abonnement Unibet Coolblue
pi_33434427

BIOGRAPHY
Stage Name: John Mayer
Real Name: John Clayton Mayer
Birthdate: October 16, 1977
Sign: Libra
Hometown: Bridgeport, CT, USA

DISCOGRAPHY
Albums:
Inside Wants Out (US)
Room for Squares
Heavier Things (tevens als Dual Disc)
Any Given Thursday
As/is
Try (credit als John Mayer Trio)

DVD:
Any Given Sunday

Singles (Nederland):
No Such Thing
Your Body is a Wonderland
Bigger Than My Body
Clarity
Daughters
Clarity (re-release)

* De platen worden voornamelijk geplugged door Claudia de Breij (3FM)
* John is eenmaal in Nederland verschenen, namelijk bij Claudia de Breij in de uitzending.
* Daughters wordt veelvuldig gedraaid door 3FM en YorinFM


Upcoming:
Continuum
quote:
After a short-lived stint at the Berklee College of Music, where he had a "great learning experience, but not because of class," John Mayer set down roots in Atlanta, where his music career hit the ground running. After one year in Atlanta, he released his debut solo album, Inside Wants Out, in 1999.

At the same time, he became a regular in the Atlanta club circuit, playing a steady stream of shows at venues like Eddie's Attic. An appearance in March 2000 at the South by Southwest Music Festival led to a recording contract with Aware Records, a subsidiary of Columbia. He began recording his major label debut, Room for Squares, that fall with producer John Alagia, who had previously worked with artists like Dave Matthews and the Ben Folds Five. Mayer's first album had been a decidedly acoustic effort; in contrast, Room for Squares featured a full electric band and showed the work of its producer with its funky hooks and an emphasis placed on Mayer's versatile, smooth voice, which bore more than just a stylistic resemblance to Dave Matthews.

Aware's parent company Columbia re-released Room for Squares in the summer of 2001 adding one bonus track, and also offered a very limited edition two CD set including a disc with two previously unreleased covers. Mayer's dedicated fanbase grew substantially larger during his first cross-country tour to support the album, spawning a number of CDR trading outlets through fan websites, as well as a successful live album, Any Given Thursday. Mayer's lucrative follow-up, 2004's Heavier Things, resulted in another Grammy, this time for Song of the Year. ~ Stacia Proefrock, All Music Guide
SITES
www.johnmayer.com (officiele site)
www.johnmayertrio.com
http://www.myspace.com/johnmayer (exclusieve tracks + blog)
http://www.mtv.com/bands/az/mayer_john/artist.jhtml (veel videos te bekijken)

EXTRA NOTE
John come to Holland!

VORIGE DELEN
John Mayer
John Mayer #2

[ Bericht 0% gewijzigd door Apfel op 27-12-2005 11:45:15 ]
pi_33434901
John Mayer rocks
You know the difference between you and me? I make this look good!
pi_33434969
De middelste lijkt op de zanger van The Tea Party.
JJ72 - Heat
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:51:38 #4
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_33435046
as/is vind ik toch echt wel juweeltjes hebben
Who wants to live forever anyway...
pi_33436064
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:48 schreef KoudeVrouw het volgende:
De middelste lijkt op de zanger van The Tea Party.
De middelste is het middelpunt van dit topic: John Mayer
pi_33440191
lol

Ff nieuws update; het optreden bij Conan O'Brien is nu te downloaden op www.score1more4me.com
Ook een nieuwe blogpost vanochtend gepost op zijn myspace...
pi_33440219
Btw; 3de topic alweer man... Meer dan menig andere singer-songwriters hier uithouden (op JJ na dan )
pi_33441130
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 14:55 schreef Numbie het volgende:
Btw; 3de topic alweer man... Meer dan menig andere singer-songwriters hier uithouden (op JJ na dan )
Ach, Jack Johnson is voor de meeste een hype van heel even. John wordt hier nog niet gehyped m.u.v. Daugthers dan, maar iedereen is dat zo langzamerhand ook vergeten.

pi_33441476
Idd, maar goed ook eigenlijk. Die ballades zijn best mooi hoor, daar niet van, maar ik geniet meer van zijn wat meer uptempo werk> GLIOTW, BTMB, Neon

Je kunt trouwens al nummers van Continuum downloaden op www.mystupidmouth.com, live uitvoeringen van Eddie's van vlak voor kerst. Heb zelf alleen STT gedownload, die had ik toch al gehoord; maar die andere nummers hoop ik te bewaren totdat ik het schijfje in handen heb
pi_33443154
*zingt* no I'm not colorblind, I know the world is black and white
pi_33443721
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:45 schreef Numbie het volgende:
Je kunt trouwens al nummers van Continuum downloaden op www.mystupidmouth.com, live uitvoeringen van Eddie's van vlak voor kerst.
Waar precies? Dat forum is zo groot.
pi_33444667
Ik ben er ook weer bij in topic nr. 3.

Net weer in de auto 'TRY' geluisterd, het nummer Try is overigens ook !
pi_33449365
Zeker weten!

Je moet in mystupid mouth kijken en dan staat er wel video eddie's night 1 geloof ik. En anders ff door de laatste pagina's kijken van Eddie's Attic Night One. Let wel, John wilde zelf niet dat de nummers uitkwamen voor de release van Continuum...
pi_33455903
Heb net Love Soon gezien van Night 1. Jeetje zeg, dat was wel raar om te zien eigenlijk. Want zijn songwriting is nu zoveel gecompliceerder dan toen, het lijkt bijna alsof hij niet meer weet hoe hij eruit moet komen...

Ga nu voor Gravity...
pi_33459617
Wat zijn een beetje leuke nummers van hem?
Ik heb net het album 'heavier things' geluisterd, maar ik vind er echt geen bal aan.
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_33461950
tsja, dan wordt het moeilijk denk ik; room for squares is zijn eerste album, en daar zit meer acoustisch gitaarspel in. Op zijn laatste album TRY! juist ontzettend veel blues en elektrische gitaar, dus je moet zelf ff kijken wat je aanspreekt...
pi_33471606
Fijn optreden; St. Patricks Day bij Conan van 19 dec. 2002 *zucht*
pi_33477492
VANAVOND!!!

Op digitale tv, voor de lucky bastards die het hebben, CNBC, 23.45, Late Night with Conan O'Brien, JM3 performance...

pi_33478322
*schop*
pi_33479539
Een schop binnen 15 minuten?
Numbie ga eens even weg van je computer
pi_33481594
ja ja... Ik had ff niets te doen. Bovendien was'ie zo'n beetje alweer halverwege gezakt dus... 8)
pi_33490241
Ja John Mayer zeer leuk, ben wel fan van Why Georgia, 83 en Neon, ook zeer leuk om mee te spelen op de gitaar, best goed niveau
pi_33544035
Best Goed Niveau? >> Ga eens Neon spelen....
pi_33553755
idd zeg, niet echt makkelijk... WDYTIW is wat dat betreft denk ik ook wel een uitdaging
pi_33553819
Neon is relaxt
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_33565673
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 16:16 schreef Jill-RMC het volgende:
Best Goed Niveau? >> Ga eens Neon spelen....
wordt aan gewerkt maar hij's idd pittig
maar why georgia speelt lekker weg en geeft toch wel voldoening om te leren
pi_33608694
Das waar En My Stupid Mouth dan? Zit ook een lekker gitaarrifje in...
pi_33610064
quote:
Happy New Year.

A tip for '06: Ditch the big crazy sunglasses, ladies. If you don't, you'll cringe every time someone pulls out a photograph of you in about 18-24 months.

Here's to a great '06.

John
Hij is weer lekker bezig
pi_33625926
Idd ja

Eindelijk 2006! Hopelijk dit jaar dan wel een europese tour, maar eerst: Continuum!!
pi_33626060
Hmz, ik ken eigenlijk alleen het album Heavier Things, wist niet dat ie alweer nieuwe albums uit had gebracht. Ik ben een tijd lang verknocht geweest aan Heavier Things, mooie plaat.

Wat is het laatste album ?
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd!
pi_33626611
Het live-album dat onlangs is uitgekomen heet TRY! en staat op naam van het John Mayer Trio. Heavier dan Heavier Things; dat zeker. Maar zijn songwriting is er in zeker niet op achteruitgegaan

Voor een voorproefje (en andere geinteresseerden natuurlijk): http://www.cnn.com/video/
Ff naar onder scrollen, bij entertainment. JM3 op oudejaarsavond in SF, gespeeld word 'Who Did You Think I Was'....
pi_33627236
Echt he evil amerikanen...gewoon Gavin DeGraw, Joey DeGraw/Michael Tolcher, Matchbox Twenty en JM3 op Oudejaarsavond waar ze uit konden kiezen en wat krijgen wij hier in Nederland.....uhhhh.....nix.

Ik ga zo emigreren!
pi_33627666
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Jill-RMC het volgende:
en wat krijgen wij hier in Nederland.....uhhhh.....nix.
Kane
pi_33629497
dat zeg ik toch...nix
pi_33631388
god ja zeg, of veldhuis&kemper

en dan kwam ook nog eens ryan adams tijdens het optreden een potje meespelen. Niet eerlijk!
pi_33633871
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:11 schreef Numbie het volgende:
Het live-album dat onlangs is uitgekomen heet TRY! en staat op naam van het John Mayer Trio. Heavier dan Heavier Things; dat zeker. Maar zijn songwriting is er in zeker niet op achteruitgegaan

Voor een voorproefje (en andere geinteresseerden natuurlijk): http://www.cnn.com/video/
Ff naar onder scrollen, bij entertainment. JM3 op oudejaarsavond in SF, gespeeld word 'Who Did You Think I Was'....
Ah dankjewel. Ik ga eens op zoek, is dit album ook te koop in de winkels in NL, of is dit wederom alleen weggelegd voor onze Amerikaanse mede liefhebbers ?
Als je je doelen hebt bereikt, heb je de lat te laag gelegd!
pi_33635189
Ligt gewoon bij de FRS
pi_33637046
op amsterdam cs hebben ze er zelfs 5 liggen tegenwoordig
pi_33651824
Hopelijk verschijnt één van de komende dagen het optreden bij Leno van vanavond...
pi_33651984
quote:
Op maandag 2 januari 2006 20:42 schreef Numbie het volgende:
op amsterdam cs hebben ze er zelfs 5 liggen tegenwoordig
Je telt ze?
pi_33652950
je bent fan of je bent het niet he

Trouwens dapper dat je die FRS indurfde zeg...klein druk kut tentje met crappy muziek is dat zeg.
pi_33654047
Haha... Ja, ik tel ze tegenwoordig Tenminste daar dan; beetje in de gaten houden of de plaat een beetje verkoopt.
En over dat kleine tentje; toen ik eind november daar naar binnen liep om TRY! te halen, hadden ze net deze opgezet! Je moet het net treffen met de medewerkers volgens mij
pi_33661458
oudje van de dag;

Wait Till Tomorrow (acoustisch live)
pi_33680612
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:29 schreef Jill-RMC het volgende:
Echt he evil amerikanen...gewoon Gavin DeGraw, Joey DeGraw/Michael Tolcher, Matchbox Twenty en JM3 op Oudejaarsavond waar ze uit konden kiezen en wat krijgen wij hier in Nederland.....uhhhh.....nix.

Ik ga zo emigreren!
Nou om hier nou een gat voor in de lucht te springen?

Wij hebben Blof met hun poetische teksten
pi_33681461
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 00:56 schreef Fatality het volgende:

[..]

Nou om hier nou een gat voor in de lucht te springen?
Uhm jah...Allemaal bands waar ik naar het buitenland voor zou reizen.
pi_33684747
John staat op de voorkant van Guitar Player magazine febr. 2006 en als ik me niet vergis moeten de grote AKO's/Bruna's die ook hebben
pi_33689376
http://www.score1more4me.com/ is echt een übergave site, heb al heeeel erg veel er van gedownload.

Ik ben al 2,5 jaar fan van John Mayer, niet om z'n uitstraling maar alleen om z'n muziek. Hij weet tenminste wat muziek is en kan er ook wat van itt wat andere 'popartiesten'. Ik vind het trouwens aardig rock wat hij soms doet.

Helaas treedt hij alleen (nog) in de VS op. Ik zit al zoo lang te wachten dat hij naar Europa komt! Maar zoals hij zelf zei met het Trio: 'Ik speel liever in wat kleinere zaaltjes, dan heb ik meer contact met het publiek.'

Het trio is geniaal, ik vind vooral de bassist Paladino lekker spelen. Mayer vernieuwt zich toch elke keer en dat vind ik zeer goed. Als je kan moet je Bowery Ballroom, New York concert downloaden, dit is een zeer cool concert van 1.45 uur. Z'n zang is hier eigenlijk gewoon slecht, maar dat is hier ondergeschikt.

Misschien schokkend voor sommigen van jullie: Hij schrijft zijn muziek lang niet allemaal zelf. Kijk maar eens naar "John Mayer has a TV-Show". Een eenmalige TV aflevering waar hij de host is. Ik schrok er zelf ook van. Maar het maakt mij niet uit, het gaat mij om de muziek

Vindt het echt niet leuk dat ik ongeveer de enige ben uit mijn omgeving die überhaupt John Mayer kent. Jammer ....

[ Bericht 14% gewijzigd door fjboere op 04-01-2006 12:20:54 ]
pi_33695046
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:09 schreef fjboere het volgende:


Misschien schokkend voor sommigen van jullie: Hij schrijft zijn muziek lang niet allemaal zelf. Kijk maar eens naar "John Mayer has a TV-Show". Een eenmalige TV aflevering waar hij de host is. Ik schrok er zelf ook van. Maar het maakt mij niet uit, het gaat mij om de muziek
LMAO! Dat heet John Mayer Humor.
Oftewel Acda-humor: Met een stalen gezicht de grootste onzin verkopen en het zo brengen dat mensen je ook daadwerkelijk geloven. Thomas Acda kan dat ook echt briljant.
pi_33695117
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:00 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

LMAO! Dat heet John Mayer Humor.
Oftewel Acda-humor: Met een stalen gezicht de grootste onzin verkopen en het zo brengen dat mensen je ook daadwerkelijk geloven. Thomas Acda kan dat ook echt briljant.
Idd!

Oh mijn god. Als we toch bezig zijn; hij is getrouwd met Denise en heeft YBIAW voor Jennifer Love Hewitt geschreven...

Serieus man, dat geloofde je toch niet echt hè?
pi_33696708
Heb je de aflevering gezien dan?

Ik weet namelijk niet wat ik moet geloven...
pi_33697553
Tuurlijk! Meerdere malen zelfs Hij is gewoon met die domme wijven aan het dollen. Dat is het; ik bedoel dat hele probonoprobongo gedoe, dat is toch ook niet serieus man. En ik weet niet of je wel eens iets gehoord hebt van Richard Marx? Totaal niet John's ding, bovendien heeft hij zelf ook toegegeven dat hij aan het joken was... John heeft een heel fijn (letterlijk en figuurlijk) gevoel voor humor. Het berenpak vond ik bvb. echt briljant!
pi_33702320
Die hele show druipt van de JM-humor. Dat met die dozen is zo grappig. Als dat meisje zo gaat beginnen van Maar in je cd-boekje staat toch altijd van music and lyrics by John Mayer en dat ie echt zo zegt "Ohww Honey....". Die gezichten ook van die dozen. Briljant!
Ik zou volgens mij onder de tafel liggen van het lachen als ie zo zou beginnen....vooral als ik samen zat met van die dozen die m serieus nemen.


Even een kleine: Whhieeeeeeej - Ik ga naar Jason Mraz
pi_33704278
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef Jill-RMC het volgende:
Die hele show druipt van de JM-humor. Dat met die dozen is zo grappig. Als dat meisje zo gaat beginnen van Maar in je cd-boekje staat toch altijd van music and lyrics by John Mayer en dat ie echt zo zegt "Ohww Honey....". Die gezichten ook van die dozen. Briljant!
Ik zou volgens mij onder de tafel liggen van het lachen als ie zo zou beginnen....vooral als ik samen zat met van die dozen die m serieus nemen.


Even een kleine: Whhieeeeeeej - Ik ga naar Jason Mraz
congrats
pi_33705449
Dat bloggen in MySpace doet ie leuk, maar de meeste reacties zijn gewoon ronduit eng. Brrrrr
pi_33750764
oh god oh god oh god oh god. De nieuwe 'officiële' clip van WDYTIW is uit en nu te zien op www.vh1.com

Erg band-ish, erg 'trio', erg mooie gitaar, erg mooie clip

Bovendien is op score nu Leno te downloaden en ik verwacht Ellen DeGeneres ook dit weekend...

En loop zeker de komende tijd ff je plaatselijke Ako/Bruna binnen voor Guitarplayer magazine van feb. 2006; John op de voorkant. Op A'dam cs hebben ze het blad sowieso, maar nog de jan. issue...

Vind 2006 nu al een leuk jaar
pi_33773545
Die clip was toch al uit?
Echt al zoveel versies gezien dat ik het niet meer weet

Ey nieuwe clip van Train....niet veel boeiends maar ze leven iig nog.
pi_33774204
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef Jill-RMC het volgende:
Die hele show druipt van de JM-humor. Dat met die dozen is zo grappig. Als dat meisje zo gaat beginnen van Maar in je cd-boekje staat toch altijd van music and lyrics by John Mayer en dat ie echt zo zegt "Ohww Honey....". Die gezichten ook van die dozen. Briljant!
Ik zou volgens mij onder de tafel liggen van het lachen als ie zo zou beginnen....vooral als ik samen zat met van die dozen die m serieus nemen.


Even een kleine: Whhieeeeeeej - Ik ga naar Jason Mraz
heyhoi, ff off topic,
waar ga jij naar Jason Mraz ( die ik net wat beter dan Mayer vind )?
pi_33782810
Ik ga naar Birmingham, onder het mom F*ck mn vliegangst ik ga naar Jason Mraz
Voor 85 euro heen en terug vliegen + JM2 kaartje vonk dat best te doen.
En als ie zn ass dan toch nog naar de Paradiso ofzo weet te slepen, ga we dus 2x :p

Had Mraz nog geen eigen topic eigenlijk?
pi_33838652
Dat is idd best goedkoop! Vind Mraz persoonlijk ook goed, vooral zijn lyrics zijn soms briljant. Maar muzikaal vind ik hem in het niets vallen vergeleken met John. Vond Mr. A-Z dan ook niet echt overtuigend. En als je ff zoekt zul je vast wel een topic vinden

Hebben jullie Ellen al gezien? Met die ECG? Niet zo grappig als ik had gedacht, vooral veel 'I love your music' bla bla, maar John wist het wel goed te maken met die scan

Oh, en nee, dat was weer een andere clip. Deze is zeg maar de originele, waarop je ook de studioversie van het nummer hoort. En waarvan ik verwacht dat die ook op Continuum zal komen te staan.
pi_33881383
Kan je "John Mayer has a TV show" ook op internet bekijken?

@ Jill-RMC: En ik ben zwaar jaloers dat je naar Jason Mraz gaat!!!!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_33881474
Nee, volgens mij niet. Hij is wel te downloaden via score1more4me.com en zwerft ook wel op limewire en co. Ik zou het wel willen opsturen, maar het bestand is daar te groot voor...

Iedereen moet trouwens ff naar score om de Jimmy Kimmel performance/interview te downloaden; iets met John en apen...
pi_33907428
*kick*

John heeft vannacht weer een nieuwe blog gepost! Erg kort weliswaar, maar goed...
quote:
IM Available Messages

So I'm cleaning out a laptop computer of mine to give to my brother Carl. Choosing to selectively remove files from one's laptop as opposed to reformatting it with one of those OS disks is a dicey propostition. What far-off folder that I've missed may some day come back to haunt me and my loved ones? (I thought "Tub Girl" was a cleaning service. It is, in fact, quite the opposite.)

The computer seems pretty PG now, having been swabbed with a mild detergent solution, but one thing I'd like to share with you before deletion is a list of the ten best IM Buddy List messages of 2005. Here goes.

10. Researching DeLoreans
9. I "Digg" Taye!
8. 371723894910026 ex. 05/06
7. Now With Cake Reflex(tm) Technology
6. Had A Nightmare My Mom Shaved My Head
5. I Started "Gotcha"
4. Alavable
3. Would You Like Me To Go In Through Your Back?
2. That Was A Valued Rug.
1. Daddy's Little Piggy Boy

Oh, sure, there are more. Each sicker than the one before it. But myspace is a place for friends, and I want to keep them.

Now if you'll excuse me, the bath I've drawn for my monkey head is at an acceptable level, given the displacement that shall occur whan both man and beast participate in the giving of ablutions. He is subtle, but giving.

My Best To You!

John
pi_33990324
Nieuwe 'officiële' clip van WDYTIW is nu ook te downloaden via Score....
pi_34016393
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:26 schreef Numbie het volgende:
Nieuwe 'officiële' clip van WDYTIW is nu ook te downloaden via Score....
Jij houdt ons echt goed op de hoogte! Iemand je daar ooit wel eens voor bedankt?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_34018870
Uhm, geloof het wel. Iemand moet het doen hè
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:55:30 #66
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_34055927
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:54 schreef Numbie het volgende:
Uhm, geloof het wel. Iemand moet het doen hè
Er is me onlangs iets opgevallen John Mayer's haar is langer geworden met elk album. Op de cover van zijn 1e album heeft ie heel kort haar op 'Heavier Things' normaal haar lengte. Nu photoshoots van de John Mayer Trio heeft hij golvend haar.

BTW: Ik had gister een track gevonden. John Mayer & Matt Mangano - Break Away.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
  zondag 15 januari 2006 @ 16:11:09 #67
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_34087473
wow numbie jij draagt dit hele topic
Sla je niet een beetje door
pi_34143294
Why Georgia he, heeftiemand daar een beeld versie van ofzo? Ik wil ff uitzoeken wanneer ie namelijk slapt en via mp3 hoor ik het niet duidelijk. Of andere tips hiervoor:)
pi_34152305
Nee, ik sla niet door, iemand moet het toch doen

Ik heb zat beeld materiaal op de pc staan van Why Georgia; een aanrader is echter om bij de FRS of FAME oid de dvd Any Given Thursday te halen. Dat speelt vast makkelijker en heb je ook geen last van haperende beeld kwaliteit e.d. Anders moet je het maar zeggen, dan zet ik wat op yousendit...
pi_34155552
Any Given Thursday is
pi_34159449
En die had ik nog niet eens

Net maar voor ¤ 12,50 besteld bij DVD Outlet
pi_34160574
Heel goed!

En ben het zoooooooo eens met Jill. Alleen al voor die cover van Message in a bottle zou je hem moeten halen... *zucht*
pi_34160727
Heb hem wel al op audio hoor

Weet iemand trouwens hoe ik aan die versie's van As/is kan komen.
Wil daarmee niet op imports wijzen maar de niet legale manieren zeg maar
pi_34160838
Die cover van MiaB is zo briljant. Eigenlijk is die dvd heel slecht omdat je alleen nog maar meer wil dat ie naar Nederland/ Europa komt voor optredens

en voor As/is: Limewire?
pi_34164574
Zeker gelijk Jill... Maar aan de andere kant, die dvd is inmiddels ook alweer meer dan drie jaar oud, dus de John die daar staat hoeven we niet te verwachten...

As/Is zou ik idd je naar LimeWire verwijzen. Het zijn teveel bestanden om zo ff te uploaden
pi_34176131
Oh ik heb nu dus JM Why Georgie filmpje gedownload samen met Brad Praisley
Maar ik zit me echt te verwonderen over de grepen die JM doet, nu wordt het me in een keer allemaal duidelijk waarom ik bepalade akkoorden lastig kon zuiver krijgen (maarja dit is waarschijnlijk alleen interessant voor de gitaarliefhebber) wat een ouwe plofkop heeft mayer trouwens
pi_34190431
haha Hij pakt idd veel noten op de lage e met z'n duim. En trouwens, wie zegt dat er hier geen gitaarliefhebbers tussen zitten. Ik maak er zelf geen bal van, maar intro's als die van victoria kan iedere gitaarsnol wel spelen
pi_34199998
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 08:48 schreef Numbie het volgende:
haha Hij pakt idd veel noten op de lage e met z'n duim. En trouwens, wie zegt dat er hier geen gitaarliefhebbers tussen zitten. Ik maak er zelf geen bal van, maar intro's als die van victoria kan iedere gitaarsnol wel spelen
victoria
?
pi_34209292
Uhm , ja van Inside Wants Out.. Zijn EP die voor Room For Squares uit kwam. Heel simpel rustig ac. gitaarliedje. Geloof zelfs dat dit één van de eerste liedjes was die John helemaal zelf heeft geschreven
pi_34234764
Funny; luister nu naar de demo versie van Daughters, en die ligt echt precies tussen het 'origineel' en de Trio versie in. Bluesy, maar nog steeds echt John. Bovendien hoor je hem soms de melodie mompelen waar hij nog geen tekst had verzonnen....
pi_34283757
Heb vandaag eindelijk Guitarplayer magazine kunnen halen. Goed interview, had al wel paar stukjes gelezen, kreeg wel een beetje 'ik ben de bomb' gevoel bij het lezen. Hij zei bvb. dingen als 'ja, wij zijn één van de weinige bands die het nog wel waard zijn om live op te nemen'. WTF?! Maar ja, heeft iedereen wel eens I guess
pi_34316142
Das vervelend met van die geschreven interviews dat je de manier waarop ie het zegt niet hoort/ziet. Mss had ie wel weer één van zn Mayer-moods
pi_34397644
Zou kunnen, maar betwijfel het...

John zal 2 feb. een mini-concert geven op Launch.com (van Yahoo). Verder niet veel te melden, naast die briljante blog weer van laatst. Iets over peren..
pi_34415556
LMAO! Mmm mn mede kantoorgenoten kijken me een btje vreemd aan....ernstige lachstuipjes hiero.
Mm dis toch wel een teken dat JM iets meer moet gaan touren ofzo...duidelijk tijd over.
pi_34418818
Haha Idd ja. Wordt wel weer tijd hè. Maar ja, eerst maar eens Continuum uitbrengen, en daarna mogen we weer hopen...
pi_34456449
Hoorde vandaag dat Herbie Hancock nummer op de radio van JM. Was bij de garage geweest en die man had m dus op radio gedrukt, dus ik zat later in de auto en was btje aan het meeneurieen toen bedacht ik me ineens van Ey ik heb helemaal geen JM op deze cd staan en dit nummer al helemaal niet...wtf...maar was dus Arrow Jazz
pi_34462400
Van As/is bestaat toch geen DVD registratie?
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_34472727
Nee, alleen een dubbelcd en 4 digitale concert registraties...

Toen Stiched Up net uit was werd het helemaal doodgeknuffeld door Arrow Jazz. Mijn vader luistert regelmatig naar die zender, en hij zei me op een gegeven moment dat hij het minimaal één keer per dag voorbij hoorde komen.
Reminds me: moet die cd nog steeds halen...
pi_34475463
Eindelijk de review van TRY! in OOR
quote:
BLUESROCK/POP
JOHN MAYER TRIO
TRY!
(AWARE/COLUMBIA/SONY BMG)

Het leven kan zo makkelijk zijn voor een popster. John Mayer, superster in Amerika, zou simpel oud kunnen worden door tot zijn pensioen voort te borduren op zijn hit Daughters. Zo zit hij blijkbaar niet in elkaar. De man die met vlag en wimpel zijn diploma als gitarist binnenhaalde op het befaamde Berklee College of Music in Boston, neemt een moedige stap. Samen met jazzdrummer Steve Jordan (Sonny Rollins, Steely Dan) en superbassist Pino Palladino toerde hij deze zomer door Noord-Amerika en trakteerde zijn popfans op een lesje blues en elektrische jazz van de bovenste plank. Overigens weet Mayer als geen ander dat deze ruwe plaat hem hoongelach van de pure blues- en jazzfreakzal opleveren. Een misvatting van de eerste orde, want Mayer - die zich al eerder bewees als componist en zanger - laat hier horen dat hij goed heeft opgelet tijdens de geschiedenislesjes van voorbeelden John Scofield en Stevie Ray Vaughn. TRY! klinkt bij vlagen net zo weerbarstig en onstuimig als hun werk, maar dat is hier juist de charme. De Ray Charles-song I Got A Woman, zijn eigen songs en zelfs de hit Daughters moeten eraan geloven. De met een Grammy bekroonde single krijgt hier een gruwelijk trage jazzrockbewerking. 'Dit keer gaat het slechts om de muziek', roept hij in het intro. Daar kan ik weinig aan toevoegen. Eindelijk een nieuwe ster die zich niet laat kapittelen door de wellicht talloze marketingjongens om hem heen.
JEAN-PAUL HECK
Even ter rectificatie: hij is NIET afgestudeerd aan Berklee. Sterker nog, drop-out. Verder aardige recensie. Niet erg plaat inhoudelijk helaas.

Uit de OOR van feb. 2006, pag. 89
pi_34608260
En jawel! Het eerste voorlopige bericht over de releasedatum van Continuum is er...

Volgens de LA Times komt de plaat in MEI uit. Informatie komt van www.mystupidmouth.com.

Afgelopen week heeft hij bovendien weer twee blogs gepost op zijn myspace.
pi_34645004
Hmm. John heeft een nieuw dingetje ontdekt dat ook wel bekend staat als het broeikasteffect. Lees er alles over in zijn nieuwe blog: www.myspace.com/johnmayer
pi_34645442
Echt die blogs van hem zijn zo geweldig om te lezen. Lig altijd erg in een scheur. En een Porsche Cayenne...John toch....
pi_34652366
Ja joh. Echt zo'n kijk-mij-eens-geld-hebben-bak. Zijn ook wel foto's van volgens mij, maar goed, boeien. Hopelijk komt er binnenkort weer meer nieuws over Continuum....
pi_34657215
Koekje voor een foto van John en zn Cayenne :p

We hebben trouwens ook zoek-koekjes uitgeloofd voor:
- Screencap van Adam Levine in dat politieautobed van die Heard 'em Say clip
- Foto's van Gavin DeGraw & Band (vooral de band) in pak bij dat Betting on a cause for a cure thingy.
pi_34658315
haha, deal, ga ik opzoeken
pi_34659618
oh die van gavin en adam kan ik je niet aan helpen; ben niet thuis in hun gebied...
pi_34678029
Claudia's fan-kwartier is op 3FM begonnen door Try te draaien
pi_34684213
Echt waar?! Had haar laatst al geemaild etc. om TRY! beetje te promoten, en ook wel requests gedaan, maar niks natuurlijk. Van waar ineens nu wel die aandacht? Super iig
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:38:04 #99
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34714821
Try zit nu in de cd-player!! YEEEEEEEEEeeaaahhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuu

GO PINO
GO STEVE
GO JOHN
pi_34714881
Mag ik mee doen??


pi_34714925
Zwelgje! Kleine kinderlijke heropleving

Kreeg ineens de geniale ingeving dat ik Try maar eens moet branden voor in mn auto. Kan ik meteen die nieuwe cd van Train er ook opzetten.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:41:19 #102
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34714937
Eerste rij?!
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:43:10 #103
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34715008
Train?
pi_34715044
??

Anyway, goed idee van dat branden. Ben alleen zelf er dan meer voor om er dan ook meteen maar wat andere nummers van die tour erbij op te zetten: Heart So Heavy, Come When I Call, Ain't Gonna Give Up On Love, Cissy Strut, etc.
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:46:40 #105
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34715148
Das ook met Pino and Steve?
pi_34715165
Zeker weten; de hele tour was john, pino en steve
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:49:19 #107
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34715250
Had maar wat graag in de zaal gestaan
pi_34715379
Ken een meisje uit België die is geweest Had het reisje al maanden voor de bekendmaking van de data geboekt, en toen kon ze ook nog eens naar John toe. (*ben heus niet jaloers*)

Je kunt via bittorrent een hele hoop shows downloaden als je dat wilt...
  donderdag 2 februari 2006 @ 15:55:18 #109
118933 Arid
SLow Cheetah
pi_34715491
Ja, dat was ik al van plan. Maar een origineel cdtje in speler is ook niet vervelend
pi_34715801
Zeker niet. Had gisteren voor de gelegenheid'm ook maar weer eens in m'n ouderwetse discman gestopt... Heerlijk gewoon! Lekker onderuithangen in de trein en keihard WDYTIW luisteren
pi_34715838
Trouwens, gisteren opgenomen; een nieuwe performance van dat nummer op music.yahoo.com
En als je lid bent kun je ook nog Out of mind en een interview bekijken...
  maandag 6 februari 2006 @ 12:53:50 #112
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34791393
Liefhebbers om de single van 'Daughters' over te nemen tegen verzendkosten?
pi_34791537
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Liefhebbers om de single van 'Daughters' over te nemen tegen verzendkosten?
De 4track versie?
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  maandag 6 februari 2006 @ 13:04:33 #114
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34791673
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:59 schreef mark_03 het volgende:

[..]

De 4track versie?
Daughters/Come Back To Bed (Live)/Home Life (Live

Kom ik op 3..
pi_34791819
quote:
Op maandag 6 februari 2006 13:04 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Daughters/Come Back To Bed (Live)/Home Life (Live

Kom ik op 3..
Mail .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  maandag 6 februari 2006 @ 13:26:48 #116
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34792256
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Liefhebbers om de single van 'Daughters' over te nemen tegen verzendkosten?
Ok, single is weg.
pi_34795579
Ahaa dus TRY! is een goede CD? Hmmz, ik heb 'm gisteren in de hand gehad, maar niet gekocht. Nog héél ff over nadenken...
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 6 februari 2006 @ 15:25:29 #118
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34795699
'Who Did You Think I Was' stond op een sampler die ik kreeg bij een aankoop.. viel me niet mee of zo.. maar het album is gewoon goed??
pi_34795786
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
'Who Did You Think I Was' stond op een sampler die ik kreeg bij een aankoop.. viel me niet mee of zo.. maar het album is gewoon goed??
Idd, die heb ik dus ook
En precies, dat vroeg ik me dus ook af

redelijk useless post, excuus
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_34795902
quote:
Op maandag 6 februari 2006 15:28 schreef Lieke_K het volgende:

[..]

Idd, die heb ik dus ook
En precies, dat vroeg ik me dus ook af

redelijk useless post, excuus
Het is wel even wennen (heb 'm gedownload), maar heb de stap nog niet gewaagd om 'm te kopen... het is me iets te "anders". Of het moet nog gaan groeien ...
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  maandag 6 februari 2006 @ 15:50:00 #121
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_34796488
Over die zin in de OP hè...
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 11:26 schreef Apfel het volgende:

* John is eenmaal in Nederland verschenen, namelijk bij Claudia de Breij in de uitzending.
John heeft ook opgetreden in Hotel Arena in Amsterdam. Een showcase (met heel veel platenbobo's) ter ere van de release van Heavier Things in Europa, waar je kaartjes voor kon winnen via (hoe kan het ook anders) Claudia.

We stonden op nog geen 2 meter van 'm .
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  maandag 6 februari 2006 @ 21:13:08 #122
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34808024
Meiske.. wat onwijs gaaf! Hoe lang was dat optreden?

Ik heb zelf meer met Room For Squares.. maar Heavier Things is ook lekker.
  maandag 6 februari 2006 @ 21:24:24 #123
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_34808541
quote:
Op maandag 6 februari 2006 21:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Meiske.. wat onwijs gaaf! Hoe lang was dat optreden?

Ik heb zelf meer met Room For Squares.. maar Heavier Things is ook lekker.
Even een oud verslag opgediept van dat optreden (15 sept 2003):
quote:
Ja en daar gingen we dus gisteravond.... op de fiets naar de zeer geheime lokatie 'Hotel Arena' in Amsterdam om het zeer geheime concert van John Mayer in Nederland bij te gaan wonen op een zeer geheim tijdstip. Een half uur voor de aan mij doorgegeven tijd waren we ter plaatse en daar bleek dat de deur toch echt niet voor 21:30 open zou gaan. Maar het was lekker weer dus het wachten in de buitenlucht deerde ons niets. Er waren al meer mensen die stonden te wachten en af en toe nieuwsgierig opkeken als er weer een taxi voorreed. En ja hoor, daar was hij dan ook echt..... John Mayer wandelde rustig het hotel waar het concertzaaltje waar hij later die avond op zou gaan treden naast lag. Geen hysterisch gillende fans gelukkig, hoewel een drietal meiden na vijf minuten toch bedacht dat ze wel een handtekening wilden en toch het hotel ingingen. Helaas: hij was alweer verdwenen.
De deur ging open en gelukkig stond mijn naam inderdaad op de lijst. We kregen nog 2 consumptiebonnen per persoon ook. In een soort bijzaaltje konden we daarmee iets te drinken nemen en toen moesten we weer wachten. We hadden ons inmiddels al strategisch opgesteld en toen de deuren opengingen wurmden we ons tussen de bobo's die al in de zaal stonden door en uiteindelijk stonden we zo'n meter van het podium.
En toen begon het dus echt. John Mayer en band speelden vooral nummers van de nieuwe cd 'heavier things', maar ook hits als 'why georgia' en 'your body is a wonderland' kwamen voorbij. Het was echt genieten. Wat kan die man gitaar spelen. De ongeveer 40 fans gingen uit hun dak en ook de rest van de zaal was volgens mij aardig losgekomen, alhoewel dat lastig te zeggen is van voorin . Al met al duurde de show een uurtje. Veel te kort natuurlijk, maar hij komt vast nog weleens terug naar ons landje. Na afloop was er een heuse run op plectrums en setlisten en Kazimir had zowaar de mazzel dat degene naast hem een plectrum opraapte, maar er al een had en die dus weggaf.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_34819401
Ik vind het hartstikke leuk voor je.

Maar niet voor mij
pi_34825688
Ja vond dat toen zo evil....was ziek die week...kwam ik online echt zo een gast: Ey John Mayer treedt op in NL he. Dus ik lichtelijk flippen: ja vanavond geheim concert van 3fm. Ja daar heb ik wat aan
  dinsdag 7 februari 2006 @ 13:37:04 #126
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34826712
quote:
Try (credit als John Mayer Trio)
Deze heb ik, geniaaaal

Op welk album staan clarity en daughters? goeie nummers en benieuwd naar de rest van het album.

Ik ken em via 3FM. Eerst draaiden ze clarity al maar die sloeg niet aan (ik vond em al ok) toen daughters, dat een hit werd en zelfs door 538 werd gedraaid en toen begon 3FM weer met clarity die ik beter vind dan daughters
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_34828065
Clarity & Daughters staan op Heavier Things

Persoonlijk vind ik het album daarvoor: Room For Squares iets leuker.
pi_34828342
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 14:23 schreef Jill-RMC het volgende:
Clarity & Daughters staan op Heavier Things

Persoonlijk vind ik het album daarvoor: Room For Squares iets leuker.
Precies, even iets afwisselender dan Heavier Things. Dat album mist iets, geen idee wat, luister liever naar RfS dan HT .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:43:16 #129
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_34838455
HT klinkt wat zwaarder dan RFS, zelfs de up-tempo liedjes als "Bigger than my body" en "Only heart" hebben nog een serieus tintje. Als je ze vergelijkt met liedjes van RFS zoals "Your body is a wonderland" en "83" dan begrijp je misschien wel wat ik bedoel.

Persoonlijk vind ik HT mooier omdat mijn stijl een beetje meer in die buurt ligt. Bluesy!
Jaja, Try, van John Mayer Trio zit echt vastgeroest in mijn cd-speler. Heerlijk.

[spam] Ik probeer www.greatindoors.nl weer een beetje van de grond te krijgen, dus als je zin hebt. Meld je eigen nieuwtjes en lees de laaste facts.[/spam]

edit: typo's

[ Bericht 2% gewijzigd door Crutch op 07-02-2006 19:53:33 ]
Je moeder is een hamster
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:19:12 #130
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_34844764
Crutch, mooi verwoord. Toch ben ik ook meer een liefhebber van Room for Squares, maar ik moet toegeven dat het aan m'n gemoedstoestand ligt ook... Ik vind het heel knap en goed dat de beide albums zo'n verschillende sfeer hebben.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:57:26 #131
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_34846331
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
...., maar ik moet toegeven dat het aan m'n gemoedstoestand ligt ook...
Haha, dus jij bent altijd zo'n vrolijkerd?

HT heeft wel iets aan melancholie namelijk. (niet dat ik depri ben hoor, in tegendeel zelfs.)

btw, check out: David Ryan Harris www.davidryanharris.com ook zo iets zoetsappigs.

[ Bericht 2% gewijzigd door Crutch op 08-02-2006 13:34:14 (Megafout eruit gehaald.) ]
Je moeder is een hamster
pi_34857247
Ik zou niet kunnen kiezen tussen beide. En van wat ik heb gehoord van Continuum, wordt dat album de combi van HT en RFS, dus my bet is op dat album.

Wanneer is het nou eindelijk mei??
pi_34860932
Bedoel je niet David Ryan Harris?
  woensdag 8 februari 2006 @ 13:26:48 #134
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_34862023
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:51 schreef Apfel het volgende:
Bedoel je niet David Ryan Harris?
Dude! Ik ben zooooooo blind, ik had het niet eens gezien.
Die bedoel ik ja.
Je moeder is een hamster
pi_34879344
Dacht hetzelfde... twijfelde tussen hem en ryan adams. lol
  maandag 13 februari 2006 @ 16:50:28 #136
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35042026
Heeft iemand nog mooie live opnames van JM? Gewoon mp3. Ik heb nu alleen 'Message In A Bottle', iets in die trant bedoel ik. Verrassende live covers of 'mergen' van nummers zoals de Counting Crows wel eens doen...
pi_35066559
Check de volgende sites ff voor downloads;

My Stupid Mouth topic met downloads
Orange Soda Studios downloads. Veel niet via p2p/torrent verkrijgbare mp3's.
En als je op zoek bent naar een specifiek nummer kun je altijd hier nog je request indienen....

enjoy
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:25:05 #138
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35066915
Thanks.. ik luister nu 'Patience'..
  dinsdag 14 februari 2006 @ 09:34:16 #139
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35067078
Is 'I Got A Woman' op Try een Ray Charles cover?
pi_35069962
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 09:34 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is 'I Got A Woman' op Try een Ray Charles cover?
Yep
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:45:20 #141
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35070240
en wat voor een
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 14 februari 2006 @ 12:01:27 #142
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35070750
Wil iemand die dat liedje op mp3 heeft, mij even mailen? Of mag ik dat niet vragen..
pi_35091354
Uhm, is een yousendit ook goed?
pi_35091378
BTW, als ik jou was zou ik gewoon TRY! halen...
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:15:57 #145
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35092023
of op je harde schijf zetten...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:16:41 #146
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35092058
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:58 schreef Numbie het volgende:
Uhm, is een yousendit ook goed?
Ja, dat zou super zijn!
  dinsdag 14 februari 2006 @ 22:17:02 #147
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35092074
Ik koop TRY zeker.. maar als voorproefje..
pi_35104454
Stanley huppeldepup... Yousendit is on the way, met in totaal geloof ik 8 nummers. Kijk maar welke je aanstaan en welke niet. Dan kan ik nog wel ff dieper in mijn archief duiken
pi_35134361
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 11:05 schreef Numbie het volgende:
Stanley huppeldepup... Yousendit is on the way, met in totaal geloof ik 8 nummers. Kijk maar welke je aanstaan en welke niet. Dan kan ik nog wel ff dieper in mijn archief duiken
Ik ben er stil van, je bent een engel. Hij is nu aan het opslaan. Ik ben zeer benieuwd!

Heel erg bedankt!
pi_35136220
Your welcome! Wat vond je ervan trouwens?

[ Bericht 16% gewijzigd door Numbie op 16-02-2006 09:28:17 ]
  vrijdag 17 februari 2006 @ 02:08:36 #151
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35176585
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:28 schreef Numbie het volgende:
Your welcome! Wat vond je ervan trouwens?
Ik denk dat de keus gaat vallen op 'Little Moments', dat vind ik een erg mooi liedje.
pi_35178359
Dacht ik al Veel succes ermee!
pi_35186260
Heeft ie nu een nieuw album of wat?
pi_35196723
Als je op TRY! doelt, die ligt sinds november in de winkel. En Continuum, zijn nieuwe studio-album, komt in mei uit...
pi_35226886
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 02:08 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Ik denk dat de keus gaat vallen op 'Little Moments', dat vind ik een erg mooi liedje.
Is het geworden. CD gemaakt en gegeven.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:19:17 #156
130456 CrookedEye
Keizer der Plebs
pi_35248453


[ Bericht 100% gewijzigd door CrookedEye op 19-02-2006 11:19:42 ]
"Veni, vidi, vici."
pi_35253910
quote:
Op vrijdag 17 februari 2006 17:59 schreef Numbie het volgende:
Als je op TRY! doelt, die ligt sinds november in de winkel. En Continuum, zijn nieuwe studio-album, komt in mei uit...
ff kopen met bittorrent dan

ohnee ik ken t al en t is niet echt leuk
  zondag 19 februari 2006 @ 17:44:08 #158
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35259917
Numbie, Numbie, Numbie.. wat voor info kon je precies geven over 'I don't need no doctor' en 'Little moments'? Ik heb je mailtje niet meer..
pi_35270963
Komt Precious Illusions ook uit op CD?
pi_35271930
OMG ik hoop het zo!! Had nooit gedacht dat hij de gitaar zou inruilen voor de piano; zoveel meer jazz dan ik dacht dat hij in zich zou hebben.

Little moments is geschreven door de in de VS bekende country-ster Brad Paisley, en is samen met hem opgenomen tijdens een op tv-uitgezonden show genaamd 'CMT Crossroads' waarin artiesten uit verschillende muziekgenres elkaar ontmoeten. 'I don't need no doctor' is een nummer van Ray Charles, dat eigenlijk hetzelfde tempo kent van het origineel van 'I Got A Woman' (hoog dus). Samen met John Scofield heeft John dit nummer op genomen voor Scofields tribute (What I'd say heet die plaat) aan Ray Charles. Als je die laatst genoemde mooi vindt, moet je ook zeker een keer Stitched Up downloaden, John's samenwerking met Herbie Hancock.
  maandag 20 februari 2006 @ 17:10:16 #161
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35293628
Wederom bedankt. Ik doe niet aan downloaden, maar ik zal eens zien wat ik in de winkels tegen kom.
pi_35293880
Ok, in dat geval was ik nog vergeten te melden dat Stitched Up staat op Hancock's album 'Possibilities'. Van Brad Paisley heb ik absoluut geen verstand, dus daar zul je zelf achteraan moeten
pi_35342533
Had een tijdje terug de CD Try voor mn moeder gedownload, en kwam hem vandaag tegen op mn PC. Wow, dat is écht een vette CD! Track 1, 2, 3 en 11 zijn sowieso super, Daughters klinkt ook lekker, en zo nog meer goede nummers. Normaal heb ik niets met blues-rock, maar dit bevalt toch echt wel . Misschien maar kopen !
  dinsdag 21 februari 2006 @ 20:52:09 #164
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35342850
Try is zeker lekker.. de verzameling begint volwassen vormen aan te nemen zo.
pi_35347434
Haha Idd ja. Hoop dat hij de bluesrock invloeden nog meer lat doorklinken ook in zijn 'eigen' muziek. Al moet ik zeggen dat 'nieuwe' nummers a la Stop This Train toch ook wel briljant zijn...
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:53:50 #166
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35348056
Hij zal steeds andere richtingen uitgaan en uitproberen, vermoed ik. Zijn stem is niet echt geschikt voor pure country, maar dat is best wel een interessant genre voor hem misschien. (zie 'Little Moments' )
pi_35359632
Eerlijk gezegd, vind ik country helemaal niets, en geloof dan ook dat dit geval eenmalig was. Waarom duurt het nog zolang tot mei?
pi_35360267
Als niet teveel aan line-dancen en slide-guitars denkt, dan valt country best wel mee.
pi_35360630
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:47 schreef Jill-RMC het volgende:
Ik ga naar Birmingham, onder het mom F*ck mn vliegangst ik ga naar Jason Mraz
Voor 85 euro heen en terug vliegen + JM2 kaartje vonk dat best te doen.
En als ie zn ass dan toch nog naar de Paradiso ofzo weet te slepen, ga we dus 2x :p

Had Mraz nog geen eigen topic eigenlijk?
Wat gaaf!
wil ik ook wel
Jason Mraz heeft volgens mij (en de search is het met me eens) geen eigen topic...
wel jammer, hij is zo onbekend dat er amper cd's van te vinden zijn..
pi_35365390
Jason Mraz heeft toch ook nog maar 1 album?
pi_35365577
mja, volgens mij ook.
enkelvoud dan
zijn cd is nergens te vinden

heb nog niet érg hard gezocht, maar ben hem iig nergens tegengekomen. en bijna niemand kent 'm
pi_35366629
Ik heb hem in de US gekocht toen ik daar van de zomer op vakantie was.. Ik kan eentje voor je op laten sturen..
pi_35370292
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 14:38 schreef lienelien het volgende:
mja, volgens mij ook.
enkelvoud dan
zijn cd is nergens te vinden

heb nog niet érg hard gezocht, maar ben hem iig nergens tegengekomen. en bijna niemand kent 'm
Meerdere... Waiting for my rocket to come ... en vorig jaar is Mr A-Z uitgekomen. Heb ze kunnen vinden en ze staan op m'n HD . Lekkere albums hoor ... maar origineel zijn ze in Nederland volgens mij nergens te krijgen.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_35370969
Over John Mayer:

welke liedjes van 'Room for Squares' en 'Heavier Things' zijn singles geweest?
pi_35372809
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Over John Mayer:

welke liedjes van 'Room for Squares' en 'Heavier Things' zijn singles geweest?
Heavier things

- Daughters
- Bigger than my body
- Clarity

RFS

- Your body is a wonderland
- No such thing

Weet niet of dit volledig is zo
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_35375875
Ja hey, die OP is er niets voor niets
pi_35396781
Gelijk heb je apfel

En in de VS is ter promotie van TRY! Who Did You Think I Was aangewezen, maar daar zat alleen een clip bij en niet letterlijk een cd-singletje. Wel weer als single te verkrijgen via iTunes...
pi_35397021
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:03 schreef Apfel het volgende:
Ja hey, die OP is er niets voor niets
Nooit gezien. Toch knap dat ik dat ff uit m'n hoofd wist .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_35400745
wtf betekent 3x5?
pi_35400914
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:57 schreef Fatality het volgende:
wtf betekent 3x5?
3 inch by 5 inch, het standaard formaat van een foto in de VS.
pi_35411867
ook wel 9x11 cm hier :p
pi_35412097
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:52 schreef Numbie het volgende:
ook wel 9x11 cm hier :p
pi_35413510
Mensen die een voorproefje willen van de rustige kant van het nieuwe album, moeten dat ff zeggen. Heb een yousendit linkje van 'Stop This Train' (live acoustic, Eddie's Attic 20-11-05) nu online...
pi_35415930
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 17:45 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
*meld..
pi_35416603
Numbie is wel goed met yousendit linkjes.. zo heb ik al mogen ervaren..
pi_35416649
Net verzonden naar jullie beide! Het is een video trouwens
pi_35420592
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 19:25 schreef Numbie het volgende:
Net verzonden naar jullie beide! Het is een video trouwens
Thnx!
pi_35421077
You're welcome
pi_35421193
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:15 schreef Numbie het volgende:
You're welcome
Als er ooit iets is.. twijfel niet en let me know..
pi_35421487
Dat zei je ja

btw, siggie verandert!! \/ \/

[ Bericht 43% gewijzigd door Numbie op 23-02-2006 21:36:09 ]
pi_35422676
Nou, nou, nou.. wat een taalgebruik..
pi_35426571
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 12:00 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

