quote:mijn moeder zegt altijd:
je bent gevormd dus je moet en zal mee naar de kerk gaan
alles waar je geen blijvende schade aan overhoudt moet maar toegestaan zijn?quote:Op zondag 25 december 2005 18:37 schreef 0 het volgende:
Als je niet meer gelooft dan maakt je dat ritueel niks meer uit. Je houdt er namelijk geen blijvende schade aan over.
Wat vind je er van dat je ouders je hebben voorgelogen met sinterklaas?quote:Op zondag 25 december 2005 18:42 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
alles waar je geen blijvende schade aan overhoudt moet maar toegestaan zijn?
ik ben vroeger gedoopt, en ik heb een schurfthekel aan het katholieke geloof. als ik toen had kunnen weigeren had ik dat zeker gedaan.
sinterklaas is wel even iets anders dan een symbolische verbintenis met een religie.quote:Op zondag 25 december 2005 18:57 schreef 0 het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat je ouders je hebben voorgelogen met sinterklaas?
Moet dat ook niet verboden worden?
Later als je op je zelf kunt wonen wordt alles beter.quote:Op zondag 25 december 2005 19:31 schreef raregast het volgende:
hier zat ik gister aan te denken IN DE KERK
Whoohaa!! Sukkel! Het wordt pas echt beter als je dood bent. Of meisje.quote:Op zondag 25 december 2005 19:32 schreef fallrite het volgende:
[..]
Later als je op je zelf kunt wonen wordt alles beter.
Als je het vormsel niet kon/mocht weigeren is dat niet zo'n sterk argument. Je hebt het geloof immers niet zelf gekozen ?quote:Op zondag 25 december 2005 18:42 schreef raregast het volgende:
mijn moeder zegt altijd:
je bent gevormd dus je moet en zal mee naar de kerk gaan..]
Je hebt het moeilijk in deze tijd van het jaar?quote:Op zondag 25 december 2005 21:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Whoohaa!! Sukkel! Het wordt pas echt beter als je dood bent. Of meisje.
Op de man spelen is een zwaktebod, en het leidt maar al te vaak tot een flamewar, probeer het dus niet te doen.quote:Op zondag 25 december 2005 23:32 schreef fallrite het volgende:
[..]
Je hebt het moeilijk in deze tijd van het jaar?![]()
Ik mag aannemen dat je de PI gezien hebt toch?quote:Op zondag 25 december 2005 23:49 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Op de man spelen is een zwaktebod, en het leidt maar al te vaak tot een flamewar, probeer het dus niet te doen.
Met het vormsel maak je als jonge katholiek voor jezelf de keuze of je wel of niet verder wilt als een ware katholiek. Je geeft je dan zeg maar vrijwillig en zelf over aan het katholicisme.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:51 schreef DaForZz het volgende:
Misschien handig om uit te leggen wat 'vormsel' isMaakt de topic wat completer.
En je krijgt cadeautjes van familieledenquote:Op woensdag 28 december 2005 18:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Met het vormsel maak je als jonge katholiek voor jezelf de keuze of je wel of niet verder wilt als een ware katholiek. Je geeft je dan zeg maar vrijwillig en zelf over aan het katholicisme.
Jaaaaa kloptquote:Op woensdag 28 december 2005 18:28 schreef 0 het volgende:
[..]
En je krijgt cadeautjes van familieleden
zieltjes kopenquote:Op woensdag 28 december 2005 18:28 schreef 0 het volgende:
[..]
En je krijgt cadeautjes van familieleden
Niemand van mijn familie is vroom. Degenen die wel eens naar de kerk gaan doen dat meer vanuit traditie en gewoonte en sociaal contact en algemeen gevoelsgeloof, maar niet vanuit spirituele motieven. Daarnaast is er een anti-groep in mijn familie die van tijd tot tijd activiteiten onderneemt om het katholieke geloof in de ogen van de andere familieleden af te breken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |