Ik ben benieuwd of dat klopt...quote:Op maandag 26 december 2005 21:43 schreef pooier het volgende:
Dat laten ze ook op de schermen zien...
snelheid, buiten temp. en waar je vliegt. enz.
Ach, wat weten die stewerdessen er nou van. Ik laat de ontvanger gewoon in mn tas zitten, wie weet werkt het.quote:Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef Fester het volgende:
je zult geen ontvangst hebben vermoed ik.
De romp zelf zal de boel tegenhouden en de raampjes zijn vrij diep, zodat je vrijwel niets meer kunt ontvangen wanneer je de ontvanger tegen het raampje aan zou houden.
Wanneer je een Bluetooth ontvanger hebt, zul je wel een mopperende stewardes naast je hebben staan.
Niet? Hoe weten die satellieten dan waar die ontvanger zich bevindt?quote:Op maandag 26 december 2005 21:39 schreef Sleefoil het volgende:
Een gps ontvanger zend niet... lijkt me geen probleem dus (vraag me wel af of er voldoende ontvangst is)
Dat weten ze ook niet.quote:Op maandag 26 december 2005 22:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niet? Hoe weten die satellieten dan waar die ontvanger zich bevindt?
Als je 4 of meer satellieten zou kunnen ontvangen, kun je ook de hoogte berekenen en dan zal de snelheid ook wel kloppen.quote:Op maandag 26 december 2005 22:14 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Snelheid zal iig niet kloppen. Lijkt me niet dat ze grondsnelheid weergeven
Ik moest lachenquote:Op maandag 26 december 2005 21:40 schreef boskov het volgende:
Zo een TomTom stemmetje: na 11504 kilometer, landen
De satelieten weten dat niet. Alleen de ontvanger weet waar hij zich bevindt.quote:Op maandag 26 december 2005 22:12 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Niet? Hoe weten die satellieten dan waar die ontvanger zich bevindt?
Ik heb het vaker geprobeerd, maar nooit ontvangst gehad.quote:Op maandag 26 december 2005 22:48 schreef ExCibular het volgende:
Voor de mensen die afvragen of je wel ontvangst hebt, zoals ik al zij mijn vader heeft op diverse vluchten z'n gps bij zich gehad en ontvangst is niet echt een probleem. Je moet hem wel tegen het raampje aan houden maar dan vindt hij altijd voldoende satelieten.
Dat het werkt, kan ik je wel vertellen, zowel een bluetooth GPS als handheld (Garmin) GPS. Het ontvangst is niet daverend en je zult er wat moeite voor moeten doen, maar dan kun je precies zien waar en hoe hard je vliegt.quote:Op maandag 26 december 2005 22:43 schreef McMarco het volgende:
Ben ook wel benieuwd of dit werkt. Hou ons op de hoogte SpillerZoals al eerder gezegd zendt een GPS-muis geen signalen uit (Bluetooth uitgezonderd), dus toegestaan zou het wel zijn. Laptops mag je ook gewoon aan hebben, behalve bij het opstijgen en landen.
Jij bent slim nu nog begrijpend leren lezen. De snelheden die vliegtuigen meten/ wat piloten aflezen zijn gecalibreerde snelheden van de kist, dit zal er dus ook geprojecteerd worden in een vliegtuig. Waardoor je dus wel je grondsnelheid kan aflezen bij een GPS systeem, waardoor dat nauwkeuriger zal zijn.quote:Op maandag 26 december 2005 22:19 schreef Fester het volgende:
[..]
Dat weten ze ook niet.
[..]
Als je 4 of meer satellieten zou kunnen ontvangen, kun je ook de hoogte berekenen en dan zal de snelheid ook wel kloppen.
Pas als je in een vliegtuig zit wat sneller dan 1600 km/u gaat, zal je normale huis-tuin-en-keuken ontvanger er niets meer van kunnen maken. Maar aangezien ik niet verwacht dat de TS in een militair toestel zal gaan vliegen en de Concordes niet meer vliegen, denk ik niet dat 'ie daar last van heeft. Het zal met wind mee wel ophouden bij zo'n 1200 km/u.
en als het niet overeenkomt met de display's in de cabine is het jouw ding wat niet klopt hoorquote:
Een gemiddelde kist heeft grondsnelheid-, ware snelheid- en geindiceerde snelheidsmeters.quote:Op maandag 26 december 2005 23:24 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
De snelheden die vliegtuigen meten/ wat piloten aflezen zijn gecalibreerde snelheden van de kist, dit zal er dus ook geprojecteerd worden in een vliegtuig. Waardoor je dus wel je grondsnelheid kan aflezen bij een GPS systeem, waardoor dat nauwkeuriger zal zijn.
Op de GPS?quote:Op maandag 26 december 2005 23:32 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja hoor, welke snelheid denk je te zien te krijgen? Indicated Air Speed, True Air Speed of de Ground Speed?
Hmm nee dat begrijpend lezen heb ik kennelijk nog steeds niet onder de knie, want ik begrijp niet veel van je post.quote:Op maandag 26 december 2005 23:24 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Jij bent slim nu nog begrijpend leren lezen. De snelheden die vliegtuigen meten/ wat piloten aflezen zijn gecalibreerde snelheden van de kist, dit zal er dus ook geprojecteerd worden in een vliegtuig. Waardoor je dus wel je grondsnelheid kan aflezen bij een GPS systeem, waardoor dat nauwkeuriger zal zijn.
de satellieten staan nog wel even wat hoger en in principe allemaal even hoog, dus de verhouding van de afstand tot de satellieten zal redelijk in verhouding blijven.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:54 schreef Roolio het volgende:
Die 'driehoeksmeting' klopt toch voor geen meter meer op 10 kilometer hoogte zou ik denken?
Dat klinkt inderdaad heel logisch. Ik ga het iig proberen.quote:Op maandag 26 december 2005 23:37 schreef Smirnoff_ice het volgende:
Het werkt iig zeker, heb het zelf ooit gedaan met m'n PDA. Of het mag? Ik denk van wel, je ontvangt immers alleen en zend niet. M.a.w. de straling is er toch al. Die maak je niet aan.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:42 schreef Geqxon het volgende:
Je hebt op bijna elk vliegveld 100% wifi dekking
Oorspronkelijke postquote:
Antwoordquote:Op dinsdag 27 december 2005 01:26 schreef Spiller het volgende:
Geen idee wanneer ik daar weer internet heb, maar ik houd jullie op de hoogte![]()
M.a.w. na aankomst zou hij in principe, er vanuit gaande dat hij op een vliegveld aankomt waar ze daadwerkelijk WIFI hebben en hij een laptop heeft, waarmee hij daadwerkelijk contact kan maken met dat WIFI netwerk en daadwerkelijk de tijd en zin heeft om de eerder genoemde activiteiten te ontplooien, hij ons vandaag nog op de hoogte kan brengen van zijn bevindingen aangaande GPS in vliegtuigen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 01:42 schreef Geqxon het volgende:
Je hebt op bijna elk vliegveld 100% wifi dekking
ik heb het dan ook over hoe vliegtuigen hun snelheid bepalen, en dat is niet doormiddel van satellieten.quote:
Jawel hoor, en met behulp van bakens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:22 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
ik heb het dan ook over hoe vliegtuigen hun snelheid bepalen, en dat is niet doormiddel van satellieten.
Basicly heb je 4 methoden om de snelheid te bepalenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:22 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
ik heb het dan ook over hoe vliegtuigen hun snelheid bepalen, en dat is niet doormiddel van satellieten.
Naar mijn weten is er (nog) geen enkel vliegtuig die zijn snelheid, hoogte en richting zuiver en alleen vanaf het GPS systeem afleest, daarvoor is het systeem inderdaad nog te onnauwkeurig...quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:42 schreef thefunny het volgende:
Dan wel via GPS II, want GPS is nog niet zo secuur dat de exacte snelheid berekend kan worden, als je dan gaat landen en de meter geeft 300 km/h aan, terwijl je 500 vliegt....
In kts dan he.
Ik meen dat het zo is dat er een apart gps-systeem is voor de in-flight entertainment weergave.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Welke van deze vier systemen uiteindelijk de snelheid doorgeven aan de schermpjes in de cabine, weet ik niet, maar gok op nummertje 4...
Elk vliegtuig is uitgerust met een snelheidsmeter ingevoerd vanuit een pitot, dat is het allerbasiste snelheidsmeter-instrument achtig iets... Die geeft dan de luchtsnelheid weer, wat van belang is voor het vliegen. Een pitot zal dan ook niet de GS kunnen bepalen...quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Naar mijn weten is er (nog) geen enkel vliegtuig die zijn snelheid, hoogte en richting zuiver en alleen vanaf het GPS systeem afleest, daarvoor is het systeem inderdaad nog te onnauwkeurig...
Uiteindelijk is tijdens de landing (en start) toch echt het pitotsysteem het nauwkeurigste systeem, al dan niet gecorrigeerd door computers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |