Wat meer uitleg zou makkelijk zijn...quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:42 schreef League het volgende:
formatteer dan met een opstartdiskette
maar dan moet hij niet anderhalf uur op 0% blijven staan denk ikquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:48 schreef buitenbeentje het volgende:
Tja, dat duurt inderdaad lang. Zeker als er een partitie van 80 Gb of meer geformatterd moet worden.
zit maar 20 GB inquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:48 schreef buitenbeentje het volgende:
Tja, dat duurt inderdaad lang. Zeker als er een partitie van 80 Gb of meer geformatterd moet worden. Je kan beter zoals eerder al geopperd snel formatteren gebruiken.
waar is dat eerder geopperdquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:48 schreef buitenbeentje het volgende:
Tja, dat duurt inderdaad lang. Zeker als er een partitie van 80 Gb of meer geformatterd moet worden. Je kan beter zoals eerder al geopperd snel formatteren gebruiken.
Door HeatWave volgens mij?quote:
hij vraagt toch alleen welke format dat ik gebruikquote:
Alleen als je met win98 ofzo je schijf wil benaderen moet je FAT doen, anders ALTIJD NTFS.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:56 schreef dndiek het volgende:
maakt de keuze FAT of NFTS nog iets uit
dat deed ik dan wel goedquote:Op dinsdag 27 december 2005 19:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen als je met win98 ofzo je schijf wil benaderen moet je FAT doen, anders ALTIJD NTFS.
Daar heb je speciale programma's voor, zoals 'ActiveSmart', 'SmartExplorer', 'DiskCheckup', enz.quote:
ik heb zo probleem gehad maar na het formatteren was de melding wegquote:Op woensdag 28 december 2005 14:01 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Daar heb je speciale programma's voor, zoals 'ActiveSmart', 'SmartExplorer', 'DiskCheckup', enz.
(DiskCheckup is overigens freeware)
Moderne hard disks zijn uitgerust met een systeem om al vantevoren fouten te detecteren. Zo beperk je de kans op dataverlies. Niets is vervelender dan een disk die ineens de geest geeft. Het detecteren gebeurt middels tabellen en zogenaamde thresholds. Wordt een threshold overschreden, dan is de kans groot dat de schijf het binnen afzienbare tijd laat afweten.
Helaas wordt er dan alleen tijdens het opstarten gecontroleerd, maar het is wel aan te raden.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Je kan in de BIOS ook de SMART optie aan zetten.![]()
ok de bekende vraag: hoe doe ik dat ?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Je kan in de BIOS ook de SMART optie aan zetten.![]()
Toveren gaat je waarschijnlijk niet lukken, maar zo ongeveer iedere computerwinkel kan je er wel aan helpen. En dan krijg je de drivers er vaak gewoon bij.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:10 schreef dndiek het volgende:
Kan ik ergens makkelijk een geluidskaart vandaan toveren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |