Ja ik rook. Slechte gewoonte maar ik doe het al tien jaar en ben ook niet van plan het voorlopig te laten. Wat ik nu wel bij ieder gezellig gesprek moet doen is me telkens weer verantwoorden WAAROM ik rook, en dat het zo slecht voor me is (IK KAN LEZEN, HET STAAT OP HET PAKJE).
Weten jullie een goede zin en argument, waarmee ik gelijk het gesprek roken de kop in druk, want ik wordt er ietwat gallisch van, dat ik me steeds maar moet verdedigen.
Alvast bedankt.
En nee ik rook niet, nooit gedaan ook.
Wat ik niet snap is als je rookt ,waarom d een dan 3 per dag doet en de ander 3 pakjes... maargoed.
stoppen dus
Ow, je wilt het gesprek de kop indrukken.
Nee daar doen we niet aan. Je hoort het maar lekker elke keer aan.
Het is gelukkig niet zo dat ik iedere minuut er eentje opsteek, maar ik ben wel een gezelligheids roker, die het dus continu gezellig heeft
quote:je hebt geen idee..
Op zondag 18 november 2001 09:16 schreef Babybuikje het volgende:
Wat een vroege vogels op de zondag trouwens!
Mja net als die alcoholist...
Ik drink alleen in gezelschap,
behalve als ik alleen ben.
quote:Ik vind het gewoon smerig dat gerook. Het is toch gewoon van de gekken dat ik in die stank en rook moet gaan staan.
Op zondag 18 november 2001 09:25 schreef Nijntjuh het volgende:
[klein beetje offtopic]
Ik vind het trouwens zwaar irritant als mensen vinden dat ze je continu moeten lastigvallen over het feit dat je rookt.
Als iemand zich zorgen maakt omdat ze bang zijn dat je dood gaat ofzo (je ouders bijv) vind ik het wel ok dat ze dat een keer zeggen. Maar wildvreemden vinden vaak dat ze het recht hebben rokers te wijzen op de gevaren van het roken en dat vindt ik zo'n kul...![]()
[/klein beetje offtopic]
ps> ik rook overigens zelf niet, maar ik stoor me meer aan iemand die knoflook saus op heeft dan de lucht van een roker hoor. Gewoon, lekker laten roken, en niet mee bemoeien
ps: dat is de reden dat ik altijd zeur tegen rokers.
quote:Ik zit er niet mee dat die roker doodgaat, dat is zijn eigen keuze, maar moet ik daarom ook maar dood?? Van het meeroken?
Op zondag 18 november 2001 09:25 schreef Nijntjuh het volgende:
[klein beetje offtopic]
Ik vind het trouwens zwaar irritant als mensen vinden dat ze je continu moeten lastigvallen over het feit dat je rookt.
Als iemand zich zorgen maakt omdat ze bang zijn dat je dood gaat ofzo (je ouders bijv) vind ik het wel ok dat ze dat een keer zeggen. Maar wildvreemden vinden vaak dat ze het recht hebben rokers te wijzen op de gevaren van het roken en dat vindt ik zo'n kul...![]()
Niet dat ik zo'n antie roker ben, maar ik stoor me eraan dat mensen die er iets van zeggen meteen als zeikerds en lastig worden bestempeld. Afgezien dat roken ongezond is is het ook nog eens a-sociaal om in gezelschap ongevraagd te gaan lopen stinken.
("steekt u er nog een op, dan laat ik nog even een lekkere vette bruine bonen in tomatensaus scheet").
Ow ja, en je goede argument is omdat je te zwak bent om te stoppen. Geef het gewoon toe, dan valt er ook geen commentaar te geven.
Ennuh, zo'n leuke uitspraak op een pakkie peuken: "Niet rokers leven gezonder.". Best kewl bedacht, als ik dus constant onveilige sex heb, aids krijg, coke ga gebruiken, me elke avond dronken zuip en alleen maar patat eet ben ik gezonder dan dat ik paar peukkies rook?!?
Dus niet zeuren over meeroken, iedereen krijgt slechte lucht binnen en ik weet niet hoe veel andere slechte dingen maar dat hoeft niet iedereen steeds op de rokers te gooien.
Ik rook omdat het lekker is
Ik rook omdat ik wat te doen heb
Ik rook omdat ik er aan verslaafd ben
Ik rook omdat meerdere mensen roken
Ik rook omdat ik blow
Ik rook omdat het relaxerend is
Ik rook omdat het me een chill gevoel geeft
Ik rook omdat ik anders 's morgens niet echt wakker wordt
Ik rook omdat het niet echt duur is
Ik rook omdat ik sjag heb
Ik rook omdat wiet ook sjag nodig is.
Ik rook etc.
That's why.
Sjezus zeg, we leven in een vrij land en door dat prachtige begrip tolerantie laten we iederen aardig vrij in zijn doen en laten. Als iemand wil roken, dan is dat zijn keuze. Zolang die persoon daar maar geen anderen mee lastig valt, snap ik de problemen (en overbezorgdheid) van de anti-rokers niet zo. Termen als a-sociaal worden m.i. ook teveel en onterecht (soms is het alsof rokers de moeder van alle kwaad zouden zijn) gebruikt.
Alle mensen hebben 'zwakheden' (roken, drinken, telkens over hetzelfde gespreksonderwerp beginnen, etc). Maak het punt dat je je daar ook niet druk over maakt en het op prijs zou stellen dat zij dat ook niet doen bij jou. Het is nl. een soort pot-ketel constructie en dat schiet nooit echt op. Mensen kunnen gewoon beter accepteren dat je rookt i.p.v. jehova-achtig proberen je te bekeren tot de groep niet-rokers.
Dentist
Ik vergelijk stoppen met roken vaak met willen afvallen. Alle twee te maken met iets wat je graag doet (roken, eten) en waar gezondheids risico's aanzitten als je het niet doet. Afvallen is een hele opgave, die bijna altijd mislukt of je komt later gewoon weer aan. Net als bij roken. Mensen die stoppen met roken beginnen er soms jaren later weer mee. Stoppen met roken is zelfs veel moeilijker dan lijnen. Waarom? Omdat als je lijnt, je best wel een keer chocola mag eten of eens lekker een weekend van alles eten wat eigenlijk niet goed voor de lijn is. Als je stopt met roken betekent dat *nooit* meer een sigaret (of je krijgt hevig commentaar van je omgeving). Lijkt me verschrikkelijk moeilijk. Als iemand die wat te dik is dus commentaar op je rookgedrag heeft, kan je altijd de bal een beetje terug kaatsen. Te dik zijn is ook ongezond.
Stoppen is natuurlijk nog het beste, maar je beslist helemaal zelf over je eigen lichaam natuurlijk.
Edit: spelfout weggehaald
[Dit bericht is gewijzigd door Isabeau op 18-11-2001 16:49]
quote:Dat komt doordat je voor die tijd de pijp al aan Maarten geeft.
Op zondag 18 november 2001 11:05 schreef yellow_snow_ het volgende:
.... omdat het zo goed is tegen de ziekte van alzheimer
quote:Bijna al die redenen kun je wegstrepen omdat het gezochte behoeftes zijn die je helemaal niet hebt als je niet rookt of gerookt hebt. De enige twee redenen die overblijven zijn dan:
Op zondag 18 november 2001 13:20 schreef Chandler het volgende:
Mijn argument is als volt.Ik rook omdat het lekker is
Ik rook omdat ik wat te doen heb
Ik rook omdat ik blow
Ik rook omdat het relaxerend is
Ik rook omdat het me een chill gevoel geeft
Ik rook omdat ik anders 's morgens niet echt wakker wordt
Ik rook omdat het niet echt duur is
Ik rook omdat ik sjag heb
Ik rook omdat wiet ook sjag nodig is.
Ik rook etc.
That's why.
Roken helpt tegen de stres en je eetlust is minder, dus wordt je niet dik. Beginnen met roken is zoals bij velen: School, meedoen, en uiteindelijk verslaafd worden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |