abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33411005
Ik lees op CNN net een interessant artikel. Daarin wordt gesteld dat farmaciebedrijven helemaal geen belangstelling hebben om een vaccin tegen hiv te ontwikkelen.

De reden: met aids als chronische ziekte valt meer geld te verdienen.

De enige hoop is volgens de auteur dat overheden een vaccin gaan ontwikkelen.

Onzin, of logisch? Is het simpelweg een kwestie van “economics” ?

Het artikel:

AIDS expert has theory on vaccine's delay

Sunday, December 25, 2005

WASHINGTON (AP) -- In an unusually candid admission, the federal chief of AIDS research says he believes drug companies don't have an incentive to create a vaccine for the HIV and are likely to wait to profit from it after the government develops one.

That means the government has had to spend more time focusing on the processes that drug companies ordinarily follow in developing new medicines and bringing them to market.

"We had to spend some time and energy paying attention to those aspects of development because the private side isn't picking it up," Dr. Edmund Tramont testified in a deposition in a recent employment lawsuit obtained by The Associated Press.

Tramont is head of the AIDS research division of the National Institutes of Health, and he predicted in his testimony that the government will eventually create a vaccine. He testified in July in the whistleblower case of Dr. Jonathan Fishbein.

"If we look at the vaccine, HIV vaccine, we're going to have an HIV vaccine. It's not going to be made by a company," Tramont said. "They're dropping out like flies because there's no real incentive for them to do it. We have to do it."

"They will eventually -- if it works, they won't have to make that big investment. And they can make it and sell it and make a profit," he said.

Struggles for vaccines
An official of the group representing the country's major drug companies took sharp exception to Tramont's comments.

"That is simply not true. America's pharmaceutical research companies are firmly committed to HIV/AIDS vaccine research and development with 15 potential vaccines in development today," said Ken Johnson, senior vice president of PhRMA, the Pharmaceutical Research and Manufacturers of America.

"Vaccine research is crucial to controlling the AIDS pandemic and our companies are well aware of the need to succeed in this vital area of science," Johnson said.

In an e-mail response for comment, Tramont said the HIV vaccine mirrors the history of other vaccines. "It is not just a HIV vaccine - it's all vaccines - that is why there was/is a shortage of flu vaccines," Tramont wrote.

The quest for an AIDS vaccine has been one of science's biggest disappointments despite billions of dollars and years of research. Part of the dilemma is that such a vaccine must work through the very immune system that AIDS compromises.

The failure in the last couple years of one of the more promising vaccine candidates has bred some frustration.

Hope delayed
The United Nations' top HIV/AIDS official acknowledged earlier this year at a conference that it was no longer realistic to hope that the world will meet its goal of halting and reversing the spread of the pandemic by 2015. A British delegate to that conference predicted it might take 20 years before such a vaccine is created.

The International AIDS Vaccines Initiative, a not-for-profit group that is pushing for an AIDS vaccine, said there are more than 30 vaccine candidates being tested mostly on a small scale in 19 counties, but it acknowledges many are pursuing a similar theory of science that may prove futile.

"If the hypothesis is proven incorrect, the pipeline of candidates now in trials will be rendered mostly irrelevant. Strong alternative hypotheses have been largely neglected," the group said.

IAVI estimates total annual spending on an AIDS vaccine is $682 million.

"This represents less than 1% of total spending on all health product development," IAVI said. "Private sector efforts amount to just $100 million annually. This is mainly due to the lack of incentives for the private sector to invest in an AIDS vaccine -- the science is difficult, and the developing countries that need a vaccine most are least able to pay."
  maandag 26 december 2005 @ 12:09:57 #2
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_33411117
Maar het bedrijf dát een vaccin vindt en dat patenteert wordt er rijk genoeg van; dus wellicht dat er onder de bestaande AIDS-remmer leveraars niet zoveel belangstelling is, maar ik kan me niet voorstellen dat andere bedrijven zouden aarzelen een vaccin op de markt te brengen als ze het gevonden hebben.
Het is tijd voor wat anders.
pi_33411562
een echt geneesmiddel is niet lonend, vroeger hadden die bedrijven nog eer aan het maken van goede spullen maar tegenwoordig is het maken van meer winst een hoofddoel.
Het is net als met techniek, ze kunnen hele stappen overslaan, maar dan verdienen ze niks dus elke keer een iets beter medicijn is veel lonender als een middel dat je maar een keer nodig hebt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33411630
Dit bericht moet een andere reden hebben dan dat wat er staat. Volgens mij is het alleen maar bedoeld om de farmacie zwart te maken, en nog flink ook.