3 inch by 5 inch, het standaard formaat van een foto in de VS.
oh ik zat al te denken of die formaten bestaan..maarja in inches wel
pi_35427447
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 23:31 schreef Fatality het volgende:

[..]

oh ik zat al te denken of die formaten bestaan..maarja in inches wel
Ja.. je haalt het ook wel uit de tekst.. 'tryin' to fit the world inside a picture frame'

lekker nummer hè..
pi_35433572
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:53 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nou, nou, nou.. wat een taalgebruik..
hey, ik ben niet degene die het zei
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:58:15 #197
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35434689
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:06 schreef Numbie het volgende:

[..]

hey, ik ben niet degene die het zei
Zei John het zelf?
pi_35461073
Ooooh, zeker! In de pre-grammy special, waarin je hem samen met Kanye West ziet en ze een stukje van 'Bittersweet' laten horen. Klassiek stukje Mayer humor; net als het berenpak
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:57:08 #199
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35461282
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:52 schreef Numbie het volgende:
Ooooh, zeker! In de pre-grammy special, waarin je hem samen met Kanye West ziet en ze een stukje van 'Bittersweet' laten horen. Klassiek stukje Mayer humor; net als het berenpak
Het is wel een geval apart, dat is zeker.
pi_35549681
ja ja..

Tsjongejonge zeg, wou dat ik zo'n collectie gitaren had... (zie zijn myspace)
pi_35551931
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:52 schreef Numbie het volgende:
Ooooh, zeker! In de pre-grammy special, waarin je hem samen met Kanye West ziet en ze een stukje van 'Bittersweet' laten horen. Klassiek stukje Mayer humor; net als het berenpak
Met zn dure horloge....echt ik hou van JM-humor
pi_35566573
Ben je nou al naar Jason geweest Jill?
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:42:30 #203
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35604297
Heeft Jason Mraz eigenlijk al een eigen topic?
pi_35604740
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:26 schreef Numbie het volgende:
Ben je nou al naar Jason geweest Jill?
Nee ik ga a.s. dinsdag
Wel evil...Gavin is op 8 maart in NL en dan ben ik ws nog in Brum. Volgens mij doet ie het expres
Nouja ik stalk m wel in Augustus. Dinsdag en Woensdag is het Jason stalk tijd

Weet niet of JM2 al een eigen topic heeft....
pi_35608268
Gavin is 8 maart in NL?! Waar hoe en wanneer dan? Ik ga die dag toch naar DCFC misschien dat ik dan ook nog wel ff tijd heb om Gavin te stalken... Veel plezier anyway komende dinsdag
  woensdag 1 maart 2006 @ 16:03:27 #206
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35609631
Jill, have a good time!
pi_35612020
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:29 schreef Numbie het volgende:
Gavin is 8 maart in NL?! Waar hoe en wanneer dan? Ik ga die dag toch naar DCFC misschien dat ik dan ook nog wel ff tijd heb om Gavin te stalken... Veel plezier anyway komende dinsdag
Zie het Gavin topic. We lopen gelukkig niet alles in één topic te gooien

Als iemand nou even een leuk JM2 topic maakt dan zet ik woensdagaaf verslagje en foto's erin...deal
pi_35621917
Dacht dat er al een Jason Mraz topic was? Kunnen we dat niet oprakelen? (lees; ben geen held in OP maken... )

Weinig nieuws van het Mayer front, volgens mij is hij bezig met plannen van promotie etc. rond het nieuwe album
pi_35625386
*ta-daaa* topic-kick van het Jason Mraz topic gerealiseerd!
pi_35634199
zag het! Super, dank je wel... Heeft één van jullie misschien van hyves gehoord? Kwam er zelf gister pas achter dat het bestaat, maar daar zit echt een hele grote groep NL'ers die John ook goed vinden... Zie je wel, ze zijn er wel, maar kunnen elkaar gewoon niet vinden.
pi_35672707
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 09:39 schreef Numbie het volgende:
zag het! Super, dank je wel... Heeft één van jullie misschien van hyves gehoord? Kwam er zelf gister pas achter dat het bestaat, maar daar zit echt een hele grote groep NL'ers die John ook goed vinden... Zie je wel, ze zijn er wel, maar kunnen elkaar gewoon niet vinden.
Haha mja, dat is een soort verlengd CU2 gebeuren... Ik ben ook lid van de John Mayer hyve Ik heb ze dus prima kunnen vinden hoor! En we zijn met vrij velen heb ik het idee.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  vrijdag 3 maart 2006 @ 16:25:18 #212
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35683119
Hyve betekent bijenkorf.. get the picture?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:25:23 #213
107525 Caithlinn
Still me....
pi_35685256
Hey, een topic over john Ik heb net TRY gekocht, klinkt erg lekker.
Ik las net dat RFS ook een aanrader is, hmmmmz, es kijken of ik die ergens kan vinden.....
Vond HT echt super, vooral somethings missing, de versie die op TRY staat is ook errg goed. Verder nog aanraders?????
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  vrijdag 3 maart 2006 @ 19:23:53 #214
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35688492
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:25 schreef Caithlinn het volgende:
Hey, een topic over john Ik heb net TRY gekocht, klinkt erg lekker.
Ik las net dat RFS ook een aanrader is, hmmmmz, es kijken of ik die ergens kan vinden.....
Vond HT echt super, vooral somethings missing, de versie die op TRY staat is ook errg goed. Verder nog aanraders?????
Any Given Thursday!

Jij weet waar John overnacht als hij in Nederland is hè?
  zondag 5 maart 2006 @ 13:24:39 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_35737677
Damn! ik zat net op zn officiële site, maar dit raad ik mensen af. Op de foto's staat een of ander foto model. Dit kan John Mayer niet zijn. Wat een deceptie! Zo'n stem hoort niet bij zo'n kop. Ik weet niet wat het is, maar ik kan het niet bolwerken

"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_35740353
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:24 schreef One_conundrum het volgende:
Damn! ik zat net op zn officiële site, maar dit raad ik mensen af. Op de foto's staat een of ander foto model. Dit kan John Mayer niet zijn. Wat een deceptie! Zo'n stem hoort niet bij zo'n kop. Ik weet niet wat het is, maar ik kan het niet bolwerken

Euhm, bedoel je www.johnmayer.com?
  zondag 5 maart 2006 @ 15:07:24 #217
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_35741506
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:24 schreef One_conundrum het volgende:
Damn! ik zat net op zn officiële site, maar dit raad ik mensen af. Op de foto's staat een of ander foto model. Dit kan John Mayer niet zijn. Wat een deceptie! Zo'n stem hoort niet bij zo'n kop. Ik weet niet wat het is, maar ik kan het niet bolwerken

Zijn het de foto's waar hij kort haar heeft of lang haar? Want dat korte haar is van een paar jaar geleden.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_35742056
Heel veel van die foto's die je ziet zijn al ruim 4 jaar oud, en zijn gemaakt om ook YBIAW te promoten. Ze speelden in op 'college boy' look, tsja, je kunt beter de foto's bekijken op jmeyecandy van Room For Two... Want deze foto's zijn idd niet echt representatief meer idd.
  zondag 5 maart 2006 @ 15:24:43 #219
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_35742110
quote:
Op zondag 5 maart 2006 15:23 schreef Numbie het volgende:
Heel veel van die foto's die je ziet zijn al ruim 4 jaar oud, en zijn gemaakt om ook YBIAW te promoten. Ze speelden in op 'college boy' look, tsja, je kunt beter de foto's bekijken op jmeyecandy van Room For Two... Want deze foto's zijn idd niet echt representatief meer idd.
Maar dat haar van nu vind ik weer te lang eigelijk.. hoe die op de voorkant van zijn 2e album staat is het beter.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_35742269
Ja idd, dat was eigenlijk precies goed. Het moet niet langer worden, anders is het wel heel erg jaren tachtig rock'n roll...

Hij had trouwens vrijdag weer een nieuwe blog gepost op zijn myspace.
  zondag 5 maart 2006 @ 16:48:52 #221
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35745090
Haha.. de groupies discussieren over het kapsel.. geweldig!
pi_35746835
Dat haar ís nu ook gewoon te lang. Daar hoef je geen groupie voor te zijn om dat te kunnen zien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  zondag 5 maart 2006 @ 17:37:21 #223
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35746938
Uhh.. het heeft wel wat vind ik als hetero (macho) man.. lekker hip! Hij kan het hebben, dat korte vind ik te jongensachtig. Frank Boeijen heeft het nu ook langer dan normaal, het is een hype..
  zondag 5 maart 2006 @ 17:47:52 #224
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35747293
'Room For Squares' en 'Heavier Things' in de wisselaar en de shuffle mag z'n werk doen.. hoe heerlijk!
pi_35757580
Aangezien Numbie erover begon, heb ik nog eens in de John Mayer-hyve gekeken. Die heeft maar 23 leden en is al sinds 14 december dood...
Denk dus niet dat hyves.nl de plek is voor John... Publiek heeft een íetsjes andere smaak.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_35766640
Nee joh, maar liefsts 303 leden! Weet niet welke hyve jij hebt gezien, maar klik hier nog maar eens...

En vind stiekem het lange haar wel mooier dan dat hele korte
pi_35773014
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:33 schreef Numbie het volgende:
En vind stiekem het lange haar wel mooier dan dat hele korte
het was wel ff wennen....maar idd het zit nu op een fijne lengte.
pi_35779565
quote:
Op maandag 6 maart 2006 10:33 schreef Numbie het volgende:
Nee joh, maar liefsts 303 leden! Weet niet welke hyve jij hebt gezien, maar klik hier nog maar eens...

En vind stiekem het lange haar wel mooier dan dat hele korte
Haha, oh ik heb me gewoon weer aangesloten bij de verkeerde! Nou ergens zweven er dus nog 23 rond...
En wat dat haar betreft: zoals het op de cover van HT is, vind ik het het mooist, nét lang genoeg
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 6 maart 2006 @ 17:19:36 #229
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35779647
Hyves vind ik wel een beetje vermoeiend. Weer iets dat je bij moet houden..
pi_35779786
Bijhouden? Hmm, eerder iets om beetje door te kijken als je je verveelt (voor mij in ieder geval). En je kan er fijn uit je dak met gele badeendjes..!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  maandag 6 maart 2006 @ 18:37:09 #231
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35782106
Ja ok, als je alleen die John Mayer hyve bekijkt.. maar als je eenmaal zo'n ding aanmaakt, blijken al je vrienden en vriendinnetjes ook zo'n ding te hebben.. oeps!
pi_35784857
yep, dat is wel waar, maar het is net als met myspace. Daar kijk je een keer gedurende één a twee dagen op en dan heb je het ook wel weer gezien...
  maandag 6 maart 2006 @ 19:56:02 #233
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35785545
Is 'Only Heart' ook een liedje van JM? Volgens mij hoorde ik dat net.. ik kende het nog niet goed, maar wat lekker zeg!
pi_35786630
Mwah, MySpace is wat leuker omdat het wat internationaler is.
Nederlanders zijn zo saai
pi_35789298
Only Heart staat op HT!! Stanley toch, dat moet je wel weten hoor
En vind hyves iets prettiger in de zin van minder reclame-onzin en zo...
  dinsdag 7 maart 2006 @ 09:53:42 #236
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35800984
quote:
Op maandag 6 maart 2006 21:22 schreef Numbie het volgende:
Only Heart staat op HT!! Stanley toch, dat moet je wel weten hoor
En vind hyves iets prettiger in de zin van minder reclame-onzin en zo...
Sorry..

Hyves is zo lekker Nederlands. Af en toe krijg je een mailtje van de opper-Hyve-meester met wat nieuwe ontwikelingen en zo.
pi_35870907
John Mayer en techno!? Check zijn myspace...
  donderdag 9 maart 2006 @ 11:09:51 #238
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35871917
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:19 schreef Numbie het volgende:
John Mayer en techno!? Check zijn myspace...
Verrassend!
pi_35880928
Iemand op MSM heeft een klein artikeltje gevonden dat zegt dat John toch nog bezig is met de tracks die zijn opgenomen tijdens de shows in Eddie's Attic afgelopen najaar...
  zondag 12 maart 2006 @ 15:49:18 #240
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_35967012
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:39 schreef Numbie het volgende:
Iemand op MSM heeft een klein artikeltje gevonden dat zegt dat John toch nog bezig is met de tracks die zijn opgenomen tijdens de shows in Eddie's Attic afgelopen najaar...
Ik las in een oude Oor de recensie van Try en die was superlovend! Het kwam er op neer dat John veel respect kreeg voor het niet kiezen van de makkelijkste weg.
pi_35970735
yup. Had die recensie ook gepost hier ergens een paar pagina's terug

Hij heeft trouwens een cover van 'Route 66' ingezongen als titeltrack voor de nieuwe Disney/Pixar film 'Cars'. Op de site van disney.com kun je een trailer ervan bekijken, met op de achtergrond John dus
pi_36077926
En het nieuwe seizoen Stunlife is weer begonnen. Check zijn myspace voor wat superdroge Mayer-humor...
pi_36085138
LMAO "The 60's weren't good to you eh?"
Gaat op het lijstje Films die ik dit jaar wil zien.....ernstig dat bijna 75 % van dat lijstje uit tekenfilms bestaat :p
pi_36174225
Uhm, Jill, waar stond dat lijstje. Geloof dat ik iets gemist heb
pi_36215218
John gaat met het trio nu ook nog een studio album opnemen! Lees meer op www.j-mayer.org
  woensdag 22 maart 2006 @ 21:22:44 #246
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36278207
quote:
Op maandag 20 maart 2006 22:11 schreef Numbie het volgende:
John gaat met het trio nu ook nog een studio album opnemen! Lees meer op www.j-mayer.org
Zeer, zeer cool!
pi_36288053
Had stiekem toch ietsje meer gehoopt op het acoustische 'solo' album waar hij het eind vorig jaar over had... Soort van IWO alleen dan 2006/2007 style *zucht* Je blijft maar wachten in de tussentijd.

Waar luisteren jullie trouwens in de tussentijd naar? Ik voornamelijk Ben Folds, en een beetje Mraz/Death Cab/Franz Ferdinand.
pi_36288798
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 08:54 schreef Numbie het volgende:
Waar luisteren jullie trouwens in de tussentijd naar? Ik voornamelijk Ben Folds, en een beetje Mraz/Death Cab/Franz Ferdinand.
Ik ook (excl. Ben Fold, ken ik niet)! En Infadels en Hard-fi, wel weer wat heel anders dan John Mayer. Mag ook graag eens Amos Lee aanzetten...
Kennen jullie trouwens Odd? Een gast ergens uit Scandinavië, singer/songwriter, die zichzelf (!) vergelijkt met John Mayer en Jeff Buckley. Dat-ie wat egoproblemen heeft, moge dus duidelijk zijn, maar hoe is zijn muziek? Ik ken één nummer wat ik op tv wel eens voorbij heb zien komen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36290940
Je kent Ben Folds niet?! Zeker wat van downloaden, bvb. album 'Rockin The Suburbs', erg leuk! En Amos Lee is ook zeker fijn... En jezelf met Jeff Buckley vergelijken is idd wel een erg grote ego-zet.
  donderdag 23 maart 2006 @ 12:20:20 #250
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36292927
Amos Lee
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36302115
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 11:04 schreef Numbie het volgende:
Je kent Ben Folds niet?! Zeker wat van downloaden, bvb. album 'Rockin The Suburbs', erg leuk!
sssssh, je bedoelt kopen, toch?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36302496
Legaal downloaden is een mooie compromis

Luister op het moment ook veel naar Jason Mraz, de nieuwe cd van Train is echt briljant, veel Gavin uiteraard, Will Hoge ook erg veel en ben een btje oude cd's aan het recyclen in de categorie: Daar heb ik al lang niet meer naar geluisterd!
  donderdag 23 maart 2006 @ 18:09:33 #253
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36303830
Net Heavier Things en Room of Squares achter elkaar aan geluisterd. Lekker hoor.

Ik raad mensen ook aan de CD van Jose Gonzales down te schaffen. Veneer heetie. Aparte manier van gitaar spelen heeft die gast, maar wel relaxed. Je kent em van de Stuiterbal reclame van Sony.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36310311
Die arme mensen van Sony, iedereen heeft het over de stuiterballen reclame, maar ze maken reclame voor een camera o.i.d. (zie je, ik weet het zelf niet eens). Dan doe je toch iets verkeerd!
Dat nummer is wel mooi, maar een béétje saai naar mijn idee, hoe is de rest van het album?
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:01:23 #255
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36312981
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 18:09 schreef One_conundrum het volgende:
Net Heavier Things en Room of Squares achter elkaar aan geluisterd. Lekker hoor.

Ik raad mensen ook aan de CD van Jose Gonzales down te schaffen. Veneer heetie. Aparte manier van gitaar spelen heeft die gast, maar wel relaxed. Je kent em van de Stuiterbal reclame van Sony.
Ik heb "Veneer", en heb er vrij veel naar geluisterd de afgelopen dagen. Ik vind het hele rustgevende gitaardeuntjes (of klinkt 'deuntjes' te denigrerend ).. Heerlijk om bij weg te dommelen Maar om hem overdag te luisteren, daarvoor vind ik hem toch nogal saai eigenlijk.

In de auto werkt ie ook niet heb ik al gemerkt, dan krijg ik echt van die "relaaaaaaaxt man.. waarom 120 rijden als je ook 60 kan op de snelweg" (had Deadweight on Velveteen opstaan )..
Terwijl ik normaal zo eentje ben die 120 moet rijden wanneer dat mag, en geen kilometertje minder .
Veel ervan doet me trouwens aan het legendarische duo (oeh, mn papa en mama zouden trots op die zin van mij zijn ) Simon & Garfunkel denken weet ook niet waarom.. had ik net ook bij het begin van "Broken Arrows" of "stay in the shade".

Nouja, mooi zijn sommige nummers zeker wel Mn favo is "save your day". of anders "slow moves" Dont know why...

[ Bericht 2% gewijzigd door Cutebutpsycho op 23-03-2006 23:21:10 ]
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_36313822
ben ik trouwens de enige die Room For Squares zeer veel beter vind dan Heavier Things?


voornamelijk : comfortable/3x5/83/my stupid mouth ..eigenlijk het hele album.

[ Bericht 18% gewijzigd door Fatality op 23-03-2006 23:29:35 ]
pi_36317163
Nopes...vind RFS ook een stuk relaxder dan HT.
pi_36319279
Ik word wakker, zet de tv aan: John Mayer! Dat belooft wat voor vandaag, want zo vaak draaien ze z'n clip niet... Nu ook weer één of ander Bobby Brown bagger-iets.
Ik kan trouwens niet kiezen tussen de albums! Had RFS al he-le-maal grijs gedraaid lang voordat ik HT kocht, die heb ik wel minder gedraaid eigenlijk. Maar vind op allebei de albums echt pareltjes zitten! En eigenlijk geen enkel nummer wat ik niks vind. En daar is JM de enige in..!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
  vrijdag 24 maart 2006 @ 14:42:56 #259
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_36328925
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:51 schreef Lieke_K het volgende:
Die arme mensen van Sony, iedereen heeft het over de stuiterballen reclame, maar ze maken reclame voor een camera o.i.d. (zie je, ik weet het zelf niet eens). Dan doe je toch iets verkeerd!
Dat nummer is wel mooi, maar een béétje saai naar mijn idee, hoe is de rest van het album?
Apart, maar niet negatief apart. Het is moelijk te omschrijven.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_36331471
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 08:56 schreef Lieke_K het volgende:
Ik word wakker, zet de tv aan: John Mayer! Dat belooft wat voor vandaag, want zo vaak draaien ze z'n clip niet... Nu ook weer één of ander Bobby Brown bagger-iets.
Ik kan trouwens niet kiezen tussen de albums! Had RFS al he-le-maal grijs gedraaid lang voordat ik HT kocht, die heb ik wel minder gedraaid eigenlijk. Maar vind op allebei de albums echt pareltjes zitten! En eigenlijk geen enkel nummer wat ik niks vind. En daar is JM de enige in..!
Ben het met je eens Beide albums hebben pareltjes en mindere songs. Vind trouwens Try! het mooist qua stemgeluid. Wat die man daarop allemaal wel niet uitvoert!

kleine noot; heb vandaag m'n theorie gehaald voor rijbewijs b
pi_36335757
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je voor je praktijk sneller slaagt dan ik Alhoewel na 4 keer opgaan rij ik wel als een zonnetje :p
  vrijdag 24 maart 2006 @ 21:23:09 #262
130456 CrookedEye
Keizer der Plebs
pi_36340415


[ Bericht 100% gewijzigd door CrookedEye op 24-03-2006 21:23:31 ]
"Veni, vidi, vici."
pi_36354979
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 16:01 schreef Numbie het volgende:
Vind trouwens Try! het mooist qua stemgeluid. Wat die man daarop allemaal wel niet uitvoert!
kleine noot; heb vandaag m'n theorie gehaald voor rijbewijs b
Die heb ik dus nog steeds niet..! Ik wil zoveel CD's kopen, maar ik heb een beetje te weinig gewerkt de afgelopen maanden om dat te kunnen bekostigen...
Gefeliciteerd! Ik moet nog steeds gaan lessen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_36654462
bedankt! hij heeft dit weekend trouwens een nieuw nummer gespeeld op het Tempe Music Festival, genaamd "Waiting on the world to change", en gaat (echt waar) over zijn interpretatie van de oorlog in Irak. Tekst en uitleg staan op www.j-mayer.org
pi_36731489
Ziet er steeds meer naar uit dat John deze zomer in Amerika een 'solo' tour zal gaan doen.... www.j-mayer.org
pi_36825942
Deze site claimt dat John in Juni naar Portugal komt! Er is dus hoop!
pi_36826307
Wow, zo komt het wel erg dichtbij...
pi_36827865
Eindelijk ja... Hoop zo dat hij er nog een festival bij pakt in Duitsland of NL, nog beter
pi_36829859
Ik vindt dit weer zeer typsch dé week dat ik naar Amerika ga.....evil evil John
pi_36836201
haha Jij gaat tenminste joh, en bovendien, niets is zeker. Voor hetzelfde geld zie je hem toch nog wel spelen...
pi_36864266
Ik heb John Mayer live mee mogen maken in Atlanta, is alweer 3 jaar geleden. Kwam toendertijd regelmatig in de US en kende hem dus al voordat ie hierheen kwam. Jason Mraz is ook goed btw
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:19:18 #272
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_36866057
john mayer kan cool gitaar spelen! z;n muziek ken ik verder eigenlijk niet, maar ben nu iets aan het downloaden via iTunes
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_36866138
Toch denk ik dat hij tegen die tijd een poging waagt in Paradiso of de HMH

Alleen beetje frustrerend om te lezen dat alle Amerikanen gelijk zo lopen te bitchen over 'waarom Europa? en wij nog niet?' Ik zou er een moord voor doen om Dave Matthews Band, Sarah McLachlan en John Mayer wat vaker in Europa te zien.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:21:54 #274
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36866162
Sarah McLachlan in november 2004 (of 2003?) in de HMH gezien? Wat een stem..
pi_36867701
Ja die amerikanen zien niet in hoe spoiled ze zijn met artiesten. Maarja....wij zijn weer spoiled dat bands met de status van John Mayer in de states hier in bv de Paradiso kunnen optreden, voor minder dan 25 euro. Terwijl hun minimaal $100 moeten neerleggen willen ze in een arena in de States een glimps op kunnen vangen van zo een band.

Paradiso zou echt te lief zijn als ie dat doet.....de HMH echt nee...ik blijf die sfeerloze bak k.u.t. vinden vooral voor artiesten die het gewoon lekkerder doen ik de wat kleinere zalen....zoals bv James Blunt en Jamie Cullum ofzo.
pi_36867827
Pepsi Stage 2004
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:19:02 #277
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36868258
HMH is net zo sfeerloos als je het zelf maakt.. valt allemaal nog wel mee volgens mij.

Ik heb vandaag Try en Any Given Thursday besteld bij bol.. spannend..
pi_36877958
Schitterende albums beide, al zijn ze wel een wereld van verschil, en toch zo Mayer. Het enige wat je enigzins terughoort van AGT op TRY! is de blues van Covered in Rain (die hij met het trio ook nog gespeeld heeft) Veel plezier ermee!

Oh, en in zijn myspace zegt John dat hij er wel zin in heeft om deze nieuwe liedjes 'around the world' te nemen...
  woensdag 12 april 2006 @ 10:47:12 #279
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36880519
Dat klinkt veelbelovend, Comfortably Numbie.. dan heb ik het over beide elementen in je post.
pi_36912870
haha Als je de platen binnenhebt, moet je ook ff something's missing goe beluisteren. Het enige nummer dat op beide albums staat, alleen is de één drie jaar later dus opgenomen...
pi_36952308
Op www.j-mayer.org staan nu de lyrisc van de nummers van Continuum die hij afgelopen weekend speelde in een Hotel Café (in LA d8 ik). Lijkt erop alsof John's hart gebroken is onlangs...

(of hij vindt het gewoon leuk om daarover te schrijven )
  vrijdag 14 april 2006 @ 21:37:00 #282
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_36966383
'Vultures' is mijn nieuwe favoriet! Wat onwijs lekker zeg..
pi_37001073
Ja hè, totally Marvin Gaye stijl, maar zo'n heerlijk nummer Verschijnt waarschijnlijk ook in studio-vorm op Continuum
pi_37005175
Van wat ik gehoord heb van het Trio album trekken die nummers mij niet zo. Geen mij maar de studio albums. Vind em live (van wat ik gehoord heb dan) een beetje hijgerig zingen, waarbij je nou niet echt kan horen wat ie zingt. Anyway, ik kwam dus een paar dagen terug het nummer 'Tracing' tegen, en vond het raar dat ik em nog niet kende eigenlijk. Dat komt waarschijnlijk omdat ie alleen op de single van BTMB stond volgens mij. Weet iemand of er nog meer van dat soort pareltjes zijn, of zowieso andere nummers van hem die aan te raden zijn? Ik heb nu

3x5, Back to You, Bigger Than My Body, Come Back to Bed, Clarity, Comfortable, Daughters, Message in a Bottle (live), My Stupid Mouth, Neon, Never Tear us Apart (live), No Such Thing, Only Heart, Somethings Missing, Splitscreen Sadness, Stiched Up (Sucker, Tracing, Victoria, Wheel, Why Georgia en Your Body is a Wonderland

Die vind ik iig allemaal goed. Meer aanraders?
  zondag 16 april 2006 @ 14:47:53 #285
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37005305
quote:
Op zondag 16 april 2006 11:53 schreef Numbie het volgende:
Ja hè, totally Marvin Gaye stijl, maar zo'n heerlijk nummer Verschijnt waarschijnlijk ook in studio-vorm op Continuum
Ja! Deed me een beetje denken aan het stemgebruik van Gaye in 'Got To Give It Up'..
pi_37026195
Ik zit nu Another kind of green van TRY! te luisteren en moet zeggen dat dat toch wel heel erg bevalt. Vooral de achtergrondmuziek vind ik erg goed klinken. Zijn er nog meer aanraders van dit album?
pi_37028159
Gewoon kopen?

Al heb ik Try! ook nog niet
pi_37035248
Covered in Rain!!
pi_37035832
Aanraders van Try! zijn Vultures, Good Love Is On The Way en Who Did You Think I Was wat mij betreft.
Andere nummers van John die ik je kan aanraden zijn;
*Stop This Train (ik was in tranen de eerste keer, zó ontroerend mooi)
istance
*Trust Myself
*Victoria
*Love Soon
*Man On The Side
*en de cover van Inner City Blues is ook erg fijn
  dinsdag 18 april 2006 @ 00:42:04 #290
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37051051
Numbie, heb je mij 'Stop This Train' al wel eens gestuurd dan?
pi_37055672
Uhm, geloof het niet hè? Zal als ik thuis ben je ff een yousendit sturen, aight? :p
  dinsdag 18 april 2006 @ 12:46:33 #292
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37062999
Zou je mij ook ff een pm kunnen sturen met een link van Stop this Train. Heb em ff gedownload, echt een geweldig nummer, alleen heb ik em alleen in hele slechte kwaliteit

Edit: Laat maar, heb de flac versie al gedownload. Das wel erg goede kwaliteit.

[ Bericht 16% gewijzigd door nemesis4 op 18-04-2006 16:02:39 ]
pi_37076867
Hij is onderweg Stanley_Climbfall... Enjoy!
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:02:28 #295
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37077627
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 21:46 schreef Numbie het volgende:
Hij is onderweg Stanley_Climbfall... Enjoy!
I sure will... and already have..

Tot zo ver het Engels..
pi_37079518
Net ff het laatste liveoptreden van em gedownload, Hotel Cafe, en heb weer wat leuke nummer ontdekt die ik iig niet kende. Het optreden was een preview voor zn volgende studio cd, dus er zaten weer wat nieuwe nummers tussen (voor mij dan)

De tracks die ik echt goed vond:

- Stop this Train (die wil ik echt in cd-kwaliteit horen)
- Waiting on the World to Change
- Slow Dancing in a Burning Room (vind die titel trouwens wel mooie beeldspraak)
pi_37080140
Kan je vertellen dat STT in studio-uitvoering fantastisch is, met zeer mooi stukje meerstemmigheid in de bridge. Heb'm al gehoord in oktober
Was niet kapot van WOTWTC, het klonk me te bekend in de oren..

Waar heb je die nummers gedownload trouwens? MSM?
  dinsdag 18 april 2006 @ 23:25:18 #298
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_37081584
Waiting on the World vond ik eigenlijk ook wel veelbelovend klinken..
pi_37088212
Heb de nummers al, welk programma gebruiken jullie alleen om flac te converteren?
pi_37088414
Niet zo hard, het header-plaatje voor het nieuwe topic heb ik thuis staan en ik zit nu op het werk
Gebruik meestal FLAC-plugin om af te spelen, zelden dat ik converteer omdat ik meestal niet zo kapot ben van de kwaliteit om hem daadwerkelijk op m'n iPod te zetten.
pi_37088933
Ok, zal minder posten :p

Maar als je converteert wat gebruik je dan? Want ik vind het supervervelend om tientallen verschillende soorten muziekbestanden op m'n pc te hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')