Wij dus vanavond een tafeltje gereserveerd in een gezellig restaurantje. Lekker romantisch met z'n tweetjes, beetje luxe maar het is maar één keer per jaar kerst...
De eerste drie gangen ging het perfect, de sfeer was goed, het eten heerlijk en het hoofdgerecht onderweg. Op dat moment zien we mensen aan het tafeltje naast ons druk naar buiten gebaren. Wij kijken, zien we een oud vrouwtje op de grond liggen en een kerel met een vrouwentas stevig doorstappen. In een flits beseften we wat er aan de hand was dus we springen op en sprinten naar buiten. Flugelmannetje zet samen met een andere knul de achtervolging in en nadat ik zag dat er een aantal vrouwen zich over het vrouwtje ontfermden ben ik achter flugelmannetje aangesneld.
De andere knul had de klootzak bijna te pakken gekregen, maar hij gleed uit. We zijn 'm dus kwijtgeraakt. Ik was iets eerder terug bij het restaurant en zag dat het vrouwtje onbedaarlijk stond te huilen en beefde als een rietje.
![]()
Toen flugelmannetje terugkwam werd hij ingehaald door de politie, die er écht heel erg snel waren... Ze hebben het vrouwtje meegenomen naar het politiebureau samen met een meisje dat haar van de grond had opgeraapt. Gelukkig niks gebroken ofzo...
Terug in het restaurant bleek ons hoofdgerecht er te zijn, gelukkig was het nog niet koud. Het eten smaakte echter niet meer en we hebben de rest van de maaltijd snel naar binnen gewerkt. De sfeer en de avond waren verpest.
Vervelend voor ons, maar erger is het voor het oude vrouwtje dat nu een trauma heeft voor de rest van haar leven. Alleen omdat een klootzak niet van haar spullen af kon blijven.
Bedacht mezelf dat het kerst is, vrede op aard voor iedereen. Die gedachte is even naar de achtergrond gedrukt, ik heb niet zulke vredige gedachten over de betreffende dief... Het troost me dat er alleen een paar wandelschoenen in de tas zat. (mevrouw was bij haar dochter geweest en had een strandwandeling gemaakt, vandaar de wandelschoenen) Hij zal er dus niet beter van worden...
Is dan zelfs de kerstgedachte niet meer heilig?
[ Bericht 1% gewijzigd door flugeltje op 25-12-2005 22:08:38 (vraag toegevoegd.) ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:flugeltje is een kloon van yvonne toch?