Bekijk het zo: de farmacie heeft dat belang namelijk geheel niet. Er zijn zat ziektes die zat geld kosten. Elk jaar duiken 3 nieuwe griepvarianten op en ook de vormen van Kanker blijven uit de klauwen lopen. Er zijn er zoveel waarvan de meeste wel onder controle blijven, maar genezen is gewoon heel moeilijk. Maar het punt blijft dat er enorm veel ziektes overblijven (je hebt dus geen melkkoe nodig) en deze ziektes blijven allemaal extreem moeilijk om aan te pakken.

AIDS is een bizar moeilijke ziekte, deze zit juist in je genezende witte bloedcellen. En het is ook nog eens een virusziekte.... er is nog nooit een medicijn tegen virussen ontwikkeld. En daarnaast komen er ook 4 verschillende varianten voor, de 2 in de westerse wereld zijn ook makkelijker te bestrijden dan de 2 andere die in Afrika huishouden (en daar is geen geld, geen afzetmarkt dus ook vrijwel gen onderzoek). Het zou donders goed kunnen dat AIDS nooit bestreden kan worden, simpelweg omdat de wetenschap dat niet kan. Maar dat geloven mensen tegenwoordig niet en dan heb je snel de schijn tegen.
De farmacie heeft inzake AIDS snel de schijn tegen. Want men met gratis medicijnen geven, men moet de patenten opheffen enz.... maar dat is hetzelfde als dat je naar de Shell gaat en ff vraagt of zij hun olievelden en 10 miljard winst aan Nigeria kado moeten doen... waarom zou een ander substantieel moeten bloeden en jij niet? Het is altijd leuk om een farmacobedrijf in een kwaad daglicht te stelllen dat 'ie z'n miljard niet kado doet, maar jij geeft ook geen miljard kado. En los daarvan, een patent is slechts 20 jaar geldig, dus na de research/development blijft er slechts 10 jaar over voordat China het vrijwel gratis kan produceren (alhoewel....).

Maar dit CNN bericht is daarvan een verlengde en onzin. Stel je eens voor: de bedrijven zorgen idd dat alleen remmers blijven en geen vaccin.... en ik rich een bedrijfje op met 3 werknemers en ontwikkel dat vaccin dan wel... dan heb ik de markt veroverd en hebben de grote jongens niets meer. En binnen een kapitalistische samenleving is dat kleine bedrijfje van mij nog onkwetsbaar ook, want naast bakken met geld hoef ik alleen de krant te bellen als er een Hitman opduikt.
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:34 schreef longinus het volgende:
een echt geneesmiddel is niet lonend, vroeger hadden die bedrijven nog eer aan het maken van goede spullen maar tegenwoordig is het maken van meer winst een hoofddoel.
Deze complottheorie heb ik niet meegenomen maar is ook pertintente onzin. Dacht je dat de directeur van een groot farmacobedrijf geen gezinsleden door kanker verloor? Dacht je dat de werknemers geen AIDS_gevallen in hun abije omgeving hadden? Dacht je dat je dan bij een bedrijf kon werken met de kennis dat je de wereld hun geneesmiddelen ontzegd om er zelf beter van te worden qua geld? Op het moment dat je zelf deze ziekte krijgt (en dat kan) kom je er rap achter wat geld precies waard is, helemaal niets dus.
  maandag 26 december 2005 @ 12:44:07 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33411803
Mikado... je moet je maar eens gaan verdiepen in de industrie. Als je ziet hoeveel banden er onderling zijn, dan weet je dat het in die industrie erg fout gaat. Ik denk overigens dat je niet alles dan moet zien als slecht uit die industrie... want denk dat er ook wel bedrijven kunnen tussen zitten die op het gebied van iets willen voor de mens wel wat doen. Maar er is zeker weten (feit) een farmamaffia. Iets wat al diverse malen aangetoond is.
pi_33411857
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:36 schreef Mikado het volgende:

Deze complottheorie heb ik niet meegenomen maar is ook pertintente onzin. Dacht je dat de directeur van een groot farmacobedrijf geen gezinsleden door kanker verloor? Dacht je dat de werknemers geen AIDS_gevallen in hun abije omgeving hadden? Dacht je dat je dan bij een bedrijf kon werken met de kennis dat je de wereld hun geneesmiddelen ontzegd om er zelf beter van te worden qua geld? Op het moment dat je zelf deze ziekte krijgt (en dat kan) kom je er rap achter wat geld precies waard is, helemaal niets dus.
So, en wat dan nog. Ben je no naief om te denken dat als iemand een familielid aan kanker heeft verloren hij miljarden euro's laat gaan en een medicijn gaat maken? Ik weet niet of je het weet maar er zijn ook mensen die falilieleden hebben vermoord. Of help ik je nou uit je rose wereldje waar iedereen lief is
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_33412047
TechXP, ik zit meer in die industrie dan jij je kan voorstellen.

TranceAction, jouw bewering staaft hooguit het evil complotgebeuren van een boze buitenwereld. Of heb jij nog substantiele bezijzen?
  maandag 26 december 2005 @ 12:55:58 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33412118
Kickje naar truth`?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33412225
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:53 schreef Mikado het volgende:

TranceAction, jouw bewering staaft hooguit het evil complotgebeuren van een boze buitenwereld. Of heb jij nog substantiele bezijzen?
Wat nou bewijzen? Wil je beweren dat je niet geloofd dat er mensen zijn die familieleden hebben vermoord? Of dat er mensen zijn die geld verkiezen boven familie/vrienden? Shit man ben je Amish ofzo?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_33412237
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:00 schreef TranceAction het volgende:

[..]

Wat nou bewijzen? Wil je beweren dat je niet geloofd dat er mensen zijn die familieleden hebben vermoord? Shit man ben je Amish ofzo?
pi_33412563
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:00 schreef TranceAction het volgende:
Wat nou bewijzen? Wil je beweren dat je niet geloofd dat er mensen zijn die familieleden hebben vermoord? Of dat er mensen zijn die geld verkiezen boven familie/vrienden? Shit man ben je Amish ofzo?
Lekker ronkende algemene beschouwingen en lekker vaag blijven he

Wel, waar blijft je bewijs dan dat wetenschappers willens en wetens het grote geld najagen en de familie laten stikken, dat mensen tot alles in staat zijn is duidelijk, de vraag is of niet-lezende onbeargumenteerde mensen de enige zijn die tot dat soort praktijken overgaan of iedereen dat doet. Jij beweert dat iedereen een gaskraan kan bedienen, van zo'n bewering ben ik eigenlijk niet gedient.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 december 2005 @ 13:17:43 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33412655
Mikado's reactie is geloofwaardiger dan alle anderen in dit topic.
pi_33412921
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:36 schreef Mikado het volgende:
Er zijn er zoveel waarvan de meeste wel onder controle blijven, maar genezen is gewoon heel moeilijk. Maar het punt blijft dat er enorm veel ziektes overblijven (je hebt dus geen melkkoe nodig) en deze ziektes blijven allemaal extreem moeilijk om aan te pakken.
Winstmaximalisatie. Waarom toegeven op één of enkele producten als allen winstgevend kunnen zijn? Nu geloof ik niet dat de farmaceutische industrie (zoals sommigen in dit topic) een middel tegen AIDS tegen houden.

Maar werkelijke innovatie op dit gebied kan achterblijven omdat er aan verdiend wordt. Je noemde zelf al Shell. Als we de vergelijking doortrekken kan je stellen dat de grote oliemaatschappijen op dit moment geen behoefte hebben aan een andere brandstof dan olie.

[ Bericht 0% gewijzigd door nikk op 26-12-2005 13:38:47 ]
pi_33413090
dit topic is in dezelfde catagorie als de onverslijtbare gloeilamp die bij philips in een kluis zou liggen
pi_33413150
Farmacie bedrijven willen net als in Zuid-afrika een bepaald gen virus hebben wat alleen negroide mensen aantast.
Tot nu toe met erg veel succes in Afrika, aangezien het een natuurlijk virus is en het alleen afrikanen tot dusver treft (en wat chineesjes) zetten ze de ontwikkeling op een laag pitje.
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
pi_33413199
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:39 schreef Sportguy het volgende:
Farmacie bedrijven willen net als in Zuid-afrika een bepaald gen virus hebben wat alleen negroide mensen aantast.
Tot nu toe met erg veel succes in Afrika, aangezien het een natuurlijk virus is en het alleen afrikanen tot dusver treft (en wat chineesjes) zetten ze de ontwikkeling op een laag pitje.
ja.. blanke mensen krijgen geen aids..
  maandag 26 december 2005 @ 13:44:31 #17
45206 Pietverdriet
pi_33413236
Waarom willen mensen toch zo graag in complot theorieen geloven?
pi_33413282
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom willen mensen toch zo graag in complot theorieen geloven?
Omdat het leuk is. Of het nu Bayer of God is, grote complotten waar je als kleine enkeling niets van kunt bevatten houden mensen graag bezig.
pi_33413321
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:42 schreef Esc het volgende:

[..]

ja.. blanke mensen krijgen geen aids..
Op homo's na een stuk minder, is nu wel in opkomst maar als het condoom gebruik zou verbeteren (zijn rotdingen maar goed) dan kan de westerse wereld aids doen uitsterven.

Maarja, tal van oorzaken....
  maandag 26 december 2005 @ 13:48:14 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33413331
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:53 schreef Mikado het volgende:
Dan ben je of blind of je verdient veel geld, waardoor je er niet over nadenkt, of je hebt bepaalde belangen en gaat hier proberen de industrie goed te praten.
pi_33413344
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:47 schreef Sportguy het volgende:

[..]

Op homo's na een stuk minder, is nu wel in opkomst maar als het condoom gebruik zou verbeteren (zijn rotdingen maar goed) dan kan de westerse wereld aids doen uitsterven.

Maarja, tal van oorzaken....
Pssst, het AIDS virus is bedacht door de industrie zelf.
  maandag 26 december 2005 @ 13:49:54 #22
45206 Pietverdriet
pi_33413361
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dan ben je of blind of je verdient veel geld, waardoor je er niet over nadenkt, of je hebt bepaalde belangen en gaat hier proberen de industrie goed te praten.
Precies, het is één groot complot, en jij hebt het ontdekt, en je post zometeen de bewijzen zodat we allemaal er in geloven...
pi_33413390
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Pssst, het AIDS virus is bedacht door de industrie zelf.
Wat jij wil, ik geloof dat het door de bonobo apen kwam die bij inboorlingen leefden en dat er blanke (christelijke) zendingsdames langs kwamen die daar hun vleugels uitsloegen.
Zodoende is de cirkel rond hoe aids in het westen is gekomen.

Maar je staat vrij een andere theorie na te leven.
  maandag 26 december 2005 @ 14:02:43 #24
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33413650
quote:
Op maandag 26 december 2005 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Precies, het is één groot complot, en jij hebt het ontdekt, en je post zometeen de bewijzen zodat we allemaal er in geloven...
Je mag geloven wat je wilt, maar het is duidelijk dat er sprake is van belangen en waar industrie erg veel waarde aan hecht. De farmamaffia is niet echt nieuw he... dat is al tig keer ter sprake gekomen.
Dus over dat hoef je niet te doen alsof dat niet bestaat. Dat lijkt me duidelijk.
  maandag 26 december 2005 @ 14:05:18 #25
45206 Pietverdriet
pi_33413717
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:02 schreef TechXP het volgende:

[..]

Je mag geloven wat je wilt, maar het is duidelijk dat er sprake is van belangen en waar industrie erg veel waarde aan hecht. De farmamaffia is niet echt nieuw he... dat is al tig keer ter sprake gekomen.
Dus over dat hoef je niet te doen alsof dat niet bestaat. Dat lijkt me duidelijk.
Zal ik eens een paar topics openen met zulke theorien over de milieu en zielugu dieren beweging en het internationale vegetarische complot? Kan net zulke verhalen schrijven schat, maar zonder een steek van bewijs blijft net zulke onzin als waar jij in geloofd.
  maandag 26 december 2005 @ 14:39:39 #26
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_33414611
Waarom zou je überhaupt een medicijn tegen AIDS willen?
pi_33415053
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zou je überhaupt een medicijn tegen AIDS willen?
zodat al die arme kleine negertjes die we op tv zien gered kunnen worden, en we daar een goed gevoel aan overhouden
pi_33415239
De praktijk dat grote bedrijven nog wel eens onderling willen gaan samenwerken is natuurlijk ook zo dat de bedrijven onderling ook afhankelijk zijn van elkanders technieken, marktontwikkelingen en dat soort meuk. Een klein beetje overleg zul je altijd zien (autobedrijven, Intel/AMD, ATi, Nvidia, oliebedrijven) maar zodra een bedrijf een vette winstkans ziet, pakt dat bedrijf dat altijd aan. Zo kan je als bedrijf een definitieve voorsprong nemen.
Vergelijk het met schooljongetjes: als je er 2 hebt die ongeveer even sterk zijn, gaan ze toch ook niet constant lopen vechten? Bedrijven idem dito. Maar als een jongetje een enorme voorsprong neemt door krachttraining dan slaat hij direct de ander definitief knock-out.
Bij oliebedrijven ziet iedereen dat gebeuren: indien je een beslissende voorsprong kan nemen, doe je dat. Amerikaanse bedrijven waren erg blij dat ze in Iraq aan de bak konden en het Franse Total baalde gigantisch. Dat Nederland zo pro-VS is is natuurlijk geen toeval met het half-Britse Shell, die wilt ook meeeten. Dat zijn keiharde markten waar je je concurrent uiteindelijk ook een poot wilt uitdraaien. Bedrijven als Shell investeren ook steeds in de lange toekomst door nieuwe olievelden aan te boren en farmacie doet dat door research en development (zo'n AIDS-medicijn kost ruim een miljard per stuk aan ontwikkeling, dat geld moet ergens vandaan komen en dat medicijn rolt niet vanzelf op tafel). En hier blijft die samenwerking wel enigszins op poten (je gaat niet als 2 bedrijven zijnde allebei 1 miljard aan ontwikkeling uitgeven) maar het is toch ieder voor zich. Heb je met je miljard investering geen stof heb je dikke pech. Is je olieveld leeg heb je dikke pech. Is je patent op je medicijn na 10 vette jaren verlopen heb je dikke pech.

En als bedrijf ben je zo transparant als de pest. Oliebedrijven of farmacie heeft ook zoiets als maatschappelijk verantwoord ondernemen. Je kan dat ontkennen, maar als Greenpeace ontdekt dat je loopt te naaien en je in de krant opduikt heb je een probleem (zie de Brent Spar) dus een bedrijf zal wel gek zijn om een AIDS-medicijn in de kluis te stoppen. Maatschappelijke effecten worden door 10tallen controleorganen nagelopen (FED-medicijnentesten bv) om te bepalen of je Koosjer bent. DUs niet dat je neveneffecten veroorzaakt, regenwouden platbrandt, kinderarbeid inzet enz.
De volgende laag betrokken mensen zijn uiteraard de aandeelhouders, die willen inderdaad resultaten zien. Indien jij je beslissende slag niet uitdeelt omdat je een onderling complot smeedt, dan geloven die aandeelhouders dat niet. Die willen hun portefeulle niet spreiden over 10 bedrijven, die willen 1 bedrijf zien dat alle andere opvreet.... en dat lukt niet als je je killermedicijnen of eeuweige gloeilamp in de kluis bewaart. Je hebt zelf met Enron gezien dat aandeelhouders hun mismanagers zo 25 jaar de bak in kunnen gooien... dat is het niet waard. En aandeelhouders zien alles, daarvoor zijn boeken en publicaties.
En in de laatste plaats heb je de wetenschappers zelf. Iemand die 100k euro verdient in loondienst zal bij het ontwikkelen van een vaccin tegen AiDS echt niet het grote geld zien en dat geheim houden. Indien er iemand al geld mee verdient, is dat zijn baas en NOOIT de wetenschappers in kwestie (zijn vaak grote teams BTW). Als de wetenschapper er niets op vooruit gaat maar wel de keuze krijgt zijn eventuele vrouw dat medicijn te onthouden snap je zelf wel wat je kansen zijn dat het geheim blijft. En de teams zijn vaak honderden mensen groot, dus dat iedereen zijn mond houdt is uiterst ongeloofwaardig.

En zelfs als je dat als groot bedrijf lukt...... kleine bedrijfjes die net beginnen met gepromoveerde wetenschappers kunnen datzelfde medicijn ook ontwikkelen. Een nieuw klein oliemaatschappijtje zal nooit direct een nieuw olieveld kunnen ontwikkelen, maar een 5-mansbedrijf dat een medicijn tegen kanker uitvind is heel goed mogelijk..... dus als jij 100.000 mensen in dienst hebt en dat medicijn in de kluis bewaart zou je wel eens door dat kleine bedrijfje uit de markt geconcurreerd kunnen worden..... zodra dat kleine bedrijf patent aanvraagt is je kluis waardeloos.

Dus ja, je kan er een complot inzien, maar volgens mij zijn daar tegenwoordig uitstekende medicijnen voor.
pi_33415787
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:02 schreef TechXP het volgende:

[..]

er is idd een mafia mischien maar dat is dan vooral op prijsgebied en niet op het onthouden van medicijnen.

de industrie is er al 20 jaar meebezig maar het is een commercieel bedrijf en ze zijn er geen heil meer in dat ze ooit nog winst gaan maken op een vaccin dus schroeven ze het onderzoek flink terug. en komt de verantwoordelijkheid bij de VN te liggen (en andere organisaties)

verder heb je met aidsnog aanvullende problemen je kunt het bv niet testen op dieren omdat die bijna allemaal imuun zijn verder is het een virus wat je afweersysteem platlegt ik zie eigenlijk maar 1 goede oplossing en dat zijn nanobots maar eer die er zijn zijn we 50 jaar verder
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_33415789
Ik geloof ook niet dat in het geval van AIDS dat innovatie wordt tegengehouden. Echter, het is een bekend punt van marktfalen dat wanneer enkele grote spelers het leeuwendeel van de markt in handen hebben, innovatie zal afnemen. Het behouden van de status quo krijgt meer prioriteit.

Overigens zien juist aandeelhouders niet alles. Je kunt een heleboel in de boeken verstoppen. Onder de mom van voorzieningen bijvoorbeeld kan je een hoop geld verstoppen.
  maandag 26 december 2005 @ 15:41:08 #31
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33415978
quote:
Op maandag 26 december 2005 12:09 schreef AtraBilis het volgende:
Maar het bedrijf dát een vaccin vindt en dat patenteert wordt er rijk genoeg van; dus wellicht dat er onder de bestaande AIDS-remmer leveraars niet zoveel belangstelling is, maar ik kan me niet voorstellen dat andere bedrijven zouden aarzelen een vaccin op de markt te brengen als ze het gevonden hebben.
Ja maar als alle aidspatienten genzen zijn valt er niks meer te verdienen.
Degene met een anti-aids middel wil zijn eigen markt niet verneuken.
Dus maakt ie een aids-remmer, niet genzer.

Afentoe denk ik welles dat we kwa moraal nogsteeds in de middeleeuwen leven.
Nu wordt alleen de schijn opgehouden.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  maandag 26 december 2005 @ 16:03:27 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33416445
Verdorie, ik dacht dat ze nu wel eens een keer een HIV vaccin hadden gevonden.

Aan de andere kant, voor een paar euro heeft iemand een jaar lang medicijnen tegen lepra, waarna deze ervan af is, maar daar lopen ook nog steeds een honderduizend-tal mensen van rond.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 26 december 2005 @ 16:09:43 #33
108862 a-child-in-chains
pi_33416577
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:03 schreef Yildiz het volgende:
Verdorie, ik dacht dat ze nu wel eens een keer een HIV vaccin hadden gevonden.

Aan de andere kant, voor een paar euro heeft iemand een jaar lang medicijnen tegen lepra, waarna deze ervan af is, maar daar lopen ook nog steeds een honderduizend-tal mensen van rond.
Mmm.. goed punt.

Maar dat er zoveel mensen met lepra rondlopen 'aldaar' heeft ook met andere factoren te maken.
Zoals hygiene. En dat is natuurlijk stukken beter alhier.
De hygiene probleem daar is een stuk moeilijker op te lossen.
Dus ik denk dat die pharma-bedrijven gewoon geen lange markttoekomst zien in een
definitieve anti-aids middelv oor mensen hier in het westen.
No room for the unlucky.
  maandag 26 december 2005 @ 16:12:27 #34
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33416632
quote:
Op maandag 26 december 2005 15:41 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ja maar als alle aidspatienten genzen zijn valt er niks meer te verdienen.
Degene met een anti-aids middel wil zijn eigen markt niet verneuken.
Dus maakt ie een aids-remmer, niet genzer.

Afentoe denk ik welles dat we kwa moraal nogsteeds in de middeleeuwen leven.
Nu wordt alleen de schijn opgehouden.
Denk je dat de Farmacie echt alleen het grote geld na jagen en daarom een ziekte als AIDS in stand houden?

Het bedrijf wat een anti AIDS middel vind wint heel veel qua aanzien en opbrengsten. Ik vind bovenstaande bewering wel erg kort door de bocht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 26 december 2005 @ 16:18:12 #35
108862 a-child-in-chains
pi_33416748
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]
Het bedrijf wat een anti AIDS middel vind wint heel veel qua aanzien en opbrengsten. Ik vind bovenstaande bewering wel erg kort door de bocht
Ja maar ms. niet op de lange termijn.
En dan zijn er vast bewegingen die dat anti-aids middel goedkoper willen voor iedereen.
Niet alleen voor rijken enzo.

En niet alleen dat.
Als 1 bedrijf met een anti-aids middel komt, dan komen er ook andere bedrijven met een anti-aids middel,
maar dan goedkoper.
Geen lange markttoekomst beschoren dus.
Een beetje verandering in de werking van het middel ofzo (of lees gen-manipulatie technieken eens
na) 1 klein dingetje dat verandert wordt aan de medicijn en het is in ene niet meer of juist wél
gepatenteert. En het kan voor goedkoper worden verkocht.
Ik denk dat ze gezamenlijk alnu de markt willen uitmelken. Das de beste strategie.
Ze houden elkaar voortdurend in de gaten wie welke zet als eertse zet en spelen daarop in.
No room for the unlucky.
  maandag 26 december 2005 @ 16:19:28 #36
45206 Pietverdriet
pi_33416778
Wisten de samenzweringstheoretikers trouwens dat er meer mensen dood gaan aan malaria? Vooral ook in afrika, en dat daar wel medicamenten tegen ontwikkeld worden, de laatste jaren met zeer veel succes?
Hmm?
Dat spreekt toch een complot tegen de afrikanen een beetje tegen, niet?
Trouwens één van de belangrijkste ontwikkelaars van antimalaria medicijnen (en veel andere tropenziektes) is een instantie die altijd een hoofdrol schijn te spelen in de complotten, niemand minder dan het amerikaanse leger.
  maandag 26 december 2005 @ 16:21:13 #37
108862 a-child-in-chains
pi_33416802
hiv loop je niet zo gauw op.
Als je amerikaanse troepen of reizigers naar tropische landen stuurt heb je meer kans op infectie
met malaria dan hiv
de amerikanen hebben er belang bij. Al dat grond daar in afrika,
nog ongerept haast enzo. Das veeel land.

En mensen die niet veilig kunne vrijen wil je toch niet in een toekomstige
samenleving.

?
No room for the unlucky.
  maandag 26 december 2005 @ 16:23:39 #38
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33416838
*zucht*
  maandag 26 december 2005 @ 16:25:21 #39
45206 Pietverdriet
pi_33416871
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:23 schreef TechXP het volgende:
*zucht*
* Pietverdriet is al een mooi verhaal aan het verzinnen over het Internationaal Vegetarisch Complot
pi_33416935
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

* Pietverdriet is al een mooi verhaal aan het verzinnen over het Internationaal Vegetarisch Complot
icecreamfarmer wacht er met smart op
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 26 december 2005 @ 16:31:32 #41
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_33417007
* TechXP denkt dat die er een rol in gaat spelen...
  maandag 26 december 2005 @ 16:31:34 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33417009
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
hiv loop je niet zo gauw op.
Als je amerikaanse troepen of reizigers naar tropische landen stuurt heb je meer kans op infectie
met malaria dan hiv
de amerikanen hebben er belang bij. Al dat grond daar in afrika,
nog ongerept haast enzo. Das veeel land.

En mensen die niet veilig kunne vrijen wil je toch niet in een toekomstige
samenleving.

?
Ja tuurlijk de westerse wereld zal een heel continent uit laten sterven vanwege al het land daar. Daarom wordt er ook zo veel geld in ontwikkelings werk en zo gestoken omdat het het westen ze toch wil hebben.

Ik vind dat een vrij rare niet onderbouwd complot theorie. En wat denk je wat voor impact zo iets zal hebben op de wereld economie enzo?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33417191
Je mag het niet zeggen, maar als AIDS een te genezen ziekte is/wordt, dan zou dat ook 'n slechte zaak zijn.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 26 december 2005 @ 16:44:34 #44
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33417231
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je mag het niet zeggen, maar als AIDS een te genezen ziekte is/wordt, dan zou dat ook 'n slechte zaak zijn.
Hoe zo zou dat een slechte zaak zijn? Er blijven dan nog genoeg ziektes over waarvoor een medicijn gezocht moet worden.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 26 december 2005 @ 16:45:17 #45
108862 a-child-in-chains
pi_33417242
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja tuurlijk de westerse wereld zal een heel continent uit laten sterven vanwege al het land daar. Daarom wordt er ook zo veel geld in ontwikkelings werk en zo gestoken omdat het het westen ze toch wil hebben.

Ik vind dat een vrij rare niet onderbouwd complot theorie. En wat denk je wat voor impact zo iets zal hebben op de wereld economie enzo?
ontwikkelingshulp is opgezet door goedwillende mensen. dat de regering dat bekostigt (?)
is alleen om een het politiek voorkomen van een land (goede image)
het leger heeft wel andere plannen hoor.
langzaamlaten uitsterven die mensen aldaar. En heb ja achteraf nog een goed excuus ook!.
(kwam door aids, tja, geen hygiene bla bla, geen voorlichting, no cure dus.. wat bullshit is)

ointwikkelingshulp en regering gaat samen als d ie piraten en christenen met die bijbels
toen ze amerika voor het eerst betreeden.
De een bedoelt het goed, de ander wil er gewoon wonen. (veroveren)
No room for the unlucky.
pi_33417251
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:44 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hoe zo zou dat een slechte zaak zijn? Er blijven dan nog genoeg ziektes over waarvoor een medicijn gezocht moet worden.
Dat bedoel ik niet. AIDS is nu voor veel mensen de voornaamste reden om 'n condoom te gebruiken tijdens de seks of om niet zomaar met jan en alleman seks te nemen. Voor Nederland geldt dat in mindere mate natuurlijk, voor een hoop andere landen geldt het wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33417306
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:44 schreef Martijn_77 het volgende:

Hoe zo zou dat een slechte zaak zijn?
overbevolking?
  maandag 26 december 2005 @ 17:02:05 #48
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33417582
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
ontwikkelingshulp is opgezet door goedwillende mensen. dat de regering dat bekostigt (?)
is alleen om een het politiek voorkomen van een land (goede image)
het leger heeft wel andere plannen hoor.
langzaamlaten uitsterven die mensen aldaar. En heb ja achteraf nog een goed excuus ook!.
(kwam door aids, tja, geen hygiene bla bla, geen voorlichting, no cure dus.. wat bullshit is)

ointwikkelingshulp en regering gaat samen als d ie piraten en christenen met die bijbels
toen ze amerika voor het eerst betreeden.
De een bedoelt het goed, de ander wil er gewoon wonen. (veroveren)
Ja, natuurlijk een heel continent uit laten sterven omdat men daar op den duur wil gaan wonen.
Geloven je dat echt geloven jullie niet dat er ook mensen met goede bedoelingen kunnen zijn.
Daarnaast zou het wel eens veel beter voor de wereldeconomie (grotere afzet markt etc) kunnen zijn als die mensen ook een hogere levensstandaard krijgen.
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dat bedoel ik niet. AIDS is nu voor veel mensen de voornaamste reden om 'n condoom te gebruiken tijdens de seks of om niet zomaar met jan en alleman seks te nemen. Voor Nederland geldt dat in mindere mate natuurlijk, voor een hoop andere landen geldt het wel.
Ja, en wat heeft dat te maken met het niet willen ontwikkelen van een vaccin tegen AIDS?
quote:
Op maandag 26 december 2005 16:49 schreef Esc het volgende:
overbevolking?
Ja maar dat is niet alleen een probleem van Afrika maar Afrika wordt wel het hardst getroffen door AIDS.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33417653
quote:
Ja, en wat heeft dat te maken met het niet willen ontwikkelen van een vaccin tegen AIDS?
Als dat vaccin er is dan kan men weer opnieuw beginnen. Om nog maar niet te spreken over de overbevolking en ongewenste zwangerschappen en kinderen die terechtkomen in een uitermate kansloze situatie.
  maandag 26 december 2005 @ 17:08:20 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33417708
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als dat vaccin er is dan kan men weer opnieuw beginnen. Om nog maar niet te spreken over de overbevolking en ongewenste zwangerschappen en kinderen die terechtkomen in een uitermate kansloze situatie.
Ja, maar dat is te ondervangen door de levenstandaard in die landen omhoog te brengen, Want het is bewezen dat een hogere levenstandaard leid tot mgemiddeld minder kinder per gezin.

Daarnaast is een hogere levenstandaard weer goed voor de wereldeconomie en zo is het balletje weer rond.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')