onderbouw eensquote:Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij hebben homo's juist een positief effect op de samenleving. Ze zijn namelijk vooral voor kinderen een steunpunt en ze kunnen helpen om kinderen goed op te voeden. Volgens mij was daar eens een wetenschappelijk onderzoek over...
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?quote:
haha ik ook nie echt, toch tnxquote:Op woensdag 28 december 2005 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?
Ben te lui om dat topic helemaal door te zoeken
Heb je het over survival of the fittest? Zo ja, dan vind ik dat deze term niet op homo's kan slaan.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:47 schreef Reya het volgende:
Homoseksuelen planten zich zelden voort, en dus verzwakt dit de groep voor volgende generaties.
Heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat onderzoek staat hier in: Waar komt homohaat vandaan?
Ben te lui om dat topic helemaal door te zoeken
Interessant. Maar laat ik nu advocaat van de duivel spelen, of beter gezegd, advocaat van God, en het bijbelse standpunt naast dit standpunt zetten. Voordat ik dat doe wil ik er wel bijzeggen dat iemand die strikt de bijbel volgd sowieso zijn medemens niet mag haten, dus er zou geen homohaat mogen voorkomen, maar wel afkeuring van dit gedrag, om de volgende reden:quote:Ik denk dat ook het begrip "respect" er nog mee te maken heeft. In een traditionele samenleving is respect belangrijk voor een man. Hierdoor heeft hij meer kans om een sterk wijfje te bemachtigen. Mannen zullen er dus alles aan gaan doen om niet geassocieerd te worden met homo-seksualiteit (dwz verminderde kans op voortplanting). Homo-haat is dus evolutionair bepaald.
Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero.quote:
Al is heterosexualiteit(voortplanting) wel een van belangrijkste redenen dat Homo's niet uitstervenquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero.
Dat weet ik nog net zo niet. Ligt ook een beetje aan de definitie van 'natuurlijk'. Wat ik wel weet is dat je door opvoeding homoseksueel kunt worden, bijvoorbeeld als je geen sterk vaderfiguur maar juist een sterk moederfiguur hebt, als je bij alleen jongens op school/ in het leger zit, etcetera. Ook vraag ik mij af of er een bepaalde biologische werking is die invloed heeft op het homo of heterosexueel zijn. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het een 'afwijkend gedrag' is.quote:Het lijkt me dat daar geen discussie over mogelijk is. Homoseksualiteit is net zo natuurlijk als hetero
Maar homohaat in Europa vindt zijn oorsprong in het Christendom. Je wilt niet weten hoe gay de Romeinen en de Grieken voor het Christendom waren. Veel Romeinen deden het met kleine jongetjes of andere mannen buiten hun huwelijk om. Volgens Walter was zelfs Jezus een homo.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:43 schreef SoFDelta het volgende:
In ieder geval is homohaat niet beperkt (en hoort zeker ook niet te worden aangemoedigd door) religieuse mensen, maar kan de atheist er ook wat van
Is het niet zo dat heteroseksualiteit door opvoeding komt? Tevens richt de hele maatschappij zich op heteroseksualiteit als normaliteit.quote:Op vrijdag 30 december 2005 03:43 schreef SoFDelta het volgende:
[..]
Dat weet ik nog net zo niet. Ligt ook een beetje aan de definitie van 'natuurlijk'. Wat ik wel weet is dat je door opvoeding homoseksueel kunt worden, bijvoorbeeld als je geen sterk vaderfiguur maar juist een sterk moederfiguur hebt, als je bij alleen jongens op school/ in het leger zit, etcetera. Ook vraag ik mij af of er een bepaalde biologische werking is die invloed heeft op het homo of heterosexueel zijn. We kunnen in ieder geval vaststellen dat het een 'afwijkend gedrag' is.
1) homosexualiteit is een resultaat van de zondeval, het is dus niet zo bedoeld. Toch zijn het gewoon mensen geschapen in Gods evenbeeld (wat overigens niets met uiterlijk, karakter, of geaardheid te maken) en zijn net zo goed van hun zonden verlost als ze meedelen in het nieuwe verbond met GOd, door Jezus. Die liefdeloosheid die homosexuele in de kerk, vooral in het verleden, ten deel valt/is gevallen is verwerpelijk en zeer onbijbels.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:47 schreef Reya het volgende:
Verscheidene vooraanstaande religies (of delen ervan) zien homoseksualiteit als zondig.
Aan de andere kant kunnen ook moderne maatschappijen hun traditionele wortels niet snel afwerpen; daarom is homoseksualiteit nog steeds omstreden, we zitten simpelweg nog in een tijdperk waarin christelijke waarden allesbehalve verwaterd zijn.
nee, dat is niet zo.quote:Op zondag 5 februari 2006 02:25 schreef BB_Koning het volgende:
[..]
Is het niet zo dat heteroseksualiteit door opvoeding komt? Tevens richt de hele maatschappij zich op heteroseksualiteit als normaliteit.![]()
sorry, maar daar hoef ik echt niet homosexueel te zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
Volgens mij hebben homo's juist een positief effect op de samenleving. Ze zijn namelijk vooral voor kinderen een steunpunt en ze kunnen helpen om kinderen goed op te voeden. Volgens mij was daar eens een wetenschappelijk onderzoek over...
Het staat momenteel toch wel grotendeels vast dat het een natuurlijke afwijking is. Dit blijkt onder anderen uit neurologisch onderzoek.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:19 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
nee, dat is niet zo.
het komt niet OF door nurture OF door nature... de waarheid ligt in deze, in het midden. hoe het zit weet niemand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |