Ik vond Xotox hier op lijken na het horen van een nummer van ze. (Eisenkiller)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Niet die site. Te veel keuze. Ik ben nog steeds opzoek naar muziek zoals Feindflug en Xotox. Iemand wat suggesties?![]()
Zijn solo album is ook erg fijn. Ik hoorde het voor het eerst ergens in een cdzaakje in Utrecht, nog voordat ik ook maar iets van DCD zelf had gehoord. Briljante stem!quote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dead can DanceHoe geniaal is dat.
Die zanger heeft zo'n aparte stem en toch zo mooi.
Jawel:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:01 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Niet die site. Te veel keuze. Ik ben nog steeds opzoek naar muziek zoals Feindflug en Xotox. Iemand wat suggesties?![]()
En het origineel is van?quote:Op zondag 15 januari 2006 22:07 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kende alleen het origineel en ik vind het origineel een stuk maniakaler overkomen dan deze.
Maar deze is dansbaarder
Napoleon XIVquote:
Oe, en Frontline Assembly ook lees ik net. Cool....quote:Op zondag 15 januari 2006 15:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vnv nation heeft beetje nare zanger. Combichrist is geniaal maar dat heb ik vaker gezegd hier.![]()
Ze komen beide op Summer darkness dus je hebt mazzel.![]()
't Is wat mij betreft metal met wat industrial (en andere) invloeden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 04:32 schreef OFfSprngr het volgende:
Iemand bekend met Ram-zet en in hoe verre is 't Goth?
[/half-onzinnige schop]
En dit is al meer mijn lijstjequote:Op woensdag 25 januari 2006 23:07 schreef OFfSprngr het volgende:
Om ff te adden waar ik nog meer in ben gekomen sinds de OP.
Gothic Rock:
Inkubus Sukkubus
Bauhaus
Christian Death
Sisters Of Mercy
Souxsie And The Banshees
Dead Can Dance (?)
New Wave:
Joy Division
The Cure
Terug naar de roots min of meer.
X-mal deutschlandquote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:42 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dit is al meer mijn lijstje
Fields of the Nephilim mag hier ook nog wel bij.
.. kende ik alleen van naam. Ik heb het net even opgezocht en het klinkt erg lekker!quote:Inkubus Sukkubus
Burning Times komt van :quote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
.. kende ik alleen van naam. Ik heb het net even opgezocht en het klinkt erg lekker!
edit: Burning Times klinkt welhaast geniaal.. welke platen lijken daar een beetje op?
Along the crooked way klinkt ook erg goed. Ik zie trouwens dat de naam op dat hoesje met een C geschreven is.. overal waar ik het verder heb zien staan was het met een K. Kennelijk een consequent gemaakte fout.quote:Op maandag 30 januari 2006 21:41 schreef Massive het volgende:
[..]
Burning Times komt van :
[afbeelding]
Wytches, uit 1994. Dat is tegelijk ook een van hun sterkste platen. Staan hele aanstekelijke nummers op. Een plaat die daarop lijkt is Hearbeat Of The Earth uit 1995. Hun latere werk, zoals de CD The Beast With Two Backs uit 2003, is veel meer gevuld met elektronische invloeden.
quote:Op maandag 30 januari 2006 23:04 schreef Massive het volgende:
Nee. Ze hebben tot, dacht ik, 1995/6 ook Incubus Succubus geheten. Daarna zijn ze het zelf gaan schrijven met een K. De logica daarachter ontgaat mij ook een beetje.
Ik moest nog aan je denken toen ik hoorde dat het kwam.quote:Op woensdag 8 februari 2006 00:14 schreef Elegy het volgende:
Was al uitverkochtIn een half uur schijnt
dan luister je er dus ook niet naarquote:Op woensdag 8 februari 2006 00:42 schreef Hanneke1983 het volgende:
ik ben geen gothic maar luister oa. naar evanescence en within temptation...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |