kan nog wel is leuk worden volgens mij om dat te vinden tussen die wirwar.
quote:
19 Buitenland
19.1.1 U woont in Nederland en krijgt zorg in een andere EU-lidstaat/EER-staat of verdragsland
U hebt aanspraak op zorg volgens de wettelijke regelingen van het land waar de zorg wordt betrokken op grond van de EU sociale zekerheidsverordening, EER-verdrag of een bilateraal verdrag dan wel naar keuze aanspraak op zorg conform de zorgverzekering. De zorg wordt verleend door een door ons gecontracteerde zorgverlener.
Voorwaarden voor vergoeding zijn:
1. De zorg die u in het buitenland krijgt is spoedeisend en u beschikt over een Europese Gezondheidskaart. U dient deze bij ons op te vragen. Bij niet-spoedeisende zorg geldt dat u bij het inroepen van intramurale zorg, dat wil zeggen gepaard gaand met verblijf, voorafgaande toestemming van ons nodig heeft, tenzij wij met de zorgverlener of de instelling een contract hebben gesloten;
2. de zorg die u in het buitenland krijgt, valt onder de dekking van uw verzekering (u zou recht hebben op vergoeding als de zorg in Nederland was gegeven)

Hebben wij u vooraf toestemming verleend voor het inroepen van zorg in het buitenland dan vindt volledige vergoeding van kosten plaats.
Bij zorg door een niet-gecontracteerde zorgverlener of instelling vindt kostenvergoeding plaats conform het bepaalde dat elders in deze polis bij iedere zorgvorm afzonderlijk is aangegeven indien binnen Nederland door een niet-gecontracteerde zorgverlener of instelling zou zijn verleend.
quote:
19.1.2 U woont in Nederland en verblijft tijdelijk in het buitenland (niet zijnde EU/EER-staat of verdragsland) en krijgt daar zorg die in Nederland onder de dekking van uw verzekering valt.
U hebt aanspraak op zorg conform de zorgverzekering in het buitenland bij een door ons gecontracteerde zorgverlener of instelling.
Voorwaarden voor deze vergoeding zijn:
1. de zorg die u in het buitenland krijgt, is spoedeisend. Bij niet-spoedeisende zorg geldt dat u bij het inroepen van intramurale zorg, dat wil zeggen gepaard gaand met verblijf, voorafgaande toestemming van ons nodig heeft in het geval dat u naar een niet-gecontracteerde zorgverlener of de instelling gaat;
2. de zorg die u in het buitenland krijgt, valt onder de dekking van uw verzekering (u zou recht hebben op vergoeding als de zorg in Nederland was gegeven);
3. het gedeclareerde bedrag is in overeenstemming met de tarieven die gelden in het land waar u tijdelijk verblijft;
4. de kosten hebben betrekking op diensten die door een in het buitenland gevestigde zorgverlener zijn verricht of goederen die door een in het buitenland gevestigde leverancier zijn geleverd, terwijl die zorgverlener of leverancier voldoet aan de eisen, wetten en regels die in dat land aan diens beroep worden gesteld;
5. het ziekenvervoer in het buitenland is niet duurder dan in Nederland.
Je bent dus ook in het buitenland tegen ziektekosten behoorlijk verzekerd.

Wat je ziektekostenverzekering volgens mij wel kan proberen is je verantwoordelijk stellen voor de transportkosten naar het ziekenhuis. De regel hiervoor kan ik niet vinden (het zal ongetwijfeld ermee te maken dat je enorme risico's neemt door de piste te verlaten. Een reisverzekering springt wel bij, in die polis staat vaak dat je met een lawine-uitrustig en gids verzekerd bent voor ongelukken, ga je zonder, dan mag je de helikopter zelf dokken en dat ding is stervens duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')