Dat had ik met de vorig albums, ik vond ze leuk maar ze tot kon het me niet helemaal raken. En dat is met dit album wel het gevalquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:10 schreef the900 het volgende:
Ik heb het album ook gedownload. Klinkt goed, maar ik ga hem niet kopen
Misschien als ik over twee maanden de nummers nog steeds even goed vind. Ik merk altijd snel genoeg of muziek voor mij een blijvertje is.
Nee, dat kunnen ze niet. We moeten maar gaan accepteren dat New York's Finest maar een heel gewoon bandje is, dat in 2001 precies op het juiste moment de wind mee had. First Impressions of Earth is een onevenwichtige plaat vol Hits and Misses, met de nadruk op die laatste groep. Verwacht er niet teveel van, MM.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:52 schreef methodmich het volgende:
Ben er benieuwd naar, kijken of ze de naar beneden ingeslagen weg kunnen ombuigen.
19.95? Mijn hemel... dat is ie bij lange na niet waard.. misschien een eurootje of 7 meer niet... aardig is ie, maar niet goed.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:52 schreef methodmich het volgende:
Ik heb hem niet gekocht gisteren. Hij lag er voor 19,95, maar ik wilde er niet aan. Ik voorzie een ramsj rond juni en dan koop ik hem wel voor een tientje.
En gaat komend jaar uitkomen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:30 schreef methodmich het volgende:
Ik heb meer zin in de soloplaat van Albert Hammond jr. Die schijnt best okee te worden.
Als het goed is wel, ik las er laatst iets over. Weet niet meer waar. Maar die plaat werd toen heet getipt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:32 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
En gaat komend jaar uitkomen?
Strokes stijl, of een ommezwaai naar Polka of Free-jazz?
Exact.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:55 schreef spacemangraig het volgende:
Is This It>>Room on Fire> >First Impressions Of Earth
Ik denk dat die kans erg groot is ja.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
Ben ik trouwens de enige die dit album het leukste vind van de 3?
Ik vind hem ook goed, ze zijn een andere weg ingeslagen maar dat vind ik wel leuk. De nummers zijn niet allemaal muzikale hoogstandjes maar het klinkt leuk en daar gaat het omquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Fir3fly het volgende:
Vision of Division, wat een geweldig nummer. Net als Ask Me Anything.
Ben ik trouwens de enige die dit album het leukste vind van de 3?
helemaal geen verkeerd album.. geen muzikale hoogstandjes idd, maar wel lekker luisteren.. totaal niet vervelendquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:54 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik denk dat die kans erg groot is ja.
Nou ja, qua zang enzo is het misschien niet het beste album. Maar ik vind de nieuwe weg die ze ingeslagen zijn erg leuk. Liedjes met lekker melodietjes (Razorblade, Red Light enz.) en depressieve songs als On the other side. En dan ook nog eens een stevig rocknummer, Vision of Division.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 17:04 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben wel benieuwd naar je argumentatie, Fir3fly.
Is This It? is dan ook een onvervalste wereldplaat. De rest is toch minder, helaas.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:08 schreef Olmo het volgende:
Werd toch wel heel nieuwsgierig naar deze band. Meteen 'Is this it' gekocht en na 1 keer half luisteren klinkt het heel aardigMorgen zal ik er eens wat meer aandacht aan gaan besteden.
Gelukkig is het ook weer een kwesite van smaakquote:Op zaterdag 7 januari 2006 11:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is This It? is dan ook een onvervalste wereldplaat. De rest is toch minder, helaas.
Op Room On Fire geen zwakke nummers? Ben ik niet met je eens hoor. Staan een paar prima songs op, maar ook erg saai en oervervelend spul. Is This It? dan inderdaad weer niet, dat is foutloos.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:50 schreef Rasing het volgende:
Op 'Is This It' en 'Room on Fire' staan eigenlijk geen duidelijk zwakkere nrs. Deze cd heeft een paar goeie nrs, vooral in t begin, op niveau van de eerste 2 cds, maar verder is t maar matigjes.
Hoe doe je dat dan?quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:10 schreef the900 het volgende:
Ik heb het album ook gedownload. Klinkt goed, maar ik ga hem niet kopen
Die verandering heeft denk ik ook met de plantenmaatschappij te maken, die probeert de band natuurlijk in de richting te sturen die het meest op levert. Terwijl het eerste album puur door de band gemaakt is. Misschien zit ik er naast in dit geval maar dit zie je wel vaak bij bands.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:54 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan?
Ik kom niet verder dan gekloot met losse nummers, zijn er ook plekken waar volledige albums te vinden zijn?
Via http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ml?10617791+25784014 wel veel ernaar geluisterd.
Deze cd vond ik aardig, hilarisch tekstgedeelte uit On the Other Side, waar ik om moest lachen was:
I hate them all, I hate them all
I hate myself
For hating them
So drink some more
I'll love them all
I'll drink even more
I'll hate them even more than I did before![]()
Favoriete nummer van mij is 15 Minutes. Dat het nog enigszins rustig begint, en eindigt in een heerlijk geschreeuw. Lijkt me heerlijk dat in de HMH lekker mee te gaan schreeuwen.
Vind "Is This It" vooralsnog het beste wat ze gemaakt hebben.
Maar toch is het goed dat ze dan andere dingen proberen, en zich proberen te ontwikkelen.
Misschien eindigen ze wel als Oasis, verschillende dingen proberen, en uiteindelijk blijken 10 jaar later de klassiekers uit de eerste 2 albums toch het beste te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |