Is het weer zover...quote:Man doodt twee dochters en zichzelf
Een 31-jarige man heeft in zijn woning in Middelburg zijn twee dochtertjes en zichzelf om het leven gebracht. De politie vond de doden op kerstavond.
Moeder
De moeder van de kinderen was tijdens de dramatische gebeurtenis niet aanwezig. De meisjes zijn 3 en 4,5 jaar oud. [rtl]
Eerwraak.quote:Op zondag 25 december 2005 13:27 schreef Mikrosoft het volgende:
Alweer zo'n "familiedrama" in plaats van het beestje bij de naam te noemen: kindermoordenaar.
Wat een flauwekul. Het is niet iets van de laatste paar jaar. En iedereen is in staat onder de juiste omstandigheden te moorden.quote:Op zondag 25 december 2005 13:48 schreef vidivici het volgende:
Door de verziekte ik-maatschappy waarin we onderhand leven stikt het van de psychopaten die in staat zijn dit soort acties uit te halen. Een normaal sociaal ontwikkeld mens is absoluut niet in staat om kinderen te doden laat staan zijn eigen.
Zeer zeker kan niet iedereen dit, in ons onderbewustzijn hebben we (sociale) instincten die dit verhinderen. Als die sociale instincten niet ontwikkeld worden doordat je alleen maar aan jezelf denkt krijg je dit soort monsters. Mijnheer zal wel borderline of ad/hd hebben gehad, een stoornis die in deze maatschappij grootschalig voorkomt.quote:Op zondag 25 december 2005 13:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Het is niet iets van de laatste paar jaar. En iedereen is in staat onder de juiste omstandigheden te moorden.
quote:MIDDELBURG - Een 31-jarige man heeft in zijn woning in de Veersepoort in Middelburg zijn twee dochtertjes en zichzelf om het leven gebracht. De moeder van de kinderen was op het moment van de dramatische gebeurtenis niet aanwezig. De man en vrouw waren gescheiden. De politie vond de doden op kerstavond. De meisjes zijn 3 en 4,5 jaar oud.
Volgens een woordvoerder van het Openbaar Ministerie heeft de man zijn dochtertjes waarschijnlijk gewurgd en vervolgens zichzelf opgehangen. De recherche onderzoekt nog de precieze omstandigheden. Man en vrouw leefden gescheiden. De dochtertjes waren zaterdag bij hun vader op bezoek en zouden 's avonds naar hun moeder gaan. Toen zij niet kwamen opdagen, ging de moeder naar het huis van haar ex. Daar was alles donker. Zij belde vervolgens de politie. Die is toen gaan kijken en trof de levenloze lichamen aan in het huis. Voor de opvang van de moeder is gezorgd. Het gezin was niet bekend bij de politie en stond bekend als stabiel. De woordvoerder van het OM noemde de gebeurtenis totaal onverwacht. Ook omwonenden reageerden geschokt.
quote:Totaal onverwacht
Het gezin was niet bekend bij de politie. De woordvoerder van het OM noemde de gebeurtenis "totaal onverwacht". Voor de opvang van de moeder is gezorgd.
Burgemeester J. Schouwenaar van Middelburg heeft zondagmiddag brieven met informatie over het familiedrama uitgedeeld aan buurtbewoners. In de mededeling staat wat er zich heeft afgespeeld. Bovendien schrijft de burgemeester dat de politie een afscheidsbrief heeft gevonden in de woning. Daarin schrijft de vader dat hij eerst zijn kinderen en later zichzelf van het leven zou beroven.
Tragisch
Schouwenaar noemt het gebeuren "tragisch". Zaterdagavond was er volgens hem veel commotie op straat toen bekend werd wat er was gebeurd. De burgemeester woont in dezelfde straat als de slachtoffers.
Als mensen behoefte hebben aan slachtofferhulp kunnen zij contact opnemen met de politie.
Dat is inderdaad het belangrijkste aan deze ellende . of de man een ict-er is of nietquote:Op zondag 25 december 2005 22:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Toch niet weer een ICT-er als dader hé???²
De zwaarte van eigen problemen vind ik een persoonlijk iets, neemt niet weg dat wat er in Middelburg gebeurd is iets verschrikkelijks isquote:Op maandag 26 december 2005 01:31 schreef Aequalitas het volgende:
Elke keer dat ik dit weer op 't nieuws hoor,moet ik alleen aan die 2 kleine kinderen denken.....Dan stellen je eigen probleempjes toch eigenlijk helemaal niks voor!Door de woede weet je eigenlijk helemaal niks meer te zeggen......
Die arme moeder danquote:Op maandag 26 december 2005 01:45 schreef Aequalitas het volgende:
Die kinderen hadden gewoon nog 'n hele leven voor zich en die klootzak besluit daar gewoon 'n einde aan te maken.Zoiets maakt me gewoon echt pissig.....
Dat is helemaal dichtbij, ik kom uit Goes maar ik ken toch wel wat mensen uit Middelburg.quote:Op maandag 26 december 2005 02:19 schreef Maggie het volgende:
Ja, dat heb ik ook. Ik kom zelf uit Souburg, en zeker nu ik zo ver weg woon, denk ik meteen wieweet zijn het mensen die ik ken, en weet ik het niet, of zo.
Elke afwijking krijgt wel 'n naam en we moeten die mensen maar massaal zielig vinden en als slachtoffer zien. Het is beter dat dit soort psychopaten zo vroeg mogelijk uit de maatschappij worden verwijderd.quote:Op zondag 25 december 2005 14:03 schreef vidivici het volgende:
[..]
Zeer zeker kan niet iedereen dit, in ons onderbewustzijn hebben we (sociale) instincten die dit verhinderen. Als die sociale instincten niet ontwikkeld worden doordat je alleen maar aan jezelf denkt krijg je dit soort monsters. Mijnheer zal wel borderline of ad/hd hebben gehad, een stoornis die in deze maatschappij grootschalig voorkomt.
Mij zul je echt niet horen zeggen dat psychopaten zielige slachtoffers zijn. Ik heb ook totaal geen medelijden met dit soort mensen.quote:Op maandag 26 december 2005 09:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Elke afwijking krijgt wel 'n naam en we moeten die mensen maar massaal zielig vinden en als slachtoffer zien. Het is beter dat dit soort psychopaten zo vroeg mogelijk uit de maatschappij worden verwijderd.
Jij niet, ik niet, maar de "maatschappij" moet dit soort mensen maar zielig vinden en beschouwen als slachtoffers. Allemaal zodat ze maar vrij rond kunnen blijven lopen totdat ze een keer ontploffen.quote:Op maandag 26 december 2005 10:21 schreef vidivici het volgende:
[..]
Mij zul je echt niet horen zeggen dat psychopaten zielige slachtoffers zijn. Ik heb ook totaal geen medelijden met dit soort mensen.
Je hebt best gelijk maar ik moet zeggen, zelfmoord is één ding maar eerst je kinderen vermoorden en vervolgens jezelf vind ik echt onbegrijpelijk.quote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef yuri32 het volgende:
vind het toch knap dat voor er wat daadwerkelijk bekend is, vele al klaar staan met hun mening......luister goed,probeer neit de aktie van de vader goed te praten, maar zonder goed gedetaileerde info mogen wij hierover nog geen eens een oordeel over vellen.Er kan zoveel aan de grondslag liggen van dit drama,vind dat de vader opzich al een slachtoffer is ivm weekendvader zijn,wat verder de beweegreden is zal voor ons waarschijnlijk een raadsel blijven en giswerk.Maar dat mag geen reden zijn om toch een oordeel te vellen,Er zijn in dit geval toch 4 grootouders,1 moeder en weet niet hoeveel ooms,tantes en neefjes en nichtjes betrokken in dit drama.ONBEGRIJPELIJK is het wel,als je vanuit je eigen oogpunt kijkt,maar wij kunnen niet door de vaders ogen kijken,................waarom hij deze beslissing genomen heeft.en dan is het ook nog eens zo of we zijn verklaring omtrend het gebeuren wel zullen accepteren en geloven,.......maar daar zijn weer andere "geleerde "mensen voor.wees reëel en oordeel niet eer gij de zaak tot in de puntjes hebt uitgezocht............
een Vlissinger
wat daar ook de reden van is, wie zijn wij om daarover te oordelen..........mening geven is vrij,zonder dat je daar een ander mee schaadt.Nu zal er heus daar in dat gezin alles koek en ei zijn,..........valt niet op hoor,iedere keer als er zo'n drama plaatsvind snapt niemand uit de buurt het, omdat alles wat binnen 4 muurtjes gebeurt(in het gezin)het ook echt binnen 4 muren blijft, dus is het voor de buitenstaander al lang goed,en weet men niet beter dan dat alles koek en ei is daar.dit is dan zogezegd 1 van de excessen die gebeuren.quote:Op maandag 26 december 2005 21:50 schreef Vava het volgende:
[..]
Je hebt best gelijk maar ik moet zeggen, zelfmoord is één ding maar eerst je kinderen vermoorden en vervolgens jezelf vind ik echt onbegrijpelijk.
Er is geen enkel excuus wat het vermoorden van kinderen goed kan praten.quote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef yuri32 het volgende:
vind het toch knap dat voor er wat daadwerkelijk bekend is, vele al klaar staan met hun mening......luister goed,probeer neit de aktie van de vader goed te praten, maar zonder goed gedetaileerde info mogen wij hierover nog geen eens een oordeel over vellen.Er kan zoveel aan de grondslag liggen van dit drama,vind dat de vader opzich al een slachtoffer is ivm weekendvader zijn,wat verder de beweegreden is zal voor ons waarschijnlijk een raadsel blijven en giswerk.Maar dat mag geen reden zijn om toch een oordeel te vellen,Er zijn in dit geval toch 4 grootouders,1 moeder en weet niet hoeveel ooms,tantes en neefjes en nichtjes betrokken in dit drama.ONBEGRIJPELIJK is het wel,als je vanuit je eigen oogpunt kijkt,maar wij kunnen niet door de vaders ogen kijken,................waarom hij deze beslissing genomen heeft.en dan is het ook nog eens zo of we zijn verklaring omtrend het gebeuren wel zullen accepteren en geloven,.......maar daar zijn weer andere "geleerde "mensen voor.wees reëel en oordeel niet eer gij de zaak tot in de puntjes hebt uitgezocht............
een Vlissinger
quote:MIDDELBURG - De Middelburger (31) die op kerstavond zijn twee dochtertjes van 3 en 4 jaar van het leven beroofde en vervolgens zich het leven benam, moet met dat plan hebben rondgelopen. Het Openbaar Ministerie leidt dat af uit het feit dat hij meerdere afscheidsbrieven heeft achtergelaten voor verschillende nabestaanden.
Het drama voltrok zich in de vroege avond. De man was gescheiden en had zijn twee kinderen, op bezoek. Hij zou ze naar hun moeder, zijn ex-vrouw, terugbrengen. Toen dat niet gebeurde, reed de vrouw naar het huis van haar ex in de Middelburgse Scholeksterstraat. Omdat daar alles donker was, waarschuwde zij de politie. Die vond in het huis de levenloze lichamen van de kinderen en hun vader.
De man heeft zijn kinderen door verstikking omgebracht. Daarna heeft hij zich het leven benomen. In het huis zijn afscheidsbrieven aangetroffen, waarin hij zijn daad aankondigde. Het Openbaar Ministerie (OM) trekt daaruit tevens de conclusie dat hij niet in een laatste opwelling heeft gehandeld. Dat verandert volgens een woordvoerster echter niets aan het beeld dat het drama volledig onverwacht kwam.
Zowel het OM als de politie stellen met nadruk dat het geen probleemgezin betrof, maar spreekt van, afgezien van de scheiding, een ’stabiele gezinssituatie’. Andere keren bracht de man zijn kinderen ook gewoon terug naar hun moeder.
In het belang van het onderzoek en ter bescherming van de nabestaanden, doet het OM zo weinig mogelijk mededelingen. Daarom wordt ook niet bekendgemaakt waar de vrouw vandaan komt. Wel is bevestigd dat zij een Zeeuwse is en in de buurt woont. Zij is opgevangen door familie.
Burgemeester K. Schouwenaar, die in dezelfde straat in de wijk Veersche Poort woont waar het drama zich afspeelde, was zaterdagavond snel ter plaatse. Hij heeft daar met de moeder gesproken. „Haar verdriet heeft grote indruk op mij gemaakt. Ik heb geprobeerd haar bemoedigend toe te spreken, maar dat is slechts een minuscule fractie van wat zij aan troost nodig heeft. De moeder was radeloos.”
Schouwenaar heeft met twee ambtenaren zondag bij omwonenden een brief bezorgd waarin de gemeente uitlegt wat er is gebeurd. De gemeente heeft daartoe besloten om speculaties over het drama te voorkomen. Bovendien staan in de brief telefoonnummers van Slachtofferhulp en de politie.
In de straat is met verslagenheid en ongeloof gereageerd op het drama. Volgens twee vrouwen die verderop in de straat wonen, waren het ’gewone mensen’. Zij hebben nooit iets gemerkt van problemen. Een buurtbewoonster reageert geschokt. „De kinderen speelden veel op straat. Ik had niet de indruk dat dit zou kunnen gebeuren. Ik heb hem vorige week nog gesproken en toen was hij heel vrolijk.” De omwonenden zochten volgens haar steun bij elkaar. „Het is zo onwezenlijk. En het komt nu zo dichtbij. Ik heb veel mensen samen zien praten. Ze zoeken elkaar op."
Die man is een kindermoordenaar, zo simpel is het.quote:Op maandag 26 december 2005 22:42 schreef yuri32 het volgende:
wat daar ook de reden van is, wie zijn wij om daarover te oordelen..........
Omdat het een egoïstische klootzak is.quote:Waarom hij het leven heeft genomen van zijn dochters zal nooit begrepen worden,..
quote:Op zondag 25 december 2005 14:03 schreef vidivici het volgende:
[..]
Zeer zeker kan niet iedereen dit, in ons onderbewustzijn hebben we (sociale) instincten die dit verhinderen. Als die sociale instincten niet ontwikkeld worden doordat je alleen maar aan jezelf denkt krijg je dit soort monsters. Mijnheer zal wel borderline of ad/hd hebben gehad, een stoornis die in deze maatschappij grootschalig voorkomt.
Hoe weet jij dat nu weer?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:05 schreef ABBAfan het volgende:
Weer het verhaal: "als IK de kinderen niet krijg, krijgt NIEMAND ze", dus worden die kindertjes maar dood gemaakt.
De ouders waren gescheiden. Dat was mijn eerste gedachte.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die man is een kindermoordenaar, zo simpel is het.
Logische conclusie maar te kort door de bocht. Alsof jij weet wat er aan dat hele drama ten grondslag ligt. Wanhoop kan rare dingen met mensen doen.quote:Omdat het een egoïstische klootzak is.
wat voor gestoorde redeneringen zijn er nog meer om je eigen kinderen te vermoorden?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:06 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hoe weet jij dat nu weer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